Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Tammenterhojen tiistai ***

11.09.2006 |

Meinasin kirjoittaa tuonne pinon loppuun, mutta kun kello on jo noin paljon niin laitetaan uutta jo tulemaan :-) Ja maanantain pino:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=&m=8319117&p=1&tmode=…

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Äitiliini [color=maroon]juu ehottomasti oma pinkka ystäväkirjaselle :)

[color=blue]Maria-79 [color=violet]ookko jo napsinu maitohappotabuja?? Mulla tahtoo aamusin masu sekoilla ja ei oo yhtään kivaa. Sitten en osaa luopua muka sumpista, ku se ehkä auttas aamusin. .

[color=blue]Moominmamma ja kaikki tarvitsevat [color=maroon]parannussäteitä lentsuihin. Ei saa pärskiä tänne päin. .

[color=blue]Beijaflor [color=violet]tuosta ultrasta, että koska ette oo np/rakenneultrissa käyneet niin ehkä nyt kannattaisi. Jos ei 4D-ultraan niin sitten tavallisempaan jossain yksityisellä. Jos teillä ei neuvolassakaan ultrata niin kyllä mä haluaisin etes sen kerran beibin masussa ollessa nähä.

Vaikka liikkeitä tuntee ja side on jo beibiin niin todellisemmaksi se asia tulee varsinki ukolle, kun näkee asukkaan omin silmin. :)

[color=darkviolet](.) masu oli pinkeenä eilisillan taapertelureissun jälkeen. Vaikka ei etes pitkää lenkkiä tehty. Pitää kokeilla joku päivä, ett jos käy päivällä kävelyllä, ett käykö samaten. Vai johtuuko tuo siittä, ett on jo päivän sähkässy.

Värjäsin eilen onnistuneesti vaatteita. Tai lakanoita. Eka kerran ostin konevärjäysainetta. Ai niin munhan pitääki laittaa kone tyhjänä pyöriin, ett se varmasti puhistuu.

Vierailija
22/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas oli ahneella kökkö loppu :) Tein eilen kaalilaatikkoo ja sitä äsken söin ja puolukka survosta,nam!

Zatu:

[color=blue]Maria-79 [color=violet]ookko jo napsinu maitohappotabuja?? Mulla tahtoo aamusin masu sekoilla ja ei oo yhtään kivaa. Sitten en osaa luopua muka sumpista, ku se ehkä auttas aamusin. .

[/color]

[b]Aattelin tänään hakee,jos auttas,mutta en oo niin vakuuttunu,kun oon kuiteski juonu epäsäännöllisesti actimellii,joten en usko olevan maitohappob. puutteesta johtuvaa.. kokeilen kuiteski.. JA SUMPISTA EN LUOVU, NIH ! :D[/b]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas on päinvastoin.. mies tahtoo 4D-ultraan. on lukenut kaikki mahdolliset artikkelit siitä yms. ja puhui minulle asiasta jo plussauksen aikaan.. joten sinne siis. :)

minulle siis sanoivat puhelimessa Femedasta, että jos olen käynyt jo rakenneultran, paras aika on sinne rv28 asti käydä.

kyllä mielestäni jotkut eläimet vaistoavat raskauden! ystäväni piski on ainakin erilailla kiinnostunut minusta (haistelee ja pyörii ympärillä ihmeissään). en nyt rupea väittämään, että ruunan rupukkani toimi raskaustestinäni, mutta kyllä sekin mielestäni haistaa/vaistoaa, että emännällä on " jotain" meneillään.

tuohon töissä/kotonaG (vai oliko edes G:nä)

minä olen tehnyt putkeen kolmatta vuotta sijaisuutta ja työt olisivat jatkuneet, mutta en ottanut enää vastaan vaan ilmoitin heti jääväni pois syksyllä, jolloin olisi taas kirjoitettu työsopimus. Olen hoitoalalla ja työni oli laitoksessa, jossa väkivaltaisia potilaita.

onhan tämä ihmeellisestä vaan olla kotona tehden tyhjää, kun aiemmin ollut töissä tai opiskellut..

mitenkäs muuten keski-suomesta olevien tapaaminen??

Vierailija
24/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jo ihan naurettavaa kun mulla on loppupäivä niin kiireinen että jouduin sen takia heräämään aikasin, jotta voisin syödä lounasta ennen kahtatoista. Joten oon täs vaan aamun ootellu et koska voin tehä ruokaa:)

Zatu: Mulla on kaks tavallista ultraa takana, viikoilta 7+2 ja sit 10+2 joka tehtiin jo sen pienen kohdun koon takia.Mutta eihän niistä käy ilmi mitään muuta kun sikiön mitta, joten ei niistä oikeen mitään kostunu.

Äidille äsken kerroin ultra-aikeista ja niinkun jo aattelin niin eihän se sitä ollenkaan tukenu. hitsi ku ärsyttää välillä tää luomu/vaihtoehtoislääketieteellinen suku. Vielä sopivasti molemmilta puolilta, anopilta en ees viiti kysyä mitään mielipidettä. Enkä kyllä oikeestaan äidiltäkään kysyny, se kerto sen ihan oma-aloitteisesti:) Nyt oon siis taas ihan hämmentyny. Mun on hirveen vaikee tehä jotain asiaa jos en saa siihen täyttä tukea mieheltä ja lähipiiriltä. Alkaa taas itteäkin epäilyttämään koko juttu.

No niin, nyt kanaa ja riisiä pöytään ja samalla miehelle aamupuuroa:)

Beijaflor

Vierailija
25/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän ne tolla kommentilla rakenneultrassa käyneestä meinasivat?Kun mä en oo käyny rakenneultrassa ni onkohan sit enää hyvä aika käydä rv 25+? Kun olin jotenki siinä uskossa että vauva alkaa olla näillä viikoilla jo jotenki liian iso, mutta ei ne sieltä femedasta mitään sanoneet kun raskausviikkoja kysyivät ja antoivat ajan.

Vierailija
26/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=99CC00]Lisäilin taas uusimmat kuvat blogiin. Mä kans mietin

Beijaflor

tuota samaa että mitä tehdä jos/kun jotkut harvemmin kirjoittelevat kyselevät tunnuksia. Ulpu83 mä muistan et on joskus kirjoitellu, mutta pitää ottaa vaikka sellainen käytäntö että salasana kuvaa vastaan, jos ei kovasti ole tänne kirjoitellut. Toki olisi kiva että sitten kuvan laiton jälkeen kirjoittelisi ahkerammin, niin pääsisi tutustumaan henkilöön kuvan takana. Toisekseen vähemmän ahkerilta kirjoittajilta voisi vaatia että pyytävät salasanan omalla (siis oikealla) nimellään. Mutta katsellaan... Pidän kyllä kontrollin ja olen kriittinen siitä kelle jaan noita tunnuksia.

[color=CCCC00][b]Ystäväkirja[/b], minäkin kannatan erillistä sivustoa sille. Otsikoksi joku helppo, niin löytyy sitten Haku-toiminnolla, vaikka jäisi kauemmillekin sivuille joksikin aikaa.

[color=FF9966][b]Koira-G[/b], minä kyllä uskon että koira vaistoaa raskauden, riippuu tietty koirasta. Meillä nuo lattiamopit ei oo kovin välkkyjä :) mutta sakemanni vaistoaa mun mielestä. Se on muuttunut mua kohtaan jotenkin suojelevammaksi ja muutenkin erilaiseksi. Vauvaa uskon kans suojelevan herkeämättä, vaikka keskenään eivät toki ikinä tule olemaan. Meillä on muuten hauska juttu tuosta isommasta koirasta, se ilmoittaa aina 2-3 päivää aiemmin kun mulla alkaa menkat (tai siis alkoi). Ihan tosi, mieskin on sen huomannut! Se oli ekoja merkkejä että aavistelin olevani raskaana, kun koira ei kulje perässä ja nuuhki pitkin reittä ;) Ja tämä ilmoitus tulee aina useampi päivä ennen kuin edes mitään vuotaa. Luulen että hormonit vaikuttaa, ehkä koira haistaa ne ja sen luulen olevan syynä tähän raskauden huomioimiseenkin.

[color=CC9933][b]Ardisia[/b], kiitos kahvittelukutsusta! Tullaan kyllä jos tädin luona ollaan menossa käymään. Juu, äiti varmaan sekoitti sen Emmaljungan/Huskqvarnan tai sitten oli tullut etelästä päin (useasti reissattu lautalla väliä Travemunde-Trelleborg).

[color=999900][b]Mary[/b], kiitti peukutuksesta Vesimies-vauvan puolesta... :) Juu, on ne vesimiehet kuitenki ihan ihania, vaikka joskus hermot meneeki... ;) ;)

[color=339966][b]Isabelluska[/b], mulla ei oo raskausoireena nauru (valitettavasti) vaan toivottoman laho pää! Yleensä mulla on melk terävä muisti ja tämä nykyinen olotila välillä hämmentää mieltä. Sunnuntainakin tein ruokaa ja levy jäi kuutoselle koko syönnin ajaksi. Oli melko kuuma hella... :-/

[color=006666][b]Hermione[/b], blogin tunnukset saat laittamalla mulle mailia sinda75@netti.fi

[color=336699][b]Mamm@mia[/b], ai teillä saa Kelan paperit jo etukäteen? Taitaa sekin asia vaihdella kunnittain. Meillä ei saa ennenkuin on se 154 vrk raskautta täynnä. Mulla neuvola ens viikolla rv 22+4 ja saan sitten ne paperit. Täytyy samalla muistaa pyytää se vauva/synnytys-DVD, kun olivat viime kerralla just niitä tilanneet. Onko vieläkään kukaan sitä saanut?

[color=666699][b]Beijaflor[/b], suosittelen lämpimästi että menette sinne 3/4D-ultraan. Eikö se ollut niin että ette ole käyneet kuin ihan alkuvaiheessa ja et tiedä sitä istukan paikkaa? Siinä on jo erittäin tärkeä syy mennä käymään, ainakin OYSin lapuissa lukee että yksi rakenneultran tehtävä on selvittää istukan sijainti. Jos miehelläsi on asenne että onhan sitä ennen vanhaankin selvitty synnytyksistä ilman ultria, niin kerro hälle että juu, mutta synnytyskuolleisuuskin on ollut ihan eri luokkaa. Esim. kohdunsuun tukkiva istukka on alatiesynnytyksessä hengenvaarallinen sekä äidille että lapselle, kummitätini henki oli ko. syystä ihan hiuskarvan varassa vuonna -76, meinasi menehtyä verenhukkaan.

Sikiökirurgiasta, sitä todellakin on olemassa! Esim. Oulussa Aydn Tekay on kyseisessä asiassa uranuurtaja. Varmaan googlettamalla löydät lisää. Ei ole kauaa kun ainakin sanomalehti Kalevassa oli Tekayn juttua ko. asiasta. Kirurgian lisäksi jos ultrassa todetaan esim. sydänvika, on helpompi heti synnytyksen jälkeen alka asiaa hoitamaan, jos tilanne vaatii. Muuten sitä ei välttämättä heti huomaa. Monia muitakin sairauksia voi huomata ultralla, joihin pystyy sitten reagoimaan heti synnytyksen jälkeen (esim. urethaläppä virtsarakossa). Eiköhän näissä ole hyviä syitä lähteä ultraan, jos niin haluatte, " ennen vanhaan" on toki pärjätty ilman ultria mutta on sitten tullut sitä " luonnollista poistumaakin" .

Downista vielä, kun sanoit että että antaisi anteeksi jos sellainen syntyisi ja ette käyneet ultrassa, niin tiesithän että rv 24+0 jälkeen ei tehdä enää keskeytyksiä vaikka olisi millainen kehityshäiriö? Kts. esim. http://www.kaypahoito.fi/kh/kaypahoito?suositus=khp00025

Vai tarkoititko että olis ihelpompi suhtautua jos asian tietäisi etukäteen?

Joka tapauksessa onnea ultraan ja toivottavasti en noilla sairauksilla ym. pelotellut turhaan, varmasti teillä on kaikki ihan hyvin ja saatte kivan DVD:n ja tukun kuvia muistoksi (kiva sitten lapsenkin itse vanhempana katsoa). Pidä vaan oma pääsi vaikka muu suku sanoisi mitä, voit joutua tilanteeseen vielä monta kertaa sitten vauvankin kanssa :) ellet halua että he sanelevat kasvatusohjeet... ;) ;)

[color=CC6699]Kiitos vielä kaikille uudesta virastani onnitelleille!

[color=663366][b]Sinda & Nipsu rv 21+3[/b][/color]

Vierailija
27/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miekin olen samaa mieltä Beijaflorin kanssa siitä, että blogin salasana annettaisiin vain niille, joteka edes joskus kirjoittelevatkin tänne. Tai ainakin oma kuva pitäisi olla laittaa sivuille. Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta ei siinä ole oikein järkeä että käy vain kuvia katsomassa.

Mammamia: Minkä ikäinen kultus teillä on? Meillä 13v.

tikru

Vierailija
28/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ähisen ja kirjoitan kummissani, että mikäs nyt tuli yön aikana. Oikeassa nivusessa sellainen tuli polttelee koko ajan ja se tuntuu läpi asti selkään. Mulla ei mitään kokemusta ekalta liitoskivuista, voisko olla niitä. Otin jo särkylääkettä, jos sais siitä apua, mutta on kyllä kova kipu, kun ei kykene keskittymään yhtään mihinkään kun KOSKEE! Kuulostaako tyypillisiltä liitoskivuilta vai painunko vastaanotolle?

En kykene nyt kirjoittelemaan ja kommentoimaan tuskissani muuta?

Tuisku

Vierailija
29/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=8B7B8B]Mua jännittää.... Tänään on se lääkäriaika klo 14.00. Mua pelottaa, että jos tuolla alapäässä on tapahtunut jotain niitten supistusten vaikutuksesta ja ne laittaa mut sairaalaan! Pitäkää mulle peukkuja, että lääkäri antaa mulle luvan palata töihin se 25% tekemään (minkä pomo lupas järkätä paperityöksi), en halua enää mädäntyä täällä kotona vaan.

[color=8B8682]Gallupeita:

[color=CDC9C9]YSTIS: Tehdään sille oma pino, ehkä selkeempi niin?

[color=8B7D7B]LEMMIKIT&VAISTOAMINEN: Meidän äitin kissa (minun entinen kissa..) rakasti köllötellä mun mahan päällä kun ootin esikoista! Normaalisti tuo kissa on arka metsäläinen, ei tod viihdy sylissä. Kun vauva potki, niin se siirsi paikkaa sen mukaan juuri niiden potkujen kohdalle. Hassu ;)

[color=8DB6CD]Äitiliini: [color=607B8B]Mäkin nukun huonosti. Poikien odotusajat nukuin kuin tukki. Nyt pitää herätä pisulle ja juomaan ja käveleen ja kukkumaan sen sata kertaa yössä. En tiedä kumpaa odotan..

[color=8DB6CD]Maria: [color=607B8B]Yritä kiltti saada aika lääkäriin tuon mahas takia. Mistä sen tietää, vaikka oot saanut jonkun suolistotulehduksen/ruokamyrkytyksen? Ja niistä saattaa olla haittaa vauvalle. Jooko?

[color=8DB6CD]Taneli: [color=607B8B] tein saman pyhän päätöksen kuin sie. Nyt loppuu herkuttelu! Olin vaan niin tuudittautunut ajatukseen, ettei mulle tuu kiloja (poikia kun ootin niin ei kymppiviisari värähtänyt kummaltakaan). Nyt niitä on jo kertynyt roimasti... Pakko tehdä asialle jotain. Asiaa ei auta se, että nyt kun on saikulla niin on aikaa leipoa.. Leivoin muuten eilen ihanaa suklaakakkua, laitan ohjeen tänne myöhemmin kun ehdin ;)

[color=8DB6CD]MoominMamma: [color=607B8B] Meilläkin esikoispoika on alkanut toivoa pikkusiskoa ;) Asiaan varmaan vaikuttaa se, että tarhakaveri sai pikkusiskon viikonloppuna! Oishan se kiva sellainen lettipää näitten pikkuriiviöitten jälkeen... :)

[color=8DB6CD] Äityli: [color=607B8B] Meilläkin ollaan neitsyt/kalat -pari. Miten teillä parisuhde toimii? Kirjojen mukaan kun ei pitäs olla mitään mahdollisuutta tällä suhteella ;)

[color=8DB6CD] MammaMia: Mä synnytin kakkosen polikliinisesti. Asutaan noin 10min ajomatkan päässä synnäriltä. Ja koska kaikki meni hyvin niin lähdin kotia noin 6h synnytyksen jälkeen. Kävimme neljän päivän ajan tarkastuksessa joka päivä, kun poika meni vähän keltaiseksi + että täällä otetaan sellainen geenisairaudet- koe kun vauva on kolmen päivän ikäinen. Suosittelen, jos sekä äiti että vauva voi hyvin ja pystyt lepäämään kotona!

[color=00868B] Sindalle onnittelut vakivirasta!!!!!

[color=528B8B] BLOGISTA: Eihän anneta niitä tietoja ihan kaikille, please? Jotenkin tuntuu tyhmältä, että joku tahtois sinne mennä vakoilemaan mutta sellaista varmasti voisi tapahtua. Ja se salasana+osoite leviää myös väärissä käsissä nopeasti!! Että pidetään sen suhteen tiukka linja, vaan " tutuille" nikeille taikka sitten oman kasvon paljastus ensin =)

[color=7A8B8B] Nyt tämä rouva menee syömään. Täälä tais olla ainakin Maria ja Beijaflor, jolla oli jo lounas mielessä ;) Täällä on kello vasta 10.30, mutta mä meen syömään ihanaa aasialaista kanaa kookosmaitokastikkeessa (tein eilen IIISON satsin) sekä sitä kakkua. Aloitan tuon herkkujen säännöstelyn huomenna vaikkapa.

.... Ja sitten valmistauden lääkärille....

Ardisia 21+1

Vierailija
30/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ardisia:

[color=8B7B8B]BLOGISTA: Eihän anneta niitä tietoja ihan kaikille, please? Jotenkin tuntuu tyhmältä, että joku tahtois sinne mennä vakoilemaan mutta sellaista varmasti voisi tapahtua. Ja se salasana+osoite leviää myös väärissä käsissä nopeasti!! Että pidetään sen suhteen tiukka linja, vaan " tutuille" nikeille taikka sitten oman kasvon paljastus ensin =)

[color=996699]Juu, pidän tiukan linjan näiden tunnuksien suhteen. Uudet jäsenet ssaavat kirjoitella tovin ennen salasanan saamista, harvemmin kirjoitteleville vain kuvaa vastaan. Jos jotain väärinkäytöksiä ilmenee, esim. salasana lähtenyt kiertoon, muutan salasanan ja kerron sen vaan tälle " ydinporukalle" . Tai sitten viimeisenä vaihtoehtona koko blogi sulkeutuu, mutta toivottavasti sitä ei tarvi tehdä.

Haku-toiminto ei muuten löydä kirjoittajan nimimerkkiä, joten jos tekstissä/otsikossa ei ole mainittu kirjoittajan nimeä, haku ei löydä tältä yhtään kirjoitusta. Muutenkin tämä Vauvan haku on vähän peestä, monestikaan en ole löytänyt haluamaani, vaikka olen ollut ihan 100 % varma että sellainen viesti jossain on....

Sinda

Vierailija
31/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt ihan kokonaan tipahtanut kärryiltä tuon ystäväkirjan suhteen. voisiko joku valaista? Kannatan sitä kyllävaikken siitä tiedäkään.. ;)

Ardisia: Meillä tämä neitsyt/kala parisuhde toimii todella hyvin! Vaikka tosissaan ei horoskooppien mukaan pitäisi toimia. Tai sekin riippuu horoskoopista, jotkut povaa menestystä makuuhuoneen puolella ;). Mutta tosiaan kyllä meillä hyvin pyyhkii, joskus joutuu ukkoa patistelemaan puhumis puolella että sais hänenkin mielipiteen kuulla ja vastaukseksi muutakin kuin niin kai, joo, tai ihan miten vaan :). Mutta sekin tosiaan vain silloin tällöin. Ja yksi minkä olen huomannut niin on se että neitsyt kun on niin pirun pikkutarkka, niin siivouksen tuloksesta olemme kyllä usein erimieltä. Se että miehestä on siistiä ja siivottu hyvin voi tarkoittaa minusta että meillä on vielä ihan sekaista.. Mutta senkin kanssa on oppinut elämään aj oppinut arvostaman sitä että ukko (edes yrittää) siivoaa. vaikka välillä tekis mieli ottaa imuri uudestaan kaapista ja aloittaa alusta ;)

äityli ja möhis 20+6 edelleen

Vierailija
32/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli viestejä en pysty lukemaan ilmotustaulutyylillä ollenkaan.. Nyt selvisi sekin kuinka koukussa oon tähän palstaan että se pyörii mielessä koko ajan,tänään neuvolassa alotin pissikuppii kirjottamaan nimeä niin pääsin kirjottamaan Isabel.. ennen kun tajusin virheeni :D

Hyvä Sinda kun jaksat tarkkailla blogiin haluavia.

Neuvolakuulumisia: verenpaine: 118/80 (alapaine vähän koholla)

paino: Noussut 619g/vk =)

U-prot:+

hemppaa ei mitattu.

Täti kysy multa että saanko laittaa sulle sen klamydia kokeen tähän kanssa, kun tilas mulle virtsanäyte aikaa labraan kun jyväskylä vaatii lähetteeseen kunnollisen näytteen,vaikka en nyt ookkaan alle 25 vuotias mutta se olis niin hyvä tarkastaa,sanoin sit et no senkun laitat mutta on tyhmää tuhlata tollasiin turhiin näytteisiin rahaa. Ja edelleen kysy että enkö mä sitten ihan varmasti halua sitä verikoetta millä tutkitaan jotain poikkeavuus juttuja. Alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään toi kaikkien kokeitten tuputus ja sitten yhtä hemppaa ei voi mitata.. Joo sori paasaus.

Vauva uiskentelli karkuun sydänäänten kuuntelemislaitetta,oikein inhottavasti mulju mahassa,mutta saatiin kuulumaan lopulta.

Bejaflor:Kannattaa kuullostella tarkasti omia tuntemuksia ton ultran suhteen ja jos vähänkin tuntuu että haluat sinne niin mene käymään,se on kuitenkin ihanan sykähdyttävä tunne nähdä vauva. Ja luulisin että voit sanoa lääkärille ettet halua kuulla tuloksia jos se on joku np/rakenneultra juttu,käske antamaan paperilla ne ja heitä menemään niin et ainakaan menetä ultra iloa sen takia että siinä tutkaillaan jotain mitä ei halua. Ja en tosiaan usko että mitään isompaa haittaa vauvalle on,luulisin että aika samanlaisen stressireaktion vauvat saa myös sydänäänien kuuntelusta. En muista miksi teillä on ultraan menoa pohdittu niin kirjoitin kaikki maholliset ajatukset :)

Nyt kirjottamaan maileja ja sit viemään yhtä kerhoon ja hakemaan toista koulusta :)

T:Isa ja masukki 20+2

Vierailija
33/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli taitaa olla normaali käytäntö se että lääkärin pitää tutkia lapsi kahden päivän ikäisenä. Ja jos asuu kaukana sairaalasta niin helpompi on suosiolla melkein jäädä kahdeksi päiväksi sinne. Tosin itse sain viimeksi ylipuhuttua lastenlääkärin tutkimaan vauvan jo vuorokauden ikäisenä,mutta se tarkoitti kyllä ylenmääräistä stressiä pienelle vauvalle,jouduttiin käymään kaikissa ylimääräsissä tutkimuksissa kuten sydämen uä (kun se joku juttu sulkeutuu vasta myöhemmin) jne. Mutta muuten kyllä mun mielestä kotona on kivempi olla vauvan kanssa,jotenkin sairaalassa käy aika pitkäksi. Ensimmäisen synnytin toisessa sairaalassa ja jouduin olemaan siellä 5 vrk,joka oli määrätty ensisynnyttäjille. Oli tosi pitkä aika.

Oli vielä joku asia mutta unohdin sen jo.

Palaillaan myöhemmin!

