Mitä ja miten juoda, että tulisi "hyvä hiprakka"
Tyttöjen illanvietto tulossa. Antakaas vinkkejä mitä ja miten nauttia alkoholia fiksusti. Aloitetaan jo kuuden aikaan illalla ja pitäisi jaksaa/kyetä lähteä yökerhoonkin. Miten olla sopivasti hiprakassa koko ilta? Niin ettei ala väsyttää tai ole liian humalassa?
Kommentit (24)
Riippuu ihan ruumiinrakenteesta.
Minä olen yleensä aloitellut jollakin 17 %/ 0,5 litraa.
Sitten baarissa drinkkejä ja mietoja muutamia pitkin iltaa, jotta mieliala ei laske. Minun ainakin pitää olla kuitenkin selvästi jo hiprakan yli, jotta mieliala on parhaimmillaan. Pienessä maistissa alkaa väsyttää tai tylsistyttää.
Aloittele kuohuviinillä tai shamppanjalla, noin 2-3 lasillista ja sen jälkeen viinillä, noin lasi-kaksi lasillista per tunti. Välissä voit ottaa taas lasillisen kuohuvaa. Noilla tulee täydelliset nousujohteiset humalat, jotka sopivat hyvin sosiaalisiin tilanteisiin. Väliin voi ottaa jonkun pelkän red bullin sellaisenaan, että pysyy virkeänä. Väkevät ovat liian salakavalan vahvoja ja olut liian ruokaisaa -> alkaa nuuduttaa. Siideristä tulee ällöttävä sokerihumalainen olo. :D T. Harvoin humaltuva ja silloinkin sivistyneesti hiprakassa
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:51"]
Riippuu ihan ruumiinrakenteesta.
Minä olen yleensä aloitellut jollakin 17 %/ 0,5 litraa.
Sitten baarissa drinkkejä ja mietoja muutamia pitkin iltaa, jotta mieliala ei laske. Minun ainakin pitää olla kuitenkin selvästi jo hiprakan yli, jotta mieliala on parhaimmillaan. Pienessä maistissa alkaa väsyttää tai tylsistyttää.
[/quote]
Miehenä olen varmaan huono arvioimaan, mutta ei kai puolen litran pullo 17% likööriä riitä naisellekaan paljon mihinkään? Sehän on sama asia kuin joisi 5,6 kaljaa tai 3,7 puolen litran siideriä. Kai nainen sillä ihan kivaan hiprakkaan pääsee, mutta ei kai toi vielä hiprakkaa seuraavaan känniin riitä? Miehet voi hyvin juoda 13-15 kaljaa ennen baariin menoa. Nopeasti luulisi, että naisenkin täytyy juoda sellainen 8-10 alkoholiannosta ennen kuin on baarikunnossa.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:45"]
shampanjasta tulee hyvä hiprakka, ei liian nopeasti nautittuna. pullo 2 h:ssa
[/quote]
Eli illan aikana pitäs juoda noin neljä pullollista skumppaa. Kuulostaa aika paljolta ap