Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko käytätte rahaa kummilasten lahjoihin? Ahdistaa ja ärsyttää.

Vierailija
27.11.2021 |

Mulla menee nyt ihan hermot tähän joulun lahjaralliin. Kummilapsia on 5 (1-15v) ja tuloni ovat pienet. 4 ei toivo koskaan oikein mitään, joten kova pähkäily tietysti on mitä sitä keksisi. Jotain välillä toivovat, mutta ihan maltillisia juttuja ja ne pyrin tietysti parhaani mukaan silloin toteuttamaan.

Mutta sitten on tämä yksi perhe. Jos ei ala minulta kyselyä kuulua toiveista, niin ilmoittelevat itse mitä lapsi on toivonut. Hirveän hintaisia toiveita elämäntilanteeseeni nähden ja kyllä minusta varsin röyhkeitä, vaikka olisikin enemmän rahaa käytössä. Järjestäen 60-70€+ ja sama synttäreinä. En muista onko ikinä ollut alle 50€ toivetta, tuskin. Itse antavat omalle kummilapselleen (meidän lapsi) aina jotain 10-15€ pintaan. Tyyliin tarravihon, piparimuotteja tai palapelin. Alkaa olla ihan mitta täynnä tätä touhua. Alkanut koko kakarakin jo ärsyttää tämän takia. Eihän siitä tulisi mitään jos pitäisi vuodessa n. 120€ budjetoida jokaisen kummilapsen synttäri- ja joululahjoihin, siis 600€!

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin panttaamaan talon kummilasten lahjojen vuoksi.

Vierailija
62/70 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisin sinä, niin ostaisin vaikka ison kasan vähän erikoisempia/käärellisiä karkkeja ja tekisin sellofaaniin jokaiselle oman sekoituspussin. säästää rahaa, kun ostaa isommassa erässä jotain. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla ei ole kummilapsia. Ja itse asiassa kummina toimimiseen pitäisi riittää lapsen puolesta rukoileminen ja lapsen kristillinen kasvatus yhdessä vanhempien kanssa, joten periaatteessa olisi turha valittaa, jos kummi jättäisikin lahjat ostamatta. Mutta joo, olen oikeasti ihan iloinen, etten ole kenenkään kummi. Välttyy monenlaiselta epämukavalta showlta, esimerkiksi juuri näiltä lahjajutuilta. Jos sisarukseni saisi lapsen ja pyytäisi kummiksi, niin silloin suostuisin, koska sisarukseni on minulle todella läheinen ja tärkeä. Muissa tapauksissa tuskin suostuisin.

Vierailija
64/70 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina päättänyt itse mitä ostan ja paljonko sijoitan.

Jos taivut muitten tahtoon saat taipua lopun elämääsi.

Kasva aikuiseksi ja lopeta lässytys.

Vierailija
65/70 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouduin panttaamaan talon kummilasten lahjojen vuoksi.

😂

Minun perässäni on koronkiskuri velkojineen. 🥴😱

Vierailija
66/70 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristiäis, rippi ja ylioppilaslahjaan voin satsata enemmän, mutta muuten ostamani lahjat ovat max 20-30e. Ostan mitä ostan, vaikka välillä, tai ainakin alkuun minäkin olen yhden kummilapsen äidiltä saanut melkoisen hinnakkaita "lahjavaatimuksia". Itseni myös yllätti monen vuoden ystävyyden jälkeen että tämä käytös ja ystävyys on vähän hiipunut

Vierailija
67/70 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-30e on sopiva, ihan sama mitä vanhemmat pyytää

Vierailija
68/70 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki rahat on niihin käytetty - omat ja varastetut.

T. Sanna Kiiski

Vierailija
69/70 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onneksi minulla ei ole - eikä tule olemaan kummilapsia, eikä omilla lapsillani ole myöskään kummeja. Kenenkään ei tarvitse ostella lahjoja kenellekään

Vierailija
70/70 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

pura kummisopimus,jos se tulee sinulle liian kalliiksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme