lasten ikäeroista
Mitä hyötyä että lapsilla ikäeroa esim 1-2 vuotta?
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:54"]Mitä hyötyä että lapsilla ikäeroa esim 1-2 vuotta?
[/quote]
Sanoisin että toi varustejuttu on ainoa varma hyöty
Varusteissa/vaatteissa säästää pitkän pennin ja onhan se muutenkin mieluista kun on leikkikaveri. Ei tarvitse äidin koko ajan leikittää. Yövalvomiset menee samaan syssyyn. Ja vanhemmalla iällä suht samanikäiset sisarukset voivat olla läheisempiä. Meidän lapsilla ikäeroa 1v.
Siis miksei niitä varusteita voi säästää vaikka ikäeroa olisi 3-4 vuotta?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:31"]Ei mitään hyötyä, haittaa vaan.
[/quote]
Kuten?
Mun tytöillä on ikäeroa 5 vuotta. Olen säästänyt vaatteet ja muut kamppeet isommalta pienemmälle. Tytöt ovat toistensa parhaimmat kaverit ja lisäksi isompaa on jonkin verran voinut käyttää hoitoapuna. Ei ole ollut mustasukkaisuutta eikä mitään "koomailua". Olen nauttinut kummankin vauva-ajasta. Siis pelkkää plussaa isommassa ikäerossa!
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:31"]Ei mitään hyötyä, haittaa vaan. [/quote] Kuten?
[/quote]
Sisarusten välinen mustasukkaisuus ja tappelu. Esikoinen ei saa olla tarpeeksi kauan "pikkuvauvana" kun jo uusi vauva vie äidin huomion. Vanhemmilla on rankempaa jos lapset ovat kaikki pieniä ja vaipoissa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:54"]
Mitä hyötyä että lapsilla ikäeroa esim 1-2 vuotta?
[/quote] Koomailuaika menee vähän kuin kerralla. Lapsilla oletettavasti on seuraa toistaan. On helppo säästää vanhemman lapsen varusteet toiselle.