Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelisit jos serkku jota et tunne, ottaa yhteyttä?

Vierailija
21.02.2015 |

Eli mitä ajattelet jos serkku jota et tunne ottaa yhteyttä? Et ole häntä joko koskaan nähnyt tai sitten vain muutamia kertoja lapsena. Se ettet tunne johtuu siitä että serkun vanhemmat on ikäviä ihmisiä ja ovat laittaneet välit poikki kaikkiin sukulaisiin teidän ollessa lapsia. Minulla on tilanne että pitäisi saada yhteys pariin serkkuun nyt aikuisena joita en tunne. (En tunne siis ketään serkuistani) ja pohdinkin että tuntuukohan kuinka ikävälle jos otan yhteyttä yhden käytännön asian tiimoilta. En usko että haluavat minusta kuulla kun ollaan koko ikä oltu erillämme.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:45"]Ota rohkeesti yhteyttä ja kerro asiasi. Voi olla, että serkut suuttuu tai kiittää.
[/quote]

Veikkaan että suuttuu :/ Ei varmaan kiva kuulla. Ja nyt pelkään vähän kun joku tuolla alussa mainitsi että saattaa tulla kuva että on jotain palvelusta tms. vailla. Täytyy muotoilla asia varmaan heti ekaan viestiin, aluksi ajattelin että kysyn ensin kuulumisia tai muuta mutta sen voi tulkita väärin. Lyhyttä ytimekästä viestiä muotoilemaan siis. Ap.
[/quote]

Minä kommentoin, etten ilahtuisi, mikäli joku tuntematon sukulainen pyytäisi palvelusta. En kuitenkaan tarkoittanut sinun tilannettasi, kun en tiennyt asiaasi.

Sinun tilanteesi on toisenlainen, sillä geenivirheestä tiedottaminen on sukulaisistasi välittämistä. Erittäin tärkeää, mikäli otat yhteyttä.

Oikeasti aika harmi, etteivät tämmöiset asiat sitten kuulu terveydenhuollolle. Nyt viestin lähettävä johtuu pohtimaan, että kuinka ottaa yhteyttä ja miten viestin vastaanottaja suhtautuu.

Vierailija
22/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelisin että vittu miten kiusallista, jättäisipä minut rauhaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se olis vaan kivaa/mielenkiintoista. :) Ja ihan riippumatta siitä, mitä mun vanhemmat on mieltä. :D Minullakin on "vaikeat" vanhemmat ja perhesuhteet, joten en tunne serkkujani, en edes tiedä onko kaikilla enoilla lapsia.

Vierailija
24/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäis yhtään. Oon koko aikuisiän vältellyt sukua kun en sukulaisistani tykkää yhtään. Kylmiä väreitä nostattaa vaan, joten olisi kauhistus jos joku heistä ottaisi yhteyttä.

Vierailija
25/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olin iloisesti yllättynyt. Serkun kanssa oli 20 vuotta väliä yhteydenpidosta.

Nyt on tärkeä ihminen mulle viikotrain ollaan yhteyksissä. Varsinainen yhteydenotto oli ihan "ns. Puoli pakollinen asia". Mut nyt ollaan lähennytty kovasti.

Samalla olen tutustunut muuhunkin sukuun. Emme normaalisti ole yhteyksissä!

Vierailija
26/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ollut mitenkään positiivisesti yllättynyt kun serkkuni laittoi jouluna vauvan kuvan ja hyvää joulua-tervehdyksen. En edes tiennyt että hänellä oli lapsi. En ole puhunut tämän serkun kanssa kuin viimeksi joskus ihan lapsena ja ehkä vain muutaman sanan. Jostain oli kuitenkin onkinut numeroni ja sekin ärsytti. En ymmärtä näitä tunkeilijoita.

Vierailija
27/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

...riippuu. Iin paljon siitä mitä serkun vanhemmat on teistä muista serkulle puhuneet...jos on kovasti panetelleet..,niin voi olla vaikee...ellei serkku ole itse ruvennut ajattelemaan ja tajuamaan asenteita.

Vierailija
28/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla on katkennut yhteys serkkuihin täysin, mutta ei minua haittaisi jos yhteyttä ottaisivat, tosin hitusen epäluuloinen taitaisin olla alkuun että mitä ollaan vailla, vaikea uskoa että muuten ottaisivat, jos ei nyt facebook-pyynnöstä ole kyse.

Mutta sulla on kyllä niin hyvä syy, tosin taitaa se olla paras paukauttaa heti ensimmäisessä viestissä, ja laittaa vaikka että jos haluaa jutella ja kysellä lisätietoja niin ottaa yhteyttä.

Joissakin suvuissa nuo sukuvihat taitaa kyllä olla pitkälle periytyviä, että eihän niistä koskaan tiedä.

Vierailija
29/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole oikein yhteyksiä serkkuihini. Vanhempien ristiriitojen takia yhteys pariin omanikäiseen katkesi jo lapsuudessa. Juuri tänään viimeksi mietin, miten sääli se on ja miten kiva olisi tuntea ne serkut. Jos ottaisivat yhteyttä, olisin tosi iloinen.

Vierailija
30/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy jotain

Vierailija
31/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se haluaa joko rahaa tai tosiaan myydä jotain. Joko siivousvälineitä tai sitten uskontoaan.

Vierailija
32/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:45"]Myy jotain
[/quote]

Siis tapa on jo olemassa valmiiksi mietittynä miten otan yhteyttä. Mietin vaan että tuntuukohan se ikävälle jos kuulee sukulaisesta jota ei tunne.

Vierailija
33/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan yhdelle tädilleni yritin joskus soittaa ja laitoin viestin jossa esittelin itseni mutten koskaan saanut vastausta. Ap.

Vierailija
34/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettehän te ole riidoissa vaan vanhempanne. Minä olisin ainakin iloinen.

Vierailija
35/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tällainen serkku, joka ei sitten lapsuuden ole ollut sukumme kanssa missään tekemisissä vanhempiensa urpoudesta johtuen, minusta olisi oikein kiva, jos hän ottaisi yhteyttä.

Vierailija
36/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se olisi vain hauskaa. En jaksa vanhempien polvien ikiaikaisia riitoja, joiden alkuperää he tuskin muistavat itsekään. Ei nuoremmat polvet niitä halua muistella, mutta sukulaisiin olisi mukava tutustua. Itselläni on vain muutama serkku ja tunnen heidät, mutta pikkuserkut...

Vierailija
37/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mustalainen?

Vierailija
38/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihanaahan se olisi, että joku tuntematon sukulainen ottaisi yhteyttä. Mulla ei tosin sellaista pääsisi serkkujen osalta tapahtumaan, me ollaan läheisiä kaikki ja jatkuvasti yhteyksissä keskenämme. Mutta siis ilahtuisin, jos joku kaukainen mulle tuntematonkin sukulainen lähestyisi.

Vierailija
39/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pitäisin yhteydenottoa vuosien jälkeen outona, mutta se ei kuitenkaan tarkoittaisi ettenkö haluaisi tutustua. Jos mä en tuntisi yhtään mun serkuista, niin luulen että olisin kyllä halunnut saada niihin edes jonkunlaisen yhteyden. On ne kuitenkin sen verran läheistä sukua, että haluaisin tavata tai muuten lähetellä jotain viestejä ja sen jälkeen tehdä päätelmät että haluttaisiinko olla enempi tekemisissä.

Tässä tapauksessa te ette ole syyllisiä siihen, jos vanhempanne on katkaisseet välinsä eli pistät viestiä ja serkut vastaa jos vastaa.

Vierailija
40/42 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 18:15"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:50"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 17:45"]Ota rohkeesti yhteyttä ja kerro asiasi. Voi olla, että serkut suuttuu tai kiittää.
[/quote]

Veikkaan että suuttuu :/ Ei varmaan kiva kuulla. Ja nyt pelkään vähän kun joku tuolla alussa mainitsi että saattaa tulla kuva että on jotain palvelusta tms. vailla. Täytyy muotoilla asia varmaan heti ekaan viestiin, aluksi ajattelin että kysyn ensin kuulumisia tai muuta mutta sen voi tulkita väärin. Lyhyttä ytimekästä viestiä muotoilemaan siis. Ap.
[/quote]

Minä kommentoin, etten ilahtuisi, mikäli joku tuntematon sukulainen pyytäisi palvelusta. En kuitenkaan tarkoittanut sinun tilannettasi, kun en tiennyt asiaasi.

Sinun tilanteesi on toisenlainen, sillä geenivirheestä tiedottaminen on sukulaisistasi välittämistä. Erittäin tärkeää, mikäli otat yhteyttä.

Oikeasti aika harmi, etteivät tämmöiset asiat sitten kuulu terveydenhuollolle. Nyt viestin lähettävä johtuu pohtimaan, että kuinka ottaa yhteyttä ja miten viestin vastaanottaja suhtautuu.
[/quote]

Minun mielestä myös harmillista, ettei terveydenhoito voi hoitaa näitä asioita tarvittaessa.
Sukulaisiaan voi olla vaikeakin tavoittaa, mikäli salainen numero tai asuvat ulkomailla yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi