Mitä ajatuksia sulla on sairaanhoitajista?
Kommentit (41)
Sairaanhoitajana sanoisin että en arvosta ammattina mitenkään erityisesti. Arvostan toki monia sairaanhoitajia ihmisinä, sairanhoitajina ja työtovereina.
Sairaanhoitajien ja lähijoitajien ammatit voisi lopettaa. Kuka tahansa kadunmies tekee kyseiset hommat halvemmalla. Turhakkeita.
Minä olen työtön navettatyöntekijä. Pystyisin hoitamaan vanhuksia paremmin, kuin nämä hienohelmat. Olen lapioinut paskaa hevostilalla, ei kai se vanhusten paskojen pesu ole sen ihmeempää. Pilttuuseen vaan ja suihkulla paskat pois. Syömään ja nukkumaan, sarjatyönä. Voisi olla hyvä hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työtön navettatyöntekijä. Pystyisin hoitamaan vanhuksia paremmin, kuin nämä hienohelmat. Olen lapioinut paskaa hevostilalla, ei kai se vanhusten paskojen pesu ole sen ihmeempää. Pilttuuseen vaan ja suihkulla paskat pois. Syömään ja nukkumaan, sarjatyönä. Voisi olla hyvä hoitaja.
Voisit olla hyvä hoitaja Attendolla tai Foibella.
Suikkari olis kiva hoitsulta. Siis sairaalassa.
Arvostan hoitotyötä. Näitä nykyisiä jatkuvasti ihan kaikesta valittavia hoitajia (ja opettajia) minä en arvosta.
Fiksua väkeä jolla on raskas työ. Lähärien pomoja. Yhdellä sairaanhoitajalla saattaa vanhainkodissa olla useampi kymmenen lähäriä paimennettavana.
Arvostan sitä, että löytyy ihmisiä jotka suostuu sitä työtä tekemään. Minusta ei siihen olisi.
Ei mitään ajatuksia.
Työntekijä kuten muutkin, mutta on terveydenhuollon alalla.
Eivät he mitään enkeli ihmisiä, eivätkä muutenkaan erityisiä eikä muista poikkeavia.
Ihmiset vaan ovat sairaalassa ollessaan huonossa kunnossa, avuttomia, ja sairaita, joten he kokevat ystävlliset sairaan-ja lähihoitajat suurin auttajina ja jopa erikoisihmisiä.
Lääkäreitähän potilas ei juuri sairaalassa ollessa tapaa, kuin vilahdukselta.
Vierailija kirjoitti:
Jeps, tuossa on muuten vinha perä.
Tekevät tärkeää työtä mutta ärsyttää heidän asenteensa nyt pandemia-aikana kun käyttäytyvät niin kuin olisivat ainoa ammattiryhmä joka on ollut kovilla viime vuosina. Palkkakeskustelu ärsyttää myös sillä ovat itse alan valinneet tietoisina sen palkkatasosta joka on varsin hyvä verrattuna siihen että heillä on kuitenkin vain alempi korkeakoulututkinto.
Vierailija kirjoitti:
Fiksua väkeä jolla on raskas työ. Lähärien pomoja. Yhdellä sairaanhoitajalla saattaa vanhainkodissa olla useampi kymmenen lähäriä paimennettavana.
Toi on vähän kuin sanoisi, että kassapäälliköt on fiksua väkeä, kun paimentavat montaa kassaa tai siivoustyönjohtajat on fiksua väkeä, kun paimentavat montaa siivoojaa 🙄
Arvostan aika suuresti. Lähihoitajia en valitettavasti niinkään ...
En arvosta. Isolla osalla ”asema” noussut päähän. Lähihoitajat mukavampia muille ammattiryhmille kuin sairaanhoitajat
Arvostan.
Olen seuranut korona-aikaan Teho-osastolla sairaanhoitajien työskentelyä. Resurssipula on huutava. Silti he tekevät siellä pitkää päivää ja jaksavat painaa alimiehityksellä.
Mitenkä teho-osasto muuten selviäisi potilasruuhkista, ellei sairaanhoitajat olisi siellä tekemässä arvokasta ja alipalkattua työtä? Mikä olisi ratkaisu hoitajapulaan ja potilasruuhkiin? Se johdon tarjoama 250 euroa/kk lisämaksu, jolla yritetään houkutella hoitajia teho-osastolle, ei paljoa lämmitä. Miksi sitä lisämaksua edes tarjotaan, jos sairaanhoitajilla ei olisi kysyntää ja tarvetta?
Tiukka, lyhyt hoitsumekko ja viettelevä katse.
Tytär on ja välillä antaa yllättäen ja pyytämättä terveysinfoa jostain elintavoissani huomaamastaan epäkohdasta. Silloin totean että pidetään ne työasiat siellä työpaikalla. Muuten ihan jees perusammatti.