Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nuori ja kaunis - uudet naistyökaverit karsastavat

Vierailija
21.02.2015 |

Aloitin vastikään uudessa työpaikassa. Heti ensimmäisenä työpäivänä huomasin, kuinka muutamat työpaikkani naisista katsoivat minua päästä varpaisiin hieman ihmeellinen ilme kasvoillaan, ja kommentoivat ihan tavallisia, yleisiä asioita minulle vähän outoon sävyyn (esimerkiksi, joku kysyi mitä harrastan ja kerroin, vastauksena oli tekohymy ja vastaus "no mutta tietenkin"). Kommenttien sävy vain paheni sen jälkeen kun naisille selvisi ikäni - olen kaikkia n. 10 vuotta nuorempi. Itse en koe ikää minään ongelmana enkä arvioi muita iän perusteella, mutta selkeästi se toisinpäin kyllä toimii. Piste iin päälle on, kun työpaikan ilmeinen suosikkimies, sellainen bodatun timmi hymypoika on lyöttäytynyt seuraani - meillä on entuudestaan osittain sama kaveriporukka ja tulemme hyvin juttuun saman harrastuksen takia ja koska olemme molemmat vähän muita nuorempia. Eilen tämä mies suoraan ohitti toisen naisen kommentin ja tuli juttelemaan minulle kehuen korkkareitani, sen jälkeen kaikki oikeastaan muuttui selkeästi. Joku totesi happamasti että ei meistä kaikki vaan jaksa keimailla koko päivää.... :D Lopun iltapäivää naiset vuorotellen kommentoivat painoani (moni heistä on hieman ylipainoinen, silmiään pyöritellen ihmettelivät että mitä oikein siellä salilla teen) sekä ikääni omituiseen tyyliin. Joku selaili netistä juoruja ja näytti muille itseni kanssa melko samannäköistä (en edes tiedä mistä hän sen kaivoi, joku ihan nobody??) ihmistä, ja totesi että ei noilla misseillä kyllä liiku mitään päässä, kasvoistakin näkee! Tilanne on todella epämukava, tunnen entuudestaan muutamia miehiä töistäni ja tulen heidän kanssaan toimeen hyvin, mutta omat työtehtäväni pitäisi pääasiassa hoitaa näiden naisten kanssa. He eivät ilmiselvästikään pidä siitä, että olen hyvissä väleissä miesten kanssa, ja kiukuttelevat entistä enemmän, jos pukeudun yhtään mihinkään kroppaa korostavaan, esim. kynähame. Mitä te tekisitte? En halua tinkiä persoonastani tai vaatteistani, mutta ei ole kiva aloittaa töitä niin että kaikki ovat minua vastaan.

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:10"]

Harva täysipäinen ihminen määrittelee itsensä, olen nuori ja kaunis, jos on oikeasti vastannut "haastavista projekteista".

[/quote]

Miten sitten pitäisi määritellä, ruma ja vanha? Hohhoi.

-Ei AP

[/quote]

Eiköhän haastavaa työtä tekevä ihminen määrittele itsensä  työnsä kautta päteväksi ja osaavaksi, ennen kuin nuoreksi ja kauniiksi tai vanhaksi ja lihavaksi. En minä ainakaan ajattele uuteen työpaikkaan mennessä että olen kauniimpi tai rumempi kuin tuo työkaveri vaan olenko pätevämp, koulutetumpi, mitä työkaveri osaa missä hän on parempi kuin minä. Tosin teen työtä enkä mieti mitä mieltä toiset ovat minusta ihmisenä, en myöskään mieti toisten ulkonäköä tai omaani, korkeintaan siisteyttä tai jos toinen on kovin sopimattomasti pukeutunut.
[/quote]
Juuri näin aikuiset ihmiset tekee. Pissikset on sitten asia erikseen.

Vierailija
62/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 20:10"]

Konsultoinnissa on tyypjllistä, että selkään puukotetaan yms. Olet uhka, jos viet muiden työt.

[/quote]

Just näin. Ja ne on haistaneet sun heikon kohdan ja hyvin toimii ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mulla kävi ihan samoin. Työtoverit tosin 50-60vuotiaita naisia ja ala hoitoala. Tuntui että välillä en saanut tippaakaan kunnioitusta ja mua katsottiin nenän vartta pitkin. Äidillinen efekti siis puuttui. Kun tulin klo 8 töihin joka arkiaamu ja olin klo 16, alotin siivoustyöt, niin sitä ennen kun tulin omissa vaatteissa duuniin ja vaihdan tietysti myös työpäivän jälkeen takasin omat kuteet päälle, mulla on vapaa-ajalla kaikkea näyttävää päällä. On korkokenkiä yms. Niin välillä törmäsin aina hoitajiin vapaa-ajan asuissani ja jo sillon mua katottiin nenän vartta pitkin, ihan kun siivoojakaan ei saisi olla näyttävä vapaa-ajalla! Ja sama kohtelu jatkui intensiivisemminkin ihan töitä tehdessä. He saivat myös tietää, että ainut koulutukseni on peruskoulu, pk:n jälkeen olen hankkinut enemmän työkokemusta sitten siivousalalta. Niin siitäkin mua halveksittiin että olen kuulemma vain LAISKIMUS, koska mulla ei mitään koulutusta ole ( heillä muuten niin koulutettua väkeä töissä, on lähihoitajaa, sairaanhoitajaa, lääkäriä... ) anteeksi nyt vain, mutta olin pk aikana aika pahasti koulukiusattu ja siksi kouluttautuminen vähän jäi ! Yritän kyllä myöhemmin. Ja minä siivosin kaikki heidän liat ja paskat, silti suhtautuminen oli näillä vanhoilla nuoruutta epätoivoisesti tavoittelevilla korpeilla mua kohtaan ylimielinen ja työpanostani ei arvostettu yhtään ! Jos minua ei olisi ollut, eläisivät nytkin lian ja paskan keskellä tai olisivat joutuneet luutun käteen ottamaan ite ! Ja välillä mua kohdeltiin kun lapsena, puhuttiinkin LAPSI nimityksellä oikeasti vaikka olen nuori nainen, jolla on 2-vuotias poika. T. N20

Vierailija
64/77 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas odotamme kesätöihin tuttua nuorta ja todella kaunista tyttöä, hänellä on sydän täynnä kultaa.

Jos sinusta vaan paistaa itseriittoisuus, se ottaa heti silmään.

Vierailija
65/77 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies kehuu naisen kenkiä se tarkoittaa oikeasti sitä mikä sijaitsee noin metrin niiden yläpuolella.

Vierailija
66/77 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sen voin myöskin vielä lisätä, että minulta vaadittiin ihan kohtuuttomia ja vaikka mua kohtaan oltiin paskamaisia, kohdeltiin huonommin kun olin tälläinen nuori, kouluttamaton... ja pomolle kanniskeltiin ties aina mistä, keksittiin siis vaan kaiken maailman paska syitä et mut saataisiin savustettua ulos työpaikalta! niin pomo kehtas vielä sanoa, et minun pitäis olla NÖYRÄ, näitä kohtaan jotka ovat olleet esim. 40v töissä, vaikka he käyttäytyisivät minua kohtaan miten tahansa... Että he tietää paremmin, kun heillä on niin pitkä kokemus ja minä vaan tällänen nuori ja kokematon. Mä en yhtyny tohon yhtään! Mun mielestä nuorellakin aikuisella voi olla hyviä ajatuksia töiden onnistumisen kannalta ja työilmapiirin kannalta ja ikä ei muutenkaan mun mielestä tee sitä, et kenen pitää kunnioittaa ketäkin... Kyllä se kunnioitus täytyy ansaita toiselta ihmiseltä puolilta toisin, hyvällä käytöksellä ja olemalla mukava ihminen, IÄSTÄ RIIPPUMATTA ! T.N20

Vierailija
67/77 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniina naisena saa usein töissä ylimääräistä kuraa niskaan, vaikka olisi kuinka mukava. Naisten kateus on loppumaton luonnonvara.

Vierailija
68/77 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti menit töihin jo valmiiksi asenteella "tässä minä sipsuttelen kynähameessani ja korkkareissa konsultointihommiin, kaikki varmaan kattoo mua." Voi olla että oma asenteesi noita peräti 10 v vanhempia vanhuksia kohtaan on melkoisen alentava, kun lokeroit ihmiset iän ja ulkonäön mukaan, ja se ystävällisyytesi on vähän sellaista teennäistä koska oikeasti päässä pyörii vain "voi rassua, noin vanha ja hiuksetkin ohuet!". Sellaista silmät suurina keikistelyä kun olet niiiin nuori ja nätti, ja naamasta näkyy että säälit niitä muita akkoja. Nähnyt tämän kuvion monen pinnallisen kaverin kohdalla eikä ole itsellekään vieras "ihanaa, olen uhka!"- ajattelumalli..

Vierailija
69/77 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 10:07"]

Luultavasti menit töihin jo valmiiksi asenteella "tässä minä sipsuttelen kynähameessani ja korkkareissa konsultointihommiin, kaikki varmaan kattoo mua." Voi olla että oma asenteesi noita peräti 10 v vanhempia vanhuksia kohtaan on melkoisen alentava, kun lokeroit ihmiset iän ja ulkonäön mukaan, ja se ystävällisyytesi on vähän sellaista teennäistä koska oikeasti päässä pyörii vain "voi rassua, noin vanha ja hiuksetkin ohuet!". Sellaista silmät suurina keikistelyä kun olet niiiin nuori ja nätti, ja naamasta näkyy että säälit niitä muita akkoja. Nähnyt tämän kuvion monen pinnallisen kaverin kohdalla eikä ole itsellekään vieras "ihanaa, olen uhka!"- ajattelumalli..

