Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin koira haukkuu/ulvoo aina päivisin

Vierailija
20.02.2015 |

Asun kerrostalossa ja jossakin asunnossa haukkuu aina päivisin koira. Välillä kuuluu myös surumielistä ulvontaa. Mielestäni koira kuulostaa keskikokoiselta/isolta, ei miltään terrieriltä siis. Itsessään haukkuminen ei häiritse, vaan lähinnä huolestuttaa, onko koiralla joku hätä kun haukkuminen on jatkuvaa. En osaa kuitenkaan paikantaa ääntä mihinkään tiettyyn asuntoon. Tiedän, että rapussa asuu yksi sokea nainen, jolla on opaskoira, mutta ei kai opaskoirat oikein noin voi metelöidä. Onkohan joku koira yksin ja itkee päivät omistajansa perään?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilusti vaan lappua porraskäytävän ilmoitustaululle. Mä ainakin haluaisin tietää, jos koirani ulvoisin päivisin töissä ollessani. Keinot sen lopettamiseen kyllä löytyy. Siis ulvomisen, ei koiran :)

Vierailija
2/9 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opaskoira ulvo. Mutta veikkaan että joku on ottanut koiran joka nyt sitten ei ole vielä tottunut olemaan yksin ja sitä itkettää. Voit laittaa ystävällisen kirjeen hänen postilaatikkoonsa. Jotta hän tietää että koira ulvoo ikäväänsä. Yleensä se menee ohi ajan kanssa kun koira tottuu olemaan yskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minäkin haluaisin tietää. Nykyisessä talossa ei ole kukaan tullut sanomaan mitään koirasta, joten oletan ettei ulise tai hauku, ja jos se sitä tekisi niin toki haluaisin korjata asian sekä naapureiden, että koiran mielenterveyden vuoksi :)

Vierailija
4/9 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mä asun kanssa kerrostalossa, ja myös mun naapurin koira ulvoo päivittäin. Se pitää tasaisin väliajoin karmivan kuuloisia ulvontakonsertteja, jotka päättyy haukkuhepuliin. Yksi sessio ei kauaa kestä, mutta näitä sessioita tuntuu olevan omistajan poissaollessa noin tunnin välein, jos rapussa ei tapahdu mitään kiinnostavaa. Lisäbonuksena omistaja tekee tietenkin kolmivuorotyötä... :/ Tosin rekku on öisin hiljempaa, virittelee kurkkunsa yleensä vasta aamun tullen.

Täällä meidän talossa asialla on pikkuinen valkoinen karvakasa, ei se puudeli taida olla mutta joku vastaava, oisko kuitenkin lähempänä terrieriä..?

Just mietin että pitäiskö isännöitsijälle laittaa viestiä. Omistajat ovat mukavia, ollaan hyvissä väleissä ja tiedän, että ovat yrittäneet kouluttaa koiraansa. Tuntuu vain, että koira tarvitsisi tehostetun treenijakson, kun taas ulvontameininki tuntuu pahenevan. Ehkä sana isännöitsijältä saisi ne suhtautumaan ongelmaan vakavammin. Ne kun tuntuu ajattelevan, että kun se ei ihan jatkuvalla syötöllä hauku, niin ei se varmaan iso haitta ole. Mutta se ulvominen on ihan karmeeta kuultavaa, sellaista kalmanvollotusta....

Vierailija
5/9 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaja ei välttämättä tiedä miten koira käyttäytyy kun hän ei ole kotona.

Vierailija
6/9 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos, ajattelinkin vähän tuota lapun laittamista. Haukkumista on ollut jo pidemmän aikaa, ainakin syksystä asti. Silloin olin koulussa päivisin, mutta muistan joitakin kertoja samanlaista ulvontaa kuulleeni. Nyt olen töissä ja teen kolmivuoroa, joten päivisin tulee oltua enemmän kotona.

En tosiaan tiedä yhtään, mistä asunnosta tai kerroksesta se haukkuminen kuuluu eli mitä kirjoitan lappuun? "Hei kaikki koiran omistajat tässä talossa..." Itse asun 4. kerroksessa ja luulen, että haukunta kuuluu jostakin yläpuolelta, mutta en ole ihan varma. Talossa on yhdeksän kerrosta.

Vierailija
7/9 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että jäljitä se asunto josta ulvonta kuuluu (Ei pitäisi olla vaikeaa. :D )ja laita lappu postiluukusta (Jos on väliovi) tai oveen. Tai sitten menet sanomaan ihan suoraan.

Koiralla ei ole akuuttia hätää vaan ulvoo yksinjäämistään ja eroahdistustaan. Mutta stressaavaahan tuo on koirallekin, joten olisi hyvä että omistaja tietäisi siitä ja saisi sen loppumaan.

Eroahdistus on siitä hankala että se alkaa monesti vasta kun omistaja on jo lähtenyt ja kaukana kotoaan. Se myös loppuu ennen omistajan saapumista, koira voi kuulla esim. tutut askeleet jo kauempaa, hissin kolahduksen tai avaimen kilinän, josta tunnistaa omistajansa. Siksi ulvonta voi jatkua vuosikausia kun omistaja ei siitä tiedä.

Itse ainakin haluaisin tietää.

Vierailija
8/9 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, laita vaikka hissiin lappu että luultavasti jostain sinua ylempänä olevasta asunnosta kuuluu päivisin koiran haukkua ja ulvontaa. Tai jos jaksat, käy kuuntelemassa parissa sinua seuraavassa kerroksessa jos voisit paikantaa sen johonkin tiettyyn asuntoon.

5, tuossa tilanteessa ei ole mielestäni liioiteltua ilmoittaa isännöitsijälle, kun olet jo itse manininnut naapureille asiasta eikä siihen ole tullut parannusta.

Vierailija
9/9 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken koira taas haukkui ja sain jäljitettyä asunnon. Mukavampi mielestäni viedä lappu suoraan omistajille kuin laittaa yleisesti rappukäytävään pällisteltäväksi. Koira kuulosti nököttävän ihan oven takana ja tarkemmin kun kuulostelin, taisi se olla joku pienempi koira sittenkin. Haukku oli lähempää kimakampi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän