Äidin vartalo on kaunis
Ei ole kyllä kaunis. Lapsen saamisesta jää jälkiä joillekin joilla on sellainen ihotyyppi, onneksi ei kaikille, mutta mitään "kaunista" siinä ei kyllä ole. Ehkä artikkelista tulee parempi mieli niille, joita vartalon jäljet harmittavat.
Kommentit (75)
Minulla kolmekymppisellä on 3 lasta eikä vatsassani ole ainoatakaan raskausarpea eikä roikkuvaa nahkaa. Mistä tälläinen olettamus että kaikilla varsinkin useamman lapsen saaneella on kuvien kaltaiset venyneet riekaleiset vatsat? Minulla ei ainakaan ole!
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:38"]Minulla kolmekymppisellä on 3 lasta eikä vatsassani ole ainoatakaan raskausarpea eikä roikkuvaa nahkaa. Mistä tälläinen olettamus että kaikilla varsinkin useamman lapsen saaneella on kuvien kaltaiset venyneet riekaleiset vatsat? Minulla ei ainakaan ole!
[/quote]
Kunnioitan. Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten, esitellään sitten vaikka roikkovatsaa, kun ei muulla pystytä pätemään. Sinulla varmaan on terveet elämäntavat ja kykenet muuhunkin kuin sohvalla makaamiseen. Laiskat käyttävät lapsia tekosyynä kaikkeen, sehän on nähty tälläkin palstalla.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:13"]Olen samaa mieltä, että harvalla vauvojen jälkeen kovin kaunista vatsaa on. MUTTA. Miettikääs keskimääräisen 20 v:n synnyttämättömän tytön vartaloa. Ei se kovin kummoinen ole. Itse liki nelikymppisenä 3 lasta synnyttäneenä olen erittäin tyytyväinen vartalooni. Se kun sattuu olemaan parempi kuin suurimmalla osalla parikymppisistä tytöistä. Hyvin voin pistää päälleni gina tricotin makkarankuoren ja näytän Hyvältä :) ilman mitään jenkkiksiä tms. En tarvii edes litistäviä alkkareita.
[/quote]
Toivottavasti et oikeesti käytä 40 vuotiaana käytä gina tricotin tiukkoja mekkoja...
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:30"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:22"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:13"]
Olen samaa mieltä, että harvalla vauvojen jälkeen kovin kaunista vatsaa on. MUTTA. Miettikääs keskimääräisen 20 v:n synnyttämättömän tytön vartaloa. Ei se kovin kummoinen ole. Itse liki nelikymppisenä 3 lasta synnyttäneenä olen erittäin tyytyväinen vartalooni. Se kun sattuu olemaan parempi kuin suurimmalla osalla parikymppisistä tytöistä. Hyvin voin pistää päälleni gina tricotin makkarankuoren ja näytän Hyvältä :) ilman mitään jenkkiksiä tms. En tarvii edes litistäviä alkkareita.
[/quote]Kuitenkin suurella todennäköisyydellä se 20-vuotiaan vartalo näyttää paremmalta. Ei vartalo voi parantua ikääntyessä, vaan ainoastaan mennä huonommaksi. Jos tuota alle neljänkymmenen ikää ajattelee, niin osalla miehistä vartalo on sillä hetkellä tietyillä kriteereillä parhaimmillaan vielä, jos tähdätään maksimaaliseen lihaksikkuuteen. Periaatteessa kai naisella voisi olla samoin, mutta harvempi nainen tavoittelee mahdollisimman suurta lihaksikkuutta eli nainen voi saada sen täydellisen vartalon jo vaikka alle 20-vuotiaana ja siitä ei ole oikein enää mitään ylöspäin menemistä, paitsi plastiikkakirurgian kautta.
-Mies 29v-
[/quote]
Rakas Mies 29v. Sä et oo nähny mun vartaloa. Jos on hyvä kroppa ja Jos vartalosta pitää huolen, se näyttää hyvältä vielä tässäkin iässä :) olen harrastanut liikuntaa melkein 20 v 5 kertaa viikossa. Kerran ollut kk tauko, jonkun sitkeän flunssan takia. Olen kurvikas, eli isot tissit ja erottuva lantionkaari. Painoindeksi kuitenkin vain 21. Harvalla tällasta on.... Pitkäkin olen. Harvan kroppaan vaihtasin.
[/quote]
Tyhjyyttään kumiseva pää kuitenkin, eipä tulisi mieleenkään kertoa tässä kuinka erinomainen minä olen.
Mulla on ryppyjä vatsanahassa kahden lapsen jälkeen. Omasta mielestäni vatsani ei ole kaunis, mutta mies sanoo, että rypyt ei haittaa.
Ja mitä sitten, mikä velvollisuus naisella on olla kaunis.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:37"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:22"] [quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:13"] Olen samaa mieltä, että harvalla vauvojen jälkeen kovin kaunista vatsaa on. MUTTA. Miettikääs keskimääräisen 20 v:n synnyttämättömän tytön vartaloa. Ei se kovin kummoinen ole. Itse liki nelikymppisenä 3 lasta synnyttäneenä olen erittäin tyytyväinen vartalooni. Se kun sattuu olemaan parempi kuin suurimmalla osalla parikymppisistä tytöistä. Hyvin voin pistää päälleni gina tricotin makkarankuoren ja näytän Hyvältä :) ilman mitään jenkkiksiä tms. En tarvii edes litistäviä alkkareita. [/quote]Kuitenkin suurella todennäköisyydellä se 20-vuotiaan vartalo näyttää paremmalta. Ei vartalo voi parantua ikääntyessä, vaan ainoastaan mennä huonommaksi. Jos tuota alle neljänkymmenen ikää ajattelee, niin osalla miehistä vartalo on sillä hetkellä tietyillä kriteereillä parhaimmillaan vielä, jos tähdätään maksimaaliseen lihaksikkuuteen. Periaatteessa kai naisella voisi olla samoin, mutta harvempi nainen tavoittelee mahdollisimman suurta lihaksikkuutta eli nainen voi saada sen täydellisen vartalon jo vaikka alle 20-vuotiaana ja siitä ei ole oikein enää mitään ylöspäin menemistä, paitsi plastiikkakirurgian kautta. -Mies 29v- [/quote] Itsellä ainakin 25-vuotiaana parempi vartalo kuin 18-vuotiaana. Rinnat kasvaneet, lantio leventynyt, jolloin myös tiimalasivartalo tullut :) Treenillä olen saanut kauniin pyöreän pepunkin. Nyt olen raskaana, joten "huonommaksi" se vartalo tästä varmaan muuttuu joidenkin silmissä. Mieheni mielestä tosin lapsen saannin jälkeen nainen näyttää naiselta, saa nähdä onko samaa mieltä kun näkee venyneen vatsanahan ja roikkutissit ;) [/quote] Minulla taas nyt 17-vuotiaana on E-kupin rinnat, 90-57-90 ja treenattu kyykkypeppu :) Muukin kroppa tietty treenattu.
[/quote]
Marjamettässä joutuu monesti käymään kyykkysillään kakalla...
Minusta vanheneminen voi olla aika kivaakin :) Minulla oli 20-vuotiaana kaunis vartalo mutta ei sitä itsetuntoa kantaa sitä. Nyt on kaksi lasta ja raskauksien myötä pehmentynyt vartalo, ei ylipainoa mutta arpia ja löysää vatsassa. Tunnen itseni silti ihan uudella tavalla seksikkääksi ja kauniiksi ja kuulemma sen huomaa. Itseluottamus on aika ihana juttu, harmittaa ettei sitä nuorempana sen enempää ollut.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:36"]Tottahan se on, että synnyttänyt nainen on ruma, jos ei sitten omaa parempaa kudostyyppiä. Sitten puolustellaan aivokuolleella lässytyksellä, vaikka oikeasti vituttaa, kun pitää lähteä synnytysten raiskaamalla ruholla kyrvän perään miehen jätettyä kiinteämmän lihan takia. Moni varmasti katuu pennun vääntämistä syvästi, mutta eihän sitä vaan parane sanoa ääneen, mieluummin vaikka esitellään rumaa ruhoa julkisesti. Poikineet nartut: olette oksettavia :).
[/quote]
Mulle oma lapsi on kalleinta ja tärkeintä maailmassa, siinä ei paljoa paina vatsanahkat tai muuttunut kroppa. Jos miestä häiritsee niin siinähän lähtee, en jää perään itkemään.
Just, onpa todella kaunista... Ainakin yksi hyvä puoli siinä, ettei minulla ole lapsia.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:22"]
Olen samaa mieltä, että harvalla vauvojen jälkeen kovin kaunista vatsaa on. MUTTA. Miettikääs keskimääräisen 20 v:n synnyttämättömän tytön vartaloa. Ei se kovin kummoinen ole. Itse liki nelikymppisenä 3 lasta synnyttäneenä olen erittäin tyytyväinen vartalooni. Se kun sattuu olemaan parempi kuin suurimmalla osalla parikymppisistä tytöistä. Hyvin voin pistää päälleni gina tricotin makkarankuoren ja näytän Hyvältä :) ilman mitään jenkkiksiä tms. En tarvii edes litistäviä alkkareita.
[/quote]Kuitenkin suurella todennäköisyydellä se 20-vuotiaan vartalo näyttää paremmalta. Ei vartalo voi parantua ikääntyessä, vaan ainoastaan mennä huonommaksi. Jos tuota alle neljänkymmenen ikää ajattelee, niin osalla miehistä vartalo on sillä hetkellä tietyillä kriteereillä parhaimmillaan vielä, jos tähdätään maksimaaliseen lihaksikkuuteen. Periaatteessa kai naisella voisi olla samoin, mutta harvempi nainen tavoittelee mahdollisimman suurta lihaksikkuutta eli nainen voi saada sen täydellisen vartalon jo vaikka alle 20-vuotiaana ja siitä ei ole oikein enää mitään ylöspäin menemistä, paitsi plastiikkakirurgian kautta.
-Mies 29v-
[/quote]
Itsellä ainakin 25-vuotiaana parempi vartalo kuin 18-vuotiaana. Rinnat kasvaneet, lantio leventynyt, jolloin myös tiimalasivartalo tullut :) Treenillä olen saanut kauniin pyöreän pepunkin. Nyt olen raskaana, joten "huonommaksi" se vartalo tästä varmaan muuttuu joidenkin silmissä. Mieheni mielestä tosin lapsen saannin jälkeen nainen näyttää naiselta, saa nähdä onko samaa mieltä kun näkee venyneen vatsanahan ja roikkutissit ;)
[/quote]Ehkä rasvaprosenttisi on vain noussut? Siitä tullut noita kasvamisia ja leventymisiä. Luustohan ei varmaan ole muuttunut enää vuosiin. Onko se treeni vaikuttanut myös esim.hauiksiin ja selkälihaksiin vai vain siihen peppuun? Peppuhan on voinut pyöristyä ihan ruuankin voimalla.
-Mies 29v-
[/quote]
:D Taidat vähän tietää ihmisen biologiasta. Rinnat todellakin voivat kasvaa vielä täysi-iäisyyden jälkeen ilman, että nainen lihoo. Sen vuoksi esim. silikoneja ei kannattaisi kovin nuorella iällä hommata, koska ei voi tietää mikä todellinen rintojen koko on. Ja vaikka olisikin rasvakudosta, niin silti vanhempi vartaloni on kauniimpi kuin nuorempi :) Paino on kuitenkin pysynyt kutakuinkin samana.
[/quote]
Kaikki kehittyvät eritahtiin, joskus yllätyin kun tapasin erään naisen joka oli teininä, pitkä, laiha, muodoton lauta, luuviulu, ihan nätit kasvot, mutta pojan vartalo ja oli jotain 24v kun uudestaan tapasin, meinasi alkaa jopo keulimaan niin hyvän näköinen oli, varsinkin vartalo oli muuttunut niin paljon naisellisempaan suuntaan.
Jotkut nopeasti kehittyneet tytöt 15v oli jo naisen näköisiä, seukkasivat itseään reilusti vanhempien jätkien kanssa , vetivät röökiä ym. Ovat tosi kulahtaneita nyt ja näyttävät ikäistään vanhemmille.
Esimerkit ovat olleet koulukavereita.
Tv.mies39v
Ei meidän muijalle tuollaista vatsanahkaa kyllä tullut ja tissitkin on ihan kivat ja kiinteät.
1lapsi 3v.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:30"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:22"]
-Mies 29v-
[/quote]
Rakas Mies 29v. Sä et oo nähny mun vartaloa. Jos on hyvä kroppa ja Jos vartalosta pitää huolen, se näyttää hyvältä vielä tässäkin iässä :) olen harrastanut liikuntaa melkein 20 v 5 kertaa viikossa. Kerran ollut kk tauko, jonkun sitkeän flunssan takia. Olen kurvikas, eli isot tissit ja erottuva lantionkaari. Painoindeksi kuitenkin vain 21. Harvalla tällasta on.... Pitkäkin olen. Harvan kroppaan vaihtasin.
[/quote]Se on hyvä, että olet tyytyväinen, mutta minusta on silti noloa arvostella nuorten vartaloita, jotka ovat aivan varmasti ainakin joillakin kriteereillä elinvoimaisemman näköisiä ja toimivampia. Sellaisesta tulee voimakas vaikutelma siitä, että ei ole sinut todellisuuden kanssa. Myös nuori voi harrastaa liikuntaa, myös nuori voi pukeutua, myös nuori voi (ja paljon useammin on) olla hoikka. Itseään voi arvostaa vetämättä muita alaspäin.
-Mies 29v-
30 jatkaa, lapsi syntyi kun muija oli 36v.
Toisen vartalon haukkuminen, se vasta rumaa onkin :( Ja kertoo kyllä jotain omasta itseluottamuksesta..
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:36"]Tottahan se on, että synnyttänyt nainen on ruma, jos ei sitten omaa parempaa kudostyyppiä. Sitten puolustellaan aivokuolleella lässytyksellä, vaikka oikeasti vituttaa, kun pitää lähteä synnytysten raiskaamalla ruholla kyrvän perään miehen jätettyä kiinteämmän lihan takia. Moni varmasti katuu pennun vääntämistä syvästi, mutta eihän sitä vaan parane sanoa ääneen, mieluummin vaikka esitellään rumaa ruhoa julkisesti. Poikineet nartut: olette oksettavia :).
[/quote]"Poikineet nartut" repesin tälle vaikka ei olis saanu xDDD pistin kuitenkin alapeukun :D
Jaahas, tämäkin ketju meni horojen itsekehuskeluksi. Asioista voi monesti keskustella ilman, että tunkee sitä omaa "erinomaisuutta" joka väliin.
Minusta kaikki raskauden ja synnyttämisen ulkoiset merkit ovat vastenmielisiä. Nuo tekevät naisesta heti seksuaalisesti epäkiinnostatavan silmissäni.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 12:12"]
Jaahas, tämäkin ketju meni horojen itsekehuskeluksi. Asioista voi monesti keskustella ilman, että tunkee sitä omaa "erinomaisuutta" joka väliin.
[/quote]
Minuako tarkoitit? Sanoin siis, että lapsettomuuteni hyvä puoli on hyvä iho. Mitään muuta hyvää en siitä taidakaan löytää. Eli minua vihataan hirveästi, kun yritän etsiä jotain pientä positiivista tilanteestani? :)
En tiedä kauniista , mutta mielenkiintoisia vartaloita. Nykyään katselen mieluummin tälläisia epätäydellisiä vartaloita, joissa näkyy eletty elämä.
Kuitenkin itse kahden lapsen jälkeen tavoittelen ja haluan itselleni sen "täydellisen" vartalon.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:27"][quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 11:22"]
-Mies 29v-
[/quote]
Itsellä ainakin 25-vuotiaana parempi vartalo kuin 18-vuotiaana. Rinnat kasvaneet, lantio leventynyt, jolloin myös tiimalasivartalo tullut :) Treenillä olen saanut kauniin pyöreän pepunkin. Nyt olen raskaana, joten "huonommaksi" se vartalo tästä varmaan muuttuu joidenkin silmissä. Mieheni mielestä tosin lapsen saannin jälkeen nainen näyttää naiselta, saa nähdä onko samaa mieltä kun näkee venyneen vatsanahan ja roikkutissit ;)
[/quote]
Minulla taas nyt 17-vuotiaana on E-kupin rinnat, 90-57-90 ja treenattu kyykkypeppu :) Muukin kroppa tietty treenattu.