Haluaisitko tietää jos puolisosi pettää?
Vai onko tilanteita, jolloin on parempi olla tietämättä?
Jos tuttavasi/ystäväsi tietää, että puolisosi pettää, haluaisitko että sulle kerrotaan? Vai onko parempi elää tietämättä?
Kommentit (164)
En haluaisi tietää. Ollaan nelikymppisiä aikuisia ihmisiä. Nuorena ajattelin toisin.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi tietää. Ollaan nelikymppisiä aikuisia ihmisiä. Nuorena ajattelin toisin.
Mä taas nuorena ajattelin, etten haluaisi mutta nyt nelikymppisenä todellakin haluaisin!
En halua. Enkä halua, että kukaan tuttuni asian paljastaisi. Puoliso paljastaisikoon itse, jos omatunto soimaisi.
Kaiva vaan ne munat esiin (ei kirjaimellisesti) ja kerro. Asia selviää joka tapauksessa ennemmin tai myöhemmin. Vähemmän sattuu, kun kerrot itse.
En halua, inhottaa ajatuskin, että joku ulkopuolinen puuttuu mitenkään elämääni.
Tämä on sama kuin kysyisit, haluatko puolison, joka valehtelee silmät ja suun täyteen. Useimmat eivät halua. En minäkään. Eli todellakin haluaisin tietää. Vähintäänkin teoreettisella tasolla asia voisi olla vielä puhuttavissa. Mutta jos ei kerro ja asia selviää muuta kautta, se on sitten siinä ilman minkäänlaisia keskusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin yhtä miestä jonka luulin tietty olevan vapaa, tai siis eronnut kertoi olevansa. Kahden viikon tapailun jälkeen vaimonsa otti yhteyttä, olin shokissa. Lapsikin oli. Tästä seuraavana päivänä mies soitti mulle (vaimonsa seurasta) täysin sairaan puhelun, jossa yritti tehdä musta jotain sairasta ja pakkomielteistä stalkkeria. Esitti siis vaimolleen ettei ole tehnyt itse mitään. Toi oli niin järkky kokemus että viihdyin sinkkuna deittailematta aika pitkään, siis hyi v*ttu miten kuspäisiä ihmisiä sitä onkaan olemassa
mulle on tehty tuo sama joskus nuorempana se loppu siihen
Parasta kertoa itse ja heti. Mitä pidempään odotat, sitä huonommin käy.
Salasuhteeseen varatun kanssa ajautuneena. Aion kertoa tällle rouvalle joku kaunis päivä. Jos ei joku muu tuttavapiiristä ehdi ensin. Nopealla laskulla tästä tietää noin reilu kymmenisen ihmistä, veikkaan että useampikin, sillä useimmat ihmiset jakavat kaiken myös puolisoidensa kanssa. Noin ajateltuna määrä about tuplaantuu.
Jos koko kylä jo tietää, en haluaisi olla ainoa, joka ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Millä viestintuoja ammutaan?
Kaikella sillä vihalla ja pettymyksellä, joka kuuluisi kohdistaa siihen pettäjään.
Jotkut ihmiset eivät vaan kykene kohtaamaan todellisuutta sellaisena kuin se on, näkyy tämänkin ketjun vastauksista. Kaikki vaikeat asiat lakaistaan perisuomalaiseen tapaan maton alle, silloinhan ne lakkaavat olemasta eikä mitään negatiivisia tunteita tarvitse kohdata, kätevää
Vierailija kirjoitti:
En halua, inhottaa ajatuskin, että joku ulkopuolinen puuttuu mitenkään elämääni.
Ulkopuolinen? Se toinen ihminen on puolisosi elämässä vahvasti mukana, hän on päästänyt suhteeseenne jonkun toisen, ei se enää ole edes mikään parisuhde, siinä on useampi ihminen mukana. Puolisosi on tehnyt päätöksen tästä ihan itse, ei se toinen ihminen. Että syytät kyllä nyt väärää puuta. Onko kulissit todella noin tärkeät ihmisille? Sitten tosiaan vielä se seikka, että noista jutuista tietää aina kourallinen ihmisiä lähipiirissä, ja mitä pidempään aikaa menee, sitä useampi tietää.
En haluaisi tietää jos mieheni pettää, on minullakin omat säätöni joista mies ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on sama kuin kysyisit, haluatko puolison, joka valehtelee silmät ja suun täyteen. Useimmat eivät halua. En minäkään. Eli todellakin haluaisin tietää. Vähintäänkin teoreettisella tasolla asia voisi olla vielä puhuttavissa. Mutta jos ei kerro ja asia selviää muuta kautta, se on sitten siinä ilman minkäänlaisia keskusteluja.
Minä haluaisin tietää. Eikä olisi sovittavissa, se suhde olisi siinä.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi tietää jos mieheni pettää, on minullakin omat säätöni joista mies ei tiedä.
Eli sun miehelles pitäis kertoa millainen pskakasa olet ja mitä värkkäät. 😊
Ainut asia, mitä petturi-exässäni arvostan, on se että hänessä oli miestä tunnustaa tekonsa rehellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sun miehelles pitäis kertoa millainen pskakasa olet ja mitä värkkäät. 😊
Nyt taisi mennä tunteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos läheiset tietävät ja minä en haluan että minulle kerrotaan.
Jos kukaan ei tiedä en halua minäkään tietää. Niin kauan kun ei ole minulta pois (eli saisin normaalisti läheisyyttä ja seksiä) en valita.
Hyi saasta. En koskis pitkällä tikullakaan ihmiseen joka olis intiimisti jonkun muun kanssa suhteessa kuin minun samaan aikaan. Henkistä pettämistäkään en hyväksy. Oon sillai rajottunut ihminen. Mutta sulle ilmeisesti elämässä tärkeintä kulissit ja ns vaivattomuus.
Pukin kanssa voisin harkita jatkoa, valepukin kanssa en ikinä.
Yhden yön juttu ei ehkä ole ongelma; siitä tulee ongelma, jos aviomies kohtelee vaimoaan huonosti, valehtelee ja viettää enemmän aikaa muiden naisten kanssa. Jotkut miehet käyttäytyvät erittäin julmasti naisia kohtaan ja toimivat aina viattomina, koska perheväkivalta on suljettujen ovien takana.