Miehen kans riita. Nukkuisitko kusisessa sängyssä?
Mies on sydänjuuriaan myöten mulle loukkaantunut kun sanoin, että huomenna lähdetään sitten ostaan uus sänky. Oon viimeiset 2 yötä nukkunut vierashuoneessa syystä että mies sai epileksiakohtauksen muuan yö sitten ja laski alleen. Itse en herännyt siihen kohtaukseen vaan siihen, että olin likomärkä selästä, yöpuku imeny sitä pissaa. Siivoa sitten jenkkisänkyä, niin ihan runkoon asti menny se pissi.
Ja joo, ollaan oltu jo yhteydessä neuronpoliin. Kohtauksia ei ole ollut moneen vuoteen jne ja koskaan aiemmin ei ole sänkyyn pissannut. Nyt sitten en saisi haluta uutta sänkyä? Hällä ei haittaa ollenkaan kusen keskellä nukkuminen, onhan se jo kuivanu!
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:16"]Itse vaihtaisin ehkä vaan petarin ja pesisin sängyn tekstiilinpesukoneella. Jos siellä jousissa on jotain kuivunutta kusta, niin ei kai se sieltä haise tai kimppuun hyökkää?
[/quote]
Sama. Sängystä pestäisiin ne mitä voudaan ja uusi petari, eri adia jos sänky haisee, silloin hommattaisiin uusi.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:06"]Ai mä oon känässä kussut sänkyyn monta kertaa. Kyllä se kuivuu so what???
[/quote]
Alkkis.
Eikö sen jenkkisängyn voi pestä? Pesuhuoneeseen ja pesuainetta niskaan, kunnon huuhtelu ja kuivatus.
Jos ei kusta saa pois niin sitten uusi sänky.
Miten joku kommentoija voi nukkua kissan kusemassa sängyssä?
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:26"]
Eikö sen jenkkisängyn voi pestä? Pesuhuoneeseen ja pesuainetta niskaan, kunnon huuhtelu ja kuivatus. Jos ei kusta saa pois niin sitten uusi sänky. Miten joku kommentoija voi nukkua kissan kusemassa sängyssä?
[/quote]
Mission imbossible. Raahaappa tommonen kompakti 40cm paksuinen patja ja pese se kunnolla vedellä. Olisi kuiva ehkä ensi pääsiäisenä. Ja se pissi on menny ihan pohjia myöten myös alarunkoon.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:06"]
Ai mä oon känässä kussut sänkyyn monta kertaa. Kyllä se kuivuu so what???
[/quote]
Minä myös. Se on oikeastaan kiihottavaa. Teen niin välillä ihan tahallani. Alla on muovi niin ei pyykkiin mene kuin lakana.
Ap, ota hiukan rennommin!
En välttämättä ostaisi uutta sänkyä. Petarin pesu riittäisi, ja jousipatjat voi myös suihkuttaa puhtaakdi ihan suihkussa. Sänky maksaa kuitenkin yli tonnin helposti ja ekologisuuttakin kannattaa iettiä.
Pesulat vuokraa tekstiilinpesukoneita. Siis sellainen imurin näköinen härpäke, joka ensin suihkuttaa vettä ja pesuainetta ja sitten samantien imee sen pois. Ne puhdistaa kyllä tosi hyvin.
Uusi sänky vaan. En nukkuisi itsekään kusipatjoilla.
Minä saan noita epilepsiakohtauksia ihan kaupungillakin ja kusen ympäriinsä. Ikävää, kun talvella kusi ei haihdu vaatteista samalla tavoin kuin kesällä.
Kohtaus on ollut paha, jos noin on käynyt. Toivottavasti ei ala toistumaan. Mieheni on suhteemme aikana saanut viisi epilepsiakohtausta, eikä niihin liity sirtsankarkailua. Epilepsia voi olla hyvin monenlainen tauti.
Jos ap on esittänyt asiansa kuvailemallaan tavalla noin negatiiviseen sävyyn, niin miehen pitäisi pitää pissisänky ja hommata fiksumpi akka itelleen.
Voisin nukkua väliaikaisesti, eli en tosiaan lähtis evakkoon jos patja on kuiva. Mut kyllä mielellään haluaisin uuden sängyn. Ja sit jatkoon konepestävä petari ja siihen väliin kosteussulku. Eihän se epilepsialleen mitään voi, mut varautuisin silti.
Eibse kusi mitään myrkkyä ole. Jotenkin törkeää kerskakulutusta ostaa uusi sänky vain ton takia. Lakanat ja suojukset pesuun ja kunnon kuivatus patjalle. Ei se kuivunut kusi puhtaan lakanan läpi tule.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:06"]Ai mä oon känässä kussut sänkyyn monta kertaa. Kyllä se kuivuu so what???
[/quote]
Eeeeeyyyyaaaaah!
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:39"]
Eibse kusi mitään myrkkyä ole. Jotenkin törkeää kerskakulutusta ostaa uusi sänky vain ton takia. Lakanat ja suojukset pesuun ja kunnon kuivatus patjalle. Ei se kuivunut kusi puhtaan lakanan läpi tule.
[/quote]
Niinpä. Mutta nää on näitä hyvinvointivaltion first world probleemoita.
Tulee hirveän paha mieli vakavan sairauskohtauksen saaneen miehesi puolesta. Kylmiä akkoja täällä.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:43"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:39"]
[/quote]
Niinpä. Mutta nää on näitä hyvinvointivaltion first world probleemoita.
[/quote]
Muakin nauratti tää. Joo on tosiaan ongelma :D. Voisi asiat olla paljon paljon huonomminkin.
ap
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 19:04"]
En nukkuisi siinä sängyssä, mutta mitä miehesi on muka voinut asialle, jos hän on epilepsiakohtauksen aikana laskenut alleen? Ei yhtään mitään. Jotenka vähän ymmärrystä, että miestäsi saatta jonkun verran hävettää tämä äksidentti, eikä sinun jyrkkä asenteesi auta asiaa.
[/quote]
Onko täällä kukaan puhunut muka voineesta kohtauksesta. Haloo taas. Lukee kunnolla jooko.