Minne ouluun suosittelette muuttaa?
Asumme oulusta 40km ylempänä ja puolisoni sai töitä oulusta.. Lapsi syntyy elokuussa, joten ei mielellään toppiloita ehdotukseksi :)
Mutta vinkkejä! Perusteluita!
Kommentit (140)
Kastelli, Kivikkokangas, Saarela, Värttö, Knuutilankangas, Oulunlahti, Oulun Kiviniemi/Vasaraperä jne. Ainoat mihin suostuisin lapsen kanssa muuttamaan, Värtönkin kanssa niin ja näin.
Oulunsalo on mukavan rauhallinen paikka! Paljon lapsiperheitä ja kaikki palvelut lähellä, kuten Kauppakeskus Kapteeni, missä myös kirjasto yms. Koulut ja päiväkoteja löytyy, eikä ole pitkä matka esim. Kempeleen Zeppeliiniin.:) Oulunsalossa on luontokin lähellä ja hyvät hiihtomaastotkin. Eikä lentokentän "melu" edes haittaa tai oikeastaan kuulu, vaikka itsekin melkein sen vieressä asun. Limingantulliin on sopiva matka. Sivakan kämpässä itsekin asun, niiltä kun tiedustelee, niin on jo seuraavana päivänä vastaus sähköpostissa! Vauvan kanssa on hyvä asua täällä. :)
Uusi Alppila on ainakin kivaa aluetta. :) Kastellikin vaikuttaa kivalta! Nokela on lähellä Limingantullia, siitä en tosin oo kuullut mitään puolesta tai vastaan, mutta ei varmasti huonoimpia alueita ainakaan ole!
Mä olen tykännyt asua Jäälissä. Rauhallista ja luonto on lähellä, mutta kuitenkin keskustaan pääsee 20 minuutissa. :)
Eikö yksi Kaketsua puolustava viesti riittänyt? :D
Kaukovainiolla asuu n. 5000 oululaista, joten vastauksiakin riittää.
Ketjusta löytyy useta, jotka mollaavat tiettyä asuinaluetta jatkuvasti
ja eivät välttämättä ole asuneet alueella. Tuomitaan pelkän mielikuvan perusteella.
Lapsiperheitäkin on jos Kaukovainio-hiironen alueelta löytyy neljä tarhaa.
http://yle.fi/uutiset/oulun_kaukovainiolle_noussee_uusi_liikekeskus/5061692
Kumman sitkeässä elää vielä 70-luvulla tullut maine . Siihen aikaan maailma oli vielä pieni ja kärhämöitä oli eri kaupunkiosien välillä.
Oulu ei nyt niin iso paikka ole, mutta joukkoliikenne on onneton, joten ilman omaa autoa matkoihin saa menemään paljon aikaa.
suosittelen linnanmaa, kaijunharju.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 01:17"]kaketsu, toppila, rajakylä, herukka, kaijonharju.. hmm. no ne ainakin levottomia alueita, joihin itse en kyllä muuttaisi, vaikka suht. edullisia noista enimmät on. karjasilta, höyhtyä, hiironen yms. taitaa olla rauhallisempia alueita.
[/quote]
Älä ikinä muuta näille alueille varsinkaan lapsen kanssa !!!!
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 01:17"]kaketsu, toppila, rajakylä, herukka, kaijonharju.. hmm. no ne ainakin levottomia alueita, joihin itse en kyllä muuttaisi, vaikka suht. edullisia noista enimmät on. karjasilta, höyhtyä, hiironen yms. taitaa olla rauhallisempia alueita.
[/quote]
Älä ikinä muuta näille alueille varsinkaan lapsen kanssa !!!!
[/quote]
Lisäisin listaan vielä Tuiran.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 19:39"]Wau tänne on tullut edelleen mielipiteitä! Joo elikkä, sen verran mitä nyt olemme oulussa pyörähtäneet ja tiirailleet alueita samalla käydessä, etelä puoli näyttää jotenkin ehkä enemmän meidän tyyliseltä! :)
Höyhtyä on edelleen ihanan näkönen ja karjasilta oli kans tosi nättiä vanhaa aluetta. Sekä tämä kastelli tuntui kotoisalta..
Ap
[/quote]
Ota tähän vielä vaihtoehdoksi Möntylä. On siinä Höyhtyän ja Lintulan lähellä. Paljon lapsiperheitä ja rauhallista.
Aloittaja on varmaankin tutkinut vvo:n, sivakan, vuokra.ovi comin , tori.fi sivustot. ( plus karttaa).
keskusta, limingantulli, etulöytty, löytty on niitä löytyy kalleimmat vuokra-asunnot.
karseimmat paikat missä olen asunut Haukipudas , jääli ja Oulunsalo.
Eniten olen tykännyt tuirasta, hiirosesta ( mutten luhtitalosta ). Sittemmin ostin Kaukovainiolta osakeasunnon.
koska asunnolla on jo hieman ikää ( 1969) , huoneet on tilavia , ei mitään kanakoppeja , niinkuin keskustassa.
tosi rauhallinen talo, ja palvelut kävelymatkan päässä linnuntietä limingantulliin n. Parikilometriä.
Unohtakaa kaukovainiot, rauhalliset alueet siellä ovat rivarit, jotka ovat törkeän hintaiset
[quote author="Vierailija" time="22.02.2015 klo 13:55"]
Kaukovainio / hiironen
Itse suosin kaukovainio / hiironen , koska palvelut ovat lähellä. Hintataso vielä toistaiseksi matala , mutta tulee nousemaan lähivuosina.
Alueella uusitaan ostoskeskus ja lisärakentamista on kaavoitettu. Uusi koulu ja Hiirosen puolella uusi päiväkoti.
JOKA asuinalueella missä on baari , on myös se YKSI kadunpätkä joka on hieman levottomampi, niin myös Kaukovainiolla.
kaketsun länsi -puoli on huopatossualuetta . Rivarissa näyttäisi olevan paljon lapsia ja kerrostaloissa asuu ikä ihmisiä.
kaupunkiin pyörätietä n. Kolme kilometriä, Höytyän tk lähellä , oyssi lähellä , lidl lähellä, s marketti ja postipalvelut ok.
Länsipuoli on se kaukovainion Eira ja itä puoli Kontula, mutta ei huono paikka sekään.
Talvikangas , metsokankaalla en lähtisi millään, lapsille voi olla ok paikka , muttei palveluita, ei lähikauppaa, aikaavievää matkustaa linjurilla 45 min suuntaansa.
[/quote]
En kyllä suosittelisi ap:ta muuttamaan pienen lapsen kanssa alueelle, jonka ostoskeskus uusitaan = palvelut ovat väliaikaisissa tiloissa muualla tai loppuvat remontin ajaksi kokonaan. Sama muuttaa suoraan toimivien palvelujen lähelle.
Kaukovainio / hiironen
Länsipuoli on se kaukovainion " Eira " ja itä puoli" Kontula," mutta ei huono paikka sekään.
[/quote]
En kyllä suosittelisi ap:ta muuttamaan pienen lapsen kanssa alueelle, jonka ostoskeskus uusitaan = palvelut ovat väliaikaisissa tiloissa muualla tai loppuvat remontin ajaksi kokonaan. Sama muuttaa suoraan toimivien palvelujen lähelle.
[/quote]
kaikovainio-hiironen alueella löytyy myös liideri , joten lähikauppa ei tule poistumaan, ja kastellin s-marketti
( jonne itse ainakin kävelen kaukovainiolta), ja pyöräillen limingantulliin Prisma.
Oulussa on n 162 kolmiota ( rivari / kerrostalo) vuokraoven mukaan tarjolla.
Rivareita ei nyt ihan keskustan tuntumassa ole, mutta jo Heikkilänkankaalta löytyy ( siinä Oulu-Muhos tien varrella) , siellä ei ole kyllä kauppaakaan. Ouluun kymmenen kilometriä.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 20:03"]
Jos neljäkymmentä kilometriä on työmatka , niin eihän se moottoritietä pitkin ole matka eikä mikään.
Tuömatkoihin menee eniten aikaa ruuhkassa oloon.
En asu vuokralla , mutta uskosin , kun käy tutustumassa asunton ,
niin sen tietää / näkee minkä tyyppininen talo ja asukkaat on.
Minä olen myös niitä jotka tykkäävät asua lähellä keskustaa, eli valintani on kaukovainio , myös oys sin läihsyyden ja Raksilan vuoksi. ( työpaikka ja harrastukset).
Mikä passaa toiselle , ei sovi toiselle. Kaketsulla asuu ( ainakin näissä vanhoissa taloissa ) ,varttuneepaa sakkia. Hyvin rauhallisia taloja.
kuulemani mukaan tuossa ostarin tuntumassa on yksi vuokratalo, jossa on elämää.
[/quote]
Eikö yksi Kaketsua puolustava viesti riittänyt? :D
Kuivasranta ja -järvi, Karjasilta (tosin en tiedä minkä hintaisia vuokrakämpät ovat tuolla, Pyykösjärvi, Syynimaa, Kastelli, Talvikangas, Pateniemi (jos teillä on autokin). Onhan noita kivoja alueita paljon. Onko sulla mitään mielipidettä siitä, että muuttaisitteko mieluummin pohjoiselle vai eteläiselle alueelle?
Joka tapauksessa, jos ette muuta Rajakylään, Meri-Toppilaan, Kaukovainiolle, niin hyvin pärjäätte ainakin alkuun. Puokkari, kaijonharju ja tuirakin on ihan siedettäviä alueita, vaikka harva lapsiperhe noihin haluaa muuttaa.
Wau tänne on tullut edelleen mielipiteitä! Joo elikkä, sen verran mitä nyt olemme oulussa pyörähtäneet ja tiirailleet alueita samalla käydessä, etelä puoli näyttää jotenkin ehkä enemmän meidän tyyliseltä! :)
Höyhtyä on edelleen ihanan näkönen ja karjasilta oli kans tosi nättiä vanhaa aluetta. Sekä tämä kastelli tuntui kotoisalta..
Ap
Jos neljäkymmentä kilometriä on työmatka , niin eihän se moottoritietä pitkin ole matka eikä mikään.
Tuömatkoihin menee eniten aikaa ruuhkassa oloon.
En asu vuokralla , mutta uskosin , kun käy tutustumassa asunton ,
niin sen tietää / näkee minkä tyyppininen talo ja asukkaat on.
Minä olen myös niitä jotka tykkäävät asua lähellä keskustaa, eli valintani on kaukovainio , myös oys sin läihsyyden ja Raksilan vuoksi. ( työpaikka ja harrastukset).
Mikä passaa toiselle , ei sovi toiselle. Kaketsulla asuu ( ainakin näissä vanhoissa taloissa ) ,varttuneepaa sakkia. Hyvin rauhallisia taloja.
kuulemani mukaan tuossa ostarin tuntumassa on yksi vuokratalo, jossa on elämää.
Herukka on ihan rauhallista aluetta sopii tosi hyvin lapsiperheille ylä ja ala aste tosi lähellä asuaa paljo lapsiperheitä yms hyviä päiväkoteja löytyy kans paljon. RAJAKYLÄÄN ÄLÄ IKINÄ MUUTA JA PATELA ON KANS VÄHÄ TAUHATONTA ALUETTA MUTTA RITAHARJU ON KANS YHTÄ HYVÄ KUN HERUKKA. Suosittelen
Yksityiseltä vuokrattu, hyvä tuuri kävi muutama vuosi sitten. Toivottavasti saatte mieluisan kodin itsellenne!
T. Se Höyhtyällä perheensä kanssa asuva