Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletatteko että muualla kun Helsingissä asuvat..

Vierailija
22.02.2015 |

Oletatteko että muualla kun helsingissä asuvat tietävät niitä kaupunginosia ja että millaisia ne ovat?
Tuli mieleen kun veli ja tyttöystävänsä (tämä nainen kotoisin helsingistä) tuli syömään ja tämä nainen oli muuten ihan kiva, mutta oletti että tunnemme helsingin kaupunginosat ja osaamme "stadin slangia". aina pyöritteli silmiään kun kysyin mitä joku sana tarkoittaa. Tosi ärsyttävää.
Esim. kysyi että mitä tykkäsimme jostain näyttelystä jossain helsingissä ja oli ihan ihmeissään kun emme olleet edes kuulleet siitä. Luuli, että "kaikkihan siellä oli tai ainakin tietää sen".
Niin että pyyntönä, älkää olettako että kaikki tuntisivat asuinalueet helsingissä ja että tuntisivat stadin slangin. Kaupunginosista tiedän sen, että itä helsinki on jotain mamu aluetta.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:24"]

Yleissivistykseen kuuluu tietää maansa pääkaupungista yhtä sun toista mm. keskeiset kaupunginosat. Myös merkittävät taiteilijasuuruuksien näyttelyajankohdat ovat varmasti luettavissa paikallisistakin aviiseista. 

Itä-Helsingin osalta täydentäisin "tietämystäsi" siten, että siellä on kyllä Helsingin suurimmat maahanmuuttajakeskittymät mitä tulee pakolaisstatuksella tulleisiin. Itäpuolella on kuitenkion myös luxusalueita esim. Tammisalo, Kulosaari, aivan tavallisia keskiluokan alueita esim. Herttoniemi, Roihuvuori. 

[/quote]

Minäpä tiedän Pajamäen, koska appiukko asustaa siellä. Olenpa ihan Pitäjänmäen ja Talinkin puolella kävellyt. Ja Kalliossa, koska olen käynyt katsomassa seutua, jossa Kotikatua kuvattiin. Joten kyllä minä tiedän! Ja tiedän myös Nordenskiöldinkadun, koska sen varrella on Jäähalli, jossa olen käynyt bändejä katsomassa. Finnair Stadionilla (oliko Sonera nykyisin?) Urheilukadulla palelin syksyllä 2008, kun R.E.M. esiintyi rankkasateessa. Joten kyllä minä senkin paikan tiedän! Ja Itä-Pasilassa on Messukeskus, jossa käytiin Top Gear Livea katsomassa ja sen jälkeen Pasilan asemalta hyppäsimme junaan ja jäimme Pitäjänmäen asemalla pois. Joten nekin seudut on nähty!

Minä puolestani kysyn sinulta sinulta, että tiedätkö sinä Ilpoisen, Koivulan ja Uittamon? Älä välitä, jos et tiedä. Minä olen kaupungissa asunut pian 29 vuotta enkä koskaan ole noissa kaupunginosissa käynyt...

Vierailija
62/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:10"]

Musta on järkyttävää että Suomen kokosessa maassa ei ole edes pääkaupungissa käynyt

[/quote]

Vaikka itse olen käynyt, käynnit voi tosin laskea kahden käden sormin ymmärrän että kaikki eivät, ja miksi pitäisikään? 

Mitä niin ihmeellistä pääkaupungissa on, että siellä nyt jokaisen suomalaisen ihan perä-Lapsitakin tulisi käydä?Lentokenttiäkin on ympäri Suomen, joista pääsee matkoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:42"]

Helsinki on kaiken lisäksi hyvin nuori kaupunki, jolla ei ole edes kovin kummoista historiaa. 

[/quote]

Ja ilman raumalaisia, porvoolaisia, tammisaarelaisia ja ulvilalaisia sitä ei olisi ollenkaan... :D

Vierailija
64/65 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 00:00"]No jos ei aivan pussi päässä ole kasvanut, on varmasti kuullut ainakin muutamista isoimpien kaupunkiemme kaupunginosista ja samoin eri alueiden muurresanoja. 

Yksittäisten ilkiöiden takia ei tarvitse tuomita koko heimoa paskapäiksi. Paitsi savolaiset tietysti ovatkin sellaisia.
[/quote]

Ei olla savolaisia. He kyllä ovat todella mukavia ihmisiä 95% mitä olen tavannut, että en ymmärrä miksi ajattelet näin.
t. ap

Vierailija
65/65 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 23:29"]No missä pitäisi sitten siellä helsingissä käydä jotta
-näkisi ihmisiä joilla edes neutraali ilme eikä koko ajan naama norsunvitulla
-löytäisi suomea puhuvia kassoja
-ei tarvitsisi kokoajan varoa mamuja (mua uhattiin myös sillon ekalla kerralla ja sanottiin jotain "saatanan suomalaien panu vituun"
-jos mamu tekisi edellämainitulla tavalla omassa kotikunnassani, heräisi hän ehkä seuraavana aamuna ojasta ilman rahoja yms.

[/quote]

Valitettavan tavallista...