Gallup: kamalin pukeutumistyyli
Omasta mielestäni hirvein on tämä keski-ikäisillä naisilla monesti nähty "olen niin erilainen ja individuaalinen" tyyli:
- marimekon graafinen tunika
- sukkahousut
- el naturalistan kengät
- puinen kaulakoru
- lyhyeksi kynityt hiukset tai esimerkiksi kahdella saparolla kiinni
Kommentit (185)
Kesällä: keski-ikäinen nainen, beiget caprihousut, iso melkein polviin ulottuva Marimekon mustavalkoraitateepaita, söpö minireppu, saparot ja jenkkihuivi päässä, jalassa jotkut helvetin urheilusandaalikalossit. Ylipainoa joo ja punaiseksi palanut nahka.
Talvella: A-linjainen liian väljä tummanpuhuva polvipituinen toppatakki, suorat mustat keinokuituhousut (mielellään liian kireät ja lahkeista hieman liian lyhyet; Ecco-kengät liukuesteillä; pinkeä halpis-teepaita jonka päällä epämääräinen bustier-pituinen jakuntapainen, mielellään neulottu ja nyppyinen; keskiruskeat lyhyet mitäänsanomattomat hiukset; Aarikan puupalikkakoruja.
Aina: kaikki kilometrin pituiset huivit, korostettu eko-henkisyys (huovutetut rääsyt, poppanasta väännetty pullover ja mitälie), kummalliset pompula-HelloKitty-sukat AIKUISELLA, rintojen päältä kinnaava paitapusero, Sievin harmaat läskärit miehillä, maastokuvio, räväkät kissansilmälasit; tulipunainen huulipuna, joka päivän mittaan vetäytyy huuliryppyihin.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:27"]
Paskantärkeä kaapu, virkakyy ja kinkkunaama. Nämä sanat otan käyttöön, hyviä :)
[/quote]
Se oli "paskanruskea" kaapu.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:26"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:10"]
Omasta mielestäni hirvein on tämä keski-ikäisillä naisilla monesti nähty "olen niin erilainen ja individuaalinen" tyyli:
- marimekon graafinen tunika
- sukkahousut
- el naturalistan kengät
- puinen kaulakoru
- lyhyeksi kynityt hiukset tai esimerkiksi kahdella saparolla kiinni
[/quote]
Tuli heti mieleen Maikki Harjanne, Minttu-kirjailija.
[/quote]
Minun mielestäni tuo tyyli sopii hänelle. Muistaakseni hän pukeutui tuolla tavalla jo ennen kuin siitä tuli muotia.
Se kun joku urpo pitää pelkkiä leggareita ja lyhyttä paitaa. Toinen on joku iso telttatunika ja sukkikset.. Voi kai sitä lihavakin pitää istuvia vaatteita?
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:27"]
Paskantärkeä kaapu, virkakyy ja kinkkunaama. Nämä sanat otan käyttöön, hyviä :)
[/quote]
Etenkin virkakyy :D
Pää räjähtää kun joitakin näitä ajattelee.
"Toppatakit päällä joka Jumalan säällä, on naisten yleisin yhristelmä tuulipuku ja korkokengät, verkkopaita ja hattu, kaikilla mitä sattuu!" (Rehupiikles; Ylihärmä. Suomalaisen perinne"tyylin" kuvausta.)
Mutta joo, kaupungistuneena pisteeni saa milleniumstyleensä jämähtänyt nelikymppinen (pirihoro?) valkohäntäpeurafarkkuineen ja bling-laukkuineen. Mukana myös tauoton kessun kiskominen ulkoilmassa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:48"]
Itseäni on alkanut tympäistä se "tyyli", jota näkee talvisin yli 50-vuotiailla naisilla: roikkuva ja muodoton 90-luvulta peräisin oleva ulkoilu- tai toppatakki, toppa- tai jotkut mitkälie löksöttävät housut jalassa ja päässä pipo tai baskeri. Väriskaala on jotain ankeaa vaaleanruskeaa tai mitä tahansa himmeää, joskus myös mustaa. Hiukset ovat tietysti lyhyet, ja kaiken kruunaa hymytön ja laittamaton olemus. Näiden naisten miehet näyttävät yleensä tismalleen samalta, tosin he viimeistelevät asukokonaisuutensa hien ja vanhan tuhkakupin hajulla.
Mikä tahansa pissistyyli tai ap:n kuvailema wannabe-boheemityyli on parempi kuin yllä kuvailemani suomalainen ankeusunivormu. Laittaisivat edes värikkään huivin kaulaan tai hankkisivat paremmin istuvan takin.
[/quote]
Jee, minä EN pukeudu kuralätäkön eri sävyihin ja rillitkin ovat siniset (ei Alatalo-linssejä), mutta muuten en ole yhtään muodikas, vaikka meikkaankin. Mielestäni tuo ankeus-look ja suttura-look ovat yhtä surkeita.
Semmoinen amismuija tyyli, collegehousut tai kulahtaneet Onlyn ikiaikaiset perheen oudon muotoiseksi tekevät farkut. Kaksi kokoa liian iso H&M huppari, jonka alla tuubitoppi ja tietysti olkaimelliset rintsikat. Jalassa kuuluisat sämpylät tai Adidaksen Superstars monot.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:54"]Semmoinen amismuija tyyli, collegehousut tai kulahtaneet Onlyn ikiaikaiset perheen oudon muotoiseksi tekevät farkut. Kaksi kokoa liian iso H&M huppari, jonka alla tuubitoppi ja tietysti olkaimelliset rintsikat. Jalassa kuuluisat sämpylät tai Adidaksen Superstars monot.
[/quote]
Tää tabletti lähtee kohta mäkeen, perheen = perseen
Kauheeta. Kohta ei tiedä mitä tässä päälleen pistää kun verkkokalvot tuntuvat palavan joka toisella!
t. Huono pukeutuja, mutta kiva ja fiksu ihminen
Yli 50vuotias lyhyt, pyöreä naisihminen. Päällä sellanen vähän pidempi hihaton, kulunut, "ikuinen neitsyt" trikootoppi, ei rintaliivejä. (Ja kyseisellä naisella useampi jo aikuinen lapsi). Lyhyt musta minihame joka ei edes näy topin alta. Yhdistettynä yli 10cm korkeisiin korkokenkiin. Liikkuu aina pyörällä vilautellen kaiken hameen alta. Turkoosi kajaali ja reilusti sitä ja ripsiväriä. Hiustyyli pitkät, permanentatut hiukset takana, päältä leikattu samaan pituuteen kuin otsatukka. YÖK.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:56"]
Kauheeta. Kohta ei tiedä mitä tässä päälleen pistää kun verkkokalvot tuntuvat palavan joka toisella!
[/quote]
Älä välitä, tällaiset ketjut, joissa voi tehdä pilaa myös omasta pukeutumisestaan, ovat vain virkistävää ajankulua. 45
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:56"]
[/quote]
Älä välitä. Mäkin tunnistin itseni sekä ankeusuniformusta, että niistä keski-ikäisten tätien suorista housuista ja mustista vetoketjujakuista, mutta arvaa mitä: ei haittaa. Sillä toisin kuin useimmat kirjoittajat, mä en ole sitä mieltä, että elämä on ohi kun oma kauneus ei enää tyydytä nuorempien makua. Ei mun tarvi tyydyttää kuin itseni... missään mielessä.
Missä te hyvin pukeutvat olette kun ei teitä näy muualla kuin täällä sivuilla. Katukuvassa teitä ei näy.
Laittakaahan sinne viestin loppuun vielä se oma pukeutumistyyli.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 08:36"]saappaat vedettynä pillifarkkujen päälle- kuka muodin aallonharjalta tippunut tuohon enää sortuu?!
urheilutrikoot muuta kuin lenkillä, kerran näin pahasti ylipainoisen naisen päällä nahkatakin kanssa. jaiks !
[/quote]
Nyt en ymmärrä? Saappaat vedetty pillifarkkujen päälle? Eh, minä teen niin ja kyllä mielestäni olen ihan hyvin pukeutuva ja tyylikäs.
Tämä. Rullaa vähän alaspäin, että vastaan tulee aurinkolasit, "persoonallinen" toppi, farkkuhame, leggingsit ja vihreät kengät.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:28"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:05"]
Ankeusunivormulle ääni täältäkin! Loistavasti keksitty sana muuten kuvaamaan tuota ilmestystä.
Mun käy jotenkin hiukan surku varsinkin pienehköissä kaupungeissa eläviä 55+ naisia kun se olemus on niin harmaa ja surkea. Ihan kuin he olisivat päättäneet että elämä päättyi siihen kun 50 kilahti mittariin, nyt on jo niin vanha ja ruttuinen ettei tarvitse ja kannata enää välittää ulkonäöstä.
Ei kannata käydä kampaajalla, ostetaan vaan niitä halpoja muodottomia säkkejä, ei kannata panostaa itseensä sitä suihkusaippuaa enemmän.
Vaikka usein noiden alla on kaunis nainen, joka sipaisulla huulipunaa ja pienellä muutoksella näyttäisi paaaaljon paremmalta. Myös viiskymppinen SAA ja PITÄÄ olla nätti! :)
[/quote]
Samaa mieltä. Karmeatkin tyylit on parempia kuin ei tyyliä lainkaan, pissistyyliset, keski-ikäiset individualistit ym. sentään ovat panostaneet itseensä ja pitävät oikeutenaan näkyä. Harmaa näkymättömyys tekee surulliseksi, juuri tuo mahdollinen itsearvostuksen puute.
[/quote]
Juuri näin!
T: 21 (joka lanseerasi "ankeusunivormu"-ilmaisun)
Minä menen nyt sitten aivan alta riman, ja arvostelen tyyliä, jolla äidit (?) on pukeneet poikalapsensa:
Lapsi on tyypillinen suomalainen pallopää (älkää loukkaantuko, niin olen minäkin), jonka hiukset on ajettu siiliksi. Päällä on kulahtanut t-paita, jossa on lähes puhkikuluneena joku seuraavista printtikuvista: Angry Birds, dinosaurus, joku supersankari, traktori tai liekkejä. Tai sitten paidassa lukee jotain hirveän hassua, kuten vaikka "täystuho" tai "mutsis on" tai "muutan mummolaan jos ette tottele". Jalassa on kuluneet verkkarit/muodottomat shortsit ja tietenkin ei-aidot crocsit. Likainen lippis kruunaa kokonaisuuden. Lippis on päässä aina, myös ruokapöydässä.
Tämän pojan äiti on tuollainen mammaunivormuinen, mutta saattaa olla myös pukeutunut tyttärensä kanssa samaan M&I-kuosiin, pilvi on kaikkein suosituin näistä. Tyttärellä on myös pallopää, johon on leikattu korvien kohdalta alkava otsis.
hrrrrrrrrr
Mies, jolla on: pitkät ja rasvaiset hiukset, jonkun örvellysbändin keikkapaita vuodelta nakki, kuluneet mustat pillifarkut/reistaskuhousut ja nahkatakki. Kengistä ei mitään väliä mitä jalassa, tuo tyyli on totaalinen turn off. ***** Minä itse olen wannabe-preppy girl, ja tykkään tästä tyylistä. Naisilla pahin on juuri nuo mainitut (grazy age?) farkut, valkoinen kimallehuppari ja pieni guess-kopio kainalossa.