Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Joka kolmas nainen Suomessa kokee parisuhdeväkivaltaa

Vierailija
25.11.2021 |

Aivan järkyttävän yleistä. Miten voitaisiin tilannetta parantaa?

https://yle.fi/uutiset/3-12201838

Kommentit (388)

Vierailija
41/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Perheväkivalta tunnistetaan ja kirjataan huonosti Suomen terveydenhuollossa. Suomi on Euroopan unionin toiseksi väkivaltaisin maa naisille. Lähes joka toinen suomalaisnainen on kokenut fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa 15 ikävuoden jälkeen Euroopan keskiarvon ollessa joka kolmas."

Tämä on totuus eikä se poistu sillä että tämä ketju tullaan poistamaan  eikä sillä että mutta kyllä naisetkin....

Luuletko sinä ihan oikeasti Suomen olevan esim Viroa tai Puolaa vaarallisempi maa naisille?

EU:n teettämän tutkimuksen mukaan Suomi on häpeällisesti toiseksi vaarallisn maa naisille.

Voi olla vaikea niellä, olen pahoillani.

Ikäänkuin kyseiseen kyselyyn eri maissa vastailtaisiin samoilla standardeilla.

Paha katse on täällä jo väkivaltaa kun taas jossain italiassa avari mäkättävälle vaimolle on normikohtelua.

Oletko ihan varma? Voi olla, että vaimon veljet käyvät miehen luona antamassa hänelle normikohtelua.

Ritarointi ei kuulu Italialaiseen kulttuuriin ja veljet myös kurittavat omia vaimojaan kotona fyysisesti. Italiassa sekä naisia, että lapsia saa kurittaa fyysisesti eikä se ole väkivaltaa vaan kasvatusta.

Vain sinun haavekuvissa. Italiaankin pitää levittää feminismin ilosanomaa, niin saadaan nuo epäterveelliset tavat kitkettyä.

Vierailija
42/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen yli 15 -vuotias nainen on kokenut väkivaltaa. Itse olen kyllä saanut turpaani, useammankin kerran ihan suomalaisilta miehiltä (2kpl).

Jännämiehiltä siis. Eikö kiltti ja kunnollinen mies aiheuta kihelmöintiä jalkojen välissä kun jännämiehiä suosit?

Hassua miten näissä aina käännetään naisen syyksi kaikki, jopa miehen käytös. Monesta sarjamurhaajastakin on kehuttu miten mukava ja normaalin oloinen ihminen oli. Sarah Everardin murhaaja oli perhemies joka vei lapsensa sekä vaimon? kai myös piknikille lähelle paikkaa jonne dumppasi hänen ruumiinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että tällaiset tilastot ärsyttää suunnattomasti sitä miesryhmää joka mielellään näkisi kaiken pahan alkuna muualta tulleet miehet ja että suomimiehet on hyviksiä ja naisten turva. Nyt tämä maton vetäminen jalkojen alta kiukuttaa ja näkyy näissä keskusteluissa.

Vierailija
44/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulenpa että tällaiset tilastot ärsyttää suunnattomasti sitä miesryhmää joka mielellään näkisi kaiken pahan alkuna muualta tulleet miehet ja että suomimiehet on hyviksiä ja naisten turva. Nyt tämä maton vetäminen jalkojen alta kiukuttaa ja näkyy näissä keskusteluissa.

Juuri näin. Perustu väittävät, että muulta tulleet ovat vastuussa tästä kaikesta. En tiennytkään, että joka kolmannella naisella on ulkomaalainen mies. Suomalaismiehillä on epäterve suhde alkoholiin, minkä uskon näkyvän tässä.

Vierailija
45/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei pakota olemaan miehen kanssa. Ja sanon tämän itse entisenä uhrina. Elämä rauhoittuu kummasti kun jättää häiriintyneen sukupuolen edustajat elämästään, koskee myös ystävyyssuhteita.

Totta. En ymmärrä miinuksia. Nainen ei tarvitse karvaista hikistä äijää mihinkään ellei sitten ole miehestä riippuvainen mikä on todella noloa ja säälittävää. Minä veikkaan, että esim. Sanni ja Eveliina eivät koe parisuhdeväkivaltaa tai sen uhkaa.

Joo, naisethan on pyhiä enkeleitä, jotka ei KOSKAAN, ikinä turvaudu väkivaltaan tai tee mitään muutakaan laitonta. Kyllä maailmasta miehet pitäis eliminoida kokonaan, niin toteutuisi ihana dystopia, jossa kaikki laulaa käsi kädessä Kymbayaa.

Vierailija
46/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nainen, ja tuollainen ärsyttää mua. Niinkuin oikeasti jokainen suomalainen mies mätkisi vaimoja ja tyttöystäviä turpaan ihan tosta vaan. Kyllä mulla on huomattavasti turvallisempi olo suomalaisen miehen seurassa, kuin muualta tulleen (lähi-itä tmv.). Eikö teillä oikeasti ole hyviä miehiä edes lähipiirissä, vai onko ne kaikki muka väkivaltaisia hakkaajia?

Ei ole kukaan väittänytkään, että kaikki suomalaiset miehet harjoittaisivat perheväkivaltaa. Mutta valitettavan moni niin tekee. Ja on myös hyvä muistaa, että kaikista ongelmista on ihan turha yrittää syyttää ulkomaalaisia, kuten tietyn puolueen kannattajat monesti haluavat tehdä.

Vierailija
47/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nainen, ja tuollainen ärsyttää mua. Niinkuin oikeasti jokainen suomalainen mies mätkisi vaimoja ja tyttöystäviä turpaan ihan tosta vaan. Kyllä mulla on huomattavasti turvallisempi olo suomalaisen miehen seurassa, kuin muualta tulleen (lähi-itä tmv.). Eikö teillä oikeasti ole hyviä miehiä edes lähipiirissä, vai onko ne kaikki muka väkivaltaisia hakkaajia?

Sinun kokemukset tietysti mitätöi kaikki tilastot? Ei tietenkään jokainen mies vaan joka kolmas nainen kokee sitä suhteessa, kuten itsekkin otsikosta osaat lukea. Ehkä et itse ole se "Joka kolmas" Montakohan prosenttia Suomessa on muualta tulleita ja silti joka kolmas. Melkoiset haaremit heillä?

Vierailija
48/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90% miehistä Suomessa kokee henkistä parsisuhdeväkivaltaa. Isolla osalla suomimiehistä siis varsin pitkä pinna.

Näin on! Woke-naisia.

Vierailija
49/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen yli 15 -vuotias nainen on kokenut väkivaltaa. Itse olen kyllä saanut turpaani, useammankin kerran ihan suomalaisilta miehiltä (2kpl).

Ja tasan jokainen yli 15-vuotias mies on kokenut väkivaltaa. Tämä ei kuitenkaan jostain syystä ole ongelma.

Puhumme parisuhdeväkivallasta. Siitä, että oma puoliso lyö omassa kodissa. 

Niinhän te puhutte. Muu väkivalta ei teitä kiinnosta, koska uhreina ovat useimmiten miehet.

Ei ole naisten asia puuttua miesten väliseen väkivaltaan vaan se on teidän itsenne hoidettava ja mietittävä mitä sille teette. Naiset voi vain tuomita sen, mutta te olette itse se ongelma ja myös ratkaisu.

Ei ole miesten asia puuttua parisuhteiden väliseen väkivaltaan.

Ei ole naisten asia puuttua oppilaiden väliseen kiusaamiseen Oulun Hintassa.

Ei ole ihmisten asia puuttua ihmisten väliseen väkivaltaan.

Vierailija
50/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei pakota olemaan miehen kanssa. Ja sanon tämän itse entisenä uhrina. Elämä rauhoittuu kummasti kun jättää häiriintyneen sukupuolen edustajat elämästään, koskee myös ystävyyssuhteita.

Totta. En ymmärrä miinuksia. Nainen ei tarvitse karvaista hikistä äijää mihinkään ellei sitten ole miehestä riippuvainen mikä on todella noloa ja säälittävää. Minä veikkaan, että esim. Sanni ja Eveliina eivät koe parisuhdeväkivaltaa tai sen uhkaa.

Joo, naisethan on pyhiä enkeleitä, jotka ei KOSKAAN, ikinä turvaudu väkivaltaan tai tee mitään muutakaan laitonta. Kyllä maailmasta miehet pitäis eliminoida kokonaan, niin toteutuisi ihana dystopia, jossa kaikki laulaa käsi kädessä Kymbayaa.

Nythän joku 28 -vuotias nainen tappoi ex-miehensä. Tällä naisella eka väkivaltarikos 16 -vuotiaana! Eli älkää tulko syyttämään ex-miestä

Vierailija
51/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun kokemukset tietysti mitätöi kaikki tilastot? Ei tietenkään jokainen mies vaan joka kolmas nainen kokee sitä suhteessa, kuten itsekkin otsikosta osaat lukea. Ehkä et itse ole se "Joka kolmas" Montakohan prosenttia Suomessa on muualta tulleita ja silti joka kolmas. Melkoiset haaremit heillä?

Minä olen saanut turpaan kahdelta suomalaiselta mieheltä. Nykyinen mies (yli 10v jo yhdessä) on ulkomaalainen. Koskaan ei ole edes huutanut minulle saati satuttanut.

Vierailija
52/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tasan jokainen yli 15-vuotias mies on kokenut väkivaltaa. Tämä ei kuitenkaan jostain syystä ole ongelma.

Niinhän te puhutte. Muu väkivalta ei teitä kiinnosta, koska uhreina ovat useimmiten miehet.

Suurin osa miesten kokemasta väkivallasta on miesten taholta miehiin kohdistuvaa. Ongelma on siis miesten väkivaltainen käytös, ei naiset. Ja misogynialla miehet oikeuttaa itselleen väkivallan käytön naisia kohtaan. Eli mitä te miehet olette valmiit tekemään lopettaaksenne väkivallan?

Vierailija
53/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit aloittaa toisen keskustelun aiheesta miesten kokema väkivalta toisten miesten tahoilta, jos haluat, mutta tämä on parisuhdeväkivaltakeskustelu. 

Naiset harrastaa enemmän henkistä väkivaltaa.

Vierailija
54/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit aloittaa toisen keskustelun aiheesta miesten kokema väkivalta toisten miesten tahoilta, jos haluat, mutta tämä on parisuhdeväkivaltakeskustelu. 

Tästäkään aiheesta ei tässä ketjussa keskustella vaan miesten väkivaltaisuudesta.

Vierailija
55/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen saanut turpaan kahdelta suomalaiselta mieheltä. Nykyinen mies (yli 10v jo yhdessä) on ulkomaalainen. Koskaan ei ole edes huutanut minulle saati satuttanut.

Syynä on oma rasistisuutesi. Aiemmissa suhteissa olet lähtenyt siitä että sinulla on sika jonka kanssa elettävä jatkuvassa sotatilassa. Nykyään kun sinulla on enkeli niin olet ihanana.

Vierailija
56/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästäkään aiheesta ei tässä ketjussa keskustella vaan miesten väkivaltaisuudesta.

Palstan wannabemoderaattori iskee jälleen. Tosin tällä palstallahan oikeatkin moderaattorit ovat wannabemoderattoreita.

Aloituksen aiheena oli kylläkin naisten kokema parisuhdeväkivalta. Lesbosuhteet ovat väkivaltaisimpia.

Pysykää erossa väkivaltaisista miehistä, niin me miehetkin tehdään, tosin huonommalla menestyksellä kuin naiset koska miehet kohtaavat huomattavasti enemmän väkivaltaa elämässään kuin naiset. Varmaan yli 90% miehistä kohtaa väkivaltaa.

ohis

Vierailija
57/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaako naiset jossain itäblokissa tai balkanilla yhtä helposti kokemaansa parisuhdeväkivaltaa kuin suomalaisnaiset?

Retorinen kysymys.

Vierailija
58/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä kolmasosaa miehistä kokee parisuhdevittuilua.

No miksi miehet jää sellaiseen suhteeseen?

Vierailija
59/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi näitä juttuja 🤣 woke naiset ovat vauhdissa. Eskolin uhattiin lyödä. Miksi saatiin Riikan kautta tietää 2-3 jälkijunassa, että jengit ryöstävät harva se päivää nuoria keskellä päivää Helsingissä. Ja poliisikin vähätteli asiaa...

Vierailija
60/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaako naiset jossain itäblokissa tai balkanilla yhtä helposti kokemaansa parisuhdeväkivaltaa kuin suomalaisnaiset?

Retorinen kysymys.

Venakoiden kokemaa parisuhdeväkivaltaa Suomessa on tutkittukin. Kertoivat saaneensa pataan Suomessa suomalaismiehiltään selvästi useammin kuin Venäjällä. Etenkin jos mukana tuli Venäjällä tehty lapsi, oli kohtelu Suomessa karua. Sitä lastakin usein lyötiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän