Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletatteko että muualla kun Helsingissä asuvat..

Vierailija
22.02.2015 |

Oletatteko että muualla kun helsingissä asuvat tietävät niitä kaupunginosia ja että millaisia ne ovat?
Tuli mieleen kun veli ja tyttöystävänsä (tämä nainen kotoisin helsingistä) tuli syömään ja tämä nainen oli muuten ihan kiva, mutta oletti että tunnemme helsingin kaupunginosat ja osaamme "stadin slangia". aina pyöritteli silmiään kun kysyin mitä joku sana tarkoittaa. Tosi ärsyttävää.
Esim. kysyi että mitä tykkäsimme jostain näyttelystä jossain helsingissä ja oli ihan ihmeissään kun emme olleet edes kuulleet siitä. Luuli, että "kaikkihan siellä oli tai ainakin tietää sen".
Niin että pyyntönä, älkää olettako että kaikki tuntisivat asuinalueet helsingissä ja että tuntisivat stadin slangin. Kaupunginosista tiedän sen, että itä helsinki on jotain mamu aluetta.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläisillä on aina ollut havaittavissa asennetta, että he ja heidän Stadinsa on maailman napa. Ovat ihmetelleet, kun joku lukee Aamulehteä tai Kalevaa, että onko noi jotain ilmaislehtiä - kai teille Hesari sentään tulee. Samoin kuvittelevat, että jos leffaan tai konserttiin tai teatteriin haluaa, niin muualta Suomesta pitää tulla  Helsinkiin. Mutta suodaan se heille. Minusta stadilainen saa ihan rauhassa lähettää Times Squarelta kortin kotiin ja kertoa siinä terveisiä täältä böndeltä.

Vierailija
22/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:09"]Voi jumalauta näitä juntteja :D
T. helsingin keskustassa asuva
[/quote]
Sun viestistä paistaa kilometrien päähän, että olet alunperin kotoisin kehä kolmosen ulkopuolelta ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en edes ole helsinkiläinen, vaan espoolainen, mutta silti tiedän Helsingin kaupunginosat ja ymmärrän stadin slangia, joten oletan kaikkien muidenkin tietävän.

Vierailija
24/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta. Asun nykyään Helsingissä, alun perin olen kotoisin pieneltä paikkakunnalta. Olin kyllä silloinkin kuullut esimerkiksi Kalliosta, mutta siihen se sitten jäikin, en olisi todellakaan osannut kertoa että missä päin Helsinkiä se on tai mitä siellä on. Kävin kyllä välillä Helsingissä esimerkiksi shoppailemassa, mutta eipä siinä tarvinnut mitään nimiä alkaa opettelemaan, kun liikkui vain ydinkeskustassa. Nykyään tiedän enemmän, mutta en  osaa kaikkia kaupungin osia. Eivätkä tiedä kaikki aina Helsingissä asuneetkaan. Uutisia lukiessa törmää usein erilaisiin kaupunginosien nimiin, mutta mitäpä ulkopaikkakuntalainen niillä tiedoilla loppujen lopuksi tekee.

Vierailija
25/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:13"]Helsinkiläisillä on aina ollut havaittavissa asennetta, että he ja heidän Stadinsa on maailman napa. Ovat ihmetelleet, kun joku lukee Aamulehteä tai Kalevaa, että onko noi jotain ilmaislehtiä - kai teille Hesari sentään tulee. Samoin kuvittelevat, että jos leffaan tai konserttiin tai teatteriin haluaa, niin muualta Suomesta pitää tulla  Helsinkiin. Mutta suodaan se heille. Minusta stadilainen saa ihan rauhassa lähettää Times Squarelta kortin kotiin ja kertoa siinä terveisiä täältä böndeltä.
[/quote]
Olet kyllä väärässä

Vierailija
26/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ihmeissäni, kun käytiin parisuhderisteilyllä, joka lähti TURUSTA, ni siellä joku kouluttautuja tuli esittäytymään ja sanoi, että "olen parisuhdeterapeutti Oulunkylässä". Juuri Ouluun muuttaneina ajateltiin, että kyse on Oulusta...

Ei sinänsä mulle oo väliä vaikka ajatteliskin, että noiden Helsingin ulkopuolisten ei tarvi tietää missä on, mut miksi ylipäätään pitää sanoa koko Oulunkylää... Äh, huonosti selitetty. Olisko se sit sitä, et ei tajua et muuallakin kuin Helsingissä on elämää ja siksi olettaa et kaikki on Hesasta. Vaikka oli varmaan kyllä nähny listan osallistujista, ja sinne tuli vielä bussilastillinen Pohjanmaalta... En tiiä, sairaita noi tollaset tyypit. :D

Vierailija
27/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:16"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:13"]Helsinkiläisillä on aina ollut havaittavissa asennetta, että he ja heidän Stadinsa on maailman napa. Ovat ihmetelleet, kun joku lukee Aamulehteä tai Kalevaa, että onko noi jotain ilmaislehtiä - kai teille Hesari sentään tulee. Samoin kuvittelevat, että jos leffaan tai konserttiin tai teatteriin haluaa, niin muualta Suomesta pitää tulla  Helsinkiin. Mutta suodaan se heille. Minusta stadilainen saa ihan rauhassa lähettää Times Squarelta kortin kotiin ja kertoa siinä terveisiä täältä böndeltä. [/quote] Olet kyllä väärässä

[/quote]

Siis missä olen väärässä? Eikö helsinkiläisillä mielestäsi ole tuollaisia asenteita? Itse olen törmännyt tuollaisiin monta kertaa.

Vierailija
28/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pari kertaa mitä Helsingissä oon yöpynyt , riitti mulle. Ihmeellistä sakkia liikenteessä, mamut vallanneet kaupungin, palvelu ala-arvoista.

Vierailija
29/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleissivistykseen kuuluu tietää maansa pääkaupungista yhtä sun toista mm. keskeiset kaupunginosat. Myös merkittävät taiteilijasuuruuksien näyttelyajankohdat ovat varmasti luettavissa paikallisistakin aviiseista. 

Itä-Helsingin osalta täydentäisin "tietämystäsi" siten, että siellä on kyllä Helsingin suurimmat maahanmuuttajakeskittymät mitä tulee pakolaisstatuksella tulleisiin. Itäpuolella on kuitenkion myös luxusalueita esim. Tammisalo, Kulosaari, aivan tavallisia keskiluokan alueita esim. Herttoniemi, Roihuvuori. 

Lue hyvä ihminen jotain, että voit seurustella veljesi ja tämän tyttöystävän kanssa, jos et sieltä perunamaaltasi uskaltaudu junaan ja paikan päälle käymään.

Vierailija
30/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen, onko sinulla käsitystä siitä, minkä kokoinen maa Suomi on? Satoja kilometrejä on kehäkolmosen pohjoispuolella. Ja lähtipä Helsingistä mihin suuntaan tahansa, niin tietä riittää edemmäs kuin Espooseen tai Vantaalle. On kummallinen käsitys kuvitella, että Suomi on pieni maa, kun se todellisuudessa kuuluu pinta-alaltaan Euroopan suuriin maihin. Aika vähäväkinen Suomi on, mutta pinta-alaltaan iso. Mutta mitäpä sitä maantietoa lukemaan ja omaan maahan tutustumaan, kun on pääkaupunkilainen!

Vierailija
31/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:09"]

Voi jumalauta näitä juntteja :D T. helsingin keskustassa asuva

[/quote]

Ymmärsin että tarkoitit siis noita helsinkiläisiä?

Vierailija
32/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kanssa ihmetellyt tuota kuinka olettavat kaikkien tietävän Helsingin kaupunginosien sijainnit ja erityispiirteet. Sama kuin itse ilmoittaisin olevani puistolasta kun täällä pikkukaupungissa sellainen kaupunginosa on ja sitten tuhahtelisin jos joku luulisi että puhun Helsingin puistolasta.

Vierailija
33/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, huvittava kommentti :D en asu itse pääkaupunkiseudulla, mutta mun mielestä se on yleissivistystä, että on edes käynyt siellä. Suomea pidän pienenä. Lähinnä ajattelisin, jos asuisi Jenkeissä tai vaikka Venäjällä, että on normaalia jos ei sinne pääkaupunkiin asti ole päässyt. Täällä kulkee myös lentokoneita ja junia, jos se autolla ajaminen on vaivalloista.

Vierailija
34/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin paikka jossa olen suomessa käynyt, on Turku. Oli aika perseestä mutta ihmiset puhu suomee eikä mitään "pääkaupungin kieltä". En ymmärrä miksi mun pitäisi nauttia siitä että on satoja tuhansia ihmisiä ympärillä ja hirveää hälyä.
t. ap

Vierailija
35/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et puhut vastaavasti paikkakuntasi kylistä ja kesän taidenäyttelyistä ihmetellen, miksi tytsy ei tiedä niistä mitään. Ja ryydittänyt keskustelua ihmisillä, jotka paikalliset tuntevat, helsinkiläinen ei ja sitten pyöritellyt silmiäsi, että etkö seuraa mediaa.

Vierailija
36/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä muija oletti että kaikki tykkää asua siellä.
t. ap

Vierailija
37/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatelkaa kuinka me helsinkiläiset joudumme päivittäin kuuntelemaan maaltamuuttaneiden murteita ja ikuista valitusta. Slangi on meidän murteemme joten jos puhut murretta, mekin puhumme. Ok?

Vierailija
38/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kertoo paljon tästä naisesta...ei helsinkiläisyydestä. Muutin Helsinkiin 26v sitten. Ei ollut nettiä, eikä keskustelupalstoja, olin silti tietoinen että Helsingissä on esim. Töölö, Haaga, Pasila, Hakaniemi. Maalla asuessakin tuli luettua sitä Aamulehteä enkä kasvanut tynnyrissä.

Olen ymmärtänyt kaikkien puhetta, parhaat ystäväni ovat syntyperäisiä helsinkiläisiä, ihan tavallisia ihmisiä.

Tämän ketjun tarkoitus on vain ja ainoastaan TAAS haukkua helsinkiläisiä ja Helsinkiä. Ilkeästi sanottuna kertoo muualla asuvien huonosta itsetunnosta. Olikin aika hiljaista tällä rintamalla pari viikkoa.

Helsinkiläiset ovat avoimia ja mukavia ihmisiä. Olen hienosti viihtynyt täällä. Kesälomalla on kiva käydä kotiseudulla sukuloimassa ja lukemassa Aamulehteä ja Tampereella kaljalla:). Tampere on ihana kaupunki:).

Vierailija
39/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on syntyperäinen helsinkiläinen. Olen nyt reilu vuoden asunut pk-seudulla ja Helsingissäkin tulee aika ajoin käytyä. Ei tosin tulisi mieleenkään lähteä yksin seikkailemaan, kun eksyisin jo ensimmäisestä käännöksestä :D

Juuri eilen kävelimme pitkin Helsingin katuja ja taas tuli vanha sanonta suussa, etten kyllä ikinä tule oppimaan Helsinkiä (olin omassa päässäni jossain ihan muualla, kuin missä oikeasti olimme). Tosin eksyisin mä mettässäkin, joten ihmekkös tuo :D

Vierailija
40/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini muutti Helsinkiin ja on nyt hyvin yli-innostunut siitä. Kaikki keskustelumme ovat sitä Helsinkiä täynnä ja kuinka muualla asuva ei voi ymmärtää mitä menettää. Huoh..