Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nuori ja kaunis - uudet naistyökaverit karsastavat

Vierailija
21.02.2015 |

Aloitin vastikään uudessa työpaikassa. Heti ensimmäisenä työpäivänä huomasin, kuinka muutamat työpaikkani naisista katsoivat minua päästä varpaisiin hieman ihmeellinen ilme kasvoillaan, ja kommentoivat ihan tavallisia, yleisiä asioita minulle vähän outoon sävyyn (esimerkiksi, joku kysyi mitä harrastan ja kerroin, vastauksena oli tekohymy ja vastaus "no mutta tietenkin"). Kommenttien sävy vain paheni sen jälkeen kun naisille selvisi ikäni - olen kaikkia n. 10 vuotta nuorempi. Itse en koe ikää minään ongelmana enkä arvioi muita iän perusteella, mutta selkeästi se toisinpäin kyllä toimii. Piste iin päälle on, kun työpaikan ilmeinen suosikkimies, sellainen bodatun timmi hymypoika on lyöttäytynyt seuraani - meillä on entuudestaan osittain sama kaveriporukka ja tulemme hyvin juttuun saman harrastuksen takia ja koska olemme molemmat vähän muita nuorempia. Eilen tämä mies suoraan ohitti toisen naisen kommentin ja tuli juttelemaan minulle kehuen korkkareitani, sen jälkeen kaikki oikeastaan muuttui selkeästi. Joku totesi happamasti että ei meistä kaikki vaan jaksa keimailla koko päivää.... :D Lopun iltapäivää naiset vuorotellen kommentoivat painoani (moni heistä on hieman ylipainoinen, silmiään pyöritellen ihmettelivät että mitä oikein siellä salilla teen) sekä ikääni omituiseen tyyliin. Joku selaili netistä juoruja ja näytti muille itseni kanssa melko samannäköistä (en edes tiedä mistä hän sen kaivoi, joku ihan nobody??) ihmistä, ja totesi että ei noilla misseillä kyllä liiku mitään päässä, kasvoistakin näkee! Tilanne on todella epämukava, tunnen entuudestaan muutamia miehiä töistäni ja tulen heidän kanssaan toimeen hyvin, mutta omat työtehtäväni pitäisi pääasiassa hoitaa näiden naisten kanssa. He eivät ilmiselvästikään pidä siitä, että olen hyvissä väleissä miesten kanssa, ja kiukuttelevat entistä enemmän, jos pukeudun yhtään mihinkään kroppaa korostavaan, esim. kynähame. Mitä te tekisitte? En halua tinkiä persoonastani tai vaatteistani, mutta ei ole kiva aloittaa töitä niin että kaikki ovat minua vastaan.

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko jo kertoo sinusta sen oleellisen. Ei sinuun suhtauduta huonosti kauneutesi takia, usko pois.

Vierailija
22/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:42"]

Hmm, tulkitsetkohan sinä nyt muita ihan oikein. Jotenkin erittäin vaikea kuvitella että tuo olisi mahdollista, ainakaan asiantuntijapiireissä, missä on ensinnäkin todella paljon viehättäviä ja älykkäitä nuoria naisia töissä ja toiseksi kokeneemmat vanhemmat naiset ovat niin itsevarmoja ettei heitä kiinnosta kilpailla nuorten naisten kanssa. 

[/quote]

Mietin itsekin, että voiko olla että vaan kuvittelin ikävät kommentit, mutta suoraa vittuilua on mun mielestäni aika hankalaa ymmärtää väärin. Tai sitten heidän huumorinsa on TODELLA outoa. Yksi muun muassa kysyi, kun vastuun haastavasta projektista ja pari päivää sen jälkeen tuli ohimennen puheeksi että olen sattumalta ihan muussa yhteydessä käynyt pomoni kotona (meillä tosiaan on yhteisiä ystäviä), että ai silläkö minä sen projektin sain. Toinen taas aina kysyy tyyliin mitä tein viikonloppuna ja kun kerron käyneeni lähinnä salilla, ei sen kummempaa, hän suureen ääneen toteaa että hänen ei ainakaan tarvitse kuluttaa vapaa-aikaa salilla, hän on ylpeästi läski ja on paljon hauskempaa juoda vaan punkkua baarissa. Voiko tuon muka ymmärtää väärin??

[/quote]

Kuulostaa kyllä erikoiselta. Ehkäpä voisit nostaa asian rohkeasti esille. En usko kuitenkaan että ulkonäkösi on tässä se juttu, vasn ehkä sinusta on liikkunut jotain juoruja, jotka esimiehesi voisi oikaista. 

