Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä? (kissa+lapsi)

Vierailija
11.09.2006 |

Meillä tälläinen tilanne että on 7kk kissanpentu ja 2 lasta.

Kielloista ja keskusteluista huolimatta vanhempi (4v.)lapsista kiusaa kissa heti kun silmä välttää. Kissa tietenkin lähtee leikkiin mukaan mutta nykyään todella kovakouraisesti. Lapsella useita naarmuja käsissä ja nyt aamulla kun nuorimpaa olin kylvettämäs niin naamaan tullut myös raapamia. Joskus lapsi luulee etten huomaa hänen tekemisiään ja olen monesti nähnyt kuinka kissa hyökkää lapsen päälle kun sitä on ärsytetty.

Nuorimman lapsen kanssa kissa on oikea sydänystävä... Vaikka nuorin käy vähän tönimässä ym niin kissa ei tee mitään. Nuorimmainen ja kissa tykkää kovasti leikkiä yhdessä eikä todellakaan kertaakaan kissa ole raapinut nuorinta.

Mitä ihmettä voin tehdä tuon vanhimman ja kissan väleille? Pakko myöntää että kissan luovutus ollut useamman kerran mielessä. Kissa ei todellakaan ole hetken mielijohdos ostos, olen kissan ottamista miettinyt yli 3v! Aiemmin minulla on ollut kissoja useampia joten kokemusta niistä löytyy. Mutta tälläistä en ennen ole kokenut. Jos joudun luopuu kissasta niin nuorimmaisen sydän murtuu!!

Auttakaa!! Onko mitään neuvoa?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäähy tms joka ikisestä kissan kiusauksesta.

Vierailija
2/2 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jäähy tms joka ikisestä kissan kiusauksesta.

Niinpä kyllä tuon ikäisen pitäisi kiellot ymmärtää... Mitään muuta " tuhmaa" lapsi ei tee. Todella tottelevainen ja kiltti. Ainut että kissaa kiusaa sen minkä kerkeään... jäähypenkki ollut käytössä mutta ei sitten mitään tehoa.

Olen lapselle sanonut että ihan oma vika jos kissa raapii. Kyllä hän minulle tulee itkien kertoo kun kissa raapii. Kysyn miksi kissa raapi niin vastaus aina " no mä leikin sen kanssa" . Olen itsekkin ihan sitä mieltä että naarmut ovat oikeutettuja, ei kissa turhaan ketään raavi.

Mutta kyllä harmittaa kun lapsen naama täynnä naarmuja. Aamulla taas keskustelimme asiasta ja nyt kyllä antanut kissan olla.

Ennen keskustelua vein lapsen peilin eteen, käskin katsomaan naamaa ja käsiä kunnolla. Lapsi katsoi ja itku alkoi vääntää.

Ollaan todella paljon puhuttu eikä lapsi missään nimessä halua kissaa pois.

Meillä on muitakin eläimiä mutta niitä lapsi ei kiusaa. Hoitaa niitä innoissaan. Kissan hoidossa myös saanut olla mukana alusta asti. Mutta teen/sanon mitä tahansa niin silti seläntakana heiti kiusaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla