Mitä ajattelisit jos joku sanoo sinulle näin? (raskaudesta)
Eli kysyy että Koskas sen pitkään syntyä ja kun vastaat että laskettu aika on X.X. niin "Siis X.X.! Voisi kyllä luulla että ens viikolla" ja perään mulkaisu.
Kommentit (60)
Huvittavaa että jotkut ei ole edes huomanneet raskautta, kun ei kuulemma mahaa näy. Ap.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:42"]Mä usein ihmettelen ihmisten raskausmahoja. Toiset on ihan tosi pieniä ja toiset ihan tosi valtavia. Itse en kyllä ajattele lihavuutta lainkaan kommentoidessani, lähinnä lapsiveden määrää.
[/quote]
Lapsiveden määräkin on ollut ihan normaali. Ap.
Ei tuohon auta kun laihduttaa :) Syöt 4 tunnin välein jotain pientä. Kaikki turhat herkut pois.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:46"]Ei tuohon auta kun laihduttaa :) Syöt 4 tunnin välein jotain pientä. Kaikki turhat herkut pois.
[/quote]
Täytyy yrittää! Heti huomenna aloitan :) ap.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:42"]
Huvittavaa että jotkut ei ole edes huomanneet raskautta, kun ei kuulemma mahaa näy. Ap.
[/quote]
no eikö se jo kerro aikapaljon; vauvavatsa hukkuu läskeihisi.
[/quote]
Niimpä :( mutta järkevämpi kommentti kuitenkin on "ahaa, enpä ole huomannutkaan" se ei kuitenkaan suoraan kerro painosta. Ap.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:42"] Huvittavaa että jotkut ei ole edes huomanneet raskautta, kun ei kuulemma mahaa näy. Ap. [/quote] no eikö se jo kerro aikapaljon; vauvavatsa hukkuu läskeihisi. [/quote] Niimpä :( mutta järkevämpi kommentti kuitenkin on "ahaa, enpä ole huomannutkaan" se ei kuitenkaan suoraan kerro painosta. Ap.
[/quote]
tee itsellesi jotain, äläkä esitä loukkaantunutta!!
Mä nauraisin jos joku mul sanois noin. Mul itsellä on nyt 2kk synnytykseen ja oon ihan paniikis et miten tää maha tästä enää voi kasvaa!!! Itse oon kaikille sanonut et en ymmärrä tän mun mahan kokoa ni siks en osais loukkaantua. MUTTA ymmärrän sua ihan hirveen hyvin jos oot loukkaantunut koska jos toi kommentti sanotaan ilkeeseen sävyyn ni se on tosi pölöä! Mut jos sua helpottaa yhtään ni ainakin mulla on iso raskausmaha joka ei kyl liity aikaisempaan ylipainoon tai siihen et ois raskausaikana tullu mitenkään liikaa painoa (nyt 6kg). Jollain on vaan isompi maha ku toisilla.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:49"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:42"] Huvittavaa että jotkut ei ole edes huomanneet raskautta, kun ei kuulemma mahaa näy. Ap. [/quote] no eikö se jo kerro aikapaljon; vauvavatsa hukkuu läskeihisi. [/quote] Niimpä :( mutta järkevämpi kommentti kuitenkin on "ahaa, enpä ole huomannutkaan" se ei kuitenkaan suoraan kerro painosta. Ap.
[/quote]
[/quote]
No mähän sanoin että yritän laihtua! Mitä muuta sitten voin? Ap
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:53"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:49"]
[/quote]
[/quote]
No mähän sanoin että yritän laihtua! Mitä muuta sitten voin? Ap
[/quote]
Ei käynyt mielessä laihtua ennen raskautta?
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:49"] [quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:42"] Huvittavaa että jotkut ei ole edes huomanneet raskautta, kun ei kuulemma mahaa näy. Ap. [/quote] no eikö se jo kerro aikapaljon; vauvavatsa hukkuu läskeihisi. [/quote] Niimpä :( mutta järkevämpi kommentti kuitenkin on "ahaa, enpä ole huomannutkaan" se ei kuitenkaan suoraan kerro painosta. Ap. [/quote] tee itsellesi jotain, äläkä esitä loukkaantunutta!! [/quote] No mähän sanoin että yritän laihtua! Mitä muuta sitten voin? Ap
[/quote]
pysyä kotona, niin muut eivät näe sinua?
Älä yritä laihduttaa, vaan yritä hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet!
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:49"] [quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:42"] Huvittavaa että jotkut ei ole edes huomanneet raskautta, kun ei kuulemma mahaa näy. Ap. [/quote] no eikö se jo kerro aikapaljon; vauvavatsa hukkuu läskeihisi. [/quote] Niimpä :( mutta järkevämpi kommentti kuitenkin on "ahaa, enpä ole huomannutkaan" se ei kuitenkaan suoraan kerro painosta. Ap. [/quote] tee itsellesi jotain, äläkä esitä loukkaantunutta!! [/quote] No mähän sanoin että yritän laihtua! Mitä muuta sitten voin? Ap
[/quote]
[/quote]
Voisitko lopettaa ap:n kiusaamisen!! Tosi noloa käytöstä ja pilaat tahallaan ketjun! Älä ap vastaa tolle typerykselle enää!
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:53"]
[/quote]
[/quote]
No pakko kai normaalisti liikkua töihin ja harrastuksiin ja kaupassa käydä? Ap
No noilla kiloilla käväisisin ehkä vaan nopsaan kaupassa.
Vahinkohan tässä on jo tapahtunut, et enää laihtumalla voi sitä korjata. Eli olet vaikuttanut lapseesi ylipainollasi. Voit tietysti laihduttaa ja toivoa että sitten jaksat lapsen kanssa paremmin mutta laihdutus voi olla aika haastavaa.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 09:00"]Vahinkohan tässä on jo tapahtunut, et enää laihtumalla voi sitä korjata. Eli olet vaikuttanut lapseesi ylipainollasi. Voit tietysti laihduttaa ja toivoa että sitten jaksat lapsen kanssa paremmin mutta laihdutus voi olla aika haastavaa.
[/quote]
Niimpä. Siksi olenkin tässä puntaroinut ja miettinyt mitä teen. Harmi että tällainen asia varjostaa näin kauan toivottua raskautta. Mutta jos kilot ei tipu, toki täytyy silloin miettiä onko sopiva vanhemmaksi. Ap.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 09:11"]Mitä sitten aiot tehdä?
[/quote]
Adoptiota mietin. Toki olisi hyvä jos voisin lapsen kanssa olla tekemisissä jos hän olisi sijaisperheessä tai saisimme tukiperheen. Mutta toisaalta ainakin sijaisperhe saattaisi tehdä liian kipeää. Luulen että mies ei ehkä suostu adoptioon, toki sekin ratkaisu mahdollinen että luovutan lapsen vanhemmuuden kokonaan miehelle ja lähden itse. Toivottavasti lapsi saisi silloin joku päivä vielä rakastavan äitipuolen. Ap.
En minäkään varmaan tuollaisista kommenteista pitäisi, jos pitäisi tuollai mulkoilla. Tosin tässä toisessa raskaudessa mun maha on pullahtanut ulos jo todella aikaisin ja on mielestäni jo iso (esikoisen aikaan, kun tässä vaiheessa koko raskautta ei edes nähnyt ulospäin). Kaikki vaan jaksaa selittää, että eihän sulla ole mahaa ollenkaan. Itse olen täysin erimieltä..tyhmäkin näkee, että maha on jo iso. Tai sitten olen vain nyt herkkä asian suhteen :D
Mulla oli kuukausi tai pari esikoisen synnytyksestä, kun mentiin miehen opiskelukaverin luona käymään. Tämä kaveri (nainen) vilkaisi mahan seutuani ja tuumasi paheksuvalla äänensävyllä, että "ette kait te nyt enää toista tee" :o No, ei ihan tullut mieleen niin pian toista lasta yrittää, kun edellisestä synnytyksestä oli juuri toivottu. Minulla ei ollut edes raskauskiloja jäljellä tuolloin enää vaan olin jo alipainoinen, kun imetys vei kilot..vatsan seutu nyt vaan oli edelleen löysähkö.
No ei todellakaan ole millään tavalla normaalia kommentoida toisen lihavuutta!