Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vasta nyt korona-aikana kerrotaan, että influenssa aiheuttaa pahoja vaurioita?

Vierailija
27.11.2021 |

Pitkäaikaisia aivo-oireita, jopa aivovammoja, hermovaurioita, Parkinsonin tautia, CFS jne. todella vakavia juttuja. Nämä eivät sitten ole mitään pikkujuttuja. Tuttu sairasti influenssan ja on kärsinyt pahoista oireista siitä asti.

Googlatkaa, jos ette tienneet.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin nyt vasta? Itse ainakin olen tiennyt niistä ja tunnen henkilöitä jotka ovat inf. Takia olleet sairaalassa yms. Ota rokotteen joka vuosi. En halua sitä ja olen aina ollut harmissani kun ihmiset tartuttaa sitä huolettomasti. Tulevat töihin ja menevät muualle puolikuntoisena.

Vierailija
2/48 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että vasta koronan myötä ihmiset tajusivat, että me kaikki kuollaan lopulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaatko käyttää Googlea? Sieltä ne tiedot on löytynyt koko ajan. Ettekö oikeasti saa mistään muualta informaatiota kuin iltapäivälehdistä? Ei kuulu vaikkapa Duodecim lukuharrastusten piiriin, käypähoitosuositukset, erillaisten potilasjärjestöjen tiedotussivut, pubmed jne?

Vierailija
4/48 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tiedetty iät ajat, että influenssa on vakava sairaus ja siitä voi saada pahoja jälkitauteja. Olen sairastanut keuhkoputkentulehduksen ja sydänlihaksen tulehduksen nuorena influenssan jälkeen. Myös astma puhkesi influenssan seurauksena. Olen ottanut rokotuksen vuosikausia. Työterveyshuollossa tarjottiin ilmaista rokotetta ja eläkkeellä olen saanut sen ikäni puolesta omasta terveyskeskuksesta.

Vierailija
5/48 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssa on nuorille vaarallisempi kuin korona, sanoo virusopin professori: "Suomessa ei tiettävästi yhtään lasta ole kuollut koronaan"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/influenssa-on-nuorille-vaarallisemp…

Vierailija
6/48 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki joilla on edes vähän yleissivistystä, ovat tienneet tuon aina?

Aika monet sairaudet aiheuttavat pitkäaikaisia jälkiongelmia. Ei ihminen välttämättä parane täydellisesti ikinä influenssasta, rokoista, tuoehduksista, noroviruksesta, monista pakteeritartunnoistakaan. Monet niistä laukaisevat toisia pitkäaikaissairauksia. Monet vaan vahingoittavat sisäelimiä. Monilla on neurologisia vaikutuksia.

Mind you, koronalla on silti normaaliin influenssaan tai esim norovirukseen nähden enemmän ja pahempia jälkivaikutuksia. Sit taas esim tuhkarokon kanssa ollaan ehkä jo tasoissa. Tuhkarokko on mainettaan pahempi, tai oli, ennen rokotteita. Toisaalta jotkut infouenssamuodot (H1n1, esimerkkinä) taas jättivät poikkeuksellisen pahoja jälkivaikutuksia ja juuri neurologisia oireita, etenkin lapsille.

Vierailija
7/48 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koronapelottelulta lähtee taas pohjaa pois kun korkeintaan influenssan veroinen tauti. Influenssan kanssa eletty normaalisti tähän asti, vaikka se on nuorille vaarallisempi kuin korona. Olisi aika jo lopettaa tämä täysin ylimitoitettu koronapelottelu.

koronaan en ota kantaa, mutta influenssa on vakava tauti (silloin kun kyseessä on oikeasti influenssavirus) eikä sitä aina noin vaan kuitata parin viikon rajulla taudilla ja jälkitaudeilla. työkaveri oli influenssan takia koko kevään pois, yritti kyllä palata töihin mutta pää ei jotenki toiminu ja väsyi nopeasti. oli kauhea seurata vieresså mihin kuntoon influenssa oli vienyt nuoren. ei todellakaan ollut entisellään. kyllä sen jälkeen on rokote kelvannut kaikille.

Vierailija
8/48 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Influenssa on nuorille vaarallisempi kuin korona, sanoo virusopin professori: "Suomessa ei tiettävästi yhtään lasta ole kuollut koronaan"

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/influenssa-on-nuorille-vaarallisemp…

Kuten myös RS-virus on sen ensimmäistä kertaa sairastaville vauvoille vaarallisempi kuin korona.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008418161.html

"Vaikka koronavirus leviää tällä hetkellä voimakkaasti myös lasten keskuudessa, sairaalahoidossa on ollut vain yksittäisiä potilaita. Lasten kohdalla RS-virus kuormittaa terveydenhoitoa huomattavasti koronaa enemmän, sanoo lasten infektiolääkäri Tea Nieminen Husin Uudesta lastensairaalasta."

Vierailija
9/48 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Long covid ei ole merkittävästi yleisempi kuin influenssan pitkittyneet oireet. Ylen uutisoi brittitutkimuksesta, jossa long covidistä sanoi kärsivänsä 42% vastaajista, mutta influnessan pitkittyneistä oireistakin sanoi kärsivänsä peräti 30% vastaajista.

Vierailija
10/48 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan ei syytä influenssan levittämisestä heitä, jotka eivät ota influenssarokotetta? Täysin sama asia kuin koronan kanssa; sekin leviää oli rokotettu tai ei, rokotteella ei ole leviämisen kanssa mitään tekemistä. Miksi ette syytä samalla tavalla influenssan kohdalla??

Vierailija
11/48 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden 2000-luvulla influenssasta aivovamman saaneen. Oli nuori nainen silloin ja hirvittävä elämänmuutos tuli. Joutuu kituuttelemaan perustoimeentulolla.

Vierailija
12/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä kysymys

Vierailija
13/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko käyttää Googlea? Sieltä ne tiedot on löytynyt koko ajan. Ettekö oikeasti saa mistään muualta informaatiota kuin iltapäivälehdistä? Ei kuulu vaikkapa Duodecim lukuharrastusten piiriin, käypähoitosuositukset, erillaisten potilasjärjestöjen tiedotussivut, pubmed jne?

Ketä kiinnostaa, ellei ole alan ammattilainen? Useimpien elämässä on tärkeämpiä lukukohteita kuin kerätä tietoa tartuntatautien jälkivaikutuksista. Vaikkapa nyt Harry Potter yhtenä esimerkkinä.

Vierailija
14/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiseni on vammautunut lapsena sairastettuaan rajun influenssan. Tämä influenssan vaarallisuus oli tiedossa jo silloin, joskus 20v sitten.

Vierailija
15/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se on tiedetty, ehkä siksi. Se oli vaan niin tavanomaista , että joka asiasta ei puuhattu.

Sama tuhkarokon kanssa. Molempiin on kuollut varsinkin lapsia ja nuoria meillä ja muualla.

Vierailija
16/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35 vuotias, sairastin influenssan viime vuoden keväällä. Toisen kerran sairastin influenssan ollessani 23 vuotias. Olen kahdesti elämäni aikana influenssan sairastanut. Korkea kuume, väsynyt, kuuma-kylmä vuorotellen. Molemmat kerran oli viiden päivän jälkeen ohi, EI MITÄÄN sivuoireita. Kaikesta ei tarvitse aina pelotella. 

Vierailija
17/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koronapelottelulta lähtee taas pohjaa pois kun korkeintaan influenssan veroinen tauti. Influenssan kanssa eletty normaalisti tähän asti, vaikka se on nuorille vaarallisempi kuin korona. Olisi aika jo lopettaa tämä täysin ylimitoitettu koronapelottelu.

koronaan en ota kantaa, mutta influenssa on vakava tauti (silloin kun kyseessä on oikeasti influenssavirus) eikä sitä aina noin vaan kuitata parin viikon rajulla taudilla ja jälkitaudeilla. työkaveri oli influenssan takia koko kevään pois, yritti kyllä palata töihin mutta pää ei jotenki toiminu ja väsyi nopeasti. oli kauhea seurata vieresså mihin kuntoon influenssa oli vienyt nuoren. ei todellakaan ollut entisellään. kyllä sen jälkeen on rokote kelvannut kaikille.

Ymmärrän järkytyksesi mutta lienee tarpeen muistuttaa että influenssarokote tehoaa vain pieneen osaan eri influenssista ja rokotteesta huolimatta moni sairastuu.

Vierailija
18/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tiennyt kyllä jo ennenkin. Minulla on puhjennut astma ja kilpirauhasen vajaatoiminta influenssan ja sikainfluenssan jälkeen.

Vierailija
19/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssan vaarallisuudesta on kerrottu avoimesti ja aktiivisemmin jo 20 v.

Vierailija
20/48 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli todella vaikea influenssa reilut kymmenen vuotta sitten, joten asia on kyllä kantapään kautta opittu. Mutta moni sekoittaa influenssan - ja koronankin - nuhakuumeeseen, joka puolestaan voi olla vaikka jonkin allergian oire.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kahdeksan