Miksi työpaikkailmoituksissa sanotaan usein "PÄÄSET hoitamaan"?
Eikö "tehtävässä hoidat" tai "joudut hoitamaan" olisi parempia, kun harva varmaan nimenomaisesti haluaa päästä hoitamaan jotain shaibahommaa jossain turhassa firmassa?
Kommentit (4)
Koska oletetaan, että hakija palaa halusta tulla hoitamaan sitä ja tätä. Palkka on vain sivuseikka.
Joo, moni varmaan palavasti sormet syyhyten haluaa päästä hoitamaan haastavia asiakaspalvelutehtäviä hektisessä ympäristössä tai haastavia teknistä raportointia tms.
Vierailija kirjoitti:
Joo, moni varmaan palavasti sormet syyhyten haluaa päästä hoitamaan haastavia asiakaspalvelutehtäviä hektisessä ympäristössä tai haastavia teknistä raportointia tms.
Kyllä. Nimen omaan sellaista työtä haluan ja teen paitsi että asiakaspalvelu puuttuu. Tosin joudun tekemään yhteistyötä hyvin monien ihmisten kanssa netin kautta, eri maissa. Ennen koronaa myös koulutukset ja työmatkat ulkomaille, hektistä mutta energiaa antavaa.
En voisi mitenkään kuvitella tekeväni jotain kassatyötä piip - piip - piip- ja tuijottaa liukuhihnaa ja monotonisella äänellä luetella hintoja epäkohteliaitten ja usein tunkeilevien (miehet) asiakkaitten kanssa. Kaikki kunnia heille, sitä en sano, mutta kateeksi ei heidän työnsä käy. Tai siivota toisten sotkut päivä toisensa jälkeen, hoitaa kiljuvaa lokkilaumaa päiväkodissa. Tuo kaikki on todella kulutttavaa hommaa surkealla palkalla, siihen en tunne kutsumusta.
Tietysti on ihmisiä jotka viihtyvät mahdollisimman yksitoikkoisessa hommassa, mutta minä vain en sellaiseen soputuisi ikinä. Nautin haasteista ja tunteesta niiden voittamisessa. Nautin käyttää aivojani ja vaatia itseltäni asioita.
Me olemme mieheni kanssa samassa firmassa eri osastoilla mutta saman tyylisessä työssä. Itse pääsin sinne reilu kuusi vuotta sitten, mies ollut hieman kauemmin. Minulla on kaksi ylennystä takana ja eteenpäin tähtään.
Kuinkahan houkutteleva olisi työpaikka ilmoitus jossa lukisi JOUDUT tekemään sitä tai tätä. Ikäänkuin pakon edessä, tahdot tai et?
Joudut?