Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja poikaystävä jätti

Vierailija
19.02.2015 |

Olemme olleet yhdessä hänen kanssaan alle puoli vuotta, ja edellispäivänä sain tietää olevani raskaana (tein jopa kolme raskaustestiä varmistaakseni asian!). Minä syön pillereitä, joten suojaamattomasta seksistä ei siis ollut kyse.

Kerroin samana päivänä raskaudestani poikaystävälleni puhelimitse. Hän kysyi, että aionko pitää lapsen, ja vastasin, että abortti ei ole vaihtoehto ellei lapsi ole pahasti vammainen. Silloin hän löi luurin korvaan. Emme olleet sinä päivänä enää yhteydessä toisiimme.

Eilen hän sitten jätti minut tekstarilla. Ei kuulemma todellakaan halua isäksi. Minulle se on OK, että tulen kasvattamaan lapseni yksinhuoltajana, mutta mietin vaan, että onko se sitten traumaattista sille lapselle, ettei hänellä ole isää elämässään? Mietin myös, että tuleeko yksinhuoltajuus vaikeuttamaan uuden kumppanin löytämistä? En nimittäin aikonut viettää loppuelämääni sinkkuna.

Olen vielä aika nuori (20v) ja opintonikin ovat kesken, mutta sittenkun valmistun (opiskelen alalle jolta saa takuuvarmasti töitä) niin hyvä elämä on taattu. Minä ja tuleva lapseni emme siis joudu elämään köyhyydessä.

Sitten ajattelin myös kysyä, että vaatisitteko te elatusmaksuja isältä? Hän ei todellakaan ole köyhä (itseasiassa hän on hyvinkin varakas, minua melko paljon vanhempi kuitenkin), mutta minusta ei kuitenkaan olisi moraalisesti oikein pakottaa isäksi haluamatonta isäksi.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 19:30"]Niin, puhupa ihan Suomen asioista aluksi. Mitenkäs suomalaisten miesten kokema perheväkivalta?

Suomalaiset murhaajaäidit? Turhaan julistat minulle miesvihaasi.[/quote]

Oliko sulla linkkejä suomalaiseen aineistoon pohjaavasta reproductive coercionin tutkimuksesta? Lukisin niitä mielelläni, niin voidaan keskustella niistä.

[/quote]

Itsehän noita tilastoja aloit esittämään, kerros nyt kuinka moni nainen Suomessa on väkisin raskautettu?

Entäs ne murhaajaäidit? Naisten harjoittama perheväkivalta?

Vierailija
22/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 19:53"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 19:30"]Niin, puhupa ihan Suomen asioista aluksi. Mitenkäs suomalaisten miesten kokema perheväkivalta?

Suomalaiset murhaajaäidit? Turhaan julistat minulle miesvihaasi.[/quote]

Oliko sulla linkkejä suomalaiseen aineistoon pohjaavasta reproductive coercionin tutkimuksesta? Lukisin niitä mielelläni, niin voidaan keskustella niistä.

[/quote]

Itsehän noita tilastoja aloit esittämään, kerros nyt kuinka moni nainen Suomessa on väkisin raskautettu?

Entäs ne murhaajaäidit? Naisten harjoittama perheväkivalta?

[/quote]

Liittyy asiaan yhtä paljon kuin miespuoliset elinkautisvangit, ryyppyporukkatappelut ja puolisoiden surmaamiset, joihin en myöskään keskustelua laajenna.

AP:lle voimia. Vauvapalsta ei onneksi ole läpileikkaus yhteiskunnasta.

Vierailija
24/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on keksitty. En tajua miksi kukaan jää vapaaehtoisesti yksinhuoltajaksi ja vetää elämänsä vessasta alas, samalla pakottaen miehenkin maksamaan lapsesta jota kukaan ei halunnut. N23

Vierailija
25/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä en nyt lähtisi tässä kohtaa soitelemaan poikaystävän perään. Voi olla liikaa tunnetta pelissä. Asiallinen tekstiviesti ja jos tuntuu pahalta ajatukselta olla tekemisissä kasvokkain, voi myö kirjeen kirjoittaminen olla paikallaan.

Sun kannattaa AP ajatella tää teidän parisuhde nyt erikseen ja sitten erillisenä juttuna tää raskaus. Toki toi poikaystävän reaktio nyt on, mitä on, mutta Mindfulnessin idean mukaisesti: asiat on nyt näin ja siitä edetään.

Asiat toki voivat muuttua vielä matkan varrella moneen kertaan, mutta ite olen ajatellu, että raskausaika on 9 kk siksi, että ihmisillä on aikaa sopeutua vanhemmuuteen, isovanhemmuuteen ja tätiyteen/ sedäksi ja enoksi... jne.

Tsemppiä sulle ja ONNEA yllärivauvasta!

Vierailija
26/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaadi elat mutta huoltajuus yksin sinun. Törkeä ukko. Minä löysin miehen kolmen lapsen yh:na ;) Et jää yksin. Lapset ovat rikkaus!

Vierailija
27/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kannat vastuusi! :)

Vierailija
28/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet mielestäni hyvän päätöksen kun päätät pitää lapsen itseksesi. Niin tein minäkin, aika samankaltaisessa tilanteessa. Tunnen velvollisuudekseni kertoa, että kadun sitä päivää kun otin lapsen isän takaisin raskauden loppupuolella. Mies jätti minut lapsen ollessa 1,5 vuotias. Olisin säästynyt todella monelta sydänsurulta jos olisin vain keskittynyt ihanaan vauvaani hänen ollessaan pieni. Jos voisin mennä ajassa taaksepäin, muuttaisin vain sen, että otin hänet takaisin. Elämässä on niin paljon ihania asioita ja tässä maailmassa on niin paljon kunnollisia miehiä, jotka eivät jätä tyttöystäväänsä tekstiviestillä, kuultuaan raskaudesta.

Yritä ajatella että sinä selviät tästä, nauti vauva-ajasta, sen kyllä kestää kun keskittyy vauvaan eikä haahuile baareissa kokoajan. Ei kannata ainakaan "etsiä" kumppania vauvan ollessa alle vuoden ikäinen, sillä silloin kannattaa keskittyä vauvaan. Kun aika on parempi, niin aivan varmasti löydät miehen itsellesi. 

Nauti raskausajastasi ja vauvasta ! haleja :)

Vierailija
29/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 00:12"]

Olemme olleet yhdessä hänen kanssaan alle puoli vuotta, ja edellispäivänä sain tietää olevani raskaana (tein jopa kolme raskaustestiä varmistaakseni asian!). Minä syön pillereitä, joten suojaamattomasta seksistä ei siis ollut kyse. Kerroin samana päivänä raskaudestani poikaystävälleni puhelimitse. Hän kysyi, että aionko pitää lapsen, ja vastasin, että abortti ei ole vaihtoehto ellei lapsi ole pahasti vammainen. Silloin hän löi luurin korvaan. Emme olleet sinä päivänä enää yhteydessä toisiimme. Eilen hän sitten jätti minut tekstarilla. Ei kuulemma todellakaan halua isäksi. Minulle se on OK, että tulen kasvattamaan lapseni yksinhuoltajana, mutta mietin vaan, että onko se sitten traumaattista sille lapselle, ettei hänellä ole isää elämässään? Mietin myös, että tuleeko yksinhuoltajuus vaikeuttamaan uuden kumppanin löytämistä? En nimittäin aikonut viettää loppuelämääni sinkkuna. Olen vielä aika nuori (20v) ja opintonikin ovat kesken, mutta sittenkun valmistun (opiskelen alalle jolta saa takuuvarmasti töitä) niin hyvä elämä on taattu. Minä ja tuleva lapseni emme siis joudu elämään köyhyydessä. Sitten ajattelin myös kysyä, että vaatisitteko te elatusmaksuja isältä? Hän ei todellakaan ole köyhä (itseasiassa hän on hyvinkin varakas, minua melko paljon vanhempi kuitenkin), mutta minusta ei kuitenkaan olisi moraalisesti oikein pakottaa isäksi haluamatonta isäksi.

[/quote]  ainakin elatusmaksut vaadit ja ilmoitat viranomaisille nimen, vastuu se on poikaystävälläkin

Vierailija
30/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 00:16"]

Vaadi elat mutta huoltajuus yksin sinun. Törkeä ukko. Minä löysin miehen kolmen lapsen yh:na ;) Et jää yksin. Lapset ovat rikkaus!

[/quote]

Itse olet törkeä.

Miehillä pitäisi olla oikeus luopua isyydestä eli tehdä "abortti paperilla". Todella väärin että naisilla on oikeus pakottaa miehiä "iseiksi" tai maksamaan elat.

Vierailija
31/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 00:23"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 00:12"]

Olemme olleet yhdessä hänen kanssaan alle puoli vuotta, ja edellispäivänä sain tietää olevani raskaana (tein jopa kolme raskaustestiä varmistaakseni asian!). Minä syön pillereitä, joten suojaamattomasta seksistä ei siis ollut kyse. Kerroin samana päivänä raskaudestani poikaystävälleni puhelimitse. Hän kysyi, että aionko pitää lapsen, ja vastasin, että abortti ei ole vaihtoehto ellei lapsi ole pahasti vammainen. Silloin hän löi luurin korvaan. Emme olleet sinä päivänä enää yhteydessä toisiimme. Eilen hän sitten jätti minut tekstarilla. Ei kuulemma todellakaan halua isäksi. Minulle se on OK, että tulen kasvattamaan lapseni yksinhuoltajana, mutta mietin vaan, että onko se sitten traumaattista sille lapselle, ettei hänellä ole isää elämässään? Mietin myös, että tuleeko yksinhuoltajuus vaikeuttamaan uuden kumppanin löytämistä? En nimittäin aikonut viettää loppuelämääni sinkkuna. Olen vielä aika nuori (20v) ja opintonikin ovat kesken, mutta sittenkun valmistun (opiskelen alalle jolta saa takuuvarmasti töitä) niin hyvä elämä on taattu. Minä ja tuleva lapseni emme siis joudu elämään köyhyydessä. Sitten ajattelin myös kysyä, että vaatisitteko te elatusmaksuja isältä? Hän ei todellakaan ole köyhä (itseasiassa hän on hyvinkin varakas, minua melko paljon vanhempi kuitenkin), mutta minusta ei kuitenkaan olisi moraalisesti oikein pakottaa isäksi haluamatonta isäksi.

[/quote]  ainakin elatusmaksut vaadit ja ilmoitat viranomaisille nimen, vastuu se on poikaystävälläkin

[/quote]

Näin.

Ja onhan  lapsella myös tietää isänsä, vaikkei sitten muuta kuin paperilla.

Vierailija
32/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 00:24"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 00:16"]

[/quote]

Itse olet törkeä.

Miehillä pitäisi olla oikeus luopua isyydestä eli tehdä "abortti paperilla". Todella väärin että naisilla on oikeus pakottaa miehiä "iseiksi" tai maksamaan elat.

[/quote]

ela, ela, ela. ee, ee, ee

Vierailija
34/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 00:31"]http://www.miesasia.fi/2014/11/pyha-aborttioikeus-ja-lapsen-hylkaaminen.html#sthash.hS1zakWr.dpbs

[/quote]

...ja tämä liittyi asiaan... Miten?

Vierailija
35/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic: Miltä alalta löytyy tänä aikana TAKUUvarmasti töitä? varsinkin jos opinnot pitkittyneet lapsensaannin takia?

Ihmettelen.

Vierailija
36/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseinen mies on oikeasti tulevan lapsen isä, niin ei sulla ole hätää ! Laki oikeutta / velvoittaa dna testiin siihen kannattaa siis varautua ja se on myös sinun ja tulevan lapsen etu . Tilanne ehtii vielä muuttumaan moneen  kertaan . Joten älä turhaan stressaa vaikka tuo on kauheaa ! Yllättävien asioiden tullessa eteen jotkun reagoivat voimakkaasti ennenkuin ovat ehtineet miettiä asiaa enemmän. Kuitenkin kaikkea hyvää ! Plus ONNEA !  :)

Vierailija
37/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 00:36"]

Off topic: Miltä alalta löytyy tänä aikana TAKUUvarmasti töitä? varsinkin jos opinnot pitkittyneet lapsensaannin takia?

Ihmettelen.

[/quote]

hoitoalala

Vierailija
38/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halaus!

Vierailija
39/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen.

[/quote]

hoitoalala

[/quote]

Eikös hoitoalallakin supistettu juuri äsken kun yhdistettiin eri yksikköjä, eli enää sekään ole takuuvarma paikka saada töitä. Juuri oli juttua, ettei sijaisia saa palkata lisää ja hoitajia liian vähän.

Vierailija
40/69 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mies, eli lapsen isä, mukaan elättämään! Ethän tahallasi raskaaksi tullut! Jos varallisuuttakin on, niin mikä ongelma tässä, jos ei "tarvitse" tavata lasta, niin senkus makselee vaan. Ja saattaapi mieli muuttua ajan myötä, näin on monelle käynyt, ja lapsen parