Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Joka kolmas nainen Suomessa kokee parisuhdeväkivaltaa

Vierailija
25.11.2021 |

Aivan järkyttävän yleistä. Miten voitaisiin tilannetta parantaa?

https://yle.fi/uutiset/3-12201838

Kommentit (388)

Vierailija
1/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen tai joka kolmas. Aivan sama. Kun lukujen pitäisi olla pyöreä nolla. Niin naisten kuin miesten sekä lastenkin kohdalla. Ja kuitenkin tämä ohitetaan olan kohautuksella.

Vierailija
2/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen yli 15 -vuotias nainen on kokenut väkivaltaa. Itse olen kyllä saanut turpaani, useammankin kerran ihan suomalaisilta miehiltä (2kpl).

Ja tasan jokainen yli 15-vuotias mies on kokenut väkivaltaa. Tämä ei kuitenkaan jostain syystä ole ongelma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka toinen yli 15 -vuotias nainen on kokenut väkivaltaa. Itse olen kyllä saanut turpaani, useammankin kerran ihan suomalaisilta miehiltä (2kpl).

Ja tasan jokainen yli 15-vuotias mies on kokenut väkivaltaa. Tämä ei kuitenkaan jostain syystä ole ongelma.

Puhumme parisuhdeväkivallasta. Siitä, että oma puoliso lyö omassa kodissa. 

Vierailija
4/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Perheväkivalta tunnistetaan ja kirjataan huonosti Suomen terveydenhuollossa. Suomi on Euroopan unionin toiseksi väkivaltaisin maa naisille. Lähes joka toinen suomalaisnainen on kokenut fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa 15 ikävuoden jälkeen Euroopan keskiarvon ollessa joka kolmas."

Tämä on totuus eikä se poistu sillä että tämä ketju tullaan poistamaan  eikä sillä että mutta kyllä naisetkin....

Luuletko sinä ihan oikeasti Suomen olevan esim Viroa tai Puolaa vaarallisempi maa naisille?

Mitä sillä on väliä?! Joka kolmas on liikaa, vaikka Virossa tai Puolassa tilanne olisi mikä. Tämä aihe on kiusallinen ja suorastaan tabu, että heti pitää yrittää saada keskustelu sivuraiteille.

Ongelma on täällä, Suomessa, tänään ja se on miesten naisiin kohdistama väkivalta. Tätä totuutta harva kestää. Mutku naisetkin ja mutku Puola.

Kysymys ei ollut joka kolmannesta vaan siitä että kommentoija, jota lainasit väitti Suomen olevan EU:n toiseksi väkivaltaisin maa naisille, joka on täysin väärä kuva jos ymmärtää jotain muiden EU-maiden kulttuureista.

Vierailija
5/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla luku on kolme syntyperäistä suomalaista.

Ainoa joka ei ikinä olisi tehnyt mitään oli alkujaan Virosta ja äitinsä kasvattama.

Vierailija
6/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

90% miehistä Suomessa kokee henkistä parsisuhdeväkivaltaa. Isolla osalla suomimiehistä siis varsin pitkä pinna.

Jos suomalaiset naiset on niin pskoja akkoja, että saa hakkaamaan, niin minkä ihmeen takia te upeat suomalaiset miehet meidän kanssa edes yritätte seurustella?

Vierailija
7/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän te puhutte. Muu väkivalta ei teitä kiinnosta, koska uhreina ovat useimmiten miehet.

Vierailija
8/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän te puhutte. Muu väkivalta ei teitä kiinnosta, koska uhreina ovat useimmiten miehet.

Voit aloittaa toisen keskustelun aiheesta miesten kokema väkivalta toisten miesten tahoilta, jos haluat, mutta tämä on parisuhdeväkivaltakeskustelu. 

Vierailija
9/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei pakota olemaan miehen kanssa. Ja sanon tämän itse entisenä uhrina. Elämä rauhoittuu kummasti kun jättää häiriintyneen sukupuolen edustajat elämästään, koskee myös ystävyyssuhteita.

Mä en edes ole ollut suhteessa, mutta minut huumattiin niin, että ihme etten päässyt hengestäni. En tuntenut niitä miehiä mistään, enkä itse hakeutunut seuraan. Miesten käytöksestä ei vieläkään puhuta tarpeeksi.

Olen pahoillani puolestasi. Aina kannattaa pitää silmällä ketä on lähettyvillä ja pitää huolta juomistaan. Ikinä ei pidä humaltua sellaiseen kuntoon että ei pysty hahmottamaan tilanteita ja kontrolloimaa itseään. Kehenkään ei pidä luottaa, ei edes siihen seuraan missä liikkuu.

Vierailija
10/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Perheväkivalta tunnistetaan ja kirjataan huonosti Suomen terveydenhuollossa. Suomi on Euroopan unionin toiseksi väkivaltaisin maa naisille. Lähes joka toinen suomalaisnainen on kokenut fyysistä tai seksuaalista väkivaltaa 15 ikävuoden jälkeen Euroopan keskiarvon ollessa joka kolmas."

Tämä on totuus eikä se poistu sillä että tämä ketju tullaan poistamaan  eikä sillä että mutta kyllä naisetkin....

Luuletko sinä ihan oikeasti Suomen olevan esim Viroa tai Puolaa vaarallisempi maa naisille?

EU:n teettämän tutkimuksen mukaan Suomi on häpeällisesti toiseksi vaarallisn maa naisille.

Voi olla vaikea niellä, olen pahoillani.

Kulttuuri ja lainsäädäntö vaikuttaa aika paljon siihen mikä lasketaan "väkivallaksi" esim Italiassa avokämmenellä lyöminen ei ole väkivaltaa, mutta Suomessa on.

Vierailija
11/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla luku on kolme syntyperäistä suomalaista.

Ainoa joka ei ikinä olisi tehnyt mitään oli alkujaan Virosta ja äitinsä kasvattama.

Minä olen päässyt helpolla. Vain kaksi kertaa kokenut väkivaltaa miehen taholta.

Ensimmäisen kerran 16-vuotiaana kun torjuin "miehen" kopeloinnit, keskellä katua. Tämä sankari, aikuinen "mies" löi minua kasvoihin niin että lensin sillankaidetta vasten.

Toinen kerta oma rakas avopuoliso yritti tappaa, josta sitten seurauksena tapon yrityksestä tuomio.

Naurettavaa tulla yrittämään kääntämään tätä uhrin syyksi, ikäänkuin se jotenkin oikeuttaisi lyödä oli sitten miten k-pää luonne tahansa.  Itse en yhteenkään mieheen luota, en tippaakaan ja siksi sellaista en elämääni huoli.

Väkivaltaan ei löydy yhtään mitään oikeutusta. Ei yhtään mitään.

Vierailija
12/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen satuin kuuntelemaan aiheesta podcast-jakson. Siinä kerrottiin että ensi-ja turvakotien chattiin tulevien yhteyden ohtonen määrä on viisinkertaistunut nyt koronan aikana

Vierailija
13/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä lasketaan väkivallaksi? Pienet tuuppimiset puolin ja toisin riidan yhteydessä? Ei kuulosta minusta hälyttävältä. En usko että joka toinen nainen on saanut mieheltään turpaan tjsp isompaa.

Vierailija
14/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistetaan vielä se, että myös niin sanonut hyvät miehet hyötyvät naisiin kohdistuvasta väkivallasta koska väkivallan uhka pitää naiset "ruodussa". Eli myös miehet jotka ei ole väkivaltaisia hyötyvät naisten pelokkuudesta miehiä kohtaan.

Miehet hyötyy siitä että hyvän miehen määritelmä on asetettu niin alas, että mikä tahansa mikä ei ole ihmishirviö luokitellaan hyväksi mieheksi.

Miten hyvät miehet hyötyvät naisten pelosta? Sehän vain vaikuttaa naisten lähestymistä, kun naiset pelkäävät miehiä.

Vierailija
15/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä lasketaan väkivallaksi? Pienet tuuppimiset puolin ja toisin riidan yhteydessä? Ei kuulosta minusta hälyttävältä. En usko että joka toinen nainen on saanut mieheltään turpaan tjsp isompaa.

Väkivaltaa on olemassa eri tavoin. Väkivaltaa on fyysinen väkivalta, myös se tuuppiminen. Väkivalta voi olla seksuaalista, taloudellista, henkistä tai uskonnollista.  https://ensijaturvakotienliitto.fi/tukea-ammattilaiselle/perhe-ja-lahis…

Vierailija
16/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä miten miesten miehiin kohdistama väkivalta kiinnostaa vain jos pitäisi puhua parisuhdeväkivallasta. Keskustelkaa ihmeessä, ihan oikeasti. Aloittakaa keskusteluita täällä, kotona, työpaikalla, harrastuksissa. Miksi niin moni mies hakkaa toisiaan nakkikioskin jonossa? Ja sitten vaimoa kotona? Mistä se johtuu? Jään mielenkiinnolla ja toiveikkain mielin odottamaan näitä keskusteluita, jolla tästä ongelmasta voitaisiin päästä eteenpäin.

Vierailija
17/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti Suomi ei ole tilastossa noin korkealla, Suomessa vaan tapaukset raportoidaan tehokkaammin. Toisekseen, Suomi on myös yksi EU:n väkivaltaisimmista maista miehelle parisuhteessa. 

Eli pitäisi kysyä ennenkaikkea, että miksi Suomessa ollaan parisuhteessa väkivaltaisia? 

Vierailija
18/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja 100% miehistä kokee naisen puolelta henkistä väkivaltaa.

-Syy, miksi sitten lopulta se loppuunajettu mies vetää nyrkin esiin.

LOPETTAKAA NALKUTUS!

Oletko kokeillut kuunnella ja ymmärtää mitä toinen sanoo?

Vierailija
19/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei pakota olemaan miehen kanssa. Ja sanon tämän itse entisenä uhrina. Elämä rauhoittuu kummasti kun jättää häiriintyneen sukupuolen edustajat elämästään, koskee myös ystävyyssuhteita.

Riittää kun jättää sen väkivaltaisen miehen.

T. Entinen uhri

Vierailija
20/388 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin tekee jännittävät miehet kauppansa. Kikkeliskokkelis vaan mitäs lähditte sellaisen kanssa suhteeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä