Ville Rannan pilapiirros: Rokotekriitikko taivaan porteilla
Pietari ei päästä vastuutonta ihmistä taivaaseen.
https://www.iltalehti.fi/villeranta/a/7e193153-fbbd-4e1c-b39f-87ee1fec1…
Kommentit (202)
Vierailija kirjoitti:
Menee jo ihan totaalisen absurdiksi tää touhu.
Rokote tuli ja sanottiin, että se on vapaaehtoinen. Ihmiset käyttävät sitä vapaata valintaa, mikä on ollut. Kaikki ovat siis toimineet ohjeistuksen mukaan, ei ketään voi syyttää siitä, että toimii vapaavalintaisuuden mukaan.
Oma terveysvalinta ei ole mikään kansalaisvelvollisuus.T. Tuplarokotuksen saanut, tehosteita vielä mietin
Olisko niin että rokotteet tekevät jotkut maanisiksi ja siksi tyrkyttävät rokotteita?
Vierailija kirjoitti:
Heh, näköjään kristinuskoa saa käyttää pilkkaamiseen.
Ville Rannalla on ollut kyllä aina huonoja julkaisuja. Ei lukeudu suosikiksi, kuten esim. fingerpori, jossa on sentään jotain järkeä.
Nyt on kyllä kova klassikko. Jo Inkvisitiota ennen on ihmismassoja peloteltu ruotuun kuoleman jälkeisellä tuomiolla ja helveteniin joutumisella. Koska rokottamattomat roihuaa roviolla, koska jahdataan soihdut ja talikot kourassa? Vai laitetaanko ne leireille?
Kari Suomalaisen aikana pilapiirtäjien tehtäväksi kerrottiin valtaapitäen mädännäisyyden ivaamisen. Saksassa 40-luvulla olisi ollut Rannan tapaiselle töitä saappaita nuoleskellen.
Olisiko joku voinut kuvitella tälläistä rokoitevastaisuutta Suomessa vielä 20v sitten? Alas on tultu lyhyessä ajassa eikä moni itseään "terveen kriittisenä"-pitävä oikeasti ymmärrä miten haitallista roskaa hän suoltaa jatkuvasti. Kaikilla lääkeaineilla ja rokotteilla on aina ollut sivuvaikutuksia, AINA. Ennen vain jokainen "Kiinan syrjäisessä maalaiskylässä" - sattunut tapaus ei ole levinnyt sekunneissa koko kansan tietoisuuteen. Luulen, että tässä on paljon psykologisia tekijöitä taustalla. Itse uskon, että liian moni kokee merkityksettömyyden ja tarpeettomuuden tunteita nyky-yhteiskunnassa. Sellaista, ettei kuulu oikein mihinkään ryhmään. Sitten kun tulee joku tälläinen tilanne, niin ei riitä kuin olla ottamatta rokote, niin suuri ja lämmin yhteisö ottaa avosylin vastaan ja yhtäkkiä arki tuntuukin merkityksellisemmältä. Yhteiskuntaan tarvitaan pikaista muutosta. Liian moni on täällä tyhjän panttina.
Vierailija kirjoitti:
toi ranta on kyllä irvokas, luulee olevansa nokkela, mutta vain nuolee ilmeisesti viher-vassareiden perseitä noilla piirroksillaan.ei ole hyvä piirtäjä teknisesti,ei häikäise oivalluksilla tai älyllä. parempia piirtäjiä olis.
ei vielä tiedetä mitä rokotteet aiheuttaa pitkällä aikavälillä.ei sikapiikki vauriot heti tullu esiin vaan hetken päästä.
ihminen saa itse päättää mitä tekee elämällään ei ole muiden asia. taivaan portilla ehkä kysytään? mitä olet tehnyt muille ihmisille ja uskotko jeesuksen sovitustyöhön?
mitenköhän ranta selittää ihmisten halveksumisen ? jota niin tykkää harrastaa.
rokoteesta ajattelen et oma asia ,ei pakko ole järkevää. voi olla et on negatiivisa vaikutuksia kuten ne ilmenneet veritulpat, jotka voi vammauttaa.
Sinun kirjoitustaitosi ei myöskään ole kovin häikäisevää.
Kuvassahan ivaillaan myös tuomitsemishaluisia muiden rokote-statuksen kyylääjiä: taivaanportissa on kaiken näkevä silmä -symboli (silmä kolmion sisällä). Ainakin minä ymmärsin kuvan niin, että siinä ivaillaan kumpaakin puolta.
Pilakuva ei tietenkään ole kristinuskon mukainen, koska Taivaaseen pääsee Jeesuksen ristinsovituksen ja täytetyn työn eikä omien tekojen perusteella.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vierailija kirjoitti:
Vastuuton ihminen kun haluaa odottaa pitkäaikaisia tutkimustuloksia uudenlaisesta rokotteesta? En voi ymmärtää ihmisiä jotka täysin kyseenalaistamatta mitään ottavat kehoonsa aineita joiden vaikutuksista pitkällä aikavälillä ei tiedetä mitään. Kyseessä on kuitenkin GMO-rokote, lukekaa vaikka valtioneuvoston sivuilta.
Uudenlainen? Koronarokotteen aihio on kehitetty jo 1980-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas typerä piirros, kuten aina.
Rokotetutkin levittävät koronaa mutta he ovatkin sitten parempia ihmisiä.
Saattaapi levittääkin, mutta ei ole samanlaista tahallista niinkuin rokottamaattomien taholta. Rokotetut sensijaan on tehneet kaikkensa taudin leviämisen estämiseksi.Ja tekevät edelleen, hengityssuoimet, käsidesit, välimatkat, nämä on edelleenkin rokotetuilla käytössä, toisin kuin rokottamattomilla jotka alusta alkaen on kieltäytyneet noista toimista.
Hohhoijaa. Kysytkö kaikilta maskillisista ja käsiään desinfioivilta, että onko heillä rokote vai mistä olet vetänyt tuon, että vain rokotetut niitä käyttävät? Eikö rokotteen pitänyt muuten vapauttaa kasvomaskeista?
Olen rokottamaton, mutta käytän kasvomaskia, desinfioin käsiä, pesen kädet todella hyvin ja pidän välimatkaa AINA. Jos yskin tai aivastan niin suuntaan kasvoni kainaloon.
Luuletko todella, että kaikki rokottamattomat ovat salaliittohörhöjä, jotka kieltäytyvät aivan kaikesta ja kieltävät koko koronan? Ainoa asia josta olen itse kieltäytynyt on rokote. Tiedän rokotettuja, jotka vähät välittää kasvomaskeista, desinfioinnista, käsien pesusta tai välimatkoista. Rokote ei tee automaattisesti paremmaksi ja vastuullisemmaksi ihmiseksi. Monet ovat ottaneet rokotteen vain, jotta saavat koronapassin. Eivät ole ottaneet sitä muiden ihmisten takia vaan itsensä.
Olen niin kyllästynyt tähän rokottamattomien syyllistämiseen. Tiedän, että tällaisella toiminnalla yritetään saada ottamaan se rokote, mutta en ole ottamassa sitä. Tulkoot sakkoa, vankilatuomio .. Aivan sama. En ole ottamassa sitä. Otan kyllä rokotteen, jota oikeasti tehoaa ja kitkee jopa koronan kokonaan pois sekä suojelee.
Vierailija kirjoitti:
Rokotus on vapaaehtoinen, niin meille kaikille luvattiin. Rokottaituminen on jokaisen henkilökohtainen valinta, joka tehdään vain itseä varten. Muistetaanhan kaikki se.
Jos me laumasuojaa halitaan ihan millä tahansa rokotteella (influenssa, MPR, polio, HPV, vesirokko, tuhkarokko jne.) niin ei niitä oteta vain itseä varten. Ne otetaan myös niiden suojaksi, jotka eivät voi rokotetta ottaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko joku voinut kuvitella tälläistä rokoitevastaisuutta Suomessa vielä 20v sitten? Alas on tultu lyhyessä ajassa eikä moni itseään "terveen kriittisenä"-pitävä oikeasti ymmärrä miten haitallista roskaa hän suoltaa jatkuvasti. Kaikilla lääkeaineilla ja rokotteilla on aina ollut sivuvaikutuksia, AINA. Ennen vain jokainen "Kiinan syrjäisessä maalaiskylässä" - sattunut tapaus ei ole levinnyt sekunneissa koko kansan tietoisuuteen. Luulen, että tässä on paljon psykologisia tekijöitä taustalla. Itse uskon, että liian moni kokee merkityksettömyyden ja tarpeettomuuden tunteita nyky-yhteiskunnassa. Sellaista, ettei kuulu oikein mihinkään ryhmään. Sitten kun tulee joku tälläinen tilanne, niin ei riitä kuin olla ottamatta rokote, niin suuri ja lämmin yhteisö ottaa avosylin vastaan ja yhtäkkiä arki tuntuukin merkityksellisemmältä. Yhteiskuntaan tarvitaan pikaista muutosta. Liian moni on täällä tyhjän panttina.
Sinä et ymmärrä. Iso osa ihmisistä, jotka suhtautuvat kriittisesti tähän koronarokotteeseen eivät ole rokotevastaisia eivätkä lääketiedevastaisia. Valtaosa ei myöskään "suolla roskaa", "koe elämäänsä merkitysettömäksi" eikä "levitä valheita", vaan viittaa esim. arvostettuihin tiedejulkaisuihin ja uutisoituihin maailman tapahtumiin. Mutta ne sensuroidaan. Niistä ei siis saa keskustella. Ja sitten haukutaan ja öyhötetään rokottamattomista.
Miten voit edes kuvitella keskustelevasi ihmisten kanssa, joita et ymmärrä etkä kunnioita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rokotus on vapaaehtoinen, niin meille kaikille luvattiin. Rokottaituminen on jokaisen henkilökohtainen valinta, joka tehdään vain itseä varten. Muistetaanhan kaikki se.
Jos me laumasuojaa halitaan ihan millä tahansa rokotteella (influenssa, MPR, polio, HPV, vesirokko, tuhkarokko jne.) niin ei niitä oteta vain itseä varten. Ne otetaan myös niiden suojaksi, jotka eivät voi rokotetta ottaa.
Etkä ole tietoinen, että koronarokote on vuotava rokote. Ei sillä edes tavoitella enää mitään laumasuojaa, koska sitä ei yksinkertaisesti vain ole mahdollista saavuttaa. Laumasuoja on tän osalta jo unohdettu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mitään laumasuojaa. Miten tämä ei mene perille?
Kai nyt tässä vaiheessa kaikki ymmärtää, että meidän mielipiteisiin, mielikuviin ja tunteisiin pyritään vaikuttamaan ihan huolella valtamedian toimesta.
Rokotekriitikko mielletään kuvassa henkilöksi, joka kieltäytyy maskeista, levittää valheita, kuormittaa tehohoitoa ja jumittaa yhteiskunnan. Eli esitetään todella negatiivisessa valossa ja suunnilleen koko pandemian syntipukkina.
Todellisuudessa rokottomaton henkilö tällä hetkellä voi olla se ainoa, joka pitää maskeja ja turvavälejä, rajoittaa ihmiskontaktejaan sillä välin kun rokotettu bailaa ja matkustaa ja osallistuu superlevittäjänä joukkotapahtumiin.
Rokottamaton voi olla henkilö, joka sairasti taudin lievänä nuhana, eikä ole kuormittanut yhtään mitään palveluja.
Rokottamaton voi olla ihminen joka seuraa nyt hiljaa sivusta tilannetta eikä levitä mitään valheita. Tekee etätöitä, tilaa ruuat kotiinkuljetuksena, eikä ole mitenkään jumittanut yhteiskuntaa.
Sellaista tautitilaa ei ole eikä tule, joka saisi minut suhtautumaan vihamielisesti kanssaihmisiin ja heidän valintoihinsa, syrjimään tai suhtautumaan kehenkään ennakkoluuloisesti.
Tämän päätin jo puoli vuotta sitten ja tämän linjan aion myös pitää. Lehdet saa kirjoitella ja julkaista mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä et ymmärrä. Iso osa ihmisistä, jotka suhtautuvat kriittisesti tähän koronarokotteeseen eivät ole rokotevastaisia eivätkä lääketiedevastaisia. Valtaosa ei myöskään "suolla roskaa", "koe elämäänsä merkitysettömäksi" eikä "levitä valheita", vaan viittaa esim. arvostettuihin tiedejulkaisuihin ja uutisoituihin maailman tapahtumiin. Mutta ne sensuroidaan. Niistä ei siis saa keskustella. Ja sitten haukutaan ja öyhötetään rokottamattomista.
Miten voit edes kuvitella keskustelevasi ihmisten kanssa, joita et ymmärrä etkä kunnioita?
Tässä maailmassa on paljon tieteellisiä artikkeleita suuntaan ja toiseen, myös niitä missä koronarokotteen tehoa kiitetään. Miksi et usko näitä artikkeleita? Jo ihan sairaalatilastot tukevat rokotteen tehoa. Ymmärtääkseni tarkoitus ei ollut alunperinkään estää leviämistä täysin, vaan vähentää taudin vakavan muodon puhkeamista kriittiselle ihmiselle. Täällä, puolin ja toisin, moni hokee miten "mutta kyllähän sanottiin X ja nyt kuitenkin Y" viitaten aikaisempiin lausuntoihin. En tiedä missä olen elänyt nämä 2 vuotta, mutta vielä tähän asti juuri mikään ei ole tullut yllätyksenä. Ei siis, jos a) ymmärtää tilastoja, logaritmeja ja eksponentiaalisen kasvun käsitteen, ja b) painaa päähänsä ensisijaisesti sen tiedon mitä on julkistettu virallisilla tiedotuskanavilla, ei palstan propagadajulkaisuissa. Mukavaa loppusyksyä sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse lisäisin tähän vielä, että 20 vuotta sitten ei edes ollut näin paljon näin helposti tietoa kaikkien saatavilla. Eikä myöskään ollut jokapäiväistä somekulttuuria, jossa keskustella ja jakaa ajatuksiaan ja mielipiteitään 24/7.
Eikä korona edes ole niin paha ja herkästi tarttuva tauti kuin pelotellaan ja mitä moni muu tartuntatauti on ollut. Nykyään vaan ihmiset matkustelevat niin paljon, että korona on siksikin levinnyt.
Miksi minun pitäisi enää hyysätä rokottamattomia, kun olen itse kantanut korteni kekoon? Antaa koronan levitä villinä ja vapaana, suurimmalle osalle rokotetuista se on täysin vaaraton. En aio rajoittaa elämääni enää tippaakaan sen takia, että joku rokotevastainen voi kiristää yhteiskuntaa halujensa mukaan. Jokainen vastaa itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä maailmassa on paljon tieteellisiä artikkeleita suuntaan ja toiseen, myös niitä missä koronarokotteen tehoa kiitetään. Miksi et usko näitä artikkeleita? Jo ihan sairaalatilastot tukevat rokotteen tehoa. Ymmärtääkseni tarkoitus ei ollut alunperinkään estää leviämistä täysin, vaan vähentää taudin vakavan muodon puhkeamista kriittiselle ihmiselle. Täällä, puolin ja toisin, moni hokee miten "mutta kyllähän sanottiin X ja nyt kuitenkin Y" viitaten aikaisempiin lausuntoihin. En tiedä missä olen elänyt nämä 2 vuotta, mutta vielä tähän asti juuri mikään ei ole tullut yllätyksenä. Ei siis, jos a) ymmärtää tilastoja, logaritmeja ja eksponentiaalisen kasvun käsitteen, ja b) painaa päähänsä ensisijaisesti sen tiedon mitä on julkistettu virallisilla tiedotuskanavilla, ei palstan propagadajulkaisuissa. Mukavaa loppusyksyä sinulle!
Olen eri, mutta kuten itsekin sanoit niitä tieteellisiä artikkeleita on suuntaan ja toiseen. Miksi siis sinä itse haluat sulkea pois ne ei-mieluisat artikkelit? Miksi haluat uskoa lähinnä vain ne kivat jutut? On ihan tervettä huomioida molemman suunnan artikkelit ja suhtautua uuteen rokotteeseen varovaisesti, tarkkaillen tilannetta.
"Ymmärtääkseni tarkoitus ei ollut alunperinkään estää leviämistä täysin, vaan vähentää taudin vakavan muodon puhkeamista kriittiselle ihmiselle."
Jos ei itse kuulu tähän kriittiseen ryhmään, niin on ysin ymmärrettävää, jos ei rokotetta halua ottaa. Varsinkin, kun on jo käynyt selväksi, ettei sen avulla tulla laumasuojaan saamaan.
On niitä muitakin kanavia seurata tietoa kuin vain viralliset tiedotuskanavat ja av:n kaltainen keskustelupalsta.
Vierailija kirjoitti:
Menee jo ihan totaalisen absurdiksi tää touhu.
Rokote tuli ja sanottiin, että se on vapaaehtoinen. Ihmiset käyttävät sitä vapaata valintaa, mikä on ollut. Kaikki ovat siis toimineet ohjeistuksen mukaan, ei ketään voi syyttää siitä, että toimii vapaavalintaisuuden mukaan.
Oma terveysvalinta ei ole mikään kansalaisvelvollisuus.T. Tuplarokotuksen saanut, tehosteita vielä mietin
Se voisi olla, jos rokotteilla saavutettaisiin laumasuoja ja poistettaisiin tauti kokonaan kiertämästä. Mutta tämä rokote vuotaa eikä estä edes sairaalahoitoa vaativan taudin saamista.
"Lähes puolet sairaalaan joutuneista koronapotilaista tuplarokotettuja Husissa"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta kuten itsekin sanoit niitä tieteellisiä artikkeleita on suuntaan ja toiseen. Miksi siis sinä itse haluat sulkea pois ne ei-mieluisat artikkelit? Miksi haluat uskoa lähinnä vain ne kivat jutut? On ihan tervettä huomioida molemman suunnan artikkelit ja suhtautua uuteen rokotteeseen varovaisesti, tarkkaillen tilannetta.
"Ymmärtääkseni tarkoitus ei ollut alunperinkään estää leviämistä täysin, vaan vähentää taudin vakavan muodon puhkeamista kriittiselle ihmiselle."
Jos ei itse kuulu tähän kriittiseen ryhmään, niin on ysin ymmärrettävää, jos ei rokotetta halua ottaa. Varsinkin, kun on jo käynyt selväksi, ettei sen avulla tulla laumasuojaan saamaan.
On niitä muitakin kanavia seurata tietoa kuin vain viralliset tiedotuskanavat ja av:n kaltainen keskustelupalsta.
Mistä voit tietää, ettet kuulu riskiryhmään? Monella teholle joutuneella "perusterveellä" on ilmennyt piilevä (esimerkiksi) sydänsairaus mitä ei ole ennen huomattu. Jos minua eivät kiinnostaisi vastapuolen mielipiteet, en edes lukisi näitä palstoja. En vaan voi sille mitään, että pidän rokotekriittisiä ensisijaisesti itsekkäinä ja mielestäni teidän toimintanne on vahingollista ja paheksuttavaa. Terv. tuplarokotettu (kolmas tulossa), ei massatapahtumia, ulkomaanmatkoja ja arkea pääasiassa kotikonttorissa
Sinänsä ei Roope Salmisen riehumiset yllätä, rikostuomiotaustakin jo kertoo että on aikaisemminkin ollut tämä ihmisen kehollisen itsemäärämisoikeuden ja koskemattomuuden käsitteet vähän hatarat. Ja empatialevelit ei kovin korkeat.