Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

noloin yliopisto?

Vierailija
22.02.2015 |

Mistä yliopistosta on mielestäsi nolointa saada tutkinto? Äänestän itäsuomen yliopistoa, rovaniemen yliopisto tulee hyvänä kakkosena. Perusteluna se et tulee tunne että ovat joka alalla se viimeinen vaihtoehto. Rehellisiä mielipiteitä, kiitos.

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:16"]

Hyvä että tässä sentään otettiin puheeksi se miksi älykkäämmät ja terveemmät ihmiset "muka" ansaitsevat paremman tai parempitasoisen elämän, kuin vammaiset. Vaikka monesti vammaisen pitää tehdä enemmän töitä saavuttaakseen jopa vähempi, kuin nämä esimerkin lääkärit.

Totuus on että ette te ole niitä rahojanne ansainneet sen enempää, kuin vähemmän älykkäät duunarit.

[/quote]

Eiköhän se palkka lasketa yleisesti työn vaativuuden mukaan. Kuka tahansa ei osaisi suorittaa vaativaa leikkausta, mutta kuka tahansa osaa mopata. Jos siivoojat sais samaa palkkaa kuin lääkärit, ni mitäpä veikkaat kuinka monta lääkäriä meillä ois ja kuinka monta siivoojaa? Miksi vammaisille tulisi antaa tässä erityiskohtelua? Kyllä mä siivoojana loukkaantuisin jos itse saisin 1200e/kk ja vammainen kollegani saisi 2200e/kk vaikka samaa työtä tehtäisiin molemmat.

Vierailija
22/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että on "nolompaa" jäädä opiskelemaan välivuoden jälkeen kakkosvaihoehtona ollutta alaa kivaan kaupunkiin vaikkei ala kiinnostaisi kun, että hakee vaikka Lappiin tavoittelemaan unelmiensa tutkintoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, olisihan se hauska pikku koe jossa ihmisille maksettaisiin palkka sen mukaan miten ison panoksen kukin antaa työhönsä kykyihinsä verrattuna. Luontaisesti laiskana oma palkkani olisi varmaan aika surkea :D

Vierailija
24/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:46"]

Porvoon yliopisto. Hyvänä kakkosena Hanken ja Åbo akademi. Varsinkin jos äidinkieli on suomi.

[/quote]

Minulle ei ihan auennut, että miksi suomenkielisen olisi noloa opiskella ÅA:ssa.

Vierailija
25/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:30"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:46"]

Porvoon yliopisto. Hyvänä kakkosena Hanken ja Åbo akademi. Varsinkin jos äidinkieli on suomi.

[/quote]

Minulle ei ihan auennut, että miksi suomenkielisen olisi noloa opiskella ÅA:ssa.
[/quote] Musta on just hyvä, että sinne hakee suomalaisetkin!

Vierailija
26/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:44"]

Minusta yliopistot eivät ole noloja, ei edes sillä perustella että ovat syrjässä tai pieniä.

[/quote]

Kyllä ne on, kun niihin pääsee kuka tahansa pässinpää sisään. Kehtaavat vielä myöntää jotain tutkintoja. Mä kun palkkaan väkeä töihin, niin mistään lusmuyliopistoista on turha edes laittaa hakemusta sisään. Näin on.
[/quote]

Niin varmaan XD taidat olla niitä elämän koululaisia?

Vierailija
27/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän sinne Lappiin hae siksi vähiten porukkaa ettei kovin moni halua asua siellä niin kaukana. Ei varmaankaan ole yliopiston tasosta tai opiskelijan omasta tasosta kiinni. Järki käteen ihmiset oikeasti...

Vierailija
29/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sanoo paljon ihmisestä se että miettii mikä yliopisto olisi noloin...

Vierailija
30/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:46"]

[/quote]

[/quote]

Porvoon yliopisto ei näemmä soittanut mitään kelloa? Taidat olla ÅA:n oppilaita :)

Vierailija
31/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lusmuyliopisto? Mitähän siellä voi opiskella? En löytänyt Googlella, ne on varmaan niin lusmuja kaikki siellä ettei saanut edes sivuja pystyyn :(

Vierailija
32/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on joitain tuttuja jotka ihan oikeasti laittavat yliopistoja johonkin ihmeelliseen itse luomaansa arvojärjestykseen. Ne kyllä arvottavat ja vertailevat myös kaikkea muutakin. Välillä mietin miten sellaiset ihmiset oikein selviävät elämästään, pakko olla kyllä todella huono itsetunto. Mutta jokainen tyylillään, arvostelkoon ja arvottakoon sydämensä kyllyydestä. Eihän se muilta ole pois!

Vierailija
33/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:29"]

Sanoisin, että on "nolompaa" jäädä opiskelemaan välivuoden jälkeen kakkosvaihoehtona ollutta alaa kivaan kaupunkiin vaikkei ala kiinnostaisi kun, että hakee vaikka Lappiin tavoittelemaan unelmiensa tutkintoa.

[/quote]

Hyvin sanottu. Yliopisto-opiskelun yksi "arkitavoite" on mielestäni nuoren ihmisen itsenäistyminen. Jos jää asumaan mamman helmoihin vain siksi, että voi mennä baariin lukioajan kaveripiirin kanssa joka viikonloppu ja koska "jonnekin korpeen ei voi muuttaa", itsenäistyy taatusti paljon hitaammin, kuin sellainen joka muuttaa uudelle paikkakunnalle, luo omat sosiaaliset piirinsä siellä ja hoitaa arkielämän toimet kuten pyykinpesun ja kaupassa käynnin itse.

Yleensä ottaen ihmiselle tekee hyvää, kun käy asumassa jossakin muuallakin kuin synnyinpaikkakunnallaan. Pätee niin pieniin paikkakuntiin kuin suurempiin kaupunkeihin...

Vierailija
34/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:44"]

Minusta yliopistot eivät ole noloja, ei edes sillä perustella että ovat syrjässä tai pieniä.

[/quote]

Kyllä ne on, kun niihin pääsee kuka tahansa pässinpää sisään. Kehtaavat vielä myöntää jotain tutkintoja. Mä kun palkkaan väkeä töihin, niin mistään lusmuyliopistoista on turha edes laittaa hakemusta sisään. Näin on.
[/quote]
Sehän on tunnettu tosiasia että esimerkiksi pohjois-karjalasta valmistuneita opiskelijoita ihan pyydetään töihin ympäri suomea koska koulutus on niin laadukasta ;)

Vierailija
35/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasan yliopisto. On oikeasti niin paskatasoinen, että jouduin lopettamaan opinnot kesken ja aloittamaan ne uudelleen Tampereella.

t. HTM

Vierailija
36/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:36"]No eiköhän sinne Lappiin hae siksi vähiten porukkaa ettei kovin moni halua asua siellä niin kaukana. Ei varmaankaan ole yliopiston tasosta tai opiskelijan omasta tasosta kiinni. Järki käteen ihmiset oikeasti...
[/quote] En omista faktatietoa, mutta mulla on sellainen vainu, että Lapissa hakijamäärä suhtetettuna kaupungin asukaslukuun on suhteessa samoihin tiedekuntiin suuremmissa kaupungessa.

Vierailija
37/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:54"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:44"] Minusta yliopistot eivät ole noloja, ei edes sillä perustella että ovat syrjässä tai pieniä. [/quote] Kyllä ne on, kun niihin pääsee kuka tahansa pässinpää sisään. Kehtaavat vielä myöntää jotain tutkintoja. Mä kun palkkaan väkeä töihin, niin mistään lusmuyliopistoista on turha edes laittaa hakemusta sisään. Näin on. [/quote] Sehän on tunnettu tosiasia että esimerkiksi pohjois-karjalasta valmistuneita opiskelijoita ihan pyydetään töihin ympäri suomea koska koulutus on niin laadukasta ;)

[/quote]

Tällä hetkellä erittäin harvoja opiskelijoita yhtään mistään "pyydetään" töihin minnekään. Poikkeuksena ehkä lääkärit, ja tämäkin johtuu vain siitä että lääkäriliitto haluaa rajoittaa määrää omia etujaan ajaakseen. Suomalaisten etuhan olisi, että lääkäreitä valmistuisi niin paljon että hekin joutuisivat kilpailemaan työpaikoista, jotta kunnon lääkäreitä riittäisi joka paikkaan eikä missään tarvitsisi tyytyä niihin kädettömiin puusilmiin, joita lääkärien joukosta tuntuu löytyvän aika paljon.

Vierailija
38/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan sitten supernolo kun olen opiskellut sekä Lapin että Itä-Suomen yliopistoissa. En ole edes älynnyt hävetä.

Vierailija
39/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 19:40"]

Vaasan yliopisto. On oikeasti niin paskatasoinen, että jouduin lopettamaan opinnot kesken ja aloittamaan ne uudelleen Tampereella.

t. HTM

[/quote]

Johtuu ihan vaan siitä, että Vaasassa panostetaan ruotsinkielisiin. Vaasan Hanken on tunnetusti hyvätasoinen, mutta suomenkielinen yliopisto huonomaineinen, rutiköyhä ja vaatimaton. 

Vierailija
40/80 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hkiin vaikeinta päästä johtuu vaan siitä kun on lähellä paljon ympäryskuntia.