Aina jankutetaan että saat vanhana vain kansaneläkkeen.t.ammattivalittaja
Eipä ole muuhun mahdollisuutta kun töihinkään ei pääse.
Kommentit (28)
Saanko kysyä, kuka sulle tuosta eläkeasiasta jankuttaa? Kun ei sulla kertomasi mukaan ole yhtä ainutta ystävää etkä ole lainkaan tekemisissä sukulaistesi kanssa. Naapureidesikaan kanssa et seurustele. Ainoat ihmiskontaktisi ovat lapsi, mies ja anoppi. Anoppiko se jankuttaja on?
Itse painan töitä varmaankin 40 vuotta. Pian on mittarissa. Akateeminen ja eläke tulee olemaan käteen noin 1300 euroa kuukaudessa. Olisi ollut sama koisia kotona. Maksan asunnon, elämisen jne..tästä. Eläminen ei ole yhtään leveämpää kuin kattoon ikänsä räkineellä.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:30"]
Saanko kysyä, kuka sulle tuosta eläkeasiasta jankuttaa? Kun ei sulla kertomasi mukaan ole yhtä ainutta ystävää etkä ole lainkaan tekemisissä sukulaistesi kanssa. Naapureidesikaan kanssa et seurustele. Ainoat ihmiskontaktisi ovat lapsi, mies ja anoppi. Anoppiko se jankuttaja on?
[/quote]
On mulla nyt jotakin tuttavia yms.ap
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:34"]
Itse painan töitä varmaankin 40 vuotta. Pian on mittarissa. Akateeminen ja eläke tulee olemaan käteen noin 1300 euroa kuukaudessa. Olisi ollut sama koisia kotona. Maksan asunnon, elämisen jne..tästä. Eläminen ei ole yhtään leveämpää kuin kattoon ikänsä räkineellä.
[/quote] No minäkin maksan asunnon ja elämisen ja kaiken muun noista "kattoon räkimällä" tienatuista 800e tuista. Olisin minäkin ottanut vähänkään paremman eläkkeen, mutta minkäs teet, sairaudet ei kyselleet haluanko niitä.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:34"]
[/quote]
Pienellä liksalla olet hommia sit tehnyt. Mutsi pääsi äskettäin eläkkeelle ja käteen saa samanverran kuin minä palkastani... Jep jep, eikä äidillä ole edes kansakoulua kummempaa koulutusta.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:44"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:30"]
[/quote]
On mulla nyt jotakin tuttavia yms.ap
[/quote]
Ja tuttavat sitten sulle jankuttavat tätä yhtä ja samaa? Eikö niillä ole muuta puhuttavaa sun kanssasi? Jos niin on, anna mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.
Silloin kun meidän sukupolvi (80-luvulla syntyneet) jää eläkkeelle, saamme olla onnellisia, jos saamme edes takuueläkkeen ja julkisen terveydenhuollon. Tai jos ylipäänsä pääsemme eläkkeelle ennen kuolemaa.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:20"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:11"]
Mitä muutakaan sinun sitten muka pitäisi saada?
[/quote]
Töitä ja sitä kautta kunnon eläke. En haluaisi vanhana olla yhteiskunnan elättinä mutta ei sille mitään voi jos niin käy.ap
[/quote]Mikä olisi sinun mielestäsi kunnon eläke?
[/quote]
Mulle riittäisi bruttona joku 1500-1700€.ap
[/quote]
Vaikka heti maanantaina pääsisit töihin, et ikinä tulisi saamaan 1700 bruttona eläkettä, et ikinä.
[/quote]
Niin tiedän että siihen pitäisi olla n 40v työhistoria.ap