Miksi suomalaiset ovat niin laittamattoman näköisiä?
Tuli tuosta yhdestä kamalimmat tyylit ketjusta mieleen tällainen, että miksi suomalaiset, etenkin siis naiset, ovat niin laittamattoman näköisiä?
Olen työssä jossa asiakkaillani on rahaa, siitä ei ole kyse. Käytetään kalliita merkkivaatteita, usein tyylikin on ihan hyvä, mutta sitten kuljetaan ilman meikkiä, naama valjuna ja lyhyet hiukset laittamattomana.
Helsingissä on kolme kampaajaa joka korttelissa mutta silti suomalaisilla on hirveät hiukset, sellaiset jotka eivät varmaan ole nähneet kampaajaa vuosiin.
Kyllä itsekin salilla tai koiran kanssa lenkillä kuljen ilman meikkiä, mutta on hiukset silti siistillä ponnarilla silloinkin.
Ei tulisi mieleenkään lähteä töihin ja tavata asiakkaitani ilman meikkiä! Vähintään meikkivoide, poskipuna, aurinkopuuterilla, ripsiväri ja värillinen huulirasva jotta vaalea talvi-ihoni ei ole ihan kalmankalpea.
Kysymykseni onkin, miksi varakkaat, kalliita vaatteita käyttävät naiset Helsingissä eivät välitä sen vertaa että laittaisivat ohuet hiuksensa ja lyhyet vaalea ritsensä edustavaksi kun lähtevät ulos, kaupungille tai tapaamisiin? Ehkä olen pinnallinen mutta en vaan voi ymmärtää kun se ei vaadi tunnin panostusta joka aamu.
Kommentit (35)
Lyhyet vaalea ritsensä? Että mitäettä?
Onko naiset siis oikeasti rumia meikkiensä ja lisäkkeidensä alla, kun luonnollinen ulkonäkö ei ole katseenkestävä.
Ihan siksi että saisin olla rauhassa kun olen kyllästynyt kaiken maailman seuraantunkeutujoihin.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:24"]Onko naiset siis oikeasti rumia meikkiensä ja lisäkkeidensä alla, kun luonnollinen ulkonäkö ei ole katseenkestävä.
[/quote]
En sano että rumia, mutta tiettyihin tilanteisiin vaan voisi vähän laittaa itseään, harmittavan harva on luonnostaan NIIN kaunis että ei näyttäisi valjulta ja laittamattomalta täysin ilman meikkiä.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:24"]Lyhyet vaalea ritsensä? Että mitäettä?
[/quote]
Lyhyet vaaleat RIPSET
Evvk
Oikeesti. Ethän sä itsekään tee jotain, vaikka siivoa naapurin takapihaa, mikä ei liikauta sua suuntaan ei toiseen. Käytän sen ehostusajan itselle hyödyllisemmin.
Ei jaksa jauhaa taas tästä samasta aiheesta. Sulje silmät.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:28"]Ei jaksa jauhaa taas tästä samasta aiheesta. Sulje silmät.
[/quote]
Ei voi kun he ovat asiakkaitani :)
Ihme aloitus taas. Mä meikkaan ja laitan hiuksia oikeesti melkeen sen tunnin päivässä, mutta silti mua ei kiinnosta miltä muut näyttää. Anna kaikkien kulkea sen näköisenä kuin itse haluavat...
Liittyy kulttuuriin. Mäkään en - oikeastaan tarkoituksella - laittaudu. Saatan mennä mörrimöykyn näköisenä kaupungille. Se on oikeastaan ihan tarkoituksellista - vain tarkkasilmäinen saattaa huomata, että käyttämäni vaatteet, kengät tai asusteet/laukut eivät koskaan ole halpiksia. Muuten haluan, että lookini on "boheemi" ja "ei piittaa rahasta". Haluan sillä erottua ahkerista ja "kilteistä" kiipijöistä, jotka koettavat todistella sukseetaan meikillä ja brändikengillä, sekä HM:n katalogi -tyyppisellä ulkoasulla.
Mielestäni ihan mielenkiintoinen aloitus, ja saman ilmiön olen havainnut itsekin. Kun kyse on laittautumisesta työelämää ja muita virallisia tilaisuuksia varten, tavoitteena lienee ensisijaisesti skarpimpi ja huolitellumpi olemus (ei siis viehättävyys), joka herättää luottamusta ja arvostusta muissa, joten kieltämättä hämmästyttää tämä joidenkin naisten haluttomuus panostaa omaan ulkonäköönsä edes vähää alusta.
Naisten hiustenlaitto ja kevyt ehostus on verrattavissa miesten tukan stailaamiseen ja naamakarvoituksen siistimiseen, molempia odotan ammattitaitoisilta, kypsiltä aikuisilta. Mörököllinä olemiset sitten vapaa-ajalla.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:21"]
Tuli tuosta yhdestä kamalimmat tyylit ketjusta mieleen tällainen, että miksi suomalaiset, etenkin siis naiset, ovat niin laittamattoman näköisiä? Olen työssä jossa asiakkaillani on rahaa, siitä ei ole kyse. Käytetään kalliita merkkivaatteita, usein tyylikin on ihan hyvä, mutta sitten kuljetaan ilman meikkiä, naama valjuna ja lyhyet hiukset laittamattomana. Helsingissä on kolme kampaajaa joka korttelissa mutta silti suomalaisilla on hirveät hiukset, sellaiset jotka eivät varmaan ole nähneet kampaajaa vuosiin. Kyllä itsekin salilla tai koiran kanssa lenkillä kuljen ilman meikkiä, mutta on hiukset silti siistillä ponnarilla silloinkin. Ei tulisi mieleenkään lähteä töihin ja tavata asiakkaitani ilman meikkiä! Vähintään meikkivoide, poskipuna, aurinkopuuterilla, ripsiväri ja värillinen huulirasva jotta vaalea talvi-ihoni ei ole ihan kalmankalpea. Kysymykseni onkin, miksi varakkaat, kalliita vaatteita käyttävät naiset Helsingissä eivät välitä sen vertaa että laittaisivat ohuet hiuksensa ja lyhyet vaalea ritsensä edustavaksi kun lähtevät ulos, kaupungille tai tapaamisiin? Ehkä olen pinnallinen mutta en vaan voi ymmärtää kun se ei vaadi tunnin panostusta joka aamu.
[/quote]
TUNNIN? Aika paljon joudut puunaamaan.
En tiedä muista, mutta minä en ainakaan ole.
Mitä tarkoittaa laittamaton? Onko se sitä että os haluaa olla laittautuneen näköinen niin laittaa itseään sen tunnin. Vai voiko nopeasti meikkaava olla laittautuneen näköinen. Mitä siihen laittautumiseen kuuluu ja kauan menee aikaa?
Mitä tarkoittaa laittamaton? Onko se sitä että os haluaa olla laittautuneen näköinen niin laittaa itseään sen tunnin. Vai voiko nopeasti meikkaava olla laittautuneen näköinen. Mitä siihen laittautumiseen kuuluu ja kauan menee aikaa?
Riippuu myös työpaikasta miten sinne töihin laittaudutaan. Kaupan kassa tai lääkäri tuskin odottaa asiakkaitaan puku päällä täydessä tällingissä.
Joku toinen saattaa pitää sinua ylimeikattuna ja asiattoman näköisenä. Minun mielestäni myöskin tärkeisiin tilaisuuksiin pitäisi vähän ehostautua, mutta harvan iho ja silmät oikeasti kestävät vahvaa meikkiä joka arkipäivä.
Mua ällöttää niin paljon sellainen "tekokauneus". Tekoripset, tekohiukset, tekohuulet, tekokynnet, tekotissit... Ja kaikki kuorrutetaan liialla meikillä. Hyi.
Meikeillä kuuluu korostaa ja siloittaa, ei tehdä itsensä tunnistamattoman näköiseksi.
Luonnollisuus ON kaunista.
Ja jossain tilanteissa kuuluu toki laittautua enemmän, mutta ne on juhlia tmv. harvinaisempia tilaisuuksia.
Vois myös heittää vastakysymyksen: miksi jossain maissa laittaudutaan liikaa???
No itse ainakin teen töitäni aivoillani enkä ulkonäölläni. Juuri siksi varmaan kuulunkin kovapalkkaiseen tuloluokkaan, koska keskityn olennaiseen.
Missä piireissä/ammatissa tällaisia naisia siis pyörii pilvin pimein? En tunnista ilmiötä.
Jess, oottelinkin jo tän päivän turhinta aloitusta, enkä pettynyt aiheeseen.