Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ville Rannan pilapiirros: Rokotekriitikko taivaan porteilla

Vierailija
26.11.2021 |

Pietari ei päästä vastuutonta ihmistä taivaaseen.

https://www.iltalehti.fi/villeranta/a/7e193153-fbbd-4e1c-b39f-87ee1fec1…

Kommentit (202)

Vierailija
121/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntisitteko vahingoniloa jos Ville Ranta alkaisi kaljuuntumaan tai sairastuisi syöpään?

En, koska en lähtökohtaisesti toivo kenellekään mitään pahaa enkä mässäile kenekään sairastumisilla, tukehtumiskuolemilla, hoidotta jättämisillä, mitä näitä nyt on ollut.

Vierailija
122/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko joku voinut kuvitella tälläistä rokoitevastaisuutta Suomessa vielä 20v sitten? Alas on tultu lyhyessä ajassa eikä moni itseään "terveen kriittisenä"-pitävä oikeasti ymmärrä miten haitallista roskaa hän suoltaa jatkuvasti. Kaikilla lääkeaineilla ja rokotteilla on aina ollut sivuvaikutuksia, AINA. Ennen vain jokainen "Kiinan syrjäisessä maalaiskylässä" - sattunut tapaus ei ole levinnyt sekunneissa koko kansan tietoisuuteen. Luulen, että tässä on paljon psykologisia tekijöitä taustalla. Itse uskon, että liian moni kokee merkityksettömyyden ja tarpeettomuuden tunteita nyky-yhteiskunnassa. Sellaista, ettei kuulu oikein mihinkään ryhmään. Sitten kun tulee joku tälläinen tilanne, niin ei riitä kuin olla ottamatta rokote, niin suuri ja lämmin yhteisö ottaa avosylin vastaan ja yhtäkkiä arki tuntuukin merkityksellisemmältä. Yhteiskuntaan tarvitaan pikaista muutosta. Liian moni on täällä tyhjän panttina.

Sinä et ymmärrä. Iso osa ihmisistä, jotka suhtautuvat kriittisesti tähän koronarokotteeseen eivät ole rokotevastaisia eivätkä lääketiedevastaisia. Valtaosa ei myöskään "suolla roskaa", "koe elämäänsä merkitysettömäksi" eikä "levitä valheita", vaan viittaa esim. arvostettuihin tiedejulkaisuihin ja uutisoituihin maailman tapahtumiin. Mutta ne sensuroidaan. Niistä ei siis saa keskustella. Ja sitten haukutaan ja öyhötetään rokottamattomista.

Miten voit edes kuvitella keskustelevasi ihmisten kanssa, joita et ymmärrä etkä kunnioita?

Tässä maailmassa on paljon tieteellisiä artikkeleita suuntaan ja toiseen, myös niitä missä koronarokotteen tehoa kiitetään. Miksi et usko näitä artikkeleita? Jo ihan sairaalatilastot tukevat rokotteen tehoa. Ymmärtääkseni tarkoitus ei ollut alunperinkään estää leviämistä täysin, vaan vähentää taudin vakavan muodon puhkeamista kriittiselle ihmiselle. Täällä, puolin ja toisin, moni hokee miten "mutta kyllähän sanottiin X ja nyt kuitenkin Y" viitaten aikaisempiin lausuntoihin. En tiedä missä olen elänyt nämä 2 vuotta, mutta vielä tähän asti juuri mikään ei ole tullut yllätyksenä. Ei siis, jos a) ymmärtää tilastoja, logaritmeja ja eksponentiaalisen kasvun käsitteen, ja b) painaa päähänsä ensisijaisesti sen tiedon mitä on julkistettu virallisilla tiedotuskanavilla, ei palstan propagadajulkaisuissa. Mukavaa loppusyksyä sinulle!

Olen eri, mutta kuten itsekin sanoit niitä tieteellisiä artikkeleita on suuntaan ja toiseen. Miksi siis sinä itse haluat sulkea pois ne ei-mieluisat artikkelit? Miksi haluat uskoa lähinnä vain ne kivat jutut? On ihan tervettä huomioida molemman suunnan artikkelit ja suhtautua uuteen rokotteeseen varovaisesti, tarkkaillen tilannetta.

"Ymmärtääkseni tarkoitus ei ollut alunperinkään estää leviämistä täysin, vaan vähentää taudin vakavan muodon puhkeamista kriittiselle ihmiselle."

Jos ei itse kuulu tähän kriittiseen ryhmään, niin on ysin ymmärrettävää, jos ei rokotetta halua ottaa. Varsinkin, kun on jo käynyt selväksi, ettei sen avulla tulla laumasuojaan saamaan.

On niitä muitakin kanavia seurata tietoa kuin vain viralliset tiedotuskanavat ja av:n kaltainen keskustelupalsta.

Mistä voit tietää, ettet kuulu riskiryhmään? Monella teholle joutuneella "perusterveellä" on ilmennyt piilevä (esimerkiksi) sydänsairaus mitä ei ole ennen huomattu. Jos minua eivät kiinnostaisi vastapuolen mielipiteet, en edes lukisi näitä palstoja. En vaan voi sille mitään, että pidän rokotekriittisiä ensisijaisesti itsekkäinä ja mielestäni teidän toimintanne on vahingollista ja paheksuttavaa. Terv. tuplarokotettu (kolmas tulossa), ei massatapahtumia, ulkomaanmatkoja ja arkea pääasiassa kotikonttorissa

Kyllähän näistä on ollut paljon juttua ja tietoa, mitkä tekijät tekevät ihmisestä riskiryhmään kuuluvan.

Sinua kiinnostaa lukea vastapuolen mielipiteitä tällaisilla palstoilla, mutta ei ne tieteelliset artikkelit? Aivan, eli tämä tuntuu olevan sinulle vain viihdettä.

Tuot myös itse esille, että olet hyvin asennoitunut tämän aiheen suhteen ja sinulla on ilmeisen vahvoja ennakkoluuloja rokottamattomia kohtaan. Et siis selvästikään kykene tutkiskelemaan ja pohtimaan tätä koronaa ja koronarokotteita objektiivisesti. Näin ollen suljet helposti silmäsi niiltä epämieluisilta tieteellisiltä todisteita.

Minua kiinnostaa ne artikkelit, jaa tänne niin keskustellahan

Aina kun artikkeleita liitetään, ketju poistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi kyse islam-aiheisessa kuvasta niin taiteilija olisi jo tappolistalla. Miten meillä sallitaan oman uskonnon panettelu?

Vierailija
124/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa typerä pilapiirustus, edustaa mustavalkoajattelua pahimmillaan. Ilmeisesti piirustuksen tekijä on hieman yksinkertainen ja tyhmä tai sitten hän pitää lukijoitaan yksinkertaisena ja tyhmänä.

Aika mielikuvituksettomalta kaverilta vaikuttaa, mitä noita piirustuksia toisinaan sattunut näkemään. Johan näitä Pietari taivaan porteilla -vitsejä on kerrottu vuosikaudet ellei jopa vuosikymmenet, ja jo ala-asteilta lähtien.

Mutta jos ei ole muitakaan piirtäjiä tarjolla, niin ehkä sitä on sitten vaan tarvinnut johonkin tyytyä.

Vierailija
125/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas typerä piirros, kuten aina.

Rokotetutkin levittävät koronaa mutta he ovatkin sitten parempia ihmisiä.

Itse pidän ihmisiä, jotka kantavat vastuunsa parempina, ihan totta. Rokotus muuten estää levittämästä koronaa huomattavasti paremmin kuin ilman. Siksi koronapasseissa on järkeä. 

Vielä joku uskoo tähän? Se on myönnetty jo WHO:ta myöten, että piikit vuotavat. Myös Naturessa ollut artikkeli, että etenkin parin kuukauden jälkeen piikitetyt levittävät tautia ihan samalla tavalla. Oikeasti, nyt niitä valoja päälle.

En nyt viitsi edes kommentoida tota piirrosta. Kai se sitten paremman ihmisen tekee, kun saa levitellä passin turvin tautia ja kaivaa sen likaisen kiinalaismaskin laukun pohjalta.

Vierailija
126/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko joku voinut kuvitella tälläistä rokoitevastaisuutta Suomessa vielä 20v sitten? Alas on tultu lyhyessä ajassa eikä moni itseään "terveen kriittisenä"-pitävä oikeasti ymmärrä miten haitallista roskaa hän suoltaa jatkuvasti. Kaikilla lääkeaineilla ja rokotteilla on aina ollut sivuvaikutuksia, AINA. Ennen vain jokainen "Kiinan syrjäisessä maalaiskylässä" - sattunut tapaus ei ole levinnyt sekunneissa koko kansan tietoisuuteen. Luulen, että tässä on paljon psykologisia tekijöitä taustalla. Itse uskon, että liian moni kokee merkityksettömyyden ja tarpeettomuuden tunteita nyky-yhteiskunnassa. Sellaista, ettei kuulu oikein mihinkään ryhmään. Sitten kun tulee joku tälläinen tilanne, niin ei riitä kuin olla ottamatta rokote, niin suuri ja lämmin yhteisö ottaa avosylin vastaan ja yhtäkkiä arki tuntuukin merkityksellisemmältä. Yhteiskuntaan tarvitaan pikaista muutosta. Liian moni on täällä tyhjän panttina.

:DDD vaikuttaako tämä nykymeininki siltä että rokottamattomia ottaa joku suuri ja lämmin yhteisö vastaan ja että rokottamattomuus toisi jotain merkitystä elämään.

Nyt kun itsekin olet sitä mieltä, että kaikilla lääkeaineilla on AINA ollut sivuvaikutuksia, niin eikö tuo tuntuisi ihan kohtuulliselta, että jokainen saisi edelleen itse päättää haluaako ne riskit sivuvaikutuksista ottaa ilman että lynkataan kansan ja median toimesta.

Ja kenenkään en ole kuullut kyllä vetoavan mihinkään ”Kiinan syrjäisiin maalaiskyliin” näissä asioissa. Ja toisaalta itse kyllä olisin sitä mieltä, että on ihan arvokasta päästä lukemaan mitä myös heidän kylissään tapahtuu ja esim. rokotehaitta tai koronakuolema on ihan yhtä validi tragedia Kiinan syrjäkylissä kuin Suomen isossa kaupungissa.

Psykologisista ilmiöistä olisin enemmän huolissani siitä, miten ihmiset ajetaan toisiaan vastaan jonkun rokotteen vuoksi. Itse en olisi 20v sitten uskonut että Suomi vajoaa tällaiseen tilaan.

Tilanne eroaa siinä, että jos sinä et halua käyttää sinulle määrättyjä syöpälääkkeitäsi, se ei kiinnosta ketään muuta. Jättämällä itsesi rokotuttamatta asetat kuitenkin kaikki muut ympärilläsi vaaraan. Sinun teholla makoilusi voi estää jonkun syöpäleikkauksen kriittisellä hetkellä.

Jos vetoat resursseihin, niin laitetaan samaan syssyyn lihavuuspassi ja alkoholismipassi. Mieti, millaisia resursseja noihin käytetään, vaikka ongelmat ovat itse aiheutettuja.

Vierailija
127/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pidän ihmisiä, jotka kantavat vastuunsa parempina, ihan totta. Rokotus muuten estää levittämästä koronaa huomattavasti paremmin kuin ilman. Siksi koronapasseissa on järkeä. 

Vielä joku uskoo tähän? Se on myönnetty jo WHO:ta myöten, että piikit vuotavat. Myös Naturessa ollut artikkeli, että etenkin parin kuukauden jälkeen piikitetyt levittävät tautia ihan samalla tavalla. Oikeasti, nyt niitä valoja päälle.

En nyt viitsi edes kommentoida tota piirrosta. Kai se sitten paremman ihmisen tekee, kun saa levitellä passin turvin tautia ja kaivaa sen likaisen kiinalaismaskin laukun pohjalta.

Missään vaiheessa ei ole väitetty, että rokote estäisi tartunnat täysin. Se laskee todennäköisyyttä sairastaa taudin vakava muoto. Ajatus laumasuojastakin on vanhentunut ja huomattiin jo viime vuoden keväällä.

Vierailija
128/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
129/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:DDD vaikuttaako tämä nykymeininki siltä että rokottamattomia ottaa joku suuri ja lämmin yhteisö vastaan ja että rokottamattomuus toisi jotain merkitystä elämään.

Nyt kun itsekin olet sitä mieltä, että kaikilla lääkeaineilla on AINA ollut sivuvaikutuksia, niin eikö tuo tuntuisi ihan kohtuulliselta, että jokainen saisi edelleen itse päättää haluaako ne riskit sivuvaikutuksista ottaa ilman että lynkataan kansan ja median toimesta.

Ja kenenkään en ole kuullut kyllä vetoavan mihinkään ”Kiinan syrjäisiin maalaiskyliin” näissä asioissa. Ja toisaalta itse kyllä olisin sitä mieltä, että on ihan arvokasta päästä lukemaan mitä myös heidän kylissään tapahtuu ja esim. rokotehaitta tai koronakuolema on ihan yhtä validi tragedia Kiinan syrjäkylissä kuin Suomen isossa kaupungissa.

Psykologisista ilmiöistä olisin enemmän huolissani siitä, miten ihmiset ajetaan toisiaan vastaan jonkun rokotteen vuoksi. Itse en olisi 20v sitten uskonut että Suomi vajoaa tällaiseen tilaan.

Tilanne eroaa siinä, että jos sinä et halua käyttää sinulle määrättyjä syöpälääkkeitäsi, se ei kiinnosta ketään muuta. Jättämällä itsesi rokotuttamatta asetat kuitenkin kaikki muut ympärilläsi vaaraan. Sinun teholla makoilusi voi estää jonkun syöpäleikkauksen kriittisellä hetkellä.

Jos vetoat resursseihin, niin laitetaan samaan syssyyn lihavuuspassi ja alkoholismipassi. Mieti, millaisia resursseja noihin käytetään, vaikka ongelmat ovat itse aiheutettuja.

Onneksi tälläisiä mielipiteitä ei kuule oikeassa elämässä. Vain täällä.

Vierailija
130/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on tunnustanut ottaneensa rokotteet vain, jotta pääsevät matkustamaan. Ja kaikkihan toki tietää, miten korona leviää nimeomaan matkailun myötä. Mutta hei, heillähän on ne rokotteet ja koronapassi! Ei siis mitään hätää, kaikki kunnossa. Lepo vaan.

Vierailija
131/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Referaatti Lääkäriportaalista 26.11.2021:

Läpäisyinfektio lisää terveysongelmien ja kuoleman riskiä

Laajan, toistaiseksi vertaisarvioimattoman yhdysvaltalaistutkimuksen mukaan COVID-19 on yleisesti ottaen lievempi rokotetuilla potilailla, mutta se ei tarkoita, että läpäisyinfektio olisi aina suotuisa.

Tutkimuksessa analysoitiin U.S. Veterans Affairs Administrationin dataa 16 035:lta läpäisyinfektiosta toipuneelta, 48 536 rokottamattomalta COVID-selviytyjältä ja lähes 3,6 miljoonalta COVID-infektiottomalta henkilöltä.

Kuuden kuukauden kuluttua infektiosta (riskitekijät huomioituna) läpäisyinfektion sairastaneilla esiintyi vähemmän kuolemia ja pitkäaikaisia terveysongelmia kuin rokottamattomilla COVID-potilailla. COVID-19:ää sairastamattomiin verrattuna heillä oli kuitenkin 53 prosenttia korkeampi kuolemanriski ja 59 prosenttia korkeampi riski vähintään yhdelle terveysongelmalle, erityisesti keuhkoihin ja muihin elimiin liittyvien ongelmien osalta.

Vaikka läpäisyinfektio ei olisi johtanut sairaalahoitoon, kohonnut kuoleman ja pitkäaikaisongelmien riski oli edelleen olemassa.

Tutkimuksesta kirjoitettiin Research Square -julkaisussa.

https://www.researchsquare.com/article/rs-1062160/v1

Sattumoisin tänään Lääkäriportaalissa myös julkaistiin varoitus rokotetuille.

Ehkä Ville tekee siitä seuraavaksi sarjakuvan?

Vierailija
132/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missään vaiheessa ei ole väitetty, että rokote estäisi tartunnat täysin. Se laskee todennäköisyyttä sairastaa taudin vakava muoto. Ajatus laumasuojastakin on vanhentunut ja huomattiin jo viime vuoden keväällä.

Koko ajan on väitetty! On kirjoitettu lehtiin tekstejä, miten vain rokottamattomat tartuttaa, on rokottamattomien pandemia, rokottamattomat tartuttaa rokotettuja, rokottamaton hoitaja tartuttaa vanhainkodin potilaat, vaikka sillä ei edes olisi koronaa eikä olisi kipeänä töissä, puhutaan muiden suojelemisesta jne. Tuo rokote suojaa vain itseä vakavalta taudilta ja sekin on ehkä.

Vierailija
133/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi tälläisiä mielipiteitä ei kuule oikeassa elämässä. Vain täällä.

Mielestäsi rokottamaton on vastuuton, mutta pelkkiä täytekakkuja syövä BMI60 tai holtitonta seksikäytöstä harjoittava hiv-potilas ei? Avaatko logiikkaasi?

Vierailija
134/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on tunnustanut ottaneensa rokotteet vain, jotta pääsevät matkustamaan. Ja kaikkihan toki tietää, miten korona leviää nimeomaan matkailun myötä. Mutta hei, heillähän on ne rokotteet ja koronapassi! Ei siis mitään hätää, kaikki kunnossa. Lepo vaan.

Miksi rokotettujen pitäisi varoa koronan leviämistä? Rokote suojaa hyvin taudin vakavaa muotoa vastaan. Jos sinua rokottamattomana sen sijaan pelottaa kulkea kylillä sairastumisen pelossa, se ei ole enää minun eikä muun yhteiskunnan huoli.

Vierailija
135/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajan on väitetty! On kirjoitettu lehtiin tekstejä, miten vain rokottamattomat tartuttaa, on rokottamattomien pandemia, rokottamattomat tartuttaa rokotettuja, rokottamaton hoitaja tartuttaa vanhainkodin potilaat, vaikka sillä ei edes olisi koronaa eikä olisi kipeänä töissä, puhutaan muiden suojelemisesta jne. Tuo rokote suojaa vain itseä vakavalta taudilta ja sekin on ehkä.

Kopioi tähän edes yhden tänä vuonna julkaistun uutisen otsikko, niin googlaan.

Vierailija
136/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi rokotettujen pitäisi varoa koronan leviämistä? Rokote suojaa hyvin taudin vakavaa muotoa vastaan. Jos sinua rokottamattomana sen sijaan pelottaa kulkea kylillä sairastumisen pelossa, se ei ole enää minun eikä muun yhteiskunnan huoli.

Sinä et selvästikään seuraa uutisointia, etkä edes tätä keskustelua. Muuten et tuollaista kyselisi.

P. S. Rokottamattomia haukutaan itsekkäiksi ja syyllistetään koronan leviämisestä. Yllä olevasta kommentista on helppo nähdä, missä se syyllinen oikeasti piilee ja itsekkyys pesii. Case closed.

Vierailija
137/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kopioi tähän edes yhden tänä vuonna julkaistun uutisen otsikko, niin googlaan.

Olem eri, mutta kuka ottaisi talteen uutisten otsikoita??

Jokainen, joka lukee lehtiä ja katsoo television asiaohjelmia edes joskus, on varmasti nähnyt noita otsikoita ja juttuja.

Vierailija
138/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs, eikö kaikki synnit anteeksi annetakaan?

Vierailija
139/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odottiko joku, että valtamediassa julkaistaisiin rokotekriittinen pilakuva?

Tai että Ville Ranta oppisi piirtämään?

Vierailija
140/202 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi kyse islam-aiheisessa kuvasta niin taiteilija olisi jo tappolistalla. Miten meillä sallitaan oman uskonnon panettelu?

Ville ja vaimonsa on vassareita. Ja vassarit rakastaa i.s.l.ä.m.i.ä.