Mikä iltalehdessä/ilta-sanomassa ärsyttää?
Minua ärsyttää eniten se, että aina kun käsitellään ulkomaalaisiin liittyvää asiaa, kommentointi on estetty.
Kommentit (76)
Tänään, että FANI hakkasi Tauskin. No tuskin se fani oli.
Sitten tälläiset " Lapsi hukkui kaivoon. Olitko paikalla, lähetä kuva."
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:52"]
Se että jokaisen videon edessä mainos, jota ei voi skipata
[/quote]
Minulla ei videot näy, koska minulla on adblock plus käytössä. Eipä näy sitten esim. Katsomon ohjelmatkaan, mutta en minä niitä erikoisemmin kaipaa.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:41"]
Aina jos lööpissä on " Suosikkilaulaja " tai " Suosikkimuusikko " tai " Suosikkinäyttelijä " se on joku jonka nimeä ei ole KOSKAAN kuullut. Jos artisti on tunnettu nimi on aina lööpissä.
[/quote]
Esimerkki tämän päivän lehdestä: Suomalainen keihäslegenda kuollut.
Kuka se voisi olla, joka olisi ikänsä ja saavutustensa perusteella jo legenda? Jorma Kinnunen? Pauli Nevala?
Ei vaan oikea vastaus on Väino Kuisma.
"Kuka?" saattaa joku teistä nyt kysyä. Kysyin ihan samaa itsekin. Kaikki kunnia herra Kuismalle ja osanotot hänen perheelleen. Mutta kun Kuismalla ei ole yhtään Olympia-, MM- tai EM-mitaliakaan, niin onko "legenda" ehkä vähän kuitenkin liioittelua..?
"Oletko aina tiskannut/harjannut hampaat/keittänyt spagetin/pessyt pyykin/jne. VÄÄRIN?" -otsikot :D
Eniten ärsyttää se fiidi.fi. Siis oikeasti, ihan ala-arvoista jorinaa. Myös kirjoitusvirheet ärsyttää. Jos saa kirjoittamisesta palkkaa, niin voisi edes oikolukea tekstinsä...
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 16:43"]
Eniten ärsyttää se fiidi.fi. Siis oikeasti, ihan ala-arvoista jorinaa. Myös kirjoitusvirheet ärsyttää. Jos saa kirjoittamisesta palkkaa, niin voisi edes oikolukea tekstinsä...
[/quote]
Mä katson aina ne kissavideot. Muut jutut jätän kyllä väliin.
No melkein kaikki, ainakin ne "Viisi asiaa jotka olet aina tehnyt väärin!" "Kuusi juttua jotka täytyy tietää/tehdä!" Ja sitten tosiaan "uutiset" jotka on niin turhasta väännettyjä.
Perheenäiti- ja perheenisä-uutiset, tyyliin "perheenisä puukotettiin kuoliaaksi". Nistillä oli kakara exän kanssa, ei tavannut tätä, eikä maksanut elareita ja iltsikka leipoo kapakkatappelussa kuolleesta luuserista jotain sankaria.
Autotoimittaja Pentti J. Rönkkö ärsyttää. Hirveästi asia- ja kirjoitusvirheitä ja todella tönkköä kirjoitusta. Ja useat kirjoitukset tyylillä "Varo tätä vaaraa liikenteessä!" Ja tämä "vaara" on sitten joku tien yli juokseva orava tms.
Ei ärsytä enää yhtään, kun en lue ko. valehtelevaa roskalehdistöä.
Monikin edellä mainittu, kuten kirjoitusvirheet ja "miksi huippumallin peppu on märkä!"-uutiset (edellämainittu tosin oli Seiskan huippujournalismia mutta sama tyyli on iltikselläkin). Ärsyttävintä on silti ne "Näitä 20 faktaa et tiennyt pulunpaskasta"-jutut, koska mitä yleisimmin ainakin itse tiesin niistä 19 ja kommenttien perusteella moni muukin. Raivostuttavan provosoivaa.
Kaikki edellämainitut, ja lisäksi se, että nettisivuilla tulee samat uutiset pariin kolmeen kertaan. Siellä siis näyttäisi olevan esim. 200 uutista, mutta todellisuudessa on vain 60, koska ne toistuvat uudelleen ja uudelleen vähän erinäköisinä otsikoina. Yleensä rullaan uutiset nopeasti alas ja käytän paljon enemmän aikaa sarjakuviin.
Lisäksi ärsyttää suunnattomasti se, että Ilta-Sanomien TV-lehteä ei saa ostaa erikseen vaan on pakko ostaa se paskalehti siinä kylkiäisenä. Sekään ei käy, että maksaisi molemmista mutta jättäisi lehden kauppaan. Tavallisesti ostan lehden tuosta kylältä, jossa ei ole niin nokonuukaa tuon säännön kanssa ja TV-lehti myydään yksinäänkin, mutta jos menee jonnekin Prismaan, niin heti nousee mekkala kassalla. Olen sitten näissä tilanteissa ostanut sen perkeleen lehden ja lahjoittanut sen perässä tulevalle.
Asiavirheet, muualta kopioidut jutut, kirjoitusvirheet, huonosti kirjoitetut jutut (eli surkeat toimittajat), naurettavat lööpit, ja se, että epätasa-arvoisesti on vain puolialastomia naisia, pitäisi tietysti olla yhtäpaljon tai mieluusti enemmän puolialastomia miehiä. Yhtään ip-lehteä en ole ostanut ainakaan 10 vuoteen em. syistä, iltasanomien verkkosivuilla käyn ehkä kerran kuukaudessa, vielä surkeamman iltalehden sivuilla en käy koskaan. Ei kiinnosta paska.
Toimittajat ovat tyhmiä kuin kevätpörriäistä toimittava ekaluokkalainen
[quote author="Vierailija" time="23.02.2015 klo 12:41"]
Aina jos lööpissä on " Suosikkilaulaja " tai " Suosikkimuusikko " tai " Suosikkinäyttelijä " se on joku jonka nimeä ei ole KOSKAAN kuullut. Jos artisti on tunnettu nimi on aina lööpissä.
[/quote] Tähän liittyen. Lööpeissä oli aikoinaan jotain tyyliin " Suosikkilaulajaa / muusikkoa epäillään vakavasta rikoksesta " Lopulta kävi ilmi että kyseessä oli Eerikan tappaja Touko Tarkki. En kai seuraa Suomen viihde-elämää kovin tarkasti koska nimi oli ihan tuntematon.....
Lukijoiden kommentit.