*** Tammenterhojen tiistai ***
Meinasin kirjoittaa tuonne pinon loppuun, mutta kun kello on jo noin paljon niin laitetaan uutta jo tulemaan :-) Ja maanantain pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=8319117&p=1&tmode=…
Kommentit (71)
Pää on kyllä ihan tohelo (no, ei siis mitään uutta multa...)
On ihan nollautunut olo =D Mies on nyt lomalla ja paljon pojan kanssa, niin mulle on jäänyt omaa aikaa ja hermot lepää. Pitkään aikaan ei ole ollut näin tyyni ja rauhallinen olo, rento... Ihanaa!
Mut oli tänään hassua käydä yksin liikenteessä, huomasin jossain vaiheessa ajattelevani ääneen ja sit olin nolo! Yleensä höpötän taukoamatta melkein pojalle jotain. Sain käytyä parturissakin, kunhan saksittiin latvoja. Ei mitään radikaalia muutosta siis, mutta mukava oli rupatella kampaamotädin kanssa.
Masu kasvaa ja vauva on vilkas. Eli omaan napaan kuuluu vain hyvää.
Kuka se olikaan syönyt kaalilaatikkoa ja puolukkaa? Tuli luettuani semmonen olo, että pakko saada myös! Se on heti huomiseksi ruoaksi väsättävä. Kaalilaatikko puolukalla on herkkua!
Blogista olen samaa mieltä kuin muutkin täällä, ettei ihan kelle vaan taustailijalle sitä salasanaa. Ystäväkirja kuulostaa myös mukavalle ja kannatan kanssa erillistä pinoa, niin ehkä helpompi löytää luettavaksi ja vastailtavaksi.
Sindalle onnea työpaikasta! Ja vielä kiitokset blogista! Nyt oli mein hipinkin kuva ilmestynyt =) Vielä pitää mies ottamaan masu kuva.
Nyt mun pää kolisee kyllä ihan tyhjää =o Anteeksi hajamielisyyteni, paljon jäi taas kommentoimatta!
-tau- & eeva 21+3
(mun tyttötunne on alkanut vaihtua epäileväksi poikatunteeksi... en vaan keksi edelleenkään muuta työnimeä kuin tuo pojan keksimä nimi)
Maria-79:
[b][color=#008000]1. AIKA: Lauantai?? tulevia lauantaita on: 30.9 , 7.10 , 14.10 , 21.10 , 28.10 sitten menee jo marraskuulle.[/color][color=#8B0000]PAIKKA: a) Kaffia b) ruokaa
Tarjuava paikka? Tiätysti tua ruoka olis ,jos tuloo kauempaa (lapualtakin ajaa 20min.saattaa tulla näläkä näillä ruaka haluulla,kjäh!)
[/color][color=#00008B]KUKKA TULOO: Eli ketä meitä nyn olis siin tulos niin antakaas miälipirettä nuahin asioohin ,saarahan remoraattine ratkaasu![/color]
[color=8B0A50]T: Näläkääne ja häjynpänttääne Maria :D[/color][/b]
Mullen sopii kaikki lauantait kun näin ajoissa tiedän asiasta. Sanokoot muut mitkä ei sovi, ma tuun kun saa tulla=)
Täältä kestää Seinäjoelle tunti ja vartti, eli nälkähän sillä matkalla tulee, eli mä äänestän ruokapaikkaa, ehdottaaakin voisin, Rosso??? Siellä on tullut käytyä ennekin nimittäin!! Saa pientä ja vähän suurempaakin, ja vaikka vaan juomista jos ei nälätä (hassu ajatus!!).
Mut mulle sopii kaikki, enkös olekin sopeutuvainen? =) Sanokoot muutkin mielipidettänsä!
//nenn
[color=navy]Kesäkertuilla on mun mielestä esimerkillisesti pidetty lista, sieltä löytyy myös heidän Ystäväkirjansa. Käykääs kattomassa:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7787454&t=7787454
&appid=&p=&mpage=1&key=kes%E4kerttujen%2C14%2E7%2E&language
=single&tmode=&smode=&s=#7787454
Meillekin olisi kiva tollainen kartta, nähtäis miten ollaan maailmalle levittäytyneinä.... Kuka jaksais värkätä...???
Sinda
Ihanaa kyllä, kun täällä on näin vilkas meininki!
Juu, ja mie ainakin tykkään seinöjoen Rosson ruuat hyviksi! Meiltä menee myös tunti ja vartti =) joten kannatan tota Rossoa. Ja minä voin kanssa aika hyvin sopeuttaa aikatauluni muiden mukaan =)
Taneli75- kai keität puuron maitoon ja lisäät vähän voita sekaan ;) Jopa mies on suostunu syömään meillä puuroa kun on tehnyt sen noin!
Sinda- ja muutkin. Oottekos kuulleet ennen RADE:sta eli raskausdementiasta? Vaivasi mua ihan kunnolla esikoista odottaessa ja vaihtui sitten imetysdementiaksi ja sitten jäi päälle muuten vaan ;). Rahakukkaro on hukassa joka toinen päivä, samoin hiusharjat (joita on tullut hankittua ripakopallinen juuri tuon takia)!!
Oli tosi mukavaa käydä eilen jumpassa, vaikka ihan kaikkea ei voi tehdäkään. Esim. hypyt ja jotku venytykset piti jättää väliin. Vähän masua on kiristelly, mutta ei kipeästi. Joten ensi viikolla uudestaan! Tunnin päästä oon lähdössä poitsun kanssa ilmoittautumaan muskariin. Pitäis varmaan sitä pikkuhiljaa herätellä päiväunilta, jotta ehtii jotain syödä ennen lähtöä. Alkuilta menee varmaan taas miehen siskon vauvan kanssa, kun hänen pitää varmaan hommiin iltarasteille. Ja sain kameran viimein latuuksille, joten masukuvaa pukkaa piakkoin!
Juu, laitetaan vaan ystäväkirja omaan palstaan. Milläs aikataululla se on tulossa?
rv 20+3
Hip hei, saimpas ihmisten ajoissa luettua pinon. En kyllä juuri muista mitä työ siellä kirjoittia =)
Beijaflor mene toki sinne ultraan, kun sinun ilmiselvästi tekee mieli!! Tuollaisessa asiassa passaa katsella omaan napaan, kirjaimellisesti =) Ja sinun masukuvaa katsoessa, suosittelisin sun terkkari tarkastamaan mittanauhansa, sillä minusta tuo näyttää oikein nätiltä masulta!!!
Minun kuvat ei ole vielä suostuneet menee perille, paitsi jos mulla on se uudelleen lähetys päällä.. täytyy tarkastaa ja yrittää tänään uudelleen.
Mie kanssa kannatan että jo sinda vaan yhtään jaksaa, niin tarkkailla sitä, että kelle ne luvat blogiin antaa!! Ja toisekseen kun se ystäväkirja saadaan valmiiksi, voisiko sen otsikko olla jotain muuta kuin ystäväkirja, koska se oikein huutaa tuolla etusivulla kaikkia lukemaan. Niin minäkö muka epäilevä aatu =)
Täällä on ollut niin hermoja raastava päivä, että huh... aamulla tuli jo äitillekkin itku, kun ei mikään onnistunut. Niin vastarannan kiiski oli neiti ja kerhoon lähtö ja syönti ja pukeminen ja kaikki oli niin vaikeeta. Vaikka yö meni mitä rattoisammin, vietin kiihkeän yön Antti Tuiskun kanssa =) *hih*
Oma napa on tänään voinut oikeastaan ihan hyvin. Ei pahempia nippaiuja. Tuota leikkausarpea ja sen lähialuetta on ruennut juilimaan, mutta uskoisin sen olleen odotettavissa. Kuinka muille joille on lapsia leikkaamalla syntynyt?
Eläinten vaistoamisista. Meirän kissa on palannut taas takaisin mun mahan päälle, uskon sen vaistoavan, vaikka se mua mulkoileekin kun vauva potkii. Koira ei reagoinut, mutta on kyl ulkokoira ja nään sitä oikeastaan vain tuolla navetan puolella. Lehmät ei ainakaan ole vähentäneet potkimistaan =) Mutta ne onkin mun mielestä tyhmiä!!
Mulle ei onneksi ole vielä tullut uniongelmia. Neitiä odottaessa taisin jo tässä vaiheessa valvoa useamman tunnin keskellä yötä. Nyt ei tartte edes vessaan yöllä nousta, mutta herätystä ei kyllä tartte torkuttaa vaan heti on vessaan juostava kun silmät auki saan. Toivottavasti näin pysyy.
Mun pitää nyt rueta miettii milloin haluan jäädä äippälomalle. Siis jäänkö sille varhennetulle vai vasta sit myöhemmin.. Täytyy vähän laskea, mikä kannattaa.
Mutta nyt ei auta muu kuin raahautua noiden tyhmien eläinten luo =)
Syyssäitä kaikille!!!
-E- 22+4 tai jotai..nyt meni laskut sekaisin
Multakin onnittelut sindalle viran johdosta!!!
Ja marialle, pidä puoliasi, jos olosi on huono, soittelet vaan uudestaan ja ehdottele mikä sulla voisi olla! Kun mä sairastuin munuaistulehdukseen viimeisessä raskaudessa mua vähäteltiin ja sanottiin että mun selkä ja mahakivut johtuivat raskaudesta, stikseissä ei näkynyt jälkeäkään tulehduksista, eli mua ei uskottu. Menin uudestaan lääkärille ja sanoi että voisiko se olla munuaistulehdus? Lääkäri sähähti vaan että: " miten se tulehdus sinne olisi päässyt?" mutta suostui vastahakoisesti ottamaan Crp:n, kotimatkalla soittivat ulle että heti sairaalaan CRP oli 150... Siellä sitten jouduin olemaan 4-5 päivää. Mut pointtina (juu tässä oli pointti..) että itse tiesin että jossain on vika! Netistä etsin kunnes löysin vaivan joka vastasi mun oireita, eli munuaistulehdus. Älä anna itsesi mennä liian huonoon kuntoon!!!
Myönnän että minäkin etsin Ulpun nikin, on kyllä rekisteröitynyt tammenterhoihin, muttei kirjoitellut. Ehkä olisi heti pitänyt miettiä että tarvitaan jonkinlainen aktiivisuus että saa salasanan. Mulle ei tullut mieleenkään että semmoinen joka ei kirjoittele haluaisi näyttää tai katsoa kuvia muista. Eli olen samaa mieltä monen muun kanssa, salasana niille jotka kirjoittelevat ja täten " tuntevat" toisiaan paremmin. Kuvat ovat sen verran henkilökohtaisia että tioivoisi tietävänsä, suurinpiirtein(!) kuka niitä saa katsoa. Erinä asiana pidän näitä suljettuja keskustelufoorumeita, missä tutuksi tullaan juuri kirjoittelemalla. Tottakai Ulpu ja muutkin taustailijat voivat sen salasanan saada, jos itse voivat ajatella laittavansa kuvia. Tämä ei ole henkilökohtaista, vaan yleistä!!!!
Mun klamydianäytteestä sen verran että en soittanut sen perään kun ärsytti koska tiedän vastauksen ja loukkaannuin kun se otettiin multa " salaa" , terkkari sanoi viimeisellä neuvolakäynnillä että se oli negatiivinen, kuten teisinkin =) Sanoin vaan että se otetaan aika automaattisesti jos on supistuksia ja /tai verenvuotoa ilman syytä.
Kuvien otosta, yleensä kauhistun kun näen kuvia itsestäni, siksi jätin masukuvasta naamankin pois =)
itselleni kuuluu supistuksia, tuntuu ristiselän jomotuksina ja polttteluna, seuraava lääkärinkäynti 28.9. Tänään istuin koko aamupäivän esikoisen kanssa lasten polikliinikalla, häneltä otettiin verinäytteitä ja EKG, ensi viikolla mennään alittamaan nenä-mahaletku ja tehdään kotona vuorokauden PH-mittaus, vaivaksi epäillään refluksi tautia, mitä on suvussa. Tuo PH-mittaus on tehty nyt 9 vuotiaallekin vauvana mutta onneksi hällä ei ollut sitä refluksia. Nyt 12 vuotias voi huonosti joka ilta, näin on ollut koko kesän, vaikka vaivat alkoivat jo viime syksynä. Monella lääkärillä ollaan käyty ennekuin päästiin tähän asti, eli keskus sairaalaan.
