Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi minua kiusataan aikuisiällä?

Vierailija
20.02.2015 |

Lapsena olin ylipainoinen ja ruma yksinäinen hyypiö. Käytännössä kaikki kiusaamisen ainekset olisivat olleet kohdillaan, mutta minua ei ikinä kiusattu koulussa, ei ala-asteella, yläasteella eikä lukiossakaan. Sen sijaan näin aikuisiällä olen kokenut kiusaamista niin yliopistossa kuin töissäkin, vaikka olen nykyisin "ihan normaali" eli olen onnistunut pudottamaan painoani ja meikkaamalla / pukeutumalla kauniisti näytän jopa ihan ok-näköiseltä naiselta. Miten aikuiset ihmiset kehtaa? Miksi pitää vittuilla, nälviä ja nauraa päin naamaa? Ettekö ymmärrä, miltä se tuntuu? Kiitos näiden "aikuisien" kiusaajien elämänäni on perseestä. Itken iltaisin ja tunnen oloni arvottomaksi. Itsemurhakin on käynyt mielessä, mutta en haluaisi luovuttaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin varmaan kuulun näihin "kivisiin porskuttajiin" hetkeksi voi mennä hämmennyksiin jonkun kummallisesta tai ilkeästä kommentista mutta sitten jatketaan. Jos niitä rupeaa ylenmäärin kuulumaan, niin sitten tarpeen mukaan joko vaihdetaan piiriä/tiimiä/maisemaa tai ilmoitetaan suorasuulle miltä kommentit minusta tuntuvat ja että hän voi minun puolesta pitää ne itsellään, tai laukoa niitä jossakin muualla. Minkään nasevien vastausten miettimiseen en aikaani uhraa. Tehokkainta on, tosiaan ilmoittaa suoraan, mikä käytöksessä minua loukkaa.

Vierailija
22/26 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat ovat usein itse mielenterveysongelmaisia. Se että joutuu mitätöimään muita loistaakseen itse kertoo mt ongelmista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:41"]

Kuvaileppas tarkemmin mitä tämä kiusaaminen on? Vaikea kuvitella että joku yliopistossa nälvii sinua. Jotkut ihmiset ovat töykeitä tottakai, mutta ei kaikki töykeys / epäystävällisyys ole samaa kuin kiusaaminen.

[/quote]

Esimerkiksi meillä oli ryhmätyö ja kun ryhmätyö jatkui seuraavana päivänä, niin eräs ryhmän henkilöistä sanoi minulle "hä oletko säki meidän ryhmäs, en kyl muista en olisit, ei sua huomaa ollenkaan". Ei mielestäni mitenkään kivasti sanottu, kun olin koko edellisen päivän tehnyt ryhmän kanssa töitä ja myös ollut äänessä, vaikka vähän hiljaisempi muita olenkin.

Toinen ryhmätyö oli sellainen, että ihmiset halusivat käyttää Facebookia viestimiseen. Minulla ei ollut Facebook-tiliä ja kun tämän sanoin, niin joku tokaisi "kenellä muka ei ole Facebookia nykypäivänä" ja joku toinen vastasi siihen "varmaan jollain yksinäisellä hyypiöllä" ja ihmiset alkoivat nauraa.

Tässä nyt muutama esimerkki. Ehkä tämä ei välttämättä ole kiusaamista, mutta tekee oloni todella arvottomaksi. Luulisi aikuisilla ihmisillä olevan sen verran tilannetajua, että ei jokaista ajatustaan ääneen sano.

Ap

[/quote]

Toi on melko tavanomaista vähän typerämpien suomalaisten tapaa kommunikoida. Ilkeää mutta ei kiusaamista. Älä ota itseesi vaan opettele sanomaan jotakin takaisin. Sanot vaan törkeesti jotakin yhtä tökeröä. Eiköhän täältä vauvapalstalta ainakin opi törkeyksiä.

Vierailija
24/26 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 11:56"]

Mäkin varmaan kuulun näihin "kivisiin porskuttajiin" hetkeksi voi mennä hämmennyksiin jonkun kummallisesta tai ilkeästä kommentista mutta sitten jatketaan. Jos niitä rupeaa ylenmäärin kuulumaan, niin sitten tarpeen mukaan joko vaihdetaan piiriä/tiimiä/maisemaa tai ilmoitetaan suorasuulle miltä kommentit minusta tuntuvat ja että hän voi minun puolesta pitää ne itsellään, tai laukoa niitä jossakin muualla. Minkään nasevien vastausten miettimiseen en aikaani uhraa. Tehokkainta on, tosiaan ilmoittaa suoraan, mikä käytöksessä minua loukkaa.

[/quote]

Samaa mieltä !

Tuo ilkeä käytös/kiusaaminen jatkuu tasan niin kauan kuin sen antaa jatkua.

AP hyvä sano heti tilanteessa tuoolle ihmiselle, että hei mitä tarkoitat ? tuntuu pahalata, kun kohtelet minua noin...

eli ihmiosen täytyy oppia puolustamaan itseään. Nykyään on kaikkialla ihmisiä, jotka pönkittävät omaa egoaan toisten kustannuksella. Tyhmää. mutta niin vain on. SE jatkuu vain jos sen antaa jatkua !

Tsemppiä AP , nyt annat kuulua mitä mieltä olet ja sanot takaisin, samalle tasolle ei kannata alentua, mutta asiallisesti.

Vierailija
25/26 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kuulostaa vähän sosiaalisesti kömpelöltä. Ei tuo varsinaisesti ole kiusaamista, en usko että muut yksinkertaisesti välittävät jostain random ryhmätyöläisestä niin paljon että jaksavat kiusata. Sun pitää vain pitää puolesi tilanteissa, eikä jäädä vatvomaan jotain yksittäisi kommentteja.

Vierailija
26/26 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ap kyllä kuulosta mun mielestä sosiaalisesti kömpelöltä, vaan noi suorasuut jotka laukoo kommentteja ajattelematta toisten tunteita.