Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia kommentteja olette saaneet kun olette kertoneet vauvanodotuksesta?

Vierailija
21.02.2015 |

Odotan kuudetta josta kerroin anopille. En nyt oikein tiedä, miten suhtautua hänen kommenttiinsa (viesti): Onnittelut, tässähän mummukin aivan ihmeitä kuulee mutta toivottavasti kaikki menee hyvin ja pysyt terveenä. 

Kaitpa hän on iloinen.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan ole saanut mitään kommentteja?

Vierailija
2/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin ihan iloisia kommentteja kun eka ja toka olivat tulossa, mutta nyt kun odotan kolmatta kukaan ei ole onnitellut! Tuntuu pahalta:(

Vierailija
4/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:58"]Eikö kukaan ole saanut mitään kommentteja?
[/quote]
Ei sun raskaudestasi oo mitään kommentteja mulle tullut.

Vierailija
5/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 21:58"]Eikö kukaan ole saanut mitään kommentteja?
[/quote]
Ei sun raskaudestasi oo mitään kommentteja mulle tullut.
[/quote]
Eikä minullekaan!!!

Vierailija
6/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vaan, kun monethan jotka odottavat esim. kuudetta, eivät kerrokaan odotuksestaan julkisesti esim facebookissa. Kaikki kommentit eivät ehkä ole niin mukavia :( Itse kyllä ihan vilpittömästi onnittelen vaikka olisi kymmenes tulossa.

ap

Vierailija
7/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisestä onniteltiin viileän kohteliaasti (todellinen vahinko, ja oltiin tunnettu miehen kanssa vasta hetki niin ymmärrän kyllä). Lähimmät ystäväni totta kai sitten olivat onnellisia. Toisesta osa onnitteli, en oikein tiedä olivatko he iloisia vai eivät. 

Nyt odotamme kolmatta joka on aivan alussa vielä. En aio kyllä kertoa kuin vasta joskus puolen välin tienoilla. En edes odota mitään riemunkiljahduksia kun ei niitä aikaisemminkaan ole tullut. Harmi sinänsä, mutta näillä mennään. 

Onnea ap raskaudesta :) 

Vierailija
8/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko sanoi kun eka oli tulossa ettei ota sitten mitään vastuuta lapsesta.

Mä jäin siihen monttu auki. Kumma kommentti . Juu ollaan ihan itse lapsi hoidettu, kasvatettu ja kannettu vastuu.

Vierailija
9/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani kertoi että siskonsa oli vastannut raskausuutiseen "toivotaan että tulee nopeasti luonnollista tietä ulos". Eli toivoi keskenmenoa siskolleen.
Toki vauva oli vahinko mutta kävi kovasti sääliksi tuleva äiti.

Vierailija
10/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun (entinen) kaveri totesi "kyllä niitä vahinkoja sattuu paremmissakin piireissä". Loppu se kaveruus siihen.

Vierailija
11/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ole onniteltu kuin viimeisen (viidennen) kohdalla, ja silloinkin se onnittelija oli 4. lapsen kummitäti. Tuntuu pahalta. Minulle jokainen lapsi on ollut toivottu ja rakas heti positiivisesta testistä lähtien. Aina joku muu on tiennyt paremmin, että pilaan elämäni jne.. Sanottakoot vielä, että olemme ydinperhe, avioliittoa nyt yli 20 v takana.

Vierailija
12/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:37"]Me saatiin ihan iloisia kommentteja kun eka ja toka olivat tulossa, mutta nyt kun odotan kolmatta kukaan ei ole onnitellut! Tuntuu pahalta:(
[/quote] onnittelut :) ja halaus <3

Vierailija
13/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:40"]

Mietin vaan, kun monethan jotka odottavat esim. kuudetta, eivät kerrokaan odotuksestaan julkisesti esim facebookissa. Kaikki kommentit eivät ehkä ole niin mukavia :( Itse kyllä ihan vilpittömästi onnittelen vaikka olisi kymmenes tulossa.

ap

[/quote]

Tjaah, tiedän naisen, joka on saanut kuusi lasta. Ja kaikki otettu huostaan jo vauvaikäisinä. Äiskä vetäny vähä viinaa ja huumeita raskauden aikana. En onnittelis ihan jokaista.

Vierailija
14/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toivottavasti saatte nyt vihdoin sen pojan kun teillähän noita tyttöjä jo on". Sitten kun tähän vastasin, että en ole sukupuolta yhtään ajatellut, tulee mikä tulee, niin sitten saa vastaukseksi sen typerääkin typerämmän klassisen kliseen: "niin, eihän sillä sukupuolella ole väliä, kunhan lapsi on terve".

Siis mitvit, miten sukupuoli ja terveys on millään tavalla verrattavissa olevia asioita??? Entäs jos se ei sitten olekaan terve, mitä sitten...?

Vierailija
15/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu. Et oo tosissas.

Siis yks kommentti kun kerroin et kolmonen tulossa. Äidiltä jolla kolme lasta itsellään.

Miehen äiti onnitteli ja sanoi et kai jää sit tähän tää lapsiluku.

Et minusta tuo ap:n viesti oli mukava ja positiivinen

Vierailija
16/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesta ekasta onniteltiin vilpittömästi. Kolmannesta ei enää, ihan muutamat onnittelivat. Neljännestä (jota odotan siis nyt rv 20) on kommentit olleet lähinnä "ei kai taas? ethän sä millään jaksa! Voi sua raukkaa. Ettekste te osaa ehkäistä??" -_- Vaikka tämä neljäs tulikin hieman yllättäen ehkäisyn läpi (eli ei sit vissiin osata...), niin silti rakastettu plussa testistä asti ja olisin toivonut onnitteluja EDES omilta vanhemmilta ja appivanhemmilta.

Vierailija
17/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin odottavani toista lasta niin hyvän päivän tuttu sano "pitäiskö tästä muka onnitella"

Vierailija
18/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 22:49"]Eräs tuttavani kertoi että siskonsa oli vastannut raskausuutiseen "toivotaan että tulee nopeasti luonnollista tietä ulos". Eli toivoi keskenmenoa siskolleen.
Toki vauva oli vahinko mutta kävi kovasti sääliksi tuleva äiti.
[/quote]

Minunkin siskoni sanoi kateuksissaan rumasti.

Eipä ole tarvinnut sen jälkeen olla tekemisissä! :)

Vierailija
19/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ollaan lapsia kohtaan vihamielisiä. Anoppi totesi kun kuuli saavansa toisen lapsenlapsen, että voi kun teille tulee raskasta ( oli suunniteltu raskaus). Ei onnitteluja. Näillä mennään...

Vierailija
20/23 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo viesti kuulostaa siltä että mummu on yllättynyt mutta kuitenkin toivoo hyvää teille, en ottaisi tuota negatiivisesti.

Heh, minulle äiti heitti että "onko teillä sähkölasku maksamatta" kun kerroin toisesta raskaudesta, esikoinen oli tuolloin 6kk ja raskaus olis siis aivan alussa. Alkujärkytyksen jälkeen onnittelivat kuitenkin. Raskaus oli toivottu.