Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisitteko 80 euroa riittämään kolmen hengen ruokiin viikossa?

Vierailija
20.02.2015 |

Kyseessä siis kaksi aikuista ja yksi kaksivuotias.

Kommentit (102)

Vierailija
21/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 21:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 17:27"]

Tämä ketju taas kerran paljastaa: Suomessa on aivan liian hyvät palkat ja sosiaalietuudet. Isokin perhe saa ruuat maksimissaan 300 eurolla kuten useampi täällä jo kertonut. Suomen kalleus on pelkkä kupla. Opiskelijoiden elämä näemmä ei ole tiukkaa vaikka he jatkavat asiasta aina itkeä.

[/quote]

En usko. Kahden aikuisen köyhä taloutemme kuluttaa ruokaan keskimäärin 350€/kk. Ja siinä todellakin on hyödynnetty tarjouksia ja ostettu halvinta kelpaavaa. Roskiin ei ruokaa meillä päädy.

Eri asia on tietysti jos on tarkoitus vain sinnitellä elossa syömisillään, voihan sitä syödä vaikka pari kertaa päivässä kuivaa puuroa suolalla maustettuna ja vaihteen vuoksi keitettyjä perunoita. Pitemmän päälle ei toimi kovin hyvin.

[/quote]

Onko teillä paljon kalliiksi tulevia ruokarajoitteita tai oletteko esim. autottomina syrjäisellä maaseudulla superkalliin kauppa-auton varassa? Jos ette, olette joko tosi nirsoja tai uusavuttomia. Sorry. Oma ruokabudjettini on jo useamman vuoden ollut korkeintaan 100 €/kk ja hyvin olen pärjännyt, vaikka olen ostanut ruokani enimmäkseen Sittarista. Ja siihen sataseen sisältyy lounas (eväät), satunnaiset kahvittelut ja kaikki.

[/quote]

Sulla ei siis ole miestä, joka söisi samassa taloudessa? Miehet syö lähes poikkeuksetta enemmän kuin naiset. Joskus jopa todella isoja määriä. Siksi yhden naisen taloutta ei voi kertoa kahdella ja saada keskimääräisen heteroparin ruokabudjettia. 200€/kk ruokaan on todella vähän.

[/quote]

Niin, ei mulla ole miestä. Olen itse mies ja käyttänyt ruokaan jo monen vuoden ajan korkeintaan satasen kuussa. Ja en ole hyödyntänyt leipäjonoja tai dyykkanut.

Vierailija
22/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aterialla perunaa ja lihaa/kalaa/makkaraa. Keittoja, näkkileipää, tarjousleikkeleitä, juomana vettä tai laimennettua mehua. Leivät ja pullat leipoo itse. Levitteen voi tehdä itse tyyliin 1 osa voita, 1 osa öljyä ja 1 osa vettä. Puurpt ovat halpaa ruokaa, samoin munakkaat, makaronilaatikot. Hedelmät korvataan pakastemarjoilla.  Saisin oikein hyvin riittämään tuon summan 5-henkiselle perheelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin, mutta ei se olisi ravintoarvoiltaan kovin loistavaa. Mutta nälkä lähtisi.

Vierailija
24/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä saa kympinkin riittämään, jos tarkoitus on vain pysyä hengissä...

Vierailija
25/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

helposti

Vierailija
26/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te syötte, jos se EI riitä?

Vierailija
27/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti, kun se riittää myös 5-hengiselle perheelle. Ruoka on tuolloin peruskotiruokaa ja mukaan mahtuu salaattia ja kasviksia sekä hedelmiäkin. Ruoka tehdään itse alusta lähtien eli ei eineksiä.

Vierailija
28/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin. Ostaisin perunaa ja muita vihanneksia, papuja, tomaattisoseita, puurohiutaleita, muutama jauhelihapaketin, leivän kanssa tulisi vaikeaa mutta näkkäri on aika riittoisaa. Paljon keittoruokia, esim. jauhelihakeitto syntyy vähistä aineksista ja riittää alle 200 g. Mieheni ei varmaan kestäisi, vaan menisi ostamaan pihvilihat luottokortilla... Se ei kestä pihistelyä, joku lapsuustrauma.

Vierailija
29/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:02"]

Saisin, mutta ei se olisi ravintoarvoiltaan kovin loistavaa. Mutta nälkä lähtisi.

[/quote]

Samaa mieltä, aika tiukille menisi tuon 80 kympin kanssa, jos pitäisi terveellisesti syödä. Jos siis kaikki kolme syövät kaikki päivän ateriat kotona.

Vierailija
30/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo jos isännälle olisi kauppabanni

Vierailija
31/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:06"]

Joo jos isännälle olisi kauppabanni

[/quote]

Meillä on sama homma. En tajua, miten voi saada kauppaan kulumaan joka kerta lähemmäs 50 euroa ostamatta kuitenkaan mitään tarpeellista. :( Olen ajatellut, että laitan miehen kauppalakkoon kuukaudeksi, ja näytän sen kuukauden jälkeen, kuinka paljon normaalia enemmän jäi rahaa säästöön.

Vierailija
32/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee 4hlö ruokaan viikossa 50€ ja meillä syödään todella terve

Vierailija
33/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:02"]

[/quote]

Samaa mieltä, aika tiukille menisi tuon 80 kympin kanssa, jos pitäisi terveellisesti syödä. Jos siis kaikki kolme syövät kaikki päivän ateriat kotona.
[/quote]

Meillä syö seitsemän hengen perhe viikossa ehkä 100-150 € edestä. Tavallista terveellistä kotiruokaa. On kalaa, lihaa ja kasvisruokaa. Toki pakastimessa on marjoja ja itse kasvatettuja vihanneksia joita hyödynnän paljon. Leivon myös vaalean leivän itse.
Hyvin pärjää kun tekee ruokalistan ja käy kerran viikkoon kaupassa (ei tule heräteostoksia).

Vierailija
34/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin riittäisi, jos ei ulkona syötäisi.

Vierailija
35/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, jotka muka söisitte hyvin ja terveellisesti tuolla rahalla, kertokaapas jotain ateriavinkkejä tyhmemmälle. Meillä tuli yllättävä meno, jonka takia pari seuraavaa kuukautta ruokabudjetti on normaalia pienempi, ja pitäisi selvitä tuolla 80 eurolla viikossa. ap

Vierailija
36/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosta tulee 3,8€ per päivä yhdelle henkilölle, eli tosi helposti.

Vierailija
37/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies tuhlaa ihan hirveästi kauppaan. Ostaa paljon herkkuja, eineksiä itselleen, heräteostoksia. Sitten jupisee, että menee ruokaan niin ja niin paljon. Meillä työnjako on mennyt niin, että minä maksan säännöllisistä tuloistani laskut, miehen tulot vaihtelevat ja siksi ruokapuoli hänellä.

Vierailija
38/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusruokia. Jättää kalliimmat pois,niin hyvin selviää. Käy katsomassa esim. Marttaliiton sivuilta vinkkejä jos ei oma pää pelaa.

Vierailija
39/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti.

Vierailija
40/102 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuolla summalla saa hyvää ja terveellistä ruokaa kolmelle hengelle viikoksi. Se kuka väittää muuta ei omaa rahantajua tai ymmärrystä ruoasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan