Helvetti maan päällä - kolposkopia
Olin kolposkopiassa tänään, oletuksena että voi vähän sattua. Noh se olikin jotain enemmän. En nyt sentään huutanut tai muuta, mutta kyyneleet silmissä purin hammasta ja lopulta oksensin kivusta. Sain vahvaa kipulääkettä paikan päällä ja pystyin nousemaan ylös vasta puolen tunnin päästä toimenpiteen loppumisesta.
Varmaan joudun tuonne uudelleen johonkin kontrolliin, hieno juttu. Mikään, MIKÄÄN, ei ole koskaan sattunut noin paljon.
Kommentit (16)
Hups. Katsoin että kolonoskopia, unohda mun wc-jutut.
Terkuin, huonovointinen numero 2
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:11"]Siis mikä tää olikaan suomeksi?
[/quote]
mäkin tahtoisin tietää
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:11"]Siis mikä tää olikaan suomeksi?
[/quote]
mäkin tahtoisin tietää
[/quote]
Kohdunkaulan tähystys.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:11"]Siis mikä tää olikaan suomeksi?
[/quote]
Kohdunsuun tähystys
En ole synnyttänyt, mutta muutama luu on murtunut. :)
- ap
Ei mulla sattunut ollenkaan. Yksilöllistä.
Mulla kaavittiin kohdusta viime viikolla istukanpalaa irti ilman puudutuksia tai mitään, semmone imujuttu. 2 kertaa ollu kaavinnas eikä haluais enää laittaa uudelleen. Ja voi jumaliste se sattu! Tuntu että jotaki tulee pepun/selän puolelta läpitte. puristin sängyn metallista reunaa niin että sattu käsiinki ja lääkäri lopetti sitte ku olin ihan valkonen. kesti kauan ennen kuin pääsin siitä nousemaan, päässä huippas kunnolla. joten tiedän miltä susta tuntuu.. ja mullaki on ehkä se vielä uudelleen edessä :(
Kiitos selvennöksestä. Itsellä kokemusta vain ohut- ja paksusuolien tähystyksistä, varsinkaan ensinmainittu ei kanssa ihan top kympissä lempiajanvietteissäni
T: 3
Häh?? On teillä onneton kipukynnys... itselläni tuli ekan synnytyksen jälkeen epparihaavaan jotain haavapolyyppejä, ja kävin sen jälkeen kolposkopiassa, ja samalla nuo polyypit poistettiin jäädyttämällä. Ei se minusta ollut gynekologin normaalia tutkimusta kummempaa... synnyttänytkin olen ilman kipulääkkeitä, eikä sekään nyt kovin kummoista ollut.
Reipas migreenikohtaus on paljon kivuliaampi kokemus kuin synnytys, ja tuosta kolposkopiasta ei jäänyt tosiaan mitään erityistä kyllä mieleen. Paitsi että ne polyypit tosiaan lähtivät samoin tein.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:17"]Mulla kaavittiin kohdusta viime viikolla istukanpalaa irti ilman puudutuksia tai mitään, semmone imujuttu. 2 kertaa ollu kaavinnas eikä haluais enää laittaa uudelleen. Ja voi jumaliste se sattu! Tuntu että jotaki tulee pepun/selän puolelta läpitte. puristin sängyn metallista reunaa niin että sattu käsiinki ja lääkäri lopetti sitte ku olin ihan valkonen. kesti kauan ennen kuin pääsin siitä nousemaan, päässä huippas kunnolla. joten tiedän miltä susta tuntuu.. ja mullaki on ehkä se vielä uudelleen edessä :(
[/quote]
Höpöhöpö, ei tuollaista tehdä KOSKAAN ilman puudutusta.
Mulle jäi kolposkopiasta mieleen vaan söpö mieslääkäri, joka flirttaili koko ajan ja lopulta totesi: "Sulla on muuten kaunein kohdunnapukka mitä oon nähnyt!"
Mulla ei kolposkopia sattunut yhtään, tai siis se koepalojen otto. Olin varautunut kovaankin kipuun, mutten tuntenut mitään.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:26"][quote author="Vierailija" time="23.03.2015 klo 18:17"]Mulla kaavittiin kohdusta viime viikolla istukanpalaa irti ilman puudutuksia tai mitään, semmone imujuttu. 2 kertaa ollu kaavinnas eikä haluais enää laittaa uudelleen. Ja voi jumaliste se sattu! Tuntu että jotaki tulee pepun/selän puolelta läpitte. puristin sängyn metallista reunaa niin että sattu käsiinki ja lääkäri lopetti sitte ku olin ihan valkonen. kesti kauan ennen kuin pääsin siitä nousemaan, päässä huippas kunnolla. joten tiedän miltä susta tuntuu.. ja mullaki on ehkä se vielä uudelleen edessä :(
[/quote]
Höpöhöpö, ei tuollaista tehdä KOSKAAN ilman puudutusta.
[/quote]
No kyllä tehtiin. Ei se ole virallinen kaavinta! No siis joo laitettiin puudutus mutta kohdunkaulaan kun sitä piti laajentaa, ei se auttanut siihen kipuun mikä kohdussa tuntui.
Näin lukee epikriisissä: Keskustellaan potilaan kanssa ja päädytään kokeilemaan imuruiskua. PCB-puudutus Chrirocainella. Kuulapihdit portioon. Sondimitta 8cm. Cervix-dilataatio vasteetta ad hegar 6. Imuruiskulla muutamaan otteeseen poistetaan residuaa, saaliiksi jkv istukan kaltaista kudosta josta PAD.
*
Näin mulla lukee ja tosiaankin sieltä seinämästä se sitä palaa irrotteli jollakin muovisella(?) pitkällä puikolla. Osaako joku alan asiantuntija sanoa miksikä tätä toimenpidettä sanotaan?
Kahdesti tehty kolposkopia eikä kummallakaan kerralla tuntunu lainkaan kipua. Huippu lääkäri muutenkin.
Hei jee, täällä istun vessassa ja Huomenna sama edessä.
Oletko synnyttänyt?