Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä teillä on tytöt saaneet alkaa meikata? Minkä ikäisenä itse

Vierailija
21.02.2015 |

Aloitit?

Itselläni ei ole tyttöjä, mutta omasta kokemuksesta muistan, että taisi olla joskus seiska-kasi-luokalla, eli 13-14vuotiaana. Muistan vieläkin, miltä tuntui mennä ekoja kertoja kouluun, kun ripsiväriä ja kajalia oli missä sattuu. ;-)

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain meikkailla jo 9-10-vuotiaana, koska äiti antoi minun leikkiä ja tutustua aiheeseen. Kouluun hän ei muistaakseni vielä minua sellaisena päästänyt ja tuskin olisin itse julkisille paikoille niin mennytkään, mutta 11-vuotiaana jo meikkasin säännöllisesti. Meikkiini kuului pikkuisen kajalia, ripsaria ja huulikiiltoa ;) Voi noita glitterkokeiluaikoja!

Vierailija
2/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär 10v, ei meikkaa vielä. Saa aloittaa opettelun, kunhan haluaa. Toistaiseksi lähinnä ilkkuu äitinsä meikkaamista, että onneksi hän on vielä niin nätti, ettei tarvitse meikkiä.

Itse olin 16 enkä koskaan ole meikannut paljoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka joku voi antaa 10-12-vuotiaan tyttönsä meikata?! Haluatteko te, että tyttö näyttää pikkuhutsulta? Varmaan haette niille E-pilleritkin heti kun kuukautiset alkaa, että saa alkaa harjoittelemaan. Hyi olkoon! Tuon ikäiset on vielä lapsia ja alakoululaisia, ei niille kuulu meikit! Mutta omenahan ei tunnetusti putoa kauas puusta, meikattujen lasten äiditkin on yleensä mauttomia pissiksiä tai sille tasolle jääneitä.

Vierailija
4/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin meikkaamaan 12-13-vuotiaana ja varmasti annan lapsenikin aloittaa sitten kun haluaa.

Vierailija
5/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yläasteella saa meikata jos niin tahtoo, ihan niinkuin minäkin sain.

Vierailija
6/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin meikata viidennellä luokalla. Jälki oli sen mukaista ja äiti yritti kieltää, mutta meikattiin sitten salaa kavereiden kanssa koulun vessassa.

Vierailija
7/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutosluokkalaisella on meikkejä, on 13-vuotias, joskus laittaa peitepuikkoa ja huulikiiltoa esim leffaan. uuten ei käytä mitään.

Vierailija
8/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

6. luokalla käytin joskus peitepuikkoa, ripsaria ja puuteria seiskaluokasta eteenpäin. Daman ikäisenä saa oma tyttö alkaa meikkaamaan jos haluaa, nyt 9 v.

Vierailija
9/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku 14v olin

Vierailija
10/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meikkasin salaa neljänneltä luokalta lähtien ja siitä oli ihon hyvinvointi aika kaukana. Laitoin kyllä meikit siististi ja oikeaan paikkaan mutta ihan liikaa. Suosittelisin ennemmin ostamaan laadukkaita meikkejä, vaikka sitten äidin kanssa yhteisiä esim. ripsari ja luomivärit, jollei halua niin paljoa rahallisesti panostaa. Ja voi vinkata tyttöä katsomaan YouTubesta miten nypitään ja muotoillaan kulmat, siellä on hyviä ohjeita. Jyrkkä kieltäminen on huono vaihtoehto.

Vierailija
11/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tytär 12 v ja meikkaa. Osaa sen hyvin ja nätisti, en puutu asiaan. Itse taisin aloitella saman ikäisenä.

Vierailija
12/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin otsikon että minkä ikäisenä on tytöt saaneet alkaa menkata. Kauhistutti ajatus jostain vanhempien perustamasta kuukautis-Gestaposta :<<<

Vierailija
13/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin äidin meikkejä jo viisi-kuusi vuotiaana. Neljännellä luokalla aloin käyttää kynsilakkaa jne. useammin ja meikkailtiin ystävien kanssa välillä toisiamme vapaa-ajalla. Meikata aloin päivittäin seitsemännellä luokalla ja meikkaan arkisin edelleen joka päivä. Olin lapsena onnesta soikea, kun sain meikki tms. settejä lahjaksi.Harjoittelemalla oppii hyväksi meikkaajaksi. :)
N40

Vierailija
14/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkasin kouluun viidennestä luokasta lähtien ja valokuvista katsottaessa oli jälki aika ok, mutta isäni mielestä väriä oli liikaa. Laitoin ainakin kajalia ja ripsaria. Isosiskoni on minua kuusi vuotta vanhempi ja hän sponsasi minullekin meikit. Nyt vanhin tyttäreni on 13 vuotias ja meikkaaminen ei kiinnosta ollenkaan. Mutta kun alkaa kiinnostamaan, niin ostan hänelle hänen kanssaan asialliset meikit ja ihonpuhdistusaineet sen mukaan. N40

Vierailija
15/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni 14 v ja aloitti 13 vuotiaana. Itse aloitin vasta 16 vuotiaana, olin köyhästä perheestä

Vierailija
16/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudesluokkalaisena saa aloittaa.

Vierailija
17/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on ole meikannut koskaan. Lapseni on seiskalla ja meikkaa joka päivä.

Vierailija
18/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa ne aloitteli muistaakseni 6. luokalla.Sellainen mielikuva, että kokivat olevansa melko teinejä.

Vierailija
19/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse karvan alle 11-vee kun sain ensimmäiset kuukautiset. Minulle se oli silloin järkytys ja itkin vessassa, että elämä on nyt pilalla. Oma tyttö taisi olla muutaman kuukauden päälle 11-vee ja tuli reippaasti ilmoittamaan meidän vanhempien makkariin, että kuukautiset taisivat alkaa. Ensimmäiset kuukautiset meni mun siteillä, mutta seuraavia varten katsottiin netistä yhdessä siteitä ja tyttö sai valita mieleisensä kuosit. Puolisen vuotta käytti pelkkiä siteitä, sitten alkoi käyttää sientä ja 12-vuotta täytettyään oli jo kuukuppi käytössä. 

Oman äitini kanssa ei kuukautisista juuri ollut puhetta ja oli suuri helpotus, että tytön kanssa näistä on voitu keskustella ihan luontevasti. Alkuun hän suhtautui vähän liiankin huolettomasti ja usein vaatteissa oli verta, mutta nyt on oppinut tyhjentämään kupin säännöllisesti ja veripyykiltä on säästytty.

Vierailija
20/25 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, luin otsikon ihan pieleen ja vastasin ihan höpöjä :-D

Aloin meikata 17-vuotiaana, jos oikein muistan. Tyttö on nyt 14 eikä onneksi ole vielä osoittanut mitään mielenkiintoa meikkausta kohtaan. En ehkä kieltäisi jos hän haluaisi meikata, veisin johonkin opastukseen ja yrittäisin hillitä, ettei mene ihan överiksi. 

-Lukihäiriöinen #17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä