Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aiotko katsoa ensi yönä Oscar-gaalan?

Vierailija
22.02.2015 |

Katsotko suorana netistä tai Teemalta? Vai katsotko vasta maanantai-iltana (leikatun ja tekstitetyn version)? Katsotko myös red carpet -osion?
.
Kiva, että Yle Teema näyttää Oscarit suorana. Keitä siellä on kommentoimassa punaista mattoa ja itse gaalaa? Toivottavasti red carpet -osuutta kommentoi hauskat ja viihdyttävät tyypit, joilla on tarpeeksi muoti- ja viihdetietämystä. Gaalaosioon toivon ennen kaikkea asiantuntevia elokuva-alan ihmisiä (esim. elokuvakriitikko, ohjaaja, kanavan elokuvahankkija, tms).
.
Miten valmistaudut Oscar-yöhön? Onko suunnitelmissa nukkua päiväunet alkuillasta? Onko huominen otettu vapaaksi vai menetkö samoilla silmillä töihin? Valmistatko special herkkuja yön hiukopalaksi? Oletko katsonut useita Oscar-ehdokkaina olevia leffoja? :)

Kommentit (162)

Vierailija
121/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:40"]Voiko tätä katsella netistä suorana? En ole koskaan selvittänyt, onko Yle Areenalla mitään suoraa netti-tv:tä tms. En viitsisi yöllä valvottaa kaikkia pitämällä telkkaria päällä, mutta tabletilla voisin katsoa...
[/quote]
En ole varma, mutta olettaisin, että näkyy suorana myös Yle Areenasta. Ehkä voit käydä etukäteen sivuilla katsomassa lukeeko siellä jotain asiasta?

Vierailija
122/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tapana katsoa tuo red carpet -osuus sekä Suomen tv:stä että netistä jonkun viihdesivuston (E! News tai mitä näitä nyt on) / live streamin kautta. Jotkut eri tahojen lähetykset kuvaa red carpetin julkkiksia eri aikaan ja eri kohdasta mattoa, jotkut huomioi enemmän eri starboja kuin toiset. Ja mikä parasta, monissa nettilähetyksissä ei ole mainoskatkoja, eli silloin näkee enemmän ja kattavammin pukuja ja kiinnostavia vieraita. Erään kanavan juontajat (mm. se oranssi, valkohampainen vanhempi mies ja useat tekopirteät muoviset juontajanaikkoset) ärsyttää niin paljon, että olen suosiolla katsonut red carpetin jonkun toisen streamin kautta kuin sen "päälähetyksen" kautta. Lisäksi seuraan aktiivisesti Twitteriä, josta lueskelen muiden nasevia kommentteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:40"]Voiko tätä katsella netistä suorana? En ole koskaan selvittänyt, onko Yle Areenalla mitään suoraa netti-tv:tä tms. En viitsisi yöllä valvottaa kaikkia pitämällä telkkaria päällä, mutta tabletilla voisin katsoa...
[/quote]
Muistaakseni mainoksessa sanottiin että itse gaala näkyy suorana yle areenasta mutta red carpet -osuutta ei suorana näe muualta kuin tv:sta.

Vierailija
124/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huominen on vapaata (hiihtoloma), eli pystyn onneksi valvomaan! Ruokia tai naposteltavaa ajattelin tehdä valmiiksi, ehkä voisin avata pari juhlajuomaakin Punaisen Maton osuuden alkaessa. Viiniä, kylmää olutta tai skumppaa. Voisin vielä yrittää houkutella yhtä ta paria ystävää Oscar-seuraksi, mutta ei haittaa yksin katselukaan -> enemmän herkkuja minulle. :D Päikkärit aion ottaa tässä hieman myöhemmin, jotta olen yöllä terässä.

Vierailija
125/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo Ylen lähetys EI näy suorana Areenasta vaan vain tv:stä. Aamulla gaala laitetaan myös Areenaan, mutta suorana sitä ei tosiaan voi sieltä katsoa.

Vierailija
126/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:10"]

Muistaakseni mainoksessa sanottiin että itse gaala näkyy suorana yle areenasta mutta red carpet -osuutta ei suorana näe muualta kuin tv:sta.

[/quote]

Muistat väärin. Miksi pitää jakaa väärää tietoa palstalla? http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/02/17/oscar-gaala-2015

Vierailija
127/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelmatiedoista:

Punainen matto klo 02:00-03:30 (1,5h).
Suora lähetys Hollywoodista. Tähtien saapumista Oscar-gaalaan ja punaisen maton pukuloistoa kommentoivat elokuvakriitikko Anna Möttölä ja viime vuonna paikan päällä ollut käsikirjoittaja Kirsikka Saari. HD

Oscar-gaala klo 03:30-07:00.

Oscar-gaala suoraan Hollywoodista. Elokuva-alan tärkeintä palkintojenjakoa selostavat Ylen kulttuuritoimittaja J. P. Pulkkinen sekä elokuvakriitikko Anna Möttölä. HD

Vierailija
128/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:25"]Ohjelmatiedoista:

Punainen matto klo 02:00-03:30 (1,5h).
Suora lähetys Hollywoodista. Tähtien saapumista Oscar-gaalaan ja punaisen maton pukuloistoa kommentoivat elokuvakriitikko Anna Möttölä ja viime vuonna paikan päällä ollut käsikirjoittaja Kirsikka Saari. HD

Oscar-gaala klo 03:30-07:00.

Oscar-gaala suoraan Hollywoodista. Elokuva-alan tärkeintä palkintojenjakoa selostavat Ylen kulttuuritoimittaja J. P. Pulkkinen sekä elokuvakriitikko Anna Möttölä. HD
[/quote]

Eli red carpetia ei ole kommentoimassa ketään muoti-ihmistä? Varmaan aika tylsä tämä osuus Teeman puolella. Gaala-osuutta kommentoimassa elokuvista tietäviä ammattilaisia, tämä hyvä sentään.

Vierailija
129/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:24"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:10"]

[/quote]

Muistat väärin. Miksi pitää jakaa väärää tietoa palstalla? http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/02/17/oscar-gaala-2015
[/quote]

Miksi muuten tuolla sivulla lukee: "Ensimmäistä kertaa Suomen televisiossa nähdään myös gaalaa edeltävä lähetys punaiselta matolta." Kyllähän se punainen matto nähtiin useana vuonna Neloselta.

Vierailija
130/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, ettei Yle laittanut Rakel Liekkiä emännöimään tätä Teeman Oscar-yötä. Rakel kun tuntuu olevan nyt vähän joka paikassa yle:llä :D

Vierailija
131/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuleeko se suorana Areenasta?

Vierailija
132/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:39"]

Siis tuleeko se suorana Areenasta?

[/quote]

Ettekö osaa lukea tuota Ylen linkkiä? Ei tule.

Vierailija
133/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä olen kattonu red carpet -osuuden, se oli parhaimmillaan Nelson lähettämänä ihan hauska. Siinä näytettiin myös riittävästi jenkkikommentaattoreiden puheenvuoroja. 

Itse gaala on liian pitkä ja tylsä, ehkä silmäilen koostetta myöhemmin. 

Vierailija
134/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisi katsoa mutta on mentävä aikaisin töihin. Tallennan ja katson sitten huomenna illalla.

Vierailija
135/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:56"]

9: Minäkin tykkäsin enemmän siitä aiemmasta Nelosen meiningistä, vaikka muuten Yle Teeman laadukkuudesta pidänkin. Nelosella ohjelmaan oli panostettu enemmän ja kommentaattorit oli ainakin joinakin vuosina ihan osuvia valintoja. Arman Alizad (ei silloin vielä "koko kansan Arman") heitti muistaakseni aika hauskaa ja mustaakin huumoria punaisen maton tapahtumista.

[/quote]

Mulla on täysin päinvastaiset mielikuvat Nelosen red carpeteista. Aika hyvänä esimerkkinä jäi mieleen pari vuotta sitten, taisi olla se viimeinen Nelosen vuosi, nämä muotikommentaattorit jossain vaiheessa alkoivat puhua naispuolisten gaalavieraiden dieettitavoista gaalaa edeltävillä viikoilla, eli siis lähinnä siitä, että monet suurin piirtein paastoavat. No tätähän he kovasti paheksuivat ja alentuvasti päivittelivät, että miksei kukin voisi vaan olla oma itsensä ja olla tyytyväinen itseensä sellaisenaan, selluliitilla tai ilman. No eihän siinä mennyt kuin hetki, ja Hugh Jackman saapui vaimonsa kanssa, joka kehtaa olla a) Jackmania vanhempi b) ei mallin mitoissa. Äkkiä muuttui ääni kellossa ja juontajat kilpaa päivittelivät ja naureskelivat miten Jackman "ansaitsee parempaa".

Ja mitä itse kysymykseen tulee, totta kai katson suorana!

Vierailija
136/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä juuri kiinnosta. Nukun mielummin.

Vierailija
137/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä katson! Gaalaeväät on mietitty tarkkaan. Eikai nuo kommentoijat puhu itse gaalan päälle? Ovathan he vain red carpet osuudessa?

Vierailija
138/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 13:36"]

Kyllä katson! Gaalaeväät on mietitty tarkkaan. Eikai nuo kommentoijat puhu itse gaalan päälle? Ovathan he vain red carpet osuudessa?

[/quote]

Yleensä kommentaattorit puhuvat silloin, kun Jenkkilässä on mainoskatko, eli eivät siis itse gaalan päälle.

25 jatkaa vielä, muistaakseni silloin Jackmanin vaimoa kommentoidessaan nämä Suomen "asiantuntijat" käyttivät myös niinkin korrektia termiä kuin noita. Ei minusta millään mittarilla hyväksyttävää, vaikka meininki olisi kuinka rento ja huumori mustaa.

Vierailija
139/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän katsoa, harmi kun tulee aamuyöstä tietty. :( Elokuvista olen nähnyt vain Boyhoodin, ja kuten aiempi kirjoittaja sanoi, en kyllä ollut mitenkään mykistynyt elokuvasta - toki oli hyvin tehty ja näyttelijät olivat hyviä (Patricia Arquette on hieno näyttelijä). Luulenpa, että ylistys ja mahdollinen oscar tulevat lähinnä sen takia, miten elokuva on tehty, 12 vuoden aikana. Eniten harmittaa etten nähnyt Birdmania, kuulostaa mielenkiintoiselta leffalta ja pidän kovasti Michael Keatonista. Vaan jääpi myöhemmin katsottavaksi nyt.  

Vierailija
140/162 |
22.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen katsonut 9-vuotiaasta asti, olen nyt 19-vuotias, joten tämä ilta on minulle vähän niinkuin 10vee juhla :D olen odottanut näitä joulusta lähtien ihan innoissani, ja juu herkkuja hommattu. Vähän ahdistaa toi hereillä pysyminen, se on joka vuosi olut vaikeaa..energiajuomalla vaan. Tämän oscar-vuoden parhaat leffat oli birdman ja kaiken teoria, eddie reydmanin on PAKKO saada oscar. Boyhood, Whiplash ja Wild on myös katottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi