Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletatteko että muualla kun Helsingissä asuvat..

Vierailija
22.02.2015 |

Oletatteko että muualla kun helsingissä asuvat tietävät niitä kaupunginosia ja että millaisia ne ovat?
Tuli mieleen kun veli ja tyttöystävänsä (tämä nainen kotoisin helsingistä) tuli syömään ja tämä nainen oli muuten ihan kiva, mutta oletti että tunnemme helsingin kaupunginosat ja osaamme "stadin slangia". aina pyöritteli silmiään kun kysyin mitä joku sana tarkoittaa. Tosi ärsyttävää.
Esim. kysyi että mitä tykkäsimme jostain näyttelystä jossain helsingissä ja oli ihan ihmeissään kun emme olleet edes kuulleet siitä. Luuli, että "kaikkihan siellä oli tai ainakin tietää sen".
Niin että pyyntönä, älkää olettako että kaikki tuntisivat asuinalueet helsingissä ja että tuntisivat stadin slangin. Kaupunginosista tiedän sen, että itä helsinki on jotain mamu aluetta.

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa että helsinkiläiset itkevät kun koko muu Suomi ei tiedä kaikkea heidän eri kaupunginosistaan kun itse eivät osaa edes Suomen viittä suurinta kaupunkia sijoittaa kartalle.

Vierailija
2/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tuli mieleen lukiosta eräs tapaus...Lapissa siis oltiin, ja yks kaveri oli muuttanut Helsingistä sinne. Sai sitten riidan aikaiseksi toisen kaverin kanssa siitä kun hän kutsui Helsinkiä hesaksi. Kuulemma stadi on oikea termi ja Helsingissä nauraisivat ulos jos hesaksi joku paikkaa kutsuis. Toinen kaveri taas piti kiinni siitä että nyt olkaa lapissa ja hän kutsuu hesaa hesaks jos haluaa. Väänsivät tästä elintärkeästä dilemmasta koko ruokatunnin...:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo tosissasi

Vierailija
4/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:31"]

Miksi ihmeessä et puhut vastaavasti paikkakuntasi kylistä ja kesän taidenäyttelyistä ihmetellen, miksi tytsy ei tiedä niistä mitään. Ja ryydittänyt keskustelua ihmisillä, jotka paikalliset tuntevat, helsinkiläinen ei ja sitten pyöritellyt silmiäsi, että etkö seuraa mediaa.

[/quote]

Jopas fiksu kommentti! Se lienee valtakunnallinen tapahtuma, jos Suomeen saadaan esim. Picasson, Dalin tai Monetin näyttely.... Jonkun toritaitelijan töherrykset paikallisella ABC:llä eivät ylitä uutiskynnystä muualla kuin paikallisella ABC:llä. 

Myös useimmat valtakunnan vaikuttajat asuvat pääkaupunkiseudulla tai ainakin suurkaupungeissa. Eli paikallisen kunnanjohtajan sihteerin nimeä ei ole syytä tietää kuin paikallisen heinähatun. 

[/quote]

Oletko käynyt Helsingissä Lauri Isolan taidenäyttelyssä? Ja pysty keskustelemaan taiteestaan tuosta vain? Vai onko niin, että' et tunne paikallista helsinkiläistä tarjontaa lainkaan, vain Ateneumin vaihtuvan näyttelyn, joka on enemmän museokamaa kuin taidetta.

Iso osa valtakunnallisista vaikuttajista asuu muualla kuin pääkaupunkiseudulla. Esimerkiksi valtionvarainministeri asuu Mäntsälässä. Maalla. Noloa.

Vierailija
5/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 18:44"]Heh, tuli mieleen lukiosta eräs tapaus...Lapissa siis oltiin, ja yks kaveri oli muuttanut Helsingistä sinne. Sai sitten riidan aikaiseksi toisen kaverin kanssa siitä kun hän kutsui Helsinkiä hesaksi. Kuulemma stadi on oikea termi ja Helsingissä nauraisivat ulos jos hesaksi joku paikkaa kutsuis. Toinen kaveri taas piti kiinni siitä että nyt olkaa lapissa ja hän kutsuu hesaa hesaks jos haluaa. Väänsivät tästä elintärkeästä dilemmasta koko ruokatunnin...:D
[/quote]
Hei, tunnistettu :D Muistan tuon :D

Vierailija
6/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittaako jos kutsun helsinkiä hesaksi?

Vierailija
7/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 21:49"]Haittaako jos kutsun helsinkiä hesaksi?
[/quote]
Ei haittaa, itse kutsun perseeksi.

Vierailija
8/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 21:49"]

[/quote]

niin kutsuu muutkin - paitsi stadilaiset

Vierailija
9/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 21:49"]

[/quote]

[/quote]
Mikä. Vitun. Stadi.

Vierailija
10/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:43"]

Olen käynyt helsingissä kahdesti. Molemmilla kerroilla yritin suhtautua positiivisesti ihmisiin ja muihin, mutta kun kaikki on naama norsunvitulla ja jos kaupassa tervehdit kassalla sua katotaan ku jotain vammaista. Ei oikein nautinnollista, ja toisella kerralla jouduin joittenkin mustien ryöstämäksi. Tulivat puhumaan jotain ja enhän minä tiennyt että niitä pitää varoa. Veivät sitten puhelimen. Että ei se kummonen paikka ole.

[/quote]

Jos on näin idiootti olisi parempi vain pysyä hiljaa. Siten kaikki eivät ehkä huomaisi aivotoiminnan vajetta.

En ole ennen näitä vauva-palstan "helsinkiläiset ovat ikäviä", "Helsinki on paska paikka" ym. ketjuja tajunnutkaan kuinka hirveän huono itsetunto monillla Helsingin ulkopuolella asuvilla onkaan asuinpaikkansa takia. Oikeasti.

Ja sitten yritetään yleistää "helsinkiläisiä" yhden (ehkä tänne muualta muuttaneen idiootin?) mukaan kuten tässäkin aloituksessa taas tehtiin. Kannattaisi muistaa että Helsingissä asuu enemmän väkeä, ja vaikka perähikiällä yksi asukas ehkä vastaakin jo prosenttia alueen väestöstä (eikä hänenkään mielipiteensä vielä valtavirtaa edusta) tarvitaan aika hemmetin monta helsinkiläistä että heistä voisi jotain yleistää. Ja nimenomaan helsinkiläistä, ei jotain oululaista joka tällä hetkellä asuu Helsingissä.

Vierailija
11/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä pitäisi sitten siellä helsingissä käydä jotta
-näkisi ihmisiä joilla edes neutraali ilme eikä koko ajan naama norsunvitulla
-löytäisi suomea puhuvia kassoja
-ei tarvitsisi kokoajan varoa mamuja (mua uhattiin myös sillon ekalla kerralla ja sanottiin jotain "saatanan suomalaien panu vituun"
-jos mamu tekisi edellämainitulla tavalla omassa kotikunnassani, heräisi hän ehkä seuraavana aamuna ojasta ilman rahoja yms.

Vierailija
12/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:37"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 17:34"]

Mieheni on syntyperäinen helsinkiläinen. Olen nyt reilu vuoden asunut pk-seudulla ja Helsingissäkin tulee aika ajoin käytyä. Ei tosin tulisi mieleenkään lähteä yksin seikkailemaan, kun eksyisin jo ensimmäisestä käännöksestä :D

Juuri eilen kävelimme pitkin Helsingin katuja ja taas tuli vanha sanonta suussa, etten kyllä ikinä tule oppimaan Helsinkiä (olin omassa päässäni jossain ihan muualla, kuin missä oikeasti olimme). Tosin eksyisin mä mettässäkin, joten ihmekkös tuo :D

[/quote]

Metsävertaus oli aika outo. Ehkä helpoin paikka eksyä. Mutta juu ymmärsin että suuntavaistosi on huono ja sitä koitit sanoa.

[/quote]

Mä eksyisin metsässä, vaikka mulla olis kompassi, kartta ja navigointilaite. Ja nuo kaikki on täydellisen hyödyttömiä mun käsissäni myös Helsingissä. Usko pois, olen kokeillut :D

Mut mitä sitä joku snadilainen tajuiskaa mitää mettistä. Espooki on jo ihan liian böndeä.

En myöskään osaa suunnistaa muualle kuin Pasilaan ja rautatientorille, jos puhutaan alueista. Kerran olin ihan kuin halolla päähän lyöty, kun tajusin Oulunkylän olevan jossain Helsingissä. En kyllä vieläkään tiedä, että missä siellä. Vanhaa slangia osaan suurinpiirtein, kun kokonaisuutta kuuntelen, tosin sitä on heitelty lähinnä pikkukylien nakkikioskijonossa, ku snadilainen on halunnut päteä. Muualla päin suomea jos olen törmännyt outoon murresanaan, niin se on kyllä selitetty minulle ilman silmien pyöritystä, täällä pk-seudulla tyydyn vain arvailemaan, kun sitä vastausta ei saa ilman alentavaa "siis mistä sä niinku oot, ku et tiedä mikä on bylsat".

Asun Helsingin naapurissa, mutta minua ei voisi vähempääkään kiinnostaa Helsingin suurtaidenäyttelyt tai oopperakonsertit, kun en ole niihin menossa. Ja jos olen menossa, niin tutustun tarjontaan mielenkiinnon, en suosion perusteella. Hyvä kun tiedän, et Cheek tais vissii jossain stadionilla Helsingissä päin rääkyä viime kesänä.

Onhan täällä pk-seudulla hyviäkin puolia. Rehellisesti sanottuna en olisi muuttanut tänne, jos se ei olisi ollut puolisoni hartain toive. Sinkkuna muuttaisin todennäköisesti jonnekkin muualle.
[/quote]
Tarkoitatko byysat?

Vierailija
13/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tietenkään.

Vierailija
14/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 21:49"]

[/quote]

[/quote]

Inhoan sanaa stadi, jotenkin niin wt från Riksua. Hesa sen sijaan on tosi kiva nimitys tälle kaupungille.

Vierailija
15/65 |
23.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei aivan pussi päässä ole kasvanut, on varmasti kuullut ainakin muutamista isoimpien kaupunkiemme kaupunginosista ja samoin eri alueiden muurresanoja. 

Yksittäisten ilkiöiden takia ei tarvitse tuomita koko heimoa paskapäiksi. Paitsi savolaiset tietysti ovatkin sellaisia.

Vierailija
16/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis ole koskaan käynyt helsingissä, ja tämä nainen tiesi sen.

Vierailija
17/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jumalauta näitä juntteja :D
T. helsingin keskustassa asuva

Vierailija
18/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on järkyttävää että Suomen kokosessa maassa ei ole edes pääkaupungissa käynyt

Vierailija
19/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää olettako, että kaikki helsinkiläiset käyttäytyvät moukkamaisesti kuin kyseinen nainen.

Vierailija
20/65 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta, ainoastaan sen että Espoo ja Vantaa on kaupunkeja eikä Helsingin kaupunginosia.