Ville Rannan todella mauton pilapiirros! Miksi rokottamattomia saa jatkuvasti syyllistää kaikesta?
Rokotettu voi myös sairastua vakavasti, rokotetut levittävät koronaa (korona leviää kaikista eniten maissa, joissa on eniten rokotettuja)
Miksi ylipainoisista, tupakoitsijoista, alkoholisteista, urheilijoista (vammautumisriski suurempi kuin ei-urheilijalla) ei tehdä vastaavia piirroksia?
Tai rokotevammoja saaneista?
Kommentit (130)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä on äo alle 100 ja kuuntelevat auktoriteettiä käyttämättä omia aivojaan. Nytkun rokottamattomia on demonisoitu median puolesta nämä aivottomat toistavat asiaa sitä itse sisäistämättä.
Niin justiinsa. Kuinka monta kansainvälistä vertaisarvioitua tutkimusta arvostetuista tieteellisistä lähteistä olet aiheesta lukenut? Itse olen seurannut ja lukenut näitä koko pandemian ajan. En ole THL:n tai iltapäivälehtien varassa, mutta en myöskään minkään TokenTubenin.
T: Tuplarokotettu, FFP2- maskillinen.
Miten uskallat ottaa rokotteen jos olet lukenut tutkimuksia? Tutkimuksia siitä kuinka rokote heikentää immuniterttiä pysyvästi pitkällä aikavälillä? Kuinka rokote altistaa sydänkihastulehdukselle? Kuinka rokote ei auta koronan leviämiselle? Kuinka rokote voi aiheuttaa Guillaun-Barren syndroomaa ja muita autoimmuniteettisairauksia? Minä olen lukenut sen verran tutkimuksia että tiedän pysyä kaukana tuosta piikistä.
Ne sun vaers-linkit on yhtä kakkaa. Samoin lukemasi tutkimukset joista ei löydy edes lähdettä.
Aika selvännäkijä siellä kun tietää mitä toinen on lukenut. Sinunkin lukemasi on ”yhtä kakkaa”. Kuten pian myös terveydentilasi. Sitten alkaa itkettää.
No niin. Siellä taas fantasioidaan oikein lähimmäisen rakkautta uhkuen. Eikö syyllistäminen ja pelottelu ollutkaan ikäviä ja itsemääräämisoikeus tärkeintä?
- Eri
Tuo itsemääräämisoikeus koskee heitä itseään eli vain fol lareita.
Hienoa, että rokottomattomia aletaan syyllistää. Tämä mahdollistaa mainitsemiesi ryhmien, ylipainoisten ym. syyllistämisen myös. Pikkuhiljaa ihmiset haluavat lopettaa mahdollisuuden vapaamatkusteluun ja jokainen aikuinen maksaa itse sairaskulunsa, joka on ainoa reilu systeemi.
Siis kyllä mielestäni rokottamattomia saa syyllistää. Ainakin niitä rokottamattomia joilla ei ole terveydellisiä esteitä rokotuksen ottamiselle.
Mitä taas tulee tähän ja ylipäätään kaikkiin Ville Rannan pilapiirroksiin niin usein en tajua niitä. Ne eivät ole hienoja eivätkä hauskoja ja niiden pointti jää yleensä epäselväksi. Ihmettelen miksi Iltalehti tällaisia tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tää juttu on että "mun verovaroilla en halua maksaa rokottamattomien sairaalalaskuja" kyllä me rokottamattomatkin maksamme veroja, ja meillä on oikeus saada niille rahoille vastinetta! Jos mä sairastun, niin totta hitossa mä vaadin hoitoa, koska olen alle parikymppisestä asti luovuttanut valtiolle ison osan mun tuloista!
