Ei vieläkään vuotoa vaikka cytotecin ottamisesta jo viisi tuntia??
Siis kyse lääkkeellisestä raskaudenkeskeytyksestä. Kipuja kyllä on ja paljon. Kokemuksia?
Kommentit (3)
Ja kivut olivat pahemmat kuin synnytyksissäni, ehkä se oli psyykkistä, kun kuollutta sikiötä ulos hankittiin. Makasin tai olin kontallani tämän neljä tuntia, kun nousin vessaan niin pöntölle istuessa verta ja kalvoja ( myös sikiö, jonka kehittyminen keskeytyi n. rv 11+3, vasta np-ultrassa huomattiin, ettei sikiö enää elä) alkoi lorisemaan kuin hanasta. Onneksi mies oli tullut kipujen vuoksi vessaan mukaan, koska pyörryin sen valtaisan vuotomäärän seurauksena. Tämän yhden suuren vuotoryöpyn jälkeen verta ja kalvoja poistui tasaisesti, muttei enää samalla volyymilla.
Eli vuodon alkamiseen voi mennä tovi, koska lääkityksen tehtävänä on käynnistää supistukset, jotka avaavat kohdunkaulaa riittävästi poistovuotoa varten. Vuoto alkaa sitten, kun kohdunsuu on auennut tarpeeksi, sen jälkeen ainakin minulla myös kivut hellittivät.
ps. Meille sanottiin jälkikäteen, ettei sen kokoista sikiötä ( n. 5cm) olisi kuulunut tyhjentää lääketieteellisesti enää kotioloissa vaan sairaalassa.
suurinpiirtein niin, että muutama tunti suppareita, sitten alkoi holahdella, vasta viimeisten parin tunnin aikana tuli suurimmat klöntit. Sitten se melkein loppuikin kuin seinään, kivut ja vuoto.
Noin 4-5 päivää tuli vähäistä tuhrua.
Mulle tehtiin sairaalassa lääkkeellinen tyhjennys tm:n takia rv 10+6. Sain ekat cytotecit (3kpl) klo 11, sit taas kolme klo 14 sekä klo 17 ja vuoto alkoi vasta illalla pikkasta vaille 11.