En pysty nauttimaan mistään mistä ihmiset yleensä nauttivat
Ruoka: entisenä ahmimishäiriöisenä joudun pelkäämään aina kun syön, että jospa ratkean taas syömään itseni kipeäksi. Lisäksi pelkään lihomista.
Seksi: En koe olevani tarpeeksi haluttava ja osaava, pelkään olevani haiseva ja kömpelö ja ruma ja tulevani nöyryytetyksi jollain lailla.
Alkoholi: Jos juon, alan haluta juoda joka päivä. Kokemusta on.
Ystävien seura: Oletan kaikkien osaavan nauttia elämästä kuten em. asioista mistä olen lähes kaikille kateellinen niin en oikeasti halua tavata ketään, sillä tuntisin vain vaivautuneisuutta, alemmuutta, huonommuutta ja ulkopuolisuutta mistä syystä myös vihaan kaikkia juhlia.
Että näin.
Kokeeko kukaan edes lähelle jotakin samaa? Ja jos niin mistä nautitte, jos mistään?
Kommentit (31)
Deittailetko huonoitsetuntoisena naisena sitten jotain tinder-panoja? 🤮 Hyi oksetus.
En minäkään ole juhlaihminen. Alkoholi on pahanmakuista ja turhaa eikä seksi kiinnosta lainkaan. Nautin lukemisesta, youtubesta, musiikista, dvd-levyistä ja työstä.
Vierailija kirjoitti:
Deittailetko huonoitsetuntoisena naisena sitten jotain tinder-panoja? 🤮 Hyi oksetus.
En deittaile ketään, olen ollut kohta 20v naimisissa.
Ap
Yön yli nukuttuani keksin mistä pystyn nauttimaan!
1. Siitä, että onnistun olemaan melko laiha ja hallitsemaan syömiseni (siinä missä ilmiselvästi iso osa ihmisistä ei onnistu)!
2. Siinä, etten ole tippaakaan seksin orja enkä tarvitse seksuaalista huomiota eikä minulla ole seksuaalisia tarpeita jotka orjuuttavat ihmisiä asettaen heidät alisteiseen asemaan suhteessa muihin joilla on enemmän seksuaalista valtaa!
3. Siinä, etten tarvitse minkään viiteryhmän kuten ”ystävien” seuraa tai huomiota tai mitään keneltäkään! Olen siis paljon vapaampi henkisesti kuin moni muu.
4. Sitä että pystyn olemaan päihteetön siinä missä iso osa ihmisistä ei pysty (ja käyttäjien haitat ovat ilmeiset)!
Ap
Vierailija kirjoitti:
1. Siitä, että onnistun olemaan melko laiha ja hallitsemaan syömiseni (siinä missä ilmiselvästi iso osa ihmisistä ei onnistu)!
2. Siinä, etten ole tippaakaan seksin orja enkä tarvitse seksuaalista huomiota eikä minulla ole seksuaalisia tarpeita jotka orjuuttavat ihmisiä asettaen heidät alisteiseen asemaan suhteessa muihin joilla on enemmän seksuaalista valtaa!
3. Siinä, etten tarvitse minkään viiteryhmän kuten ”ystävien” seuraa tai huomiota tai mitään keneltäkään! Olen siis paljon vapaampi henkisesti kuin moni muu.
4. Sitä että pystyn olemaan päihteetön siinä missä iso osa ihmisistä ei pysty (ja käyttäjien haitat ovat ilmeiset)!
Ap
Et kuulosta ap:lta. Mutta noihin on ihan kivoja ominaisuuksia, good for you!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Et kuulosta ap:lta. Mutta noihin on ihan kivoja ominaisuuksia, good for you!
Varmasti olen AP! Ehkä muutos johtui siitäkin että pms on taas hetkeksi ohi.
Ap
Minulla oli nuo kaikki samat ongelmat. BED:stä voi parantua kunhan pääset käsiksi syihin miksi olet neuroottinen. Tosin se on aika selvää, että juuret on siellä lapsuuden kodissasi.
Seksistä sanoisin sen, että olet mahdollisesti ylikriittinen. Miehet panee vaikka oksanreikää riemusta kiljuen, et ole kytkettynä silloin mihinkään korkeampaan älykkyyden muotoon. Monelle olet se vuoden ainoa pano ihmisen kanssa.
Alkoholin juomisen riistäytyminen käsistä taas. Tässäkin suhtaudut samalla paniikilla alkoholiin kuin ruokaankin. Haluat kontrolloida sitä niin epätoivoisesti, että menetät hallinnan.
Päästä irti kontrollista ja luota itseesi. Et olen mt ongelmainen vanhempasi. Olet aivan turvassa. Salli itsesi olla ihminen.
Ala pitämään kiitollisuuspäiväkirjaa. Joka ilta merkkaat päiväkirjaan ylös kolme asiaa mistä nautit ja olit kiitollinen päivän aikana. Voi olla ihan pieniä asioita kuten kupillinen kahvia aamulla, joka päivä mietit uusia asioita jotka tekivät iloiseksi (eli et kirjoita joka päivä sitä samaa kahvia). Samoin aina kun mieleesi tulee yksi negatiivinen ajatus, niin pakotat itsesi ajattelemaan jotain positiivista siihen perään. Esim. jos huomaat yhtäkkiä miettiväsi sitä, että olet ruma niin sanot hiljaa itsellesi vaikka, että minulla on kauniit silmät tai että minä olen yhtä arvokas kuin muutkin. Tuo kuulostaa alkuun hullulta, mutta pikku hiljaa aivosi oppivat tuon avulla automaattisesti ajattelemaan positiivisemmin.
Jos olet oikeasti naimisissa niin on aika huolestuttava asenne seksiin. Parisuhteessa on todennäköisesti kriisissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet oikeasti naimisissa niin on aika huolestuttava asenne seksiin. Parisuhteessa on todennäköisesti kriisissä.
Miksi oletat noin? Asenteeni on pelkästään vapauttava myös avioliitossa kun ei tarvitse yrittää miellyttää toista saadakseen seksiä kun kerran sitä ei tarvitse.
Ap
Kiitos paneutuneesta vastauksesta, siitä vähintään yhtä iso hyöty kuin satojen eurojen terapiasta. Mutta kaikkiin juhliin aion jättää jatkossa menemättä eikä edelleenkään tee mieli tavata ketään. Ap