Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö 26-vuotiaalla olla jo työkokemusta?

Vierailija
19.02.2015 |

Ja minkä verran? Jos on vain opiskellut.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämänkin palstan mukaan ei tarvi mennä kesätöihin jos saa vain kympin tunnilta.
Edestään sen kyllä sitten löytää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 09:55"]

Tämänkin palstan mukaan ei tarvi mennä kesätöihin jos saa vain kympin tunnilta. Edestään sen kyllä sitten löytää.

[/quote]

Olisin mennyt kesätöihin vaikka ilmaiseksi, jos olisin saanut edes työtodistuksia työkokemuksen lisäksi.

Vierailija
4/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 09:59"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 09:55"]

Tämänkin palstan mukaan ei tarvi mennä kesätöihin jos saa vain kympin tunnilta. Edestään sen kyllä sitten löytää.

[/quote]

Olisin mennyt kesätöihin vaikka ilmaiseksi, jos olisin saanut edes työtodistuksia työkokemuksen lisäksi.
[/quote]tiedän kyllä että suurin osa nuorista meneekin töihin ilosta hyppien tuolla palkalla.
Valitettavasti on vain niitäkin jotka eivät viitsi.
Tuo oli minulta mauton heitto.

Vierailija
5/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 26-vuotiaana vakituisessa, koulutustani vastaavassa kokopäivätyössä ja etenin esimiesasemaan. Tuntisin itseni epäonnistuneeksi, jos en olisi tuohon pystynyt.

Vierailija
6/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt melkein kaikilla ainakin luulis ainakin kesätöiden verran olevan, lisäksi mahdollisesti ilta- tai viikonlopputöitä. Itse olen 20 ja työkokemusta on juuri kesätöiden verran...

Vierailija
7/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta 26 v. Muutama kuukauden mittainen kesätyö, joutain harjoittelu- ja kuntoutusjaksoja valmistumisen jälkeen josta kohta 4 vuotta. En edes haaveile työnteosta, opiskelu taitaa olla ainoa vaihtoehto.

Vierailija
8/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 27-vuotias, enkä ole ollut edes joka kesä töissä, mutta työkokemusta on kertynyt 14-vuotiaasta lähtien niin paljon, että CV:hen ne eivät kaikki enää mahdu. On mansikanpoimintaa, hautausmaahommia, kaupankassaa, lastenhoitoa, siivoamista ja viimeiset pari vuotta olen tehnyt jo opiskelemani alan hommia kesäisin ja pitkin vuotta. Aika outoa, jos ei tuohon ikään mennessä olen saanut yhtään kesätyöpaikkaa?!

Vierailija
9/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en kyllä usko että musta koskaan mitään tulee. Luottamus elämää kohtaan nollilla

Vierailija
10/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitää olla vähintään kesätyöstä. Jos ei tuohon ikään mennessä ole ansiotyötä tehnyt, niin ei tule ikinä tekemäänkään. Tai aika huonot on mahdollisuudet.

Vierailija
11/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika huvittava kysymys. Oli tietenkin tsoukki?

Vierailija
12/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 00:16"]

Ja minkä verran? Jos on vain opiskellut.

[/quote]

Kyllä työnantajat usein vieroksuvat jos ei ole aikaisempaa työkokemusta esim kesätöistä.

Minulla ei itselläni ollut paljoa työkokemusta ennen kuin täytin 22 vuotta ja oli kiven alla kesätyöpaikat.

T: M25, yliopisto-opiskelija

Vierailija
13/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työkokemusta, en puhunut itsestäni. ap

Vierailija
14/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jo kymmenen vuoden duuni kokemus takana!

Vierailija
15/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole edes tet-harjoittelua tai kesätyöseteli hommia alla niin varmaa on että ei pääse töihin, ellei sitten suhteilla. Mieluiten 15v. Asti joka kesältä kokemusta ja ehkä sivuhommia, mielestäni on myös tervettä pitää välivuosi työskennellen esim. Ennen yliopistoa.

Vierailija
16/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 17 v lapsella on monta riViä työkokemusta cv:ssä.

Vierailija
17/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 00:18"]

Kyllä pitää olla vähintään kesätyöstä. Jos ei tuohon ikään mennessä ole ansiotyötä tehnyt, niin ei tule ikinä tekemäänkään. Tai aika huonot on mahdollisuudet.

[/quote]

Okei, kiitos tiedosta.

Taidanpa sitten olla näin 24-vuotiaana vain muutamia kertoja viikko kerrallaan tet:ssa ja kesätöissä olleena täysin turha ihminen tässä maailmassa.

Vierailija
18/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt 15-vuotiaasta asti tarvitse työkokemusta olla, mutta kyllä 18-20-vuotiaana olisi hyvä olla ekat kesätyöt, että on sitten vanhempana helpompaa. Jos ei vielä 26-vuotiaana mitään ole, niin alkaa kyllä olla kiire hankkia työkokemusta ja voi olla aika vaikea löytää töitä. Kaikkiin mahdollisiin harjoitteluihinkin vaan hakemusta menemään.

Vierailija
19/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 00:18"]

[/quote]

Odotahan, kunhan tämä lama-aikana työikään kasvanut ikäluokka tulee tuohon ikään. Alkaa niitä nollatyökokemuksella tai hyvin vähäisellä työkokemuksella olevia olemaan tuossa iässä silloin yksi jos toinenkin.

Tekisi melkein antaa siinä tapauksessa neuvo, että unohtakaa Suomen huonot työmarkkinat ja lähtekää etsimään töitä ulkomailta.

Vierailija
20/25 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 21v ja 3vuotta kokemusta koulutustani vastaavalta alalta + Kesätyöt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan