suositelkaa kivaa ravintolaa oulun keskustassa.
Yövytään oulussa perheen kanssa matkalla leville.
Osaisko joku suositella hyvää/kivaa ravintolaa keskustan alueella?
Kommentit (26)
Suosittelisin, mutta en ole Oulussa päinkään, saati sitten keskustassa.
kerrotko vähän, minkä tyyppistä ravintolaa olisit ajatellut? Oulussa on paljon etnisiä ravintoloita (kiinalaista, intialaista, välimerellistä, kreikkalaista, turkkilaista, nepalilaista, venäläistä jne) ja sitten enimmäkseen ketjuravintoloita.
Pannu ainakin on ketjujen ulkopuolelta suosittu "perusravintola". Cafe Roosteria on moni kehunut (en ole itse ehtinyt testaamaan), mutta on vähän enemmän kahvila kuin ravintola. Puistolassa söisi vähän hienommin. Nämä siis näitä ei-etnisiä.
Pannu Stockmanin alapuolella tarjoaa monenlaisia herkkuja: pihvit, ruukut, pannupitsa, lasagne, salaatteja, jälkkäreitä, kahveja... Hieno tunnelma. Rosso ja Torero ovat rinnakkain ja molemmissa kaikille jotain. Etnisistä nepalilainen Sauraha on viihtyisä paikka ja ruoka on todella hyvää ja naan-leivät valtavia - varaudu puhumaan englantia tarjoilijoiden kanssa :) Fransmanni normaali maalaisranskalainen ravintola. Meksikolainen Pancho Villa on viihtyisä, annokset hyviä ja jokaiselle löytyy jotain.
Torilla Scandicissa ehkä vähän aikuisempaan makuun ja aina mielenkiintoinen lista moderneine herkkuineen, esim. erikoishampurilaisia, tapaksia, pihvejä... Grill it! on vähän tasokkaampi ravintola, hienoja ruokia. Oma _lounas_ravintolasuosikkini on Vintti Stockmanin yläkerrassa: siellä on aina kahta eri keittoa lisukkeineen edulliseen hintaan (muistaakseni 6,80 e) ja pienen lapsen annoksen sai ainakin aiemmin aikuisen annoksen ohella hyvin edullisesti (3 e).
Sokeri-jussin kievarista saa oulun parhaat ruuat.
Suosittelen alkuruuaksi rössypottuja ja pääruuaksi kunnon läskisoosia
[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 12:05"]Sokeri-jussin kievarista saa oulun parhaat ruuat.
Suosittelen alkuruuaksi rössypottuja ja pääruuaksi kunnon läskisoosia
http://www.sokerijussi.net/alacarte.php
[/quote]
Ruoka ei ole niin erikoista, mutta miljöö korvaa nekin puutteet
Puistola on tähtimeininkiä ja ei niin lapsiperheen paikka - ellei mukana ole nuoria ja on tarkoitus syödä hienosti :) Cafe Roosterin sisustus on ihana: erkkereitä, soppeja, monenlaisia pöytäryhmiä. Sieltä saa kotiruokalounasta, hampurilaisia ja salaatteja. Salaattiravintola Salad & Cafe Oliviasta saa salaatteja, kahveja ja jäätelöitä.
Tuli mieleen vielä Tuba, jos haluat ruokailla retrosisustuksessa ja syödä laadukkaasta pihvilihasta valmistettuja hampurilaisia tai mielenkiintoisen lounasbuffetin. Pikkukävelymatka keskustasta Tietomaahan päin.
Olimpos, Välimeren ravintola ja maistuvaa ja isot annokset
Sokerijussin miljöö on kyllä todella hieno, pidän, mutta lapsiperheelle ehkä vähän hintava menyy. Kyllä Sokerijussin ruoka on nimenomaan erikoista: kutunjuustoa, poroa, karitsaa, kuhaa :)
Vierailija kirjoitti:
Istanbul tai Crecian
Crecianista saa Oulun parasta kreikkalaista ruokaa ja aivan mahtava tunnelma.
Pahus! Olen Tampereella. Muuten olisin suositellut.
Pakko olla eri mieltä Puistolasta, siellä voi käydä hyvin perheen kanssa. Hyvä paikka kun tarjolla on lista ruuat ja pizzoja. Pakko sanoa että ihan sama missä ryysyissä välillä on siellä käynyt niin olen saanut hyvää palvelua eikä ole katsottu nenänviertä pitkin yhtään.
Tietenkin ei ole tiedossa millaista ruokaa halutaan mutta peruspaikkana esim Pannu menee (sama omistaja kuin puistolassa).
Jos hakee hienompaa niin Alfred tai Hella. Kummankin listat löytyy netistä. Alfred on päälle vuoden vanha mutta itselle sijoittunut parhaaksi treffipaikaksi puolison kanssa. Annokset ei ole isoja mutta todella hyviä. Hella on legendaarinen ihan loistava paikka. Kumpaankin paikkaa kannattaa ennakkon varata pöytä varsinkin Alfred on aika täyteen buukattu koko ajan.
Rotuaarilla oleva italica taberna, on hyvä kokemus mutta sinne kannattaa varata pöytä etukäteen, uutena paikkana olen kuullut La Sinfonica josta en voi sanoa mitään koska en ole käyny vielä.
Tietenkin pakko mainita Kauppuri 5 ja Cafe Rooster, vaikka kummastakin saa burgereita niin on aika erillaiset kuitenkin. Roosterilla on listalla muutakin hyvää ruokaa joten jos hakee enemmän vaihtoehtoja tarjolle Rooster on hyvä, sinne myöskin voi varata pöydän tarvittaessa. Kauppurin kohdalla osa haukku ja osa kehuu, itse käyn välillä kun tarvitsee jotain ihan muuta ja olen ollut tyytyväinen kun nälkä on poistettu.
Itse kiertäisin Sokeri-jussin kaukaa, laatu on laskenut koko ajan sen mukaan kun vuodet kuluu, tietenkin jos paikan ulkonäkö ja paikka on tärkeämpä kuin itse ruoka mitä syö niin sitten kannattaa mennä sinne. Suosittelisin paikkaa vain ihmisille joita en halua nähdä tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
kerrotko vähän, minkä tyyppistä ravintolaa olisit ajatellut? Oulussa on paljon etnisiä ravintoloita (kiinalaista, intialaista, välimerellistä, kreikkalaista, turkkilaista, nepalilaista, venäläistä jne) ja sitten enimmäkseen ketjuravintoloita.
Pannu ainakin on ketjujen ulkopuolelta suosittu "perusravintola". Cafe Roosteria on moni kehunut (en ole itse ehtinyt testaamaan), mutta on vähän enemmän kahvila kuin ravintola. Puistolassa söisi vähän hienommin. Nämä siis näitä ei-etnisiä.
Löytyykö oulusta yhä venäläinen ravintola? Tekee mieli Borssikeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Pannu Stockmanin alapuolella tarjoaa monenlaisia herkkuja: pihvit, ruukut, pannupitsa, lasagne, salaatteja, jälkkäreitä, kahveja... Hieno tunnelma. Rosso ja Torero ovat rinnakkain ja molemmissa kaikille jotain. Etnisistä nepalilainen Sauraha on viihtyisä paikka ja ruoka on todella hyvää ja naan-leivät valtavia - varaudu puhumaan englantia tarjoilijoiden kanssa :) Fransmanni normaali maalaisranskalainen ravintola. Meksikolainen Pancho Villa on viihtyisä, annokset hyviä ja jokaiselle löytyy jotain.
Torilla Scandicissa ehkä vähän aikuisempaan makuun ja aina mielenkiintoinen lista moderneine herkkuineen, esim. erikoishampurilaisia, tapaksia, pihvejä... Grill it! on vähän tasokkaampi ravintola, hienoja ruokia. Oma _lounas_ravintolasuosikkini on Vintti Stockmanin yläkerrassa: siellä on aina kahta eri keittoa lisukkeineen edulliseen hintaan (muistaakseni 6,80 e) ja pienen lapsen annoksen sai ainakin aiemmin aikuisen annoksen ohella hyvin edullisesti (3 e).
Saako yhä keittolounaan 6.80 eurolla?
Istanbul lopetti jo aikaa sitten.
Sokeri-Jussilla saa ABC-tasoisen makuelämyksen kalliiseen hintaan. Internetissa kiertävät huhut paikan johtamiskulttuurista asettavat sen kyseenalaiseen valon.
Hugo, Mesob, Uleåborg 1881, Hella, noista aloittaisin itse, mutta en tiedä onko ne "kivoja koko perheelle".
Istanbul tai Crecian