[/quote]

Kiitos, tuota voisinkin yrittää selvittää, josko jotain sellaista olisi taustalla. Minustakin tämä on todella outoa, koska aiemmin (edeltävissä työpaikoissa) olen tullut hyvin toimeen kaikkien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kaunis 22 vuotias nainen. Olen tehnyt paljon opiskelujen ohella töitä eikä kukaan koskaan ole koneut minua ärsyttäväksi/pinnalliseksi/kilpailuksi, koska luonteeltani _tiivistetysti_ olen hyvin kiinnostunut muista ihmisitä, hymyilen ja nauran. Pyrin heti "miellyttämään" toisia ja suuntaamaan heidän käsityksensä muualle kuin ulkonäkööni.
Uskon että muiden naisten suhtautuminen tulee sinun luonteestasi, ei ulkonäöstäsi. Hyvää ulkonäköä voi käyttää sosiaalisissa tilanteissa hyväkseen tai huonontaa asemaansa sillä. Sinuna en pyörittelisi tuota teoriaasi enää yhtään päässä, vaan näyttäisin heille millainen olet luonteeltasi.

Vierailija
24/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne itselleni aikoinaan, muutama naispuolinen työtoveri kohteli minua kuin ilmaa. Olin heitä reippaasti nuorempi ja kauniimpi ja lisäksi vein heidän kostean päiväunensa eli erään myyntipäällikön itselleni.

Ei kannata välittää, itse en ainakaan jaksanut välittää.

Vierailija
25/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa yliampuva provo.

Vierailija
26/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva täysipäinen ihminen määrittelee itsensä, olen nuori ja kaunis, jos on oikeasti vastannut "haastavista projekteista".

Vierailija
27/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:02"]

Itse olen kaunis 22 vuotias nainen. Olen tehnyt paljon opiskelujen ohella töitä eikä kukaan koskaan ole koneut minua ärsyttäväksi/pinnalliseksi/kilpailuksi, koska luonteeltani _tiivistetysti_ olen hyvin kiinnostunut muista ihmisitä, hymyilen ja nauran. Pyrin heti "miellyttämään" toisia ja suuntaamaan heidän käsityksensä muualle kuin ulkonäkööni. Uskon että muiden naisten suhtautuminen tulee sinun luonteestasi, ei ulkonäöstäsi. Hyvää ulkonäköä voi käyttää sosiaalisissa tilanteissa hyväkseen tai huonontaa asemaansa sillä. Sinuna en pyörittelisi tuota teoriaasi enää yhtään päässä, vaan näyttäisin heille millainen olet luonteeltasi.

[/quote]

Tuo on kyllä totta, täytyy yrittää ensi viikolla vielä enemmän :) Tuntuu vain kovasti siltä että mitä tahansa itsestäni kerron, se on väärin. Joka toinen kerta kun kerron jotain itsestäni, esimerkiksi kun kysyttäessä sanoin, että olen harrastanut rytmistä voimistelua, joku pyörittelee silmiään ja toteaa jotain alentavaa.

En muuten ymmärrä, miksi moni on sitä mieltä, että olen ehdottomasti itse käyttäytynyt huonosti? Harmissani kirjoitin ehkä aloituksen vähän kärkkäästi, mutta olen oikeasti pahoillani tilanteesta ja kaipaisin neuvoja, muutakin kuin että jalat maahan, maastopuku päälle koska ei ryhmästä saa erottua ja opettele käyttäytymään.

Vierailija
28/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:44"]Varmaankin kannattaisi pukeutua vähän vaatimattomammin. Ei korkkareita ja kynähameita, jos se on työpaikan hiljainen pukukoodi. Kokeile sitä. :)
[/quote]

Hahahha paskaa. En todellakaan lähtisi heittämään korkkareita ja hameita nurkkaan sen takia että muille työntekijöille tulee alemmuuskompleksia. Ap sä vedät ne korot jalkaan ja väännät hymyn naamalle ja marssit töihin. Sä et ole tässä se joka käyttäytyy lapsellisesti.

Vierailija
29/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:05"]

Tuttu tunne itselleni aikoinaan, muutama naispuolinen työtoveri kohteli minua kuin ilmaa. Olin heitä reippaasti nuorempi ja kauniimpi ja lisäksi vein heidän kostean päiväunensa eli erään myyntipäällikön itselleni.

Ei kannata välittää, itse en ainakaan jaksanut välittää.

[/quote]

Hyvä että edes joku samaistuu! :) Yritän vielä josko pääsisin mukaan "porukkaan", saa nähdä...

Vierailija
30/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:10"]

Harva täysipäinen ihminen määrittelee itsensä, olen nuori ja kaunis, jos on oikeasti vastannut "haastavista projekteista".

[/quote]

Miten sitten pitäisi määritellä, ruma ja vanha? Hohhoi.

-Ei AP

Vierailija
31/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:13"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:44"]Varmaankin kannattaisi pukeutua vähän vaatimattomammin. Ei korkkareita ja kynähameita, jos se on työpaikan hiljainen pukukoodi. Kokeile sitä. :) [/quote] Hahahha paskaa. En todellakaan lähtisi heittämään korkkareita ja hameita nurkkaan sen takia että muille työntekijöille tulee alemmuuskompleksia. Ap sä vedät ne korot jalkaan ja väännät hymyn naamalle ja marssit töihin. Sä et ole tässä se joka käyttäytyy lapsellisesti.

[/quote]

Samaa mieltä!! ap

Vierailija
32/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, varmaan juu liian kaunis ja nuori. Ennemminkin liian tyhmä ja ylimielinen. Sorry nyt, mutta tää on niin nähty.

Vierailija
33/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat on vaan kateellisia, ite päästäneet itsensä plösöön kuntoon ja sitten kun tulee simpsakka nainen samaan työpaikkaan, alkaa kateus nostaa päätään. Toki miehet mielellään katselee mieluummin itsestään ja kunnostaan huolta pitävää naista toisin kuin plösähtänyttä sellaista.

Vierailija
34/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vika on työyhteisössä. oikeasti on ihan sama miltä näytät ja millainen olet, et koskaan kelpaa heille, koska heillä on oma pikku sisäpiirinsä, jonka jäseneksi ei hyväksytä ketä tahansa..  tietysti se vaikuttaa että olet erilainen kuin he, joten sinut on vielä helpompi ottaa silmätikuksi ja erottaa muista. joillain työpaikoilla vaan on täysin paska ilmapiiri.. vika ei ole sinussa.

Vierailija
35/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap:lle. Voin uskoa hänen tarinaansa, vaikka en ole ollut nainen. Mutta eihän sitä tarvitse kuin lukea tätä palstaa, jossa naiset haukkuvat ja arvostelevat julkkisnaisia, niin voi helposti uskoa tuohon tarinaan.

-Mies 29v-

Vierailija
36/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:10"]Harva täysipäinen ihminen määrittelee itsensä, olen nuori ja kaunis, jos on oikeasti vastannut "haastavista projekteista".
[/quote]

Mietin kanssa, että mikähän tuo haastava projekti on... =)

Vierailija
37/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 19:19"]Huoh, varmaan juu liian kaunis ja nuori. Ennemminkin liian tyhmä ja ylimielinen. Sorry nyt, mutta tää on niin nähty.
[/quote]

Suomessa on rikos kehua itseään. Kuvittele, jotkut meistä saa ihan oikeasti paskaa niskaan sen takia että sattuu olemaan kaunis ja hoikka ja vielä nuori. Olin samassa tilanteessa kuin ap, vanhemmat naispuoliset työntekijät piikittelivät ja antoivat mulle kaikki paskahommat. Miehet olivat yllätys yllätys mukavia mutta eipä se paljon lohduttanut. Koita ap kestää, et ole ainut.

Vierailija
38/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua ap, sä olet vakavan psykiatrisen avun tarpeessa.

Vierailija
39/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä teet virheen, jos nyt vain kaveeraat niiden miesten kanssa. Olet vain oma itsesi eli mukava ja avoin kaikille, niin naisille ja miehille, niin kyllä ne huomaa sen että olet hyvä tyyppi.

Nyt itsevarmuutta nainen! Jos joku ei tykkää, niin olkoon tykkäämättä, mutta jos olet kiva tyyppi niin ei ne voi olla sitä huomaamatta.

Ota tämä haasteena, älä lotkauta korviasi joillekin kyseenalaisille kommenteille ja kiellät itseäsi miettimästä että oliko ne nyt piikki vai ei. Luotat vaan itseesi että huomaat kyllä jos menee törkeäksi ja asiattomaksi vittuiluksi ja sitten juttelet esimiehellesi.

Mulle ainakin tulee mielikuva sun tekstistä että vaikutat hieman epävarmalta.

Vierailija
40/77 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, jotenkin oli arvattavissa minkä sävyisiä kommentteja saat, ja vielä senkin jälkeen, kun yksityiskohtaisesti kerroit, kuinka olet kohdellut muita ja miten sinuun on kaikesta huolimatta suhtauduttu.

Olen myös itse kohdannut tuota samaa joskus tullessani uuteen työpaikkaan nuorena ja ihan mukiinmenevän näköisenä, mutta silti suhtautuen kollegoihin kohteliaasti ja avoimen positiivisesti. Koppavuudesta muita minua ei siis taatusti ole voinut syyttää. Kaikki eivät toki siinäkään paikassa minua katsoneet pitkin nenän vartta, vaan monien kanssa riitto hyviä hetkiä ja iloisia hetkiä esim. kahvitauoilla.

Kai se vain on niin, että kaikkia ei voi miellyttää.