Miksi suomalaiset ovat niin laittamattoman näköisiä?
Tuli tuosta yhdestä kamalimmat tyylit ketjusta mieleen tällainen, että miksi suomalaiset, etenkin siis naiset, ovat niin laittamattoman näköisiä?
Olen työssä jossa asiakkaillani on rahaa, siitä ei ole kyse. Käytetään kalliita merkkivaatteita, usein tyylikin on ihan hyvä, mutta sitten kuljetaan ilman meikkiä, naama valjuna ja lyhyet hiukset laittamattomana.
Helsingissä on kolme kampaajaa joka korttelissa mutta silti suomalaisilla on hirveät hiukset, sellaiset jotka eivät varmaan ole nähneet kampaajaa vuosiin.
Kyllä itsekin salilla tai koiran kanssa lenkillä kuljen ilman meikkiä, mutta on hiukset silti siistillä ponnarilla silloinkin.
Ei tulisi mieleenkään lähteä töihin ja tavata asiakkaitani ilman meikkiä! Vähintään meikkivoide, poskipuna, aurinkopuuterilla, ripsiväri ja värillinen huulirasva jotta vaalea talvi-ihoni ei ole ihan kalmankalpea.
Kysymykseni onkin, miksi varakkaat, kalliita vaatteita käyttävät naiset Helsingissä eivät välitä sen vertaa että laittaisivat ohuet hiuksensa ja lyhyet vaalea ritsensä edustavaksi kun lähtevät ulos, kaupungille tai tapaamisiin? Ehkä olen pinnallinen mutta en vaan voi ymmärtää kun se ei vaadi tunnin panostusta joka aamu.
Kommentit (35)
Minä olen kaunis luonnollisesti, en tarvitse pakkelia rumuutta peittääkseen. Taidat olla kateellinen luonnonkauniille naisille.
Mun isoäiti aina sanoi, että "laittamaton kakara", kun tarkoitti huonotapaista.
Meikkaamaton on minusta laittautumaton.
viikingit sarjassa on paljon laittamattoman näköisiä älyttömän kauniita naisia..
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 13:55"]Mielestäni ihan mielenkiintoinen aloitus, ja saman ilmiön olen havainnut itsekin. Kun kyse on laittautumisesta työelämää ja muita virallisia tilaisuuksia varten, tavoitteena lienee ensisijaisesti skarpimpi ja huolitellumpi olemus (ei siis viehättävyys), joka herättää luottamusta ja arvostusta muissa, joten kieltämättä hämmästyttää tämä joidenkin naisten haluttomuus panostaa omaan ulkonäköönsä edes vähää alusta.
Naisten hiustenlaitto ja kevyt ehostus on verrattavissa miesten tukan stailaamiseen ja naamakarvoituksen siistimiseen, molempia odotan ammattitaitoisilta, kypsiltä aikuisilta. Mörököllinä olemiset sitten vapaa-ajalla.
[/quote]
Kaikkien ei tarvitse työelämässä laittautua ja myydä itseään koko ajan. Esim. markkinointi- tai myyntityössä olevan nuoren hepun tai mimmin kyllä täytyy olla laitettu ja skarppi. Mutta esim. mitä ylemmäs oman mieheni ura on edennyt, sitä huonommin hän voi pukeutua. Jos ei tapaa asiakkaita.
Minä taas teen paljon töitä vain koneella ja siinä kukaan ei näe, mitä on päällä.
Eihän asiakkailla ole mitään tällläytymisvelvollisuutta. Se on juuri siellä tiskin toisella puolella, jossa kalastellaan asiakkaiden rahoja ja halutaan sillä huolitellulla ulkonäöllä viestiä tietystä ammatillisuudesta. Asiakas tälläytyy juuri sen verran että tuntee olonsa mukavaksi.
Minä en tavallisesti meikkaa muuten kuin peitän tummat silmänaluseni meikkivoiteella. Joihinkin sijoitustapahtumiin ja sellaisiin, missä on odotettavissa että vastapuoli on pukeutunut finanssialan koodin mukaisesti, laitan päälle siistimmät vaatteet ja saatan jopa laittaa ripsiväriäkin. Mutta sen enempää ei minultakaan heru. Tunnen oloni mukavaksi kun minulla on siistit vaatteet. Saatan laittaa jotkut vähän hienommat korut paikkaamaan sitä, etten juuri meikkaa.
Olen meikannut viimeksi vuosituhannen vaihteessa ja olen pudonnut kärryiltä. Joskus olen yrittänyt katsoa meikkivideoita jossa neuvottaisiin vähäeleinen arkimeikki, mutta niissäkin käytetään usein ainakin kymmentä tuotetta ja homma näyttää työläältä ja vaativan vuosien harjoittelun. Olen aikalailla nostanut kädet pystyyn tämän asian kanssa. Lisäksi nuo puuterit, joilla saisi väriä naamaan, kutittavat. Siihen kutitukseen nämä huolitteluyritykset aina viimeistään kaatuvat. Värjätyt ripset ja kulmat auttaisivat jo paljon, mutta en raaski tuhlata rahaa sellaiseen.
En meikkaa koskaan. Ei miehiltäkään odoteta meikkaamista, miksi siis naisiltakaan. Siisti voi olla ilman meikkiä.
Miksi pitäisi "laittaa" itsensä? Eikö ihminen kelpaa sellaisena kuin on?
Kyllä on ihminen kauas luonnosta vieraantunut, kun ei edes saa olla sen näköinen millaiseksi on syntynyt.
Täällä taas mesotaan kuin olisi vai kaksi vaihtoehtoa, ehostamattomuus ja täys tällinki tekoripsineen ja hiuslisäkkeineen.
Oikea termi voisi olla HUOLITELTU ULKONÄKÖ. Naisilla se tarkoittaa silmin havaittavaa siistiä ja kevyttä ehostusta ja hiusten laittoa. Suomen säissä suurimman osan kasvot ovat sen verran laikukkaat tai epätasaisen väriset, että joku sävyttävä päivävoide tai bb/cc-voide auttaa. Ripset ja kulmat kuntoon, vaaleisiin huuliin vähän väriä kuin veri kiertäisi. Viilatut lyhyet kynnet ja vaikka väritön lakka. Hoidetut, malliin leikatut hiukset, sävyä ja kiiltoa. Ei pitäisi olla vaikeaa, mutta ulospäin näkyy ihan toisenlainen nainen jo näillä keinoilla.
Kokeile joskus keskittyä töihisi epäolennaisuuksien sijaan.[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:30"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:28"]Ei jaksa jauhaa taas tästä samasta aiheesta. Sulje silmät. [/quote] Ei voi kun he ovat asiakkaitani :)
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 15:07"]Täällä taas mesotaan kuin olisi vai kaksi vaihtoehtoa, ehostamattomuus ja täys tällinki tekoripsineen ja hiuslisäkkeineen.
Oikea termi voisi olla HUOLITELTU ULKONÄKÖ. Naisilla se tarkoittaa silmin havaittavaa siistiä ja kevyttä ehostusta ja hiusten laittoa. Suomen säissä suurimman osan kasvot ovat sen verran laikukkaat tai epätasaisen väriset, että joku sävyttävä päivävoide tai bb/cc-voide auttaa. Ripset ja kulmat kuntoon, vaaleisiin huuliin vähän väriä kuin veri kiertäisi. Viilatut lyhyet kynnet ja vaikka väritön lakka. Hoidetut, malliin leikatut hiukset, sävyä ja kiiltoa. Ei pitäisi olla vaikeaa, mutta ulospäin näkyy ihan toisenlainen nainen jo näillä keinoilla.
[/quote]
Mee nyt jonnekin sen kevyen ehostukses kanssa!
Näkyy joo, mutta miksi pitäisi? Vaikuttaako jonkun toisen ihmisen huulien sävy sinun elämääsi, työntekoosi, hyvinvointiisi? Jos vaikuttaa, niin lienet avun tarpeessa.
Muilta ihmisiltä voi odottaa siisteyttä, kuten puhtaita hiuksia ja vaatteita ja pestyjä hampaita, suihkussakäyntiä tarpeen mukaan. Mutta ei todellakaan ylimääräisten kemikaalien, kuten värillisten kasvovoiteiden tai kynsilakan käyttöä.[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 15:07"]
Täällä taas mesotaan kuin olisi vai kaksi vaihtoehtoa, ehostamattomuus ja täys tällinki tekoripsineen ja hiuslisäkkeineen. Oikea termi voisi olla HUOLITELTU ULKONÄKÖ. Naisilla se tarkoittaa silmin havaittavaa siistiä ja kevyttä ehostusta ja hiusten laittoa. Suomen säissä suurimman osan kasvot ovat sen verran laikukkaat tai epätasaisen väriset, että joku sävyttävä päivävoide tai bb/cc-voide auttaa. Ripset ja kulmat kuntoon, vaaleisiin huuliin vähän väriä kuin veri kiertäisi. Viilatut lyhyet kynnet ja vaikka väritön lakka. Hoidetut, malliin leikatut hiukset, sävyä ja kiiltoa. Ei pitäisi olla vaikeaa, mutta ulospäin näkyy ihan toisenlainen nainen jo näillä keinoilla.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:21"]
Tuli tuosta yhdestä kamalimmat tyylit ketjusta mieleen tällainen, että miksi suomalaiset, etenkin siis naiset, ovat niin laittamattoman näköisiä? Olen työssä jossa asiakkaillani on rahaa, siitä ei ole kyse. Käytetään kalliita merkkivaatteita, usein tyylikin on ihan hyvä, mutta sitten kuljetaan ilman meikkiä, naama valjuna ja lyhyet hiukset laittamattomana. Helsingissä on kolme kampaajaa joka korttelissa mutta silti suomalaisilla on hirveät hiukset, sellaiset jotka eivät varmaan ole nähneet kampaajaa vuosiin. Kyllä itsekin salilla tai koiran kanssa lenkillä kuljen ilman meikkiä, mutta on hiukset silti siistillä ponnarilla silloinkin. Ei tulisi mieleenkään lähteä töihin ja tavata asiakkaitani ilman meikkiä! Vähintään meikkivoide, poskipuna, aurinkopuuterilla, ripsiväri ja värillinen huulirasva jotta vaalea talvi-ihoni ei ole ihan kalmankalpea. Kysymykseni onkin, miksi varakkaat, kalliita vaatteita käyttävät naiset Helsingissä eivät välitä sen vertaa että laittaisivat ohuet hiuksensa ja lyhyet vaalea ritsensä edustavaksi kun lähtevät ulos, kaupungille tai tapaamisiin? Ehkä olen pinnallinen mutta en vaan voi ymmärtää kun se ei vaadi tunnin panostusta joka aamu.
[/quote]
Unohdit kertoa, onko pillusi ajeltu (ajelufrekvenssi) vai karvalakillinen malli?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 14:11"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 12:21"]
Tuli tuosta yhdestä kamalimmat tyylit ketjusta mieleen tällainen, että miksi suomalaiset, etenkin siis naiset, ovat niin laittamattoman näköisiä? Olen työssä jossa asiakkaillani on rahaa, siitä ei ole kyse. Käytetään kalliita merkkivaatteita, usein tyylikin on ihan hyvä, mutta sitten kuljetaan ilman meikkiä, naama valjuna ja lyhyet hiukset laittamattomana. Helsingissä on kolme kampaajaa joka korttelissa mutta silti suomalaisilla on hirveät hiukset, sellaiset jotka eivät varmaan ole nähneet kampaajaa vuosiin. Kyllä itsekin salilla tai koiran kanssa lenkillä kuljen ilman meikkiä, mutta on hiukset silti siistillä ponnarilla silloinkin. Ei tulisi mieleenkään lähteä töihin ja tavata asiakkaitani ilman meikkiä! Vähintään meikkivoide, poskipuna, aurinkopuuterilla, ripsiväri ja värillinen huulirasva jotta vaalea talvi-ihoni ei ole ihan kalmankalpea. Kysymykseni onkin, miksi varakkaat, kalliita vaatteita käyttävät naiset Helsingissä eivät välitä sen vertaa että laittaisivat ohuet hiuksensa ja lyhyet vaalea ritsensä edustavaksi kun lähtevät ulos, kaupungille tai tapaamisiin? Ehkä olen pinnallinen mutta en vaan voi ymmärtää kun se ei vaadi tunnin panostusta joka aamu.
[/quote]
TUNNIN? Aika paljon joudut puunaamaan.
[/quote]
Taitaa olla aika jäätävä lähtöasetelma.
Olis vaatinut n. 5 minuuttia että olisit pannut pari enteriä ja rivinväliä sinne tekstioksennuksesi sekaan. Käytä sinäkin se tunti nukkumiseen tai äidinkielen hiomiseen, se olisi tärkeämpää sinulle.