Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

JAHAS! TÄNÄ VUONNA AMIS VS. LUKIO

Vierailija
20.02.2015 |

tappelu onkin vähän etuajassa....

Kommentit (178)

Vierailija
21/178 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:16"]Nämä wt tyypit täällä eivät näytä millään ymmärtävän, ettei sivistystä voi mitata rahassa. Ei ketään kiinnosta kuinka paljon lukihäröamiskaveri tienaa. Se on täysin toinen keskustelu! [/quote] Heheheheee vituttaako kun amiksilla on palkat kohdallaan?

[/quote]

ei. Olen itse hyväpalkkainen, akateeminen ja perinyt rahaa.

[/quote]

Juuri tällaiset ihmiset, jotka nostavat itsensä muiden yläpuolelle ja saavat jotain sairasta tyydytystä nimittelemällä muita häröiksi, pölöiksi ym. saisivat hävetä! Todella vaikea uskoa että oikeasti sivistynyt ja fiksu ihminen tällaista tekisi. Itselläni on monta duunariystävää, enkä ikinä ole kuvitellut olevani heitä parempi. T. Maisteri

Vierailija
22/178 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin ammattikoulun ja sieltä pääsin sitten oikkikseen. Lukioon olisin mennyt, mutta matematiikka, kemia ja fysiikka ei ollut ikinä minun juttuni, muuten loistin kyllä koulussa hyvinkin. Ei sillä koululla ole tässä vaiheessa mitään väliä, koska kaikki on kuitenkin mahdollista jos vain tekee töitä sen eteen. Polkuja on monia eikä lukio tai amis aina takaa sitä työllistymistä. Tiedän monia jotka ovat menneet lukioon ja mennytkin sen jälkeen amikseen. Ei niillä huonoilla papereilla meinaas mitään tee. Tulin vain kertomaan sen että kaikki on mahdollista mutta tärkeintä on tehdä juuri niin miltä itseltäsi tuntuu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/178 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:54"] Ai ihan vain sen takia että kirjoittaja on käynyt lukion? No mä kerron oman versioni. Lähdin peruskoulusta amikseen koska löysin minua kiinnostavan alan heti. Opiskelujen päätyttyä etsin töitä ja kiinnostuin ihan duunariammatista joka jollain muotoa vastaa jopa koulutustani. Ainoa ongelma oli että päästäkseni tähän työhön tarvitsen virkamiesruotsista todistuksen. Joten menin lukioon ja valmistuin hyvin paperein koska osasin arvostaa opiskelua enemmän kun olin vanhempi. Nyt työskentelen unelma DUUNARIammatissa johon tarvitsin virkamiesruotsin.

[/quote]

Et sinä lukiosta mitään virkamiesruotsin todistusta saanut. Ei, se pitää suorittaa ihan erikseen ja onnistuu ilman lukioa vaikka avoimessa yliopistossa. Joo, olen suorittanut ja siksi tiedän, että ei ole ihan helppoa edes lukion käyneille.
[/quote]
Jos kirjoittaa lukiosta tietyn arvosanan Ruotsista, kelpaa se virkamiesruotsiksi eikä tarvitse käydä sitä erillistä kurssia siihen.

Vierailija
24/178 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 11:00"][quote author="Vierailija" time="21.02.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:54"] Ai ihan vain sen takia että kirjoittaja on käynyt lukion? No mä kerron oman versioni. Lähdin peruskoulusta amikseen koska löysin minua kiinnostavan alan heti. Opiskelujen päätyttyä etsin töitä ja kiinnostuin ihan duunariammatista joka jollain muotoa vastaa jopa koulutustani. Ainoa ongelma oli että päästäkseni tähän työhön tarvitsen virkamiesruotsista todistuksen. Joten menin lukioon ja valmistuin hyvin paperein koska osasin arvostaa opiskelua enemmän kun olin vanhempi. Nyt työskentelen unelma DUUNARIammatissa johon tarvitsin virkamiesruotsin.

[/quote]

Et sinä lukiosta mitään virkamiesruotsin todistusta saanut. Ei, se pitää suorittaa ihan erikseen ja onnistuu ilman lukioa vaikka avoimessa yliopistossa. Joo, olen suorittanut ja siksi tiedän, että ei ole ihan helppoa edes lukion käyneille.
[/quote]
Jos kirjoittaa lukiosta tietyn arvosanan Ruotsista, kelpaa se virkamiesruotsiksi eikä tarvitse käydä sitä erillistä kurssia siihen.
[/quote]
No tämähän on ihan bullshittiä! Ehkä jossain amiksessa luetaan ysiluokan ruotsi samalle viivalle kuin virkaruotsi! En ihmettele enää yhtään amojen järjen juoksua!

Vierailija
25/178 |
21.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:02"]

Mikä tappelu? Kaksi täysin eri asiaa.

amis= white trash koulu

lukio= koulu

ei nämä opiskelijat voisi edes kuvitella toistensa opinahjoa...

niin se kansa jakautuu jo hyvissä ajoin!

[/quote]

Olen käynyt molemmat:). Amiksesta on ollut uran kannalta enemmän hyötyä. Terveisin viisi ällää kirjoittanut ravintolapäällikkö.

Vierailija
26/178 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole opettaja, ei voi tietää kuinka turhaa on opettaa näitä viitosen-kuutosen tyyppejä. Mikään ei mene perille, koska myös geenit ovat jo niin kehnot, ettei paljoa voi vaatiakaan.

Vierailija
27/178 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja esim. tämä suomen paras lakimies oli hyvä esimerkki ihmisestä, jolla on viisautta vaikka  kuinka, mutta sosiaalinen älykkyys, ja tilannetaju taitaa uupua melkolailla.

Vierailija
28/178 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:38"]

Yli 10 vuoden yläkouluopettajakokemuksella voin vilpittömästi sanoa, että kyllä amis on wt-koulu. Menee sinne kyllä fiksujakin, mutta pääsääntöisesti sinne hakeutuu vähän hönömpi, heikompi aines. Amikseen menee siis tyhmempää väkeä ja lukioon välkympää. Ei juristiksi tai lääkäriksi kuka tahansa pääse. Suuri osa amikseen menijöistä ihan turhaan opiskelee koko peruskoulun oppimäärää, supistetumpi riittäisi heidän tarpeisiinsa vallan hyvin.

[/quote]Näinhän se on. Me opet emme vain voi sanoa sitä ääneen, ettei kenellekään tule paha mieli. Ja milläs opetusministeri sitten kaikki ammattiopistot täyttäisi, kun kukaan ei sinne menisi.

[/quote] nyt kokomuusnuori, me ei enää jakseta väitellä sun kanssa.

Vierailija
29/178 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:43"]Valitettavasti heikompaa ainesta on. [/quote] Mikähän on teitin ammatti sitten? En käsitä ihmisiä, jotka luokittelee ihmiset koulutuksen perusteella. Minulle kaikki ovat saman arvoisia, ja työ kuin työ on tärkeää. Miksi pilkata siivoojia, olisi aika paskaista ilman heitä, tai roskakuskeja, tai bussikuskeja...? En ymmärrä...

[/quote]Eihän tässä siitä ole kyse, etteikö heikommankin ja tyhmemmän aineksen tekemä työ olisi tärkeää. Kyse on vain siitä, millaiset ihmiset hakeutuvat amikseen ja vastauksen tietää kaikki: laiskat ja tyhmät. Eli just ne vähän "hönömmät". Toki joukossa voi olla joku poikkeus eli omassa tuttavapiirissäni vaatesuunnittelussa huippulahjakas tyttö, joka olisi pärjännyt lukiossakin, mutta näki sen hyödyttömäksi koska halusi artesaanikoulutukseen värkkäämään niitä omia luomuksiaan. Mutta tämä ei tarkoita sitä, että ne kympin matikan pojat menisivät amikseen. Ei ne mene. Ne menee Polille, oikikseen ja lääkikseen, ei ne amikseen mene.

Vierailija
30/178 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori tarvitsee pidemmän opiskeluajan kuin peruskoulu ja amis. Olisi hienoa kun kaikki vanhemmat tukisivat lapsiaan hankkimaan itselleen hyvän sivistyksen ja rohkaisisi myös esim. Vaihto-oppilas vuoteen. Kiire ei saisi olla, vaan nuorten oma kiinnostus  tulisi ohjata jatko-opinnoissa. Nuoret tarvitsevat taloudellista tukea vanhemmiltaan vielä pitkään. Valitettavasti yhteiskunnan intressit ovat toisenlaiset. Itse kannustan omia lapsiani opiskelemaan ja matkustelemaan ennenkuin astuvat työelämään.

äiti, opettaja ja muusikko

Vierailija
31/178 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän lukio edes ole mitenkään vaikeaa. Jos vähän viitsii lukea kuuntelemisen sijaan, pärjää helposti. Miksi se on joistain niin suuri juttu?

Vierailija
32/178 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:03"]

Nuori tarvitsee pidemmän opiskeluajan kuin peruskoulu ja amis. Olisi hienoa kun kaikki vanhemmat tukisivat lapsiaan hankkimaan itselleen hyvän sivistyksen ja rohkaisisi myös esim. Vaihto-oppilas vuoteen. Kiire ei saisi olla, vaan nuorten oma kiinnostus  tulisi ohjata jatko-opinnoissa. Nuoret tarvitsevat taloudellista tukea vanhemmiltaan vielä pitkään. Valitettavasti yhteiskunnan intressit ovat toisenlaiset. Itse kannustan omia lapsiani opiskelemaan ja matkustelemaan ennenkuin astuvat työelämään.

äiti, opettaja ja muusikko

[/quote] Arja koriseva

Vierailija
33/178 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:04"]

Mutta eihän lukio edes ole mitenkään vaikeaa. Jos vähän viitsii lukea kuuntelemisen sijaan, pärjää helposti. Miksi se on joistain niin suuri juttu?

[/quote]Sanos muuta. Sehän on pelkkä yleissivistävä oppilaitos. Mutta ideahan on siinä, että se valmistaa parhaiten akateemisiin jatko-opintoihin.

Vierailija
34/178 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:04"]

[/quote]Sanos muuta. Sehän on pelkkä yleissivistävä oppilaitos. Mutta ideahan on siinä, että se valmistaa parhaiten akateemisiin jatko-opintoihin.

[/quote] Kyllä, joihin pääsee lukion käyvistä, kuinka monta prosenttia? Kertokaa te keskustelun "opet"?

Vierailija
35/178 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:06"]

Ei kai kukaan ajattele noin, kuin kakkonen? :D Minnekköhän minä sijoitun, kun menin lukion jälkeen amikseen. En yläasteen jälkeen tiennyt, mitä haluan tehdä ja lukiossa se selkiytyi. T. Sähköasentaja

[/quote]

Sinä kuulut ihmisiin, joita arvostan. Olet valinnut rehellisen ja hyödyllisen ammatin sen sijaan, että yrittäisit opiskella itsesi yhteiskunnan elätettäväksi turhakkeeksi.

Tietenkin se amisten uho ja low life, johon liittyy kovasti epäterveitä elämäntapoja ja niitä tukeva voimakas asennemaailma on jotain, joka herättää naljailunhalua tuon tuostakin, mutta satun nyt itsekin tuntemaan muutaman amiksen, jotka eivät tuohon stereotypiaan sovi ja ovat ihan älykkäitä tyyppejä. Silti vanhalla stereotypialla taitaa olla vankka perustansa todellisuudessa, jossa mainitsemani kaltaiset poikkeukset vain vahvistavat sitä sääntöä.

Vierailija
36/178 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:01"]

Yli 10 vuoden yläkouluopettajakokemuksella voin vilpittömästi sanoa, että kyllä amis on wt-koulu. Menee sinne kyllä fiksujakin, mutta pääsääntöisesti sinne hakeutuu vähän hönömpi, heikompi aines. Amikseen menee siis tyhmempää väkeä ja lukioon välkympää. Ei juristiksi tai lääkäriksi kuka tahansa pääse. Suuri osa amikseen menijöistä ihan turhaan opiskelee koko peruskoulun oppimäärää, supistetumpi riittäisi heidän tarpeisiinsa vallan hyvin.

[/quote]Näinhän se on. Me opet emme vain voi sanoa sitä ääneen, ettei kenellekään tule paha mieli. Ja milläs opetusministeri sitten kaikki ammattiopistot täyttäisi, kun kukaan ei sinne menisi.

[/quote]

napinapi tykkäät kuitenki!

sitäpaitsi täällä näyttää olevan monta kokoomusnuorta teidän persujen näkökulmasta.

Vierailija
37/178 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täydellinen työläistausta, siskoni on ensimmäinen ylioppilas. Sitä ennen oltiin työläisiä, sitä ennen renkejä ja piikoja tai torppareita. Ja olen ylpeä taustastani. Ja siitä, että olen työväkeä. En ole käynyt lukiota, en yliopistoa. Teen työtä josta pidän ja koen sen hyödylliseksi yhteiskunnalle. Ilman minun ammatikuntaani, ei yksikään äiti tai isä kävisi töissä. Vaikka minulla ei ole korkeakoulutusta, olen sivistänyt itseäni mm. avoimessa yliopistossa, harrastan paljon. Myös lapseni harrastavat ja lukevat, siitäkin huolimatta että ovat amispölöjä kuten suku heitäkin ennen. Luen sanomalehteä, seuraan aikaani, käyn teidenäyttelyissä, museoissa ja teatterissa. 

Minun ei tarvitse pönkittää itsetuntoani yleissivistävällä lukiolla, ymmärsin jo nuorena, että on muitakin keinoja hankkia sivistystä.

Vierailija
38/178 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:01"]

[/quote]

napinapi tykkäät kuitenki!

sitäpaitsi täällä näyttää olevan monta kokoomusnuorta teidän persujen näkökulmasta.

[/quote] Yksi ja sama. Mutta kerro nyt, kuinka monta prosenttia teidän koulusta hakee ammattiopintoihin, kuinka monta lukioon. Ja kuinka moni lukion käyneistä jatkaa heti yliopistoon?

Vierailija
39/178 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katson näitä raksapuolelle meneviä jätkiä, mietin, että nämäkö idiootit meidän talot rakentavat. Miksei sinne koskaan hae ne fiksut pojat?

Vierailija
40/178 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 20:10"]

Mulla on täydellinen työläistausta, siskoni on ensimmäinen ylioppilas. Sitä ennen oltiin työläisiä, sitä ennen renkejä ja piikoja tai torppareita. Ja olen ylpeä taustastani. Ja siitä, että olen työväkeä. En ole käynyt lukiota, en yliopistoa. Teen työtä josta pidän ja koen sen hyödylliseksi yhteiskunnalle. Ilman minun ammatikuntaani, ei yksikään äiti tai isä kävisi töissä. Vaikka minulla ei ole korkeakoulutusta, olen sivistänyt itseäni mm. avoimessa yliopistossa, harrastan paljon. Myös lapseni harrastavat ja lukevat, siitäkin huolimatta että ovat amispölöjä kuten suku heitäkin ennen. Luen sanomalehteä, seuraan aikaani, käyn teidenäyttelyissä, museoissa ja teatterissa. 

Minun ei tarvitse pönkittää itsetuntoani yleissivistävällä lukiolla, ymmärsin jo nuorena, että on muitakin keinoja hankkia sivistystä.

[/quote] Minun sukulaissieluni ja varmaan teemme samaa työtäkin. Mutta meillä taas minä olen ainut suvustamme, joka ei ole käynyt lukiota.