Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

noloin yliopisto?

Vierailija
22.02.2015 |

Mistä yliopistosta on mielestäsi nolointa saada tutkinto? Äänestän itäsuomen yliopistoa, rovaniemen yliopisto tulee hyvänä kakkosena. Perusteluna se et tulee tunne että ovat joka alalla se viimeinen vaihtoehto. Rehellisiä mielipiteitä, kiitos.

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on noloa, niin tuollainen lapsellisuus, joka ap:lle on jäänyt teini-iästä päälle.

Vierailija
62/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

fiksuinta on tietysti hakea sinne minne on helpointa päästä. tyylipisteitä kun ei jaeta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jessus näitä avauksia.. Ap on vissiin joku 15 vee?

Vierailija
64/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
65/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovinpa paljon aloittaja noistakin yliopistoista tiedät, kun ei ole olemassa edes mitään Rovaniemen yliopistoa, se on Lapin yliopisto. Jos et edes nimeä tiedä, niin et kyllä tiedä mitään muutakaan, etkä voi sanoa mielipidettä.

Vierailija
66/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä pääsykokeisiin, ap!

Vierailija
67/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:47"]

fiksuinta on tietysti hakea sinne minne on helpointa päästä. tyylipisteitä kun ei jaeta.

[/quote]

Eikä ole. Fiksuinta on hakea sinne minne voi päästä ja mistä voi saada laadukkainta koulutusta. Yliopistoissa on tarjolla mm. eri syventymiskohteita. Muutenkin paremmat (ainakin akateemisesti) opettajat on maineeltaan laadukkaammissa yliopistoissa.

Vierailija
68/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen valmistunut Itä-Suomen yliopistosta ja opiskeluajoista on lämpimät muistot. Minulle se oli ensisijainen kohde kun opiskelemaan hain, sain ihania ystäviä joiden kanssa vieläkin pidän yhteyttä vaikka ollaan muutettu eri puolille Suomea ja kaikki opiskelukaverini ovat sijoittuneet hyvin työelämään.

"Noloa" on minusta sellainen, että lähtee opiskelemaan hampaat irvessä ja naama väärinpäin että "kun en muualle päässyt niin tulin sitten tänne, koska siinä yleensä pilaa omat opiskeluvuotensa, joiden kuitenkin on tarkoitus olla hauskaa ja ikimuistoista aikaa. Opiskelemaan kannattaa lähteä avoimin mielin ja tutustua innokkaasti sekä uusiin opiskelukavereihinsa että uuteen asuinpaikkakuntaansa.

Ei minulla käynyt mielessäkään hakea vaikka Vaasaan, mutta se ei johtunut siitä että olisin väheksynyt Vaasaa, se vain olisi ollut vähän liian kaukana ja ilmeisesti siellä ei myöskään opeteta niitä aineita, jotka minua kiinnostivat.

Vierailija
69/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AALTO yliopisto on noloin

Vierailija
70/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele minkään yliopiston olevan nolo. Mielestäni on noloa ajatella, että jokin yliopisto olisi nolo. Mut minä olenkin pelkkä amis, niin tuskin minulla on tarpeeksi ymmärrystä tietääkseni nolouden perusteita.

Vierailija
71/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:50"]

Tsemppiä pääsykokeisiin, ap!

[/quote]

Sama tuli mieleen, että joku katkera 7. kertaa yliopistoon hakeva tekee noin typerän aloituksen. 

Vierailija
72/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:44"]

Minusta yliopistot eivät ole noloja, ei edes sillä perustella että ovat syrjässä tai pieniä.

[/quote]

Kyllä ne on, kun niihin pääsee kuka tahansa pässinpää sisään. Kehtaavat vielä myöntää jotain tutkintoja. Mä kun palkkaan väkeä töihin, niin mistään lusmuyliopistoista on turha edes laittaa hakemusta sisään. Näin on.

Vierailija
73/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:44"]

Minusta yliopistot eivät ole noloja, ei edes sillä perustella että ovat syrjässä tai pieniä.

[/quote]

Kyllä ne on, kun niihin pääsee kuka tahansa pässinpää sisään. Kehtaavat vielä myöntää jotain tutkintoja. Mä kun palkkaan väkeä töihin, niin mistään lusmuyliopistoista on turha edes laittaa hakemusta sisään. Näin on.

[/quote]

Haluatko nimetä suoraan nämä yliopistot? Voisin olla kiinnostunut hakemaan kun ensikertalaisille tulee ensivuonna kiintiöt.

Vierailija
74/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko te tosissanne, että Suomessa on niin hyvä työllisyystilanne ettei maakuntayliopistoon riitä pätevää henkilökuntaa? Voi kuulkaa yliopistoviroista tapellaan verissäpäin ja AMK:t saavat myös hyviä opettajia niistä joille ei riitä yliopistosta virkaa. Sisäänpääsy on toisiin helpompaa mutta ulospääsy yhtä vaikeaa.

Vierailija
75/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Lapin yliopistossa (kuten muissakin yliopistoissa) on aloja joita ei voi opiskellla missään muussa yliopistossa Suomessa. Jos siis haluais opiskella yliopistotasolla pääaineena vaikkapa matkailututkimusta, soveltavaa psykologiaa, audiovisuaalista mediakulttuuria tai sisustus-ja tekstiilimuotoilua, niin pitäisikö keksiä joku muu ala sen takia kun ei voi hakea Lapin yliopistoon, koska se ois aloittajan kaltaisista noloa? :D

Vierailija
76/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:44"]

[/quote]

[/quote]

Taidat rekrytoida harvinaisen paskaa väkeä, kun et tiedä edes sitä perusjuttua ettei Suomessa ole merkittävää tasoeroa yliopistojen välillä. Se, että johonkin on vaikeampi päästä kuin toiseen, ei kerro vielä mitään esim. opetuksen tasosta, arvostelun tiukkuudesta tai merkittävistä tutkimuksista.
Onnea vaan työntekijöiden metsästykseen, sitä tulet tarvitsemaan :)

Vierailija
77/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se noloa olla Itä-Suomen yliopistosta valmistunut lääkäri. Nolona kumarretaan Helsingin yliopiston kirjallisuustieteilijöille. On ne niin paljon tärkeämpiä ihmisiä.

Vierailija
78/80 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:46"]

Voiko yliopistot olla noloja? :D Ei mun mielestä. Kyllä Itä-Suomeen ja Rovaniemeen päässeetkin ovat tehneet duunia päästääkseen sisälle.

[/quote]

Ja ulos päästäkseen yhtä paljon kuin muut?

Vierailija
79/80 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:41"]Mistä yliopistosta on mielestäsi nolointa saada tutkinto? Äänestän itäsuomen yliopistoa, rovaniemen yliopisto tulee hyvänä kakkosena. Perusteluna se et tulee tunne että ovat joka alalla se viimeinen vaihtoehto. Rehellisiä mielipiteitä, kiitos.
[/quote]Joensuu ja Vaasa. Opetuksen taso nolla. Molemmat perustettu vaan siksi kun joka maakunnassa pitää oma yliopisto olla. Vitsejä molemmat.

Vierailija
80/80 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

JKLän yliopisto on ainakin tosi nolo kun sinne pääsee ilman pääsykokeita sisään lukemaan fysiikkaa kunhan on lukenut pitkää matikkaa lukiossa :D Toki puolet lopettaa kuulemma ensimmäisen vuoden jälkeen, kourallinen valmistuu maisteriksi ja muutaman jatkaa tohtorikouluun :D Oikeasti sijainti ja sisäänpääsyn vaikeus/helppous ei kerro ihan kaikkee!