Suomen vanhin lähihoitajaopiskelija (66v) Tarja
https://www.is.fi/viihde/art-2000008981233.html
Tuo artikkeli antoi minullekin uskoa, että voisin pitkän työttömyyden jälkeen lähteä opiskelemaan aivan uutta alaa (olen 63v).
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Nyt eläkkeelle, mammat. Tilaa nuoremmille työntekijöille.
Ei taida nuorempia kiinnostaa hoitoala. Kaikki haluavat vain somettaa ja tienata bloggareina tai vloggareina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida nuorempia kiinnostaa hoitoala. Kaikki haluavat vain somettaa ja tienata bloggareina tai vloggareina.
Siis sormettaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida lähihoitajaopiskelijoista olla pulaa.
Itsekin olen samanikäinen ja opiskelen uutta ammatia. Tsemppiä kaikille opiskelijoille.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen samanikäinen ja opiskelen uutta ammatia. Tsemppiä kaikille opiskelijoille.
Näihin opintoihin pitäisi liittää oikeinkirjoituskurssi.
-sama
Ihan varmasti riittäisi hakijoita nuoremmissa ihmisissä. Miksi kouluttaa eläkeläinen? Ei ainakaan kokopäiväisesti pitkään jaksa tehdä vanhus- tai kehitysvammapuolella töitä kun siellä on todella rankkaa fyysisesti.
Verorahojen haaskausta.
Täytyy olla fyysisesti kovakuntoinen että hoitotyössä jaksaa sekä mielenterveys kunnossa. Onnea vaan Tarjalla uudella uralla.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla fyysisesti kovakuntoinen että hoitotyössä jaksaa sekä mielenterveys kunnossa. Onnea vaan Tarjalla uudella uralla.
Suurin pula työntekijöistä on vanhuspuolella ja se on raskasta työtä eikä nuoremmatkaan meinaa jaksaa. Kotihoidossa voi olla monen ikäisiä, mutta pääasiassa vanhuksia ja siinä työssä pitää juosta paikasta toiseen ja kova kiire sielläkin koko ajan.
Fyysisesti kevyempää on esim. hammashoitajana.
Omalla alallanikin on paljon näitä vanhuksia jotka ei haluaisi jäädä töistä pois kirveelläkään vaikka tarjottaisiin mitä, minä kyllä lähden viimeistään 60 vuotiaana eläkeputkeen ja luovutan paikkani mielelläni jollekkin nuorelle joka sitä tarvitsee.