Yle: Joka kolmas nainen Suomessa kokee parisuhdeväkivaltaa
Aivan järkyttävän yleistä. Miten voitaisiin tilannetta parantaa?
Kommentit (388)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ainoa järkevä tapa tilastointiin ovat oikeuden langettamat pahoinpitelytuomiot. Ne ovat suhteellisen objektiivisia mittareita. Kaikki kyselytutkimukset sun muut ovat yhtä tyhjän kanssa, koska ne ovat niin tulkinnanvaraisia.
Kuinka monella miehellä on pahoinpitelytuomio? Viidellä prosentilla? Tuskin niinkään monella.
Samaa mieltä.
Tuli tästä muuten mieleen se kuinka jotkut naiset valehtelevat tulleensa raiskatuksi. Tämä on sellainen asia mitä ei voi miehenä käsittää. Todella kieroa porukkaa sitä löytyy naisistakin.
Suomessa noin 50 000 naista ja tyttöä joutuu vuosittain sek suaali välivallan kohteeksi ja näin on ollut vuosikynmeniä. Kuinka moni mies tuomiitaan tälläisestä? Muutama sata vuodessa.
En usko pätkääkään että yksikään naisen tai tytön ilmoittama R olisi valhe, ei vaikka sanoisi valehdelleen niin asia on aina oikeasti tapahtunut niin ala-arvoista sakkia te miehet olette.
Pahoinpitelytuomiot ei myöskään kerro totuutta suomimiehen väkivaltaisuudesta, johan täälläkin on tullut selväksi että ha kkaaminen jatkuu vuosia eikä sittenkään tule mitään tuomiota! Me naiset olemme aivan lainsuojattomia.Seksuaalinen väkivalta on meidän naisten elämässä päivittäin. Lievimmillään se on vihjailua ja rintojen ja takapuolen tuijottamista. Pahimmillaan se on rais ..s. Ja tätä saamme kestää hautaan asti. Miesten on vaikea käsittää. Kun naiset puhuu somessa, miten on vihjailtu, käyty käsiksi, lähdetty seuraamaan, eli seksuaalisesti häiritty, niin yksi yleisimmistä miesten kommenteista on:" Voi kun minuakin seksuaalisesti häirittäisiin!"
Milloin katsomisesta on tullut väkivaltaa?
Sinunko mielestä katsominen ei ole? Kuule, kyllä se on.
Eli siis lähes kaikki äidit on väkivaltaisia lapsiaan kohtaa kun katsovat heidän perään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ainoa järkevä tapa tilastointiin ovat oikeuden langettamat pahoinpitelytuomiot. Ne ovat suhteellisen objektiivisia mittareita. Kaikki kyselytutkimukset sun muut ovat yhtä tyhjän kanssa, koska ne ovat niin tulkinnanvaraisia.
Kuinka monella miehellä on pahoinpitelytuomio? Viidellä prosentilla? Tuskin niinkään monella.
Samaa mieltä.
Tuli tästä muuten mieleen se kuinka jotkut naiset valehtelevat tulleensa raiskatuksi. Tämä on sellainen asia mitä ei voi miehenä käsittää. Todella kieroa porukkaa sitä löytyy naisistakin.
Suomessa noin 50 000 naista ja tyttöä joutuu vuosittain sek suaali välivallan kohteeksi ja näin on ollut vuosikynmeniä. Kuinka moni mies tuomiitaan tälläisestä? Muutama sata vuodessa.
En usko pätkääkään että yksikään naisen tai tytön ilmoittama R olisi valhe, ei vaikka sanoisi valehdelleen niin asia on aina oikeasti tapahtunut niin ala-arvoista sakkia te miehet olette.
Pahoinpitelytuomiot ei myöskään kerro totuutta suomimiehen väkivaltaisuudesta, johan täälläkin on tullut selväksi että ha kkaaminen jatkuu vuosia eikä sittenkään tule mitään tuomiota! Me naiset olemme aivan lainsuojattomia.Seksuaalinen väkivalta on meidän naisten elämässä päivittäin. Lievimmillään se on vihjailua ja rintojen ja takapuolen tuijottamista. Pahimmillaan se on rais ..s. Ja tätä saamme kestää hautaan asti. Miesten on vaikea käsittää. Kun naiset puhuu somessa, miten on vihjailtu, käyty käsiksi, lähdetty seuraamaan, eli seksuaalisesti häiritty, niin yksi yleisimmistä miesten kommenteista on:" Voi kun minuakin seksuaalisesti häirittäisiin!"
Selittäpäs miten katsominen on väkivaltaa? Ei se vaan ole. Väkivaltaa on sitä että tulen lyömään sua nyrkillä. Ja miten edes voi elää niin että on katsomatta muita ihmisiä. Jos menen baariin, pitäisikö kulkea laput silmillä? Äly hoi, älä jätä
Taidettiin puhua alunperin tuijottamisesta. Ei ehkä väkivaltaa, mutta helvetin ahdistavaa. Älkää tehkö niin, kiitos. Mulle jo äiti opetti pienenä, että muita ihmisiä ei tuijoteta.
