Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olisin vieraanvarainen vegaanille koska hän ei ole sitä minulle?

Vierailija
25.11.2021 |

Em

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin vieraana vegaanitaloudessa ja minulle syötettiin erittäin rasvaista pizzaa jossa oli ”vuustoa”. Ja he tiesivät että minulla on korkea kolesteroli. Olin erittäin loukkaantunut sillä luulin saavani jotain terveellistä.

Kasvirasvat alentavat huonoa kolesterolia. Eläinrasvat nostavat sitä.

Juurikin päinvastoin.

Katsokaapa "juuston joka ei ole oikea juusto" kalorimäärät!!!

No, terveellisyyttä ei mitata kaloreilla. Aito ruoka on aina parempi kuin jotkut korvikkeet.

Tofu, soija ja kaura ovat ihan oikeita ruokia, joita on syöty maailmassa vaikka miten kauan. Kaurapuuroa oli joka aamu aamupalaksi, kun kävin koulua. Onko sitten niin ihme, jos siitä tehdään maitoa?

Onhan sekin hölmöä, jos lähtee oikein ajattelemaan, että syömme lehmän vasikalle tarkoitettua maitoa. Luonnossa juuri mikään eläinlaji ei syö toisen eläimen maitoa. 

Ei nyt sentään.

Vierailija
42/46 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa väsynyttä.

Tästäkin ketjusta maksavat tietämättömät mainostajat ja Sanoma Media Finland, Ihan vinkiksi ;-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieraanvaraisuus on sitä, että tarjoaa jotain mistä itse tykkää ja mielellään tietää toisen tykkäävän.

Maistaisin ihan mielellään vaikka jotain kaurakermaa tai muuta, jota ei tule kotona syötyä. 

En odottaisi, että vegaani ostaa vain minua varten vaikka jonkun jäätelökakun tms, josta sitten syön pari palaa ja loput menee hukkaan. Mieluummin jotain, mitä he voivat itsekin syödä. 

Vegaanit ei ymmärrä asiaa toisin päin.

No voihan heille tarjota vaikka sipsejä ja karkkia.

Tai tehdä jotain kivaa hedelmäsalaattia tms.

Ei kai aina tarvitse olla hienoja juustoja ja grillaamista? 

Vierailija
44/46 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vegaanin valmistama liha-ateria on terveydelle vaarallinen. Vegaani ei osaa käsitellä lihaa. Hän ei tiedä paistoasteita, jolloin loiset ja mikrobit kuolevat, ei jäähdytyslämpötiloja tai säilytystä. Vegaanin kannattaa antaa tarjota vegaaniruokia, niin ei saa ruokamyrkytystä.

T. Vegaani, jolla on hygieniapassi

Täh, onko tämä vitsi? Mistä olet tämän keksinyt?

Juuri on parhaillaan karjalanpaisti uunissa, ja viime viikonloppuna tein lihapullia. Mistä päättelet, että vegaani olisi jotenkin tyhmempi näissä asioissa. Minua nauratti tuo, että emme osaa jäähdyttää tai säilyttää ruokia.

Koska moni vegaani, kuten minä itse, en osaa :) Ei se ole tyhmyyttä, vaan sitä, että liharuokamaailma ei kiinnosta. Ei lue asioista, joten ei tiedä. Onhan niitä vegaanikokkejakin, jotka valmistavat lihaa. En vaan ap:nä haluaisi vegaanin laittamaa liharuokaa, ettei käy hengen päälle.

Minä olen syönyt viimeksi lihaa neljännesvuosisata sitten, mutta silti laitan puolisolleni liha- ja kalaruokia. Ei ne köksäntuntien ja kodin opit täysin ole päästä hävinneet ja reseptejä on helppo hakea netistä. Se, mitä en tee enkä opettele, on lihan leikkaaminen enkä tietenkään opettele valmistamaan riistaa, kun en sitä tehnyt edes silloin, kun itse vielä söin lihaa.

Niin pitkään kuin karjalanpaistit, muut paistit, jauheliha ja prosessoidut lihatuotteet (makkara ym) maistuvat, niin ei minulle ole ongelma niitä valmistaa. Inhoan hajua ja meillä on erilliset pannut ja lastat ym lihatuotteille, mutta niin pitkään kuin minulta ei odoteta kalan perkaamista tai lihan leikkaamista, se menee ihan kuten leipominenkin kananmunia ja maitotuotteita käyttämällä.

Vierailija
45/46 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaanin valmistama liha-ateria on terveydelle vaarallinen. Vegaani ei osaa käsitellä lihaa. Hän ei tiedä paistoasteita, jolloin loiset ja mikrobit kuolevat, ei jäähdytyslämpötiloja tai säilytystä. Vegaanin kannattaa antaa tarjota vegaaniruokia, niin ei saa ruokamyrkytystä.

T. Vegaani, jolla on hygieniapassi

Luuletko että perus sekasyöjät tietää jotain paistoasteita tai jäähdytyslämpötiloja sen paremmin? :D Liha kypsennetään kunnes ei ole enää punaista vaan ruskeaa, siinä se. Masterchefit on erikseen. 

Vierailija
46/46 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olen vegaani, olen lähipiirissä tunnettu hyvistä lihapullistani ja karjalanpaistista. Niitä toivotaan aina. Omatekemiä lihapullia olen sentään syönyt 20 vuotta sitten, mutta karjalanpaistiani en ole maistanut koskaan.