T:Isa

Vierailija
34/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin herkuttelin kaalilaatikolla ja puolukkasurvoksella, taisi vain olla väärä lounasvalinta, polttelee jo sisuksia, onneksi on tuo rennie keksitty, edellisessä raskaudessa söin niin paljon rennietä, että sen maku alkoi tökkimään ja vaihdoin välillä pepsidiin ( tai jotain) se se vasta oli hirveätä mössä, turposi suussa jo valtavaksi kasaksi.

Tikru: meidä kultsu on 11v. Kyllä oli kiva katsoa kun sunnuntaina sisko kävi 3 kk vanhan koiranpennun kanssa (cotton) kylässä ja vanha herra nuortu ihan silmissä, heittäyty selälleen ja anto pennun ryömiä päällä ja välillä tökki varovasti tassulla pentua, sööttejä olivat he.

Sinda: Juu kävin jo viimeviikolla neuvolassa ja sain todistuksen ja paprut mukaani, vaikka rv oli vasta 19+5. Lähettäähän en niitä voi kun vasta rv 22 jälkeen.

Ardisia: polikliinisestä synnytyksestä pitää ilmeisesti sopia neuvolassa etukäteen. Harkitsen sitä kyllä vakavissani, sillä kyllä minä kotona saan levättyä paremmin kuin sairaalassa, sillä kyllähän sielläkin vauva on heti vierihoidossa ja minusta on mukavampi kuitenkin " komentaa " miestä auttamaan kuin pyytää kätilöitä apuun.

Pidän peukkuja, että paikat on tiukasti kiinni, ja saat palata töihin.

Tuiskua: kyllä nuo liitoskivuilta kuulostavat ja minulla ei ainakaan särkylläke auta noihin kipuihin..lepoa vain.

Ceciliah: minä voisin ainakin tulla keski-Suomen tapaamiseen, meitä ei vissiin kovin montaa ole, ei ainakaan akttivisesti kirjoittelevia..Laiska minä, en jaksa mennä katsomaan listautuneista.

Vierailija
35/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on kaikilla lyhyt matka kun ollaan keskellä :D Suunnitellaanpas vaan!

Vierailija
36/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=seagreen]Tämäntyyppiset vitsit on varmaan kiertäneet jo kaikilla sähköpostissa, mutta laitetaan nyt harmaan päivän piristykseksi.. Mua ainakin aina naurattaa nää jutut, vaikka olisi aiemminkin tullut samat jo luettua.[/color]

[b][size=2][u]Lasten suusta kuultua[/b][/u][/size]

Tärkeintä meissä ovat varpaat. Niillä ohjataan.

MATIAS 6 V

Kummitusten ruumis ei ole tehty lihasta vaan lakanasta.

OLAV 5 V.

Jos on metsässä ja aivot putoavat ulos, ei löydä enää kotiin koska ei voi

ajatella selvästi. MÅRTEN 4 V.

Jos Jumala olisi pitänyt sen lupauksensa että kaikki lapset saavat tulla hänen

luokseen, niin ei tarvittaisi päiväkoteja. NINA 9 V.

Jos ei olisi luita, olisimme matelijoita. Ja silloin kenkäkaupoissa ei myytäisi

paljon mitään. MIKAEL 6

Aivot ovat sitä varten, että hiukset pysyisivät kiinni.

NINA 5 V.

Psykologi on hullu mies, joka lyö tätejä.

EMILIE 6 V.

Isoisä oli kullankaivajana Alaskassa. Mutta hän joi kaiken.

Sitten hän

huuhtoi sen kurkustaan viinillä. THOMAS 5 V.

Pappina oleminen on tylsää. Hänen täytyy kaivaa ihmisiä maahan tai paistaa niitä

uunissa. JOHANNA 6 V.

Ihmisen ja eläinten ero on siinä, että kun siat ovat lihoneet tarpeeksi, ne

syödään. ARVID 6 V.

Eläimen ruumis on yleensä pään takana ja tassut roikkuvat alapuolella.

KETJA 6 V.

Koiran äidin nimi on koira ja koiran isän nimi on koira ja lasten nimi on

koiranpentu ja koiran nimi on koira. ALLAN 5 V.

Äidin nimi on kana ja isän nimi on uros, lapset ovat kilejä ja lapsenlapset ovat

munia. STEFAN 6 V.

Jotkut lehmät ovat mustia. Ne ovat maahanmuuttajia.

KARIN 5 V.

Ei lapset tee hölmöjä asioita. Niillä on omat syynsä.

ANNA 7 V.

Lapsena oleminen on ihan hauskaa, kun on jo neljä vuotta siihen tottunut.

SOHVI 4 V.

Mummi elää yliaikaa. Mutta hän ei saa siitä lisämaksua.

NINA 7 V.

Isoäiti on sellainen täti, joka lapsena oli äiti.

CAROLINE 6 V.

Anoppi on isoäiti, joka ei ole kyseisen henkilön äiti.

HANNELE 6 V.

Anoppi on rangaistus, jonka joutuu kärsimään, kun menee naimisiin tuntemattoman

kanssa. PÅL 7 V.

Mahalaukku on hurjan tärkeä. Jos sitä ei olisi, ruoka valuisi jalkoihin.

LARS 6 V.

Jeesus asui kaukaisessa maassa. Mummi on ollut siellä valittamassa muurista. Se

oli hirveän vanha ja romahtamaisillaan. JON 6 V

Vierailija
37/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan teille tulla kertomaan, (kun mies ei vastannut puhelimeen..) että musta on tullut RUMA!

Yritän tässä tehdä itsestäni ihmisen näköistä kaupunki-/lääkärireissua varten (aattelin käydä katsoon josko täälläkin ois KappHallilla niitä siili- toppahaalareita ;) mutta ei tähän pärstään enää meikkikään auta *itkee*

Ihan aikuisten oikeesti, mun iho on ihan kauheessa kunnossa ja hiukset vaan roikkuu päässä, nekin meinaa kyllä tippua tukkoina irti. Ja silmien alla kauheat pussit ja olen kalpea. Missä on se kesäinen rusketus? Ainoa, mikä on hyvässä kunnossa, on kynnet. Ne on pitkät ja vahvat.

Onko tämä kaikki vaan raskauden aikaansaannosta? Poikia kun oottelin, niin muutuin vaan paremman näköiseksi, kaikki kommentoi, kuinka raskaus " pukee" mua jne. Hiukset oli aivan ihanan tuuheat ja kasvoi vauhdilla, ihossa ei mitään näppyä.

*itkee kovemmin*

en mie kehtaa mihinkään lähteä!!! :(

Vierailija
38/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ihana kuulla että muillakin on samanlaisia tuntemuksia. Tuntuu että tässä raskaudessa on ollu peilin eessä enemmän huonoja päiviä kun hyviä. Ja varmaan siitä johtuukin että silmänaluset näyttää tummilta ja paksuilta että iho on tosiaan kalpea. Höh.

*iso lohtuhali ardisialle*

Ehkäpä se on sitten tyttö vauva tulossa,sehän sen äidin kauneuden ryöstää :)

Vierailija
39/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=maroon]Mä otin äskön itestäni monta kymmentä kuvaa, mut mitään en kelpuuta. Naama loistaa joko punasena tai rönötän, kaksosleuka näkyy tai mollotan, näppyjä ei saa piiloon ja lista on loputon. Yritin tosiaan ottaa kuvaa, minkä uskallan lähettää Sindalle. Tuskin luonnossakaan kovin hehkee oon, mut kuvissa en osaa olla :/ Pitää kaveria pyytää ottaan otoksia, ku se on käyny siihen kouluaki. Jos se löytäs kätköistä mun " paremman" puolen.

[color=darkviole]Mun piti kommentoida jotain muutaki, mut tän taas näkee kunnei avaa uuteen akkunaan etten mie jaksa muistaa. .

Vierailija
40/71 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:

Minä olen nyt ihan kokonaan tipahtanut kärryiltä tuon ystäväkirjan suhteen. voisiko joku valaista? Kannatan sitä kyllävaikken siitä tiedäkään.. ;)

[color=maroon]eli Äitiliini kasaa meiän lähettämistä kysymyksistä ystäväkirjasta. Eli jos haluat lähettää joitain kysymyksiä niin mailaa aitiliini78@luukku.com (Sori Äitiliini mie vaan jaan sun osotetta täällä). Ehkä vielä ehit ellei Äitiliini oo tehny versioo, jonka sitten omassa avauksessa laittaa tänne :)