Annatteko lapsen hörpätä maitoa täyteen suuhun?
Annatteko lapsen ottaa suun täyteen ruokaa ja hörpätä heti päälle maitoa? Itse en tykkää siitä mässytysäänestä mikä kuuluu kun ruoka-maitoa sitten mässytellään posket pulleana. Pidän myös paljon siistimpänä sitä, että ensin suu tyhjäksi ja sitten vasta maitohörppy. En itsekään juo jos on ruokaa suussa.
Kommentit (23)
No etkö ole opettanut ettei niin tehdä?
Lapset syö nätisti, jos alusta pitäen niin opetetaan.
Mä oon pienille antanut juoman vasta sitten kun ruoka on syöty, ei täytä sillä mahaa ja ei tukehdu ruokaansa ku suuhun ängetään kerralla kaikkea mahdollista...
Vierailija kirjoitti:
Mä oon pienille antanut juoman vasta sitten kun ruoka on syöty, ei täytä sillä mahaa ja ei tukehdu ruokaansa ku suuhun ängetään kerralla kaikkea mahdollista...
Juotko itsekin vasta syötyäsi? Minä en kestäisi ruokailla ilman juotavaa.
Ruokailutavat olen lapselleni opettanut. Eli syödään rauhassa ja tehdään vain yhtä asiaa kerrallaan. Eikä yritetä tehdä kaikkea samaan aikaan.
Kyllä se lapsi on ihan itsenäinen ihminen, joka tietää mikä on parasta. Sitä meininkiä tarkkaillaan ja puututaan, jos on tarvis. Kunhan ei vaan tukehdu niihin mättöihinsä.
Ei tarvitse ottaa sosiaalidemokraattista asennetta heti lapsesta lähtien. Se tappaa kaiken luovuuden ja innovatiivisuuden. Vanhempi on lapsen opastaja ja suojelusenkeli. Ei sannamarin.
-80 luvulla se oli päiväkodissa kidutusta, kun ensin piti syödä, sitten vasta sai juoda. Muistan tämän vieläkin.
Parasta näin aikuisena ottaa kourallinen sipsiä suuhun ja samaan rytäkkään vetää jääkylmää maitoa.
Tai kaurakeksejä ja ice kylmää maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juotko itsekin vasta syötyäsi? Minä en kestäisi ruokailla ilman juotavaa.
Minä olen tällainen "syön ensin, juonsitren" - tyyppinen ihminen. Eli yleensä juon veden vasta ruoan jälkeen. Ymmärrän kyllä, että monet ihmiset tarvitsevat/ ovat tottuneet juomaan ruokailun lomassa.
Todellakin annan lasteni ottaa huikkaa, vaikka ois ruokaakin yhä suussa!
Te varmaan ravintolassakin sanotte, että tuokaa juomat vasta jälkiruuan jälkeen. Sit kun on laskut jo maksettu.
Mitä nyt vähän chili ja suola huutaa suussa, huutaa lapsetkin.
Eikö Ap osaa ruokatapoja opettaa😮????
Syökö teidän vauvat siis tissiä ja kiinteää yhtä aikaa?
ap on sairas kontrollifriikki, säälin lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Syökö teidän vauvat siis tissiä ja kiinteää yhtä aikaa?
Veikkaan ap:n tarkoittaneen, että lapsi hörppää omasta mukistaan maitoa.
:D
Minulla ei siis ole omia lapsia, mutta puolison päiväkoti-ikäinen lapsi mässyttää aina täydellä suulla ruokaa ja hörppää vielä maitoa siihen päälle. Parhaimmillaan yrittää sitten vielä puhua. Puutun aina kun vaan voin jo pelkästään siihen, että suuta ei tungeta täyteen ruokaa, vaan syödään suu tyhjäksi ja sitten seuraava haarukallinen. Ja tyhjään suuhun maito. Puolisoa tällainen ei haittaa, mutta eihän lapsi opi syömään siististi jos ei opeteta? En todellakaan halua että lapsi menee kouluun mässyttämään posket pulleana ja puhumaan maitoruokamössö suussa.
Ei minusta ole sairasta opettaa lapselle tapoja. En itsekään vedä suuta äärimmilleen täyteen ruokaa, vaan sopivasti. Ja juon sitten kun suu on tyhjä. Lapset joita ei opeteta, mässyttävät sitten esim. ravintolassa kun eivät tajua miten rumalta se näyttää ja kuulostaa.
Minullakin on misofonia ja monet ruokailun äänet ällöttävät minua, mutta en silti ikinä lähtisi puuttumaan siihen, missä ruoan pureskelun vaiheessa toinen saa hörpätä maitoa 😳 Joskushan ruoka saattaa sitä paitsi olla niin kuivaa, että on pakko juoda vähän välissä, jotta ruoan saa kurkusta alas.
Tuollaisella kyttäämisellä ja kontrolloimisella vääristät ap lapsesi ruokasuhdetta ja luot hyvää kasvualustaa erilaisille syömishäiriöille…
Järkyttävä ap.