Joka kolmas nainen kokee _elämässään_ väkivaltaa. Siis edes kerran elämänsä aikana. Ei nykyisissä parisuhteissa. Voi olla, että jokainen on eronnut sen seurauksena heti ja yksi ja sama mies on syypää useaan väkivaltakokemukseen. Todennäköistä jopa, koska huonot miehet ovst tuolla kierrossa ja useimmat jättävät huonoksi osoittautuneen miehen. Eli suinkaan joka kolmas parisuhde ei ole väkivaltainen. Ap oli tulkinnut tutkimusta siis aivan väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Selittäpäs miten katsominen on väkivaltaa? Ei se vaan ole. Väkivaltaa on sitä että tulen lyömään sua nyrkillä. Ja miten edes voi elää niin että on katsomatta muita ihmisiä. Jos menen baariin, pitäisikö kulkea laput silmillä? Äly hoi, älä jätä
Taidettiin puhua alunperin tuijottamisesta. Ei ehkä väkivaltaa, mutta helvetin ahdistavaa. Älkää tehkö niin, kiitos. Mulle jo äiti opetti pienenä, että muita ihmisiä ei tuijoteta.
Jotkut naiset ahdistuvat pelkästään miehen läsnäolosta niin onko se nyt miehen vai naisen oma vika...
Vierailija kirjoitti:
Nythän kans palstanaiset vähättelee sitä kun miehiä ja poikia r a iskataan U krainassa. Heti ollaan kurkku käheenä muistuttamassa että ketkä ne suurimmat uhrit on, ja samalla syyllistetään koko miessukupuoli siksi että hyi joku ruma koetti flirttailla, mutta sitten kun on komia mies kyseessä niin ne sais tehdä mitä vaan vaikka läpsää p ersettä julkisella paikalla.
Vaikka se kuinka sua harmittaa, niin nainen saa ihan itse päâttää, kenen flirttailusta hän ilahtuu ja kenen ei. Sinäkin saat päättää omalta kohdaltasi. Eikö ole kiva juttu?
Vierailija kirjoitti:
Väkivaltaa olen kokenut 3 suhteessani. Kaikki kantasuomalaisia miehiä ja jokainen uhonnut ettei koskaan voisi olla väkivaltainen naista kohtaan. Yksikään ei lyönyt nyrkillä, mutta yksi puristi kaulasta seinää vasten ja painoi nyrkillään silmien välistä. Mutta sitten oli potkimista, tönimistä, kuristamista, vaatteiden pois repimistä, sängystä lattialle heittämistä, hiusten repimistä, valvottamista.
Nyt ei enää edes hävetä kertoa näistä.
Eikö tavalliset miehet kiinnosta? Ei voi olla enää vaan pelkkää huonoa tuuria tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nythän kans palstanaiset vähättelee sitä kun miehiä ja poikia r a iskataan U krainassa. Heti ollaan kurkku käheenä muistuttamassa että ketkä ne suurimmat uhrit on, ja samalla syyllistetään koko miessukupuoli siksi että hyi joku ruma koetti flirttailla, mutta sitten kun on komia mies kyseessä niin ne sais tehdä mitä vaan vaikka läpsää p ersettä julkisella paikalla.
Vaikka se kuinka sua harmittaa, niin nainen saa ihan itse päâttää, kenen flirttailusta hän ilahtuu ja kenen ei. Sinäkin saat päättää omalta kohdaltasi. Eikö ole kiva juttu?
Tasa-arvoa on katsos semmoinen asia että kaikkia kohdellaan tasa-arvoisesti eikä niin että toisilta hyväksytään mitä tahansa kun toisilta ei siedetä mitään. Alkakaa nyt naiset käyttämään sitä tasa-arvoa mitä joka paikassa vaaditte
En ole yhtään yllättynyt. Mulla maailman ihanin äiti ja isä tiuskii ja suuttuu, jos on unohtanut tuoda jotain kaupasta. Että näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvoa on katsos semmoinen asia että kaikkia kohdellaan tasa-arvoisesti eikä niin että toisilta hyväksytään mitä tahansa kun toisilta ei siedetä mitään. Alkakaa nyt naiset käyttämään sitä tasa-arvoa mitä joka paikassa vaaditte
Tasa-arvo on yhteiskunnallinen asia. Seksuaalisuuteen ja pariutumiseen se ei liity millään tavoin. Kaksi miestä voi lähestyä naista samalla tavalla, mutta nainen ilahtuu vain toisen lähestymisestä ja torjuu toisen. Jos torjuttu ei älyä häipyä, vaan jatkaa, on kyse ahdistelusta ja väkivallasta.
Minun mielestä naisillakin on vastuunsa siitä minkälaisen miehen ottaa taakakseen, jos se taakaksi tulee esim väkivallan kautta. Minä en ole ikinä syyllistynyt väkivaltaan naistan kohtaan ja ikää jo 39v, mutta eipä oo naisille tämmöinenkään kelvannut. Luulen että suurin osa väkivallan teoista on näissä päihteidenkäyttö ympäristöissä, missä joko/tai nainen sekä mies esim ryyppäävät.
Itse olen myös raitis ihminen ja lenkkeilen päivittäin, mutta eipä oo naisia kiinnostanut. Ehkä ne hakkaajat on vaan jännempiä ja kiinnostavampia. Noh, seuraamukset tiedetään...
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen yli 15 -vuotias nainen on kokenut väkivaltaa. Itse olen kyllä saanut turpaani, useammankin kerran ihan suomalaisilta miehiltä (2kpl).
Ja tasan jokainen yli 15-vuotias mies on kokenut väkivaltaa. Tämä ei kuitenkaan jostain syystä ole ongelma.
Ei näytä olevan, alanuolista päätellen.
"Otat sä pataan naiselta?"
Legendaarinen hätäkeskupäivystäjän kommentti.
Miehet tappelevat keskenään, se ei ole sukupuolikysymys.
Vierailija kirjoitti:
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka toinen yli 15 -vuotias nainen on kokenut väkivaltaa. Itse olen kyllä saanut turpaani, useammankin kerran ihan suomalaisilta miehiltä (2kpl).
Ja tasan jokainen yli 15-vuotias mies on kokenut väkivaltaa. Tämä ei kuitenkaan jostain syystä ole ongelma.
Mitä väliä uhrin sukupuolella on?
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun viestit poistuu heti jos puhutaan naisten suorittamasta väkivallasta...
Aloita oma ketju tälle.
Vierailija kirjoitti:
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhdeväkivalta jakautuu tasan miesten ja naisten kesken. Tätä ei jakseta tuoda Ylellä esiin, koska muutenhan jutun luonne muuttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun viestit poistuu heti jos puhutaan naisten suorittamasta väkivallasta...
Aloita oma ketju tälle.
Yle harrastaa disinformaation levittämistä kun julkaisee väkivalta statistiikkaa ainoastaan yhden osapuolen näkökulmasta. Aivan sama kuin julkaisisivat HIV-tartunta statistiikkaa ainoastaan "ei suomea" puhuvien keskuudessa. Varsinkin niin että tehtäisiin useita artikkeleita, tasaisin väliajoin, ilman mainintaa että myös muilla ihmisillä on HIViä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä.
Niinpä. Kyllä minä olisin ollut onnellinen, jos minun opettajani olisi hyväksikäyttänyt minua 14-vuotiaana!. Voi jeesus
Eikö Gene Simmons ainakin ole kertonut, että oli esiteini-ikäinen kun joku vanhempi rouva "vietteli" ja "teki pojasta miehen"? Ja mitä hänestä sit tuli?
Hyvin väärin on tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset pyörittävät kymmenien miesten (ja naisten) rinkiä elämänsä aikana, niin saattaa osua joku väkivaltainen tai kovin mustasukkainen joukkoon. Pitäisi osata ehkä vähän rajoittaa.
Tässäpä taas yksi naistenh ak kaaja avaa ajatusmaailmaansa eli nainen ei saa elää niin kuin itse vapaana ihmisenä haluaa elämäänsä elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasa-arvo on yhteiskunnallinen asia. Seksuaalisuuteen ja pariutumiseen se ei liity millään tavoin. Kaksi miestä voi lähestyä naista samalla tavalla, mutta nainen ilahtuu vain toisen lähestymisestä ja torjuu toisen. Jos torjuttu ei älyä häipyä, vaan jatkaa, on kyse ahdistelusta ja väkivallasta.
Eli siis naiset eivät halua aitoa tasa-arvoa vaan haluavat nyppiä rusinat pullasta kun vaativat sitä mutta itse ei sitä suostu noudattamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloita oma ketju tälle.
Yle harrastaa disinformaation levittämistä kun julkaisee väkivalta statistiikkaa ainoastaan yhden osapuolen näkökulmasta. Aivan sama kuin julkaisisivat HIV-tartunta statistiikkaa ainoastaan "ei suomea" puhuvien keskuudessa. Varsinkin niin että tehtäisiin useita artikkeleita, tasaisin väliajoin, ilman mainintaa että myös muilla ihmisillä on HIViä.
Miten tämä liittyy ketjun aiheeseen? Ja edelleen, miksi et aloita omaa ketjua tuolle asialle?
-sivusta, ihan vaan ihmettelevä kun ei osata edes lukea otsikkoa