Minne ouluun suosittelette muuttaa?
Asumme oulusta 40km ylempänä ja puolisoni sai töitä oulusta.. Lapsi syntyy elokuussa, joten ei mielellään toppiloita ehdotukseksi :)
Mutta vinkkejä! Perusteluita!
Kommentit (140)
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:51"] Top 5 paska paikkaa -rajakylä -toppila -tuira -puokkari -kaijonharju [/quote]
Tuirassa Bensa-asemien puoli on yhtä viidakkoa, mutta Lidlin puolella on rauhallisempaa. Puokkarilla taas tuntuu vaihtelevan kerrostaloittain. [/quote]tuirassa ei ole merkitystä minne menee, aina saa olla varpaillaan.
[/quote]
no emt, mie asun salelta näkyvissä vihreissä ja mulla ei ole mitään ongelmia ollu. sitten taas "tapulin puolella" sattui se kirvesmurha, useita ryöstöjä yms yms. ei kait tällä puolella ole muuta ku tuo siwa jonka joku tuntuu ryöstävän aina vähän väliä
Asuin laanilassa koko lapsuuden, muutin pari vuotta sitten pois. Suosittelen erityisesti jos veneily/melonta kiinnostaa (venesataman harrastusmahdollisuudet) tai haluatte suunnitella jo niin pitkälle että lapsi ei joutuisi vaihtamaan koulun mukana kaveripiiriä tulevaisuudessa (laanilasta jos haluatte muuttaa tulevaisuudessa omakotialueelle hintan ala-asteelle tullaan useilta tosi lapsiperhevaltaisilta alueilta ja laanilan yläasteelle jopa sanginsuusta asti, joten myöhemmin asuinaluetta miettiessä on vara valita ilman että lapsen koulukaverit vaihtuvat. Vaikea selittää, mutta siis verrattuna esim keskustan kouluihin, joiden alueella ei pahemmin järkevän hintaisia isompia asuntoja ole jos sellaisen tulevaisuudessa haluaa.)
Talvikangas , metsokankaalla en lähtisi millään, lapsille voi olla ok paikka , muttei palveluita, ei lähikauppaa, aikaavievää matkustaa linjurilla 45 min suuntaansa.
[/quote]
Itse suosittelen lapsiperheelle metsokangasta. Jos työt on limingantullissa niin bussi nro 3 kulkee nykyään noin 20 minuutissa keskustaan kolme kertaa tunnissa ja menee limingantullin läpi. Tänne on tulossa tämän vuoden aikana kaksi kauppaa ja kaakkurin isoon cittariin on matkaa vaivaiset 2km joka ei ole kyllä matka eikä mikään ja jos ei jaksa kävellä niin bussi kulkee :) autolla limingantulliin tai keskustaan 15min. Kannattaa ottaa selvittää faktat ennen kun alkaa mustamaalata!
Pateniemessä rauhallista eikä lestoja naapureina. Mutta vaatii auton. Bussi hidas ja kulkee harvoin.
Oulussa vaikka asuisi missä, ei oikeasti surkeaa paikkaa ole. Itsestä on paljon kiinni mitä eteen tulee. Lapsiperhe ei paljonkaan kuppilassa viihdy. Joten jos naapurissa on kaljabaari , ei haittaa.
Vanhat asuinalueet on tätänykyään ikä-ihmisiä täynnä, maine on korkeintaan jäänyt.
Tällä ei tarvitse pelätä, niinkuin muualla maailmassa.
Itse arvostan asumisvälijyyttä ja siksi asumme -69 vuonna rakennetussa lähiö kerrostalossa.
Vaski...
Minä suosittelen Peltolaa. Aivan ihanan rauhallinen asuinpaikka. Itse asunut täällä kohta vuoden, ja olen kyllä tykännyt ihan älyttömästi. Isot Raksilan marketit ja pienempi S-market ihan vieressä, Apteekki lähellä, Raksilan uimahalli+kuntosali vieressä, Oulun Energia Areena ihan vieressä, ihania lenkkipolkuja, kivoja naapureita, kivoja kerrostaloja ja keskustaankaan ei ole pitkä matka.
Toinen paikka minkä lapsiperheelle näkisin hyvänä asuinpaikkana on Värttö. Itse kuljen Värtön läpi joka päivä, ja se on kans tosi kiva ja rauhallinen alue. Siellä kerrostalot on aivan ihania, isoine parvekkeineen. Yksi ystävä asuu siellä, eikä hänellä ainakaan ole ikinä ollut muuta kuin hyvää sanottavaa.
Kolmas paikka mistä itse tykkään, on Etu-Lyötty. Siellä hetken aikaa asuin, ja ihastuin ihan täysin. Ihmiset olivat ystävällisiä, kauppoja oli lähellä, keskustaan lyhyt matka.
Asian tiimoilta ,
vvo palkitsi aikoinaan pitkäaikaisia vuokralaisia, miten lie nykyisin. Sato:lla ei kaiketi vastaavaa järjestelmää ole.
Sivakan taloista purnataan eniten , ainakin yleisöosasto kirjoittelun perusteella.
Vuokra-asunnosta pääsee poiskin, omistusasunnon on hankalampia myydä tällähetkellä , tosin nyt saa halvalla.
Sivakan homekämppiin ei kannata muuttaa. Ainakin kaijonranta ja maikkula kannattaa jättää väliin.
Asunnolla ei muuten ole suurta merkitystä oli se sitten rivari tai kerrostalo, kunhan on kolmio. Alustavasti nyt vuokralle kumminkin, mutta onhan se ihan kiva tietää missä on lapsen kanssa mieluista asua :) nyt top mukavat ja paskat alueet!
Eikö tällä palstalla ole oululaisia apuaaa....
Kaakkuri on kiva paikka asua. Kaikki tarvittava lähellä.Pääsee hyvin busseilla keskustaan.
Onko teillä autoa ja missäpäin miehesi on töissä? Julkiset kulkee oulussa todella huonosti ja kalliisti.
Auto kyllä löytyy! Ja työpaikka limingantullissa, mutta ukkoni on hyvin hällä väliä ihminen paikan suhteen joten hänen mielipidettä en taida kysyä :)
Ja missä päin tämä höyhtyä sijaitsee? Ei ole minulle ennestään tutun kuuloinen.
Ap
Jos teillä ei ole autoa niin keskusta / heinäpää. Jos auto käytettävissä niin sitten on enemmän valinnan varaa. Katsokaa kartalta mikä vaikuttaisi sopivan elämäntyyliinne, mitä harrastusmahdollisuuksia pitäisi olla lähettyvillä yms. Sitten käykää asuntoesittelyissä valitulla alueella niin saatte vähän esimakua millainen alue olisi.
Vältettäviä alueita juurikin nuo Rajakylä ja Toppila, itse en myöskään Kaukovainiolle muuttaisi.
Top 5 paska paikkaa
-rajakylä
-toppila
-tuira
-puokkari
-kaijonharju
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 23:21"]
Asumme oulusta 40km ylempänä ja puolisoni sai töitä oulusta..
[/quote]
Ohhoh! En tiennytkään, että stratosfäärissä asuu jo väkeä! Ei siellä ainakaan pahan kylmä ole, kun lämpötila on noussut troposfäärin yläosan -60C:stä nollan tietämille. Eikö se Felix hypännyt sieltä parisen vuotta sitten? Tosi komeaa, kun miehesi voi aina työmatkoillaan ylittää äänennopeuden. Tosin paluumatka töistä taitaa kestää aika kauan.