No nyt mänen tekemään jotain hyödyllistä!!
Nenn 24+3
[color=blue]Emma [color=maroon]mä oon synnyttäny sektiolla. En osaa sanoa, ett nyt lähiaikoina ois tuntunu kiristystä tai mitään. Muutamia viikkoja sitten repäsi ja aattelin siellä arpien antavan periksi tai jotain.
Ja sellanen hassu " kohouma" näky ennen ku masu alko kunnolla kasvaan, se sijaitsi huomattavasti ylempänä kuin päälle päin näkyvä sektioarpi. Luulen sen johtuneen sisemmistä paikkauksista.
[color=darkviolet]Pitääpä lähtee käymään anopin tykönä suunnittelemassa ukon synttäreitä.
Eilen varasin toisen ultra-ajan joka on 17.10 ja se on ihan kontrolli käynti..sillon mulla on menossa rv 28..on tuo Jenna päättäväinen tyttö jos hän päättää jotain nii sitte kans se täytyy mennä niin..syömisestäkin on tullut vähän hankalaa,tykkäis syödä vaa jogurttia tai pelkää banaania,mutta mä huijaan häntä laittamalla vähän jogurttia tavallisen ruoan sekaan,nii johan maittaa:)huomenna ajateltii käydä tutustumassa tossa tarhassa,jos tytöt vaikka pääsis sinne hoitoon,ajateltiin että 4h kerran viikossa ois hyvä määrä..
mistä ystävänkirjasta te nyt puhutte?voisko joku vähä selventää,kiitos!!
[color=EEA2AD]Ihana, ku Terhot on niin aktiivisia. Ihan pakko käydä joka päivä vähintään peri kertaa täällä palstalla lukemassa viestejä, ku ihan ahdistaa ajatus siitä et pitäis lukea joku viiden sivun pino kerralla :)
[color=43CD80]Mistäs täällä olikaan keskusteltu. No ainakin ystäväkirjasta. Mustakin erillinen pino sille " Tammenterhojen ystäväkirja" -nimellä olisi selkein ratkaisu. Löytää sen pinon sit myöhemminkin
[color=EEA2AD]Yhdyn myös Beijafloriin ja muihin siinä kenelle blogin salasanaa jaetaan. Kiva, kun Sinda jaksaa vähän tarkkailla salasanaa haluavia. On muuten varmasti aikamoinen homma. Kiitos Sinda!
[color=43CD80](.) Aivan mieletöntä myllerrystä pitää Papu mun mahassa tällä samaisella hetkellä, ku tätä viestiä kirjoitan. Hänkin taitaa muokata minun virtsarakkoani itselleen mukavammaksi. Tuntuu vähän ikävältä, mutten valita :)
[color=EEA2AD]WTC: Olin juuri tullut aamuvuorosta kotiin töistä, kun avasin syödessäni telkkarin. Siihen sitten jumiuduinkin koko illaksi. Oli se aikamoinen järkytys. Tietty huoli ystävästäni tuli mukaan myös, kun kuulin iskusta Pentagoniin Washingtonissa. Ystäväni asui D.C.:ssä tuolloin. Onneksi sain toisten ystävieni kautta pian viestin hänen olevan turvassa.
[color=43CD80]Mut nyt täytyy mennä hetkeksi lepäämään sohvalle. Tosi kiireinen työpäivä väsyttää.
Sulina + Papu rv 24+5
täällä herätty aamulla viideltä *O ei sitten tullut uni enää vessareissun jälkeen. oli aika tuskaa päivä töissä, ei oo hyvä yhtälö työpäivä+raskaanaolo+väsymys=hyvä elämä ! kaikki vaan töissäkin otti päähän... enkä saanut sit kotiin päästyäni päikkäreitäkään nukuttua... mut jos tästä jotain positiivista ettii niin tää on vaan harjoittelua ens talven varalle.
tuosta kartasta mikä kesäkuisilla oli: sen verran sain irti itsestäni että tuon di-mieheni kanssa onnistuin moisen väkästelemään: http://www.frappr.com/tammenterhot06, siellä sivulla on myös ohjeet kuinka itse kukin voi ittensä liittää. vähän oli hankalaa, mutta pienen säädön jälkeen onnistuttiin.
ystävänkirja on kanssa mun mielestä ihana idea, jos joku sen vaan jaksaa väkästellä.
ai niin, piti tuosta kartasta vielä laittaa, että tuon linkinhän voi sitten liittää myös tuonne esittelypinoon. josko armas listan ylläpitäjämme sen sitten sinne jotenkin asettelisi?
ardisia: toivottavasti kaikki hyvin neuvolassa! varmaan alkaa jo tylsistyttää kotona oleminen. mulla viikko aikaa siihen kun on tasan kaks kuukautta äippäloman alkuun. eli just se aika kun sais sairastaa ennen kun tippuu kelan rahoille... nooh, jospa sitten seuraavassa lääkärissä katseltaisiin...
sinda: kovasti onnea viran johdosta! hienoa että tuossa " tilassa" vielä edes joku uskaltaa nimittää! ite jännäsin vuosi sitten kun virka haussa ja vauvaa yritettiin, nooh virka tuli, vauvaa ei vielä silloin. ens kuussa tulee vuosi virassa täyteen.
todellakin, toi kannustalojen mainos on ihan p......stä!
ai niin, piti tänään ostaa kaupasta talouspaperia. tammenterhopaperia oli vaan niissä neljän rullan pikkupusseissa, mutta ostettiin niitä pusseja sitten 3, eli vähäks aikaa riittää.
kelläs kaikilla meillä nyt se siili-haalari onkaan? mulla on nyt official-tammenterho-siilihaalari sekä official-kevättoiveet-stokkan-karhuhaalari:)
vähän ehkä omanapaista, toivottavasti ens yönä sais nukuttua...
tikru ja simppis 24+4
oiskohan tuon urlin nimi pitänyt olla ...tammenterhot07? nooh, ehkä tää annetaan anteeks...
tikru
Hemmetti tätä raskausdementiaa. Jo kaksi kertaa on pitänyt onnitella Sindaa virasta, niin aina se tulee mieleen joku kaksi tuntia kirjoittamisen jälkeen. Joten ONNITTELUT Sindalle! Ja sitten piti vielä jotain kirjoittaa, mutta se kait tulee mieleen taas tuntien päästä.
Ai juu, kiitos myös blogista Sinda! Oli kiva katsoa kuvia.
Nyt pojan kanssa saunaan.
Taneli
P.S Elin@ (menikö oikein) en keitä puuroa maitoon, kun ajatuskin inhottaa, en myöskään pidä muista maitoon tehdyistä jutuista, kuten maitokalakeitosta tai vaikka riisipuurosta. Mutta Oivariinia lisään kyllä, koska muuten ei kaurapuuroa voi syödä :)
mä kun koitin päästä sille karttasivulle nii ei mee yhtää minnekkää ku junnaa vaa paikoillaan??
juu, huomattiin kanssa. sai olla tooosi kärsivällinen ja yrittää pari kertaa, mut sit onnas. toivottavasti aukee teillekin.
suunnistaja-tikru
Ei tähän taideta saada mitään ainoata päivää valittua, jolloin se tapaaminen olis järkevintä/mahdollista järjestää. Porukka on sen verran joustavaa ja joviaalia... Kuis olis lauantai 23.09? Ruokailua minäkin kannatan ja Rossosta luulis löytyvän jokaiselle jotakin. Ens viikonloppuna tosin ois MLL:n muksukirppis Vaasassa eli siirrettäiskö tapaaminen tänne, vaikka vaan pienemmälläkin porukalla? Ei kai sen ainutkertainen tapahtuma tarvi olla ;-)
Onnittelut Sindalle!!! (Huh, muistin sentään...)
Beijaflorille tarina oikeasta elämästä; parikymmpisen naisen synnytys käynnistyi supistuksilla ja lopulta kalvot jouduttiin puhkaisemaan, kun touhu ei edistynyt muuten minnekään. Istukka olikin kohdunsuulla, neula puhkaisi ison verisuonen, lapsi menehtyi muutaman päivän kuluttua verenhukan seurauksiin ja äidinkin hengenlähtö oli lähellä... Ultraa ei oltu tehty äidin nuoren iän vuoksi ku alkuraskaudessa ja istukan sijainti oli sen vuoksi jääny epäselväksi. Harvoinhan tuollaista tapahtuu, mutta juuri noiden tarinoiden takia en pidä ultraa pelkästään turhana toimenpiteenä. Parempi katsoa ku katua, eikä vain?
Marialle kans voimaa vaatimuksiin. Jos susta tuntuu, että jotain on vialla, luota siihen enemmän, ku ulkopuoliseen ihmiseen. Ei ne voi tietää miltä susta _oikeasti_ tuntuu!
Jotain muutakin piti kommentoida, mutten muista mitä...
Huomiseen!
¨c
[color=maroon]Onko tuo kartta sellanen, ett sen kuka vaan näkee? Ja miten ihmeessä tuo toimii :O
Hullu tappaja kärpänen hyökkii päälle!! Aamulla kävin suihkussa, joten hajusta tää ei oo kii :/
en saa millään omaa nimeä oman kaupungin kohdalle :(
Kehtasin sitte lähtiä liikenteeseen ja lääkärille näyttäyvyin.
Kohdunsuu (?) pehmennyt ja kohdunkaula lyhentynyt, tykkäs että reilun senttimetrin (paljon se on normaalitilassa?) oli normaalia lyhkäsempi. Vauva ei kuitenkaan ollut lähtökanavissa (ei " fixeeraantunut, kuten täällä sanotaan), lääkärin mukaan synnytys ei ole käynnissä. Tuolle kommentille mun oli pakko nauraa. Kyllähän mie sen herraneen aika sentään ite tunnen ko vauva heittää volttia minkä jaksaa. Mun oli pakko kysyä, että jos vauva syntyy näin aikaisilla viikoilla, ehtiikö se kiinnittyä jne. Se meinas ett näin käy. Mun mielestä tässä vaiheessa vauvan ulostulo on enemmänkin keskenmenoluonteinen, eikö niin? Et jos paikat aukiaa niin vauva vaan valahtais ulos. Hui kamala mitä ajatuksia mulla on.
No, pontti se, että supistukset saa jottain aikaiseksi tuolla alapäässä. Jatkan saikulla äitiysloman (alkaa mulla varhennettuna 60 päivää ennen la) alkuun saakka. Lääkärin mielestä ei mitään järkeä mun ajaa töihin joka päivä 20km kahden tunnin hommien takia (kerroin aiemmin toiveestani olla töissä se 25%), rahallisestikin häviän siinä. Rauhallisesti pitää ottaa edelleenkin. Ja yhteyttä, jos supistukset tulee säännöllisesti usean tunnin ajan taikka alkaa vuotaa. Pikkasen mulla on turvaton olo. Millä raskausviikoilla suomessa aletaan antaa supistuksen estäviä lääkkeitä tai jotain muita toimenpiteitä? Täällä rajana rv23 tai rv24...
Beijaflorille: En miekään vähättele ultran tärkeyttä. Mieti kuitenkin, onko sun pakko mennä just sille Brunolle. Yksityisiä ultraajia on Jklässäkin, ei 3D/4D, mutta varmasti asiansa tuntevia ja huokeampihintaisia. Jos siis tuo Brunon 150¿ hinta mietityttää. Mulla ainakin mietityttäis, ihan pelkkää rahastusta.. Mä menen yksityiselle ultraan 29.9, maksaa 40¿. Saan mukaani kuvia sekä dvd- filmin. Että pientä hintaeroa...
Mitähän muuta mun piti vielä kommentoida...?
No, en muista (onko jollain liittymiskaavakkeet siihen raskausajan dementia- klubiin??)
..varmasti palaan palstalle ennenmmin kuin huomaattekaan, nyt kun jatkan tätä " sairastelua" (tuostakin piti jo iskeä morkkista, eihän raskaus ole sairaus. Miksi se mulla muuttui sellaiseksi...?!)
Ardisia *poistuu perheensä pariin*
Ja nyt seuraavalle luennolle!
(ai minäkö koukussa tähän palstailuun..)