[/quote]

No mun mielestä ois aika tyhmää jos ap ajattelis ees noin, vaan 10v vanhemmista, nehän henkilöt on melkein hänen omaa ikäluokkaansa...! ei siis kauheasti ikäeroa, toisin kun taas, jos ikäeroa on yli 20v. Sitten sitä rupeaa olemaan jo paljon ja voinut elääkin aika erilaista elämää.. T.N20

Vierailija
70/77 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin päällikkönä 26-vuotiaana. Olin hoikka, kaunis, koulutettu ja innokas. Tärkeintä, mitä heti opin oli, että kunnioita, kuuntele ja yritä ymmärtää kaikkia. Me kaikki olemme erilaisia, meillä on erilaisia taustoja, kokemuksia ja pelkoja. Joku voi pelätä, että hänet syrjäytetään, toinen että hänen ammattitaito kyseenalaistetaan, kolmas ettei voi vaikuttaa työhönsä. Tärkeintä on tehdä kaikille turvallinen olo, luottaa toisiin ja olla kaikille aidosti ystävällinen. Näillä eväillä musta tuli suosituin väliportaan pomo iästäni ja ulkonäöstäni huolimatta.

Kukaan ei pidä siitä, että hänen mielipiteensä ohitetaan tai että hänet lokeroidaan. Älä siis lokeroi näitä naisia, he ovat jokainen oma persoonansa, tutustu kunnolla, jos välität. 

Vierailija
71/77 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:23"]

Tsemppiä ap:lle. Voin uskoa hänen tarinaansa, vaikka en ole ollut nainen. Mutta eihän sitä tarvitse kuin lukea tätä palstaa, jossa naiset haukkuvat ja arvostelevat julkkisnaisia, niin voi helposti uskoa tuohon tarinaan.

-Mies 29v-

[/quote]

Niinpä. Olen huomannut saman ilmiön sekä tyttöystäväni että kaverini naisvaltaisilla työpaikoilla. Kuten myös kaverin tyttöystävän työpaikalla. Jotkut eivät vain voi sietää kaunista ja nuorta naista samalla työpaikalla ja kohtelevat tätä huonosti. Kyseessä on ihan kateus, ja katkeruus. 

Ap:llä vähän toki väärä foorumi hakea apua, sillä kuten huomaat niin samaa katkeraa naistyyppiä on täälläkin. 

Vierailija
72/77 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää provo oli täällä jo joku puolisen vuotta sitten... Täsmälleen sama aloitustekstikin. Vähän yritystä nyt!

Vierailija
73/77 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 10:31"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:23"]

Tsemppiä ap:lle. Voin uskoa hänen tarinaansa, vaikka en ole ollut nainen. Mutta eihän sitä tarvitse kuin lukea tätä palstaa, jossa naiset haukkuvat ja arvostelevat julkkisnaisia, niin voi helposti uskoa tuohon tarinaan.

-Mies 29v-

[/quote]

Niinpä. Olen huomannut saman ilmiön sekä tyttöystäväni että kaverini naisvaltaisilla työpaikoilla. Kuten myös kaverin tyttöystävän työpaikalla. Jotkut eivät vain voi sietää kaunista ja nuorta naista samalla työpaikalla ja kohtelevat tätä huonosti. Kyseessä on ihan kateus, ja katkeruus. 

Ap:llä vähän toki väärä foorumi hakea apua, sillä kuten huomaat niin samaa katkeraa naistyyppiä on täälläkin. 

[/quote]

Miksei tuollaset naiset mene hoitoon!? Luulisi, että ei ole hyvä olla itsensäkään sisällä henkisesti, niin paljon, että nauttisi oikeen noista kateuden ja katkeruuden syvimmistä olotiloista. T.N20

Vierailija
74/77 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa, itse olen kokenut syrjintää ja kateutta uudella työpaikalla vaikka olen vanha, ruma ja lihava. Olin näet kuulemma liian ystävällinen muille ja aivan liian ahkera työntekijä.

Tilanne korjaantui hieman kun löysäsin työtahtiani ja aloin jurottaa muiden mukana :D

Vierailija
75/77 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuoremmat naiset saavat usein työpaikalla kestää ikäviäkin juttuja vanhempien naisten osalta :/ Todella törkeää tytöttelyä, vähättelyä ja esim. ulkonäön kommentointia. Usein vieläpä täysin riippumatta siitä miten hyvin hoitaa työnsä ja miten kohtelee muita. Seurasin kesällä erään parikymppisen harjoittelijatytön saamaa kohtelua ja kuittailua mm. kahvihuoneessa ja kyllä siinä minusta oli kiusaamisen henki. Kävi sääliksi.

Vierailija
76/77 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sinun kertomat esimerkit erikoisesta huumorista on juurikin kuin mun työpaikalla. Siinä on selvästi testattu vain huumorintajua ja kuten arvata saattaa, niin ap ei nyt läpäissyt testiä.

Vierailija
77/77 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voipi kuule olla, että se miten he käyttäytyvät ei liity ulkonäköösi mitenkään?
Ja ehkäpä sinun ei kannattaisi korostaa hyvää suhdetta pomoosi muiden naaman edessä. Et kuulosta mitenkään vaatimattomalta persoonalta