Lisäksi ketuttaa suunnattomasti se, että hoidan teidän omaisianne, ja annan heille aikaa, rakkautta ja läsnäoloa, kun teitä ei näy ei kuulu. Ehkä kerran vuodessa kiinnostaa sen omaisenne hyvinvointi, ja sekin velvollisuudentunnosta jouluna. Ja sitten besserwissereinä kauhistelette, kun omaisianne hoitaa rokottamaton. Teitä ei vähääkään kiinnosta se omainen, vaan se, että hautajaisista tulisi teille vaivaa! Siksi pidätte hänet mieluummin hengissä, jotta oma elämänne olisi helpompaa. Jos rokottamaton hoitaja kauhistuttaa, niin hoitakaa omaisenne itse! Peskää, pukekaa, syöttäkää, halatkaa, antakaa läheisyyttä, ystävyyttä ja rakkautta. Mutta sen päivän kun näkisi.
Lisäksi hoidin näitä teidän "rakkaita" myös koronan alussa, jolloin meille hoitajille ei ollut edes suojia riittävästi. Jostain pikkuhousuista väsättyjä maskeja käytettiin naamalla, ja vaarannettiin itsemme jotta teidän "rakkaat" saa parasta mahdollista hoitoa.
Pitäkää tunkkinne ja ei yhtään haittaa vaikka osa just sun verorahoista menisi mun henkilökohtaisen sairauden hoitoon. Toivottavasti menisikin.
Hyvin sanottu. Minä olen ollut koko korona-ajan koulun keittiöllä töissä. Laitetaan joka päivä lämmin ruoka teidän kullannupuille hiostavat maskit ja muut suojat päällä. Pakataan karanteeniin eväät ja desinfioidaan ja pestään kaikkea koko ajan. Kiitokseksi tulee vittuilua ja pään aukomista niiltä kullannupuilta kun ruoka on paskaa ja vittusitäjavittutätä. Jos ne teidän huonosti kasvatetut kakaranne ansaitsee ilmaisen ruoan, koulutuksen ja terveydenhuollon minun verorahoistani, ansaitsen minäkin sairaalahoitoa, jos se 0,007% mahdollisuus kohdalleni osuu.
Itse aion tehdä mediatutkimukseen, sosiologoaan ja poliittiseen viestintään liittyvän gradun ensikeväänä tästä rokottamatromien vainoamisesta, leimaamisesta ja epäinhimillistämisestä suomalaisessa mediassa. Ihan kunnon aineiston saa kasaan näistä iltapäivälehdistä.
Oikein ja luonnollista. Rokottamattomien ulina on musiikkia korvilleni.
Vierailija kirjoitti:
Itse aion tehdä mediatutkimukseen, sosiologoaan ja poliittiseen viestintään liittyvän gradun ensikeväänä tästä rokottamatromien vainoamisesta, leimaamisesta ja epäinhimillistämisestä suomalaisessa mediassa. Ihan kunnon aineiston saa kasaan näistä iltapäivälehdistä.
😂 varmaan. Onko Porvoon yliopistossa sosiologon opetusta?
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä! Kuulostaa tosi tieteelliseltä eikä mitään hypoteeseja tai tutkimuskysymyksiä tarvita, ihan selvää pässinlihaahan tämä on. Jos saa pari vinkkiä antaa, niin ekana kannattaa miettiä, että mille laitokselle tekee gradua. Että mikä maisteri vaikka susta ois tulossa. Ja sitten kypsyysnäytteessä pitää osata kirjoittaa edes auttavasti, kun ei voi kopsata iltapäivälehdistä. Ihanan empiiristä loppuvuotta kuitenkin!
Mölinä on merkki siitä että on hätä ja jää uppoavaan laivaan.
Vierailija kirjoitti:
” Samalla tarmolla kun media ja siellä kommentteja antavat hoitajat syyllistäisivät elintapasairaita.. 😒 Kumma että ei ole turhauttavaa hoitaa sitä tupakoivaa 200-kiloista, kun olisi ollut vältettävissä omilla valinnoilla. Nekin resurssit ja kulut voisi käyttää muuhunkin.”
Eli pilkkaat ylipainoisia ja sairaita, mutta itse et ota vastaan kritiikkiä maailmanlaajuisesta epidemianhoidosta, jonka jostain syystä päätät hoitaa olemalla rokottautumatta. Mikä logiikka😳🤭
En pilkkaa ketään, vaan ihmettelen miksi jotain ryhmää syyllistetään jatkuvasti mutta toisia ei? Missä sinun logiikkasi on, olisiko yhtälailla ok alkaa mediassa kirjoittamaan samaan sävyyn mm. ylipainoisista? Miksipä ei jos noilla perusteilla se on ok rokottamattomistakin? Mikä logiikka on medialla ja hoitajilla haukkua rokottamattomia, mutta samaan aikaan on ok hoitaa sitä tupakoivaa 200-kiloista? Joka myös maksaa yhteiskunnalle ja vie resursseja muilta, ja omilla valinnoilla olisi ollut ehkäistävissä?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti mielenkiintoinen ja ajan hengessä oleva gradu.
t, vtm (pääaine sosiologia) ja rokottamaton
Vierailija kirjoitti:
Oikein ja luonnollista. Rokottamattomien ulina on musiikkia korvilleni.
Lampaan määkinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
” Samalla tarmolla kun media ja siellä kommentteja antavat hoitajat syyllistäisivät elintapasairaita.. 😒 Kumma että ei ole turhauttavaa hoitaa sitä tupakoivaa 200-kiloista, kun olisi ollut vältettävissä omilla valinnoilla. Nekin resurssit ja kulut voisi käyttää muuhunkin.”
Eli pilkkaat ylipainoisia ja sairaita, mutta itse et ota vastaan kritiikkiä maailmanlaajuisesta epidemianhoidosta, jonka jostain syystä päätät hoitaa olemalla rokottautumatta. Mikä logiikka😳🤭Elämäntapasairaita ei myöskään tule tehohoitoon samalla tahdilla kuin nyt näitä rokottamattomia.
Ei varmaan, mutta sekin heidän aiheuttama suuri kuormitus ja kustannukset vapauttaisi resursseja aika paljon muuhun.
Missä kohtaa tossa se pilkka oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvon maisteri varmaan ymmärtää, että gradua ei vielä saa kasaan sillä, että kerää mielensäpahoittajien kokemuksia uutisotsikoista.
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen vuoden päästä ihmiset eivät voi uskoa, minkälaista vainoa korona aiheutti maailmaan. Tällainen gradu olisi kyllä kiinnostavaa lukea.
Ville Ranta on wokeismin ja naiviuden multihuipentuma - aikuinen mies joka ei osaa ajatella lainkaan omasta puolestaan, vaan antaa aatteen hoitaa ajatukset puolestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvon maisteri varmaan ymmärtää, että gradua ei vielä saa kasaan sillä, että kerää mielensäpahoittajien kokemuksia uutisotsikoista.
Minä arvon maisteri tiedän sen että sosiologinen silmä näkee asioita joita pitää nostaa esiin.
Näin tein itsekkin aikoinaan. Pari hyvää teoriaa toki aina messissä.
Tiivistäähän tuo sen itsekkyyden aika suorasukaisesti. Nyt ollaan tässä jamassa heidän takiaan. Ajatellaan omaa seuraavaa tekoa, ei asian kokonaisuutta: egoismi vastaan utilitarismi. Nyt kaikki kärsivät, kun sairaaloissa ei ole tilaa sen sijaan, että jotkut yksilöt voisivat joustaa omissa vakaumuksissaan. Kyllä tämä pitää saada sanoa ääneen, vaikka rokottamatonta kuinka suututtaisi.
No niin. Siellä taas fantasioidaan oikein lähimmäisen rakkautta uhkuen. Eikö syyllistäminen ja pelottelu ollutkaan ikäviä ja itsemääräämisoikeus tärkeintä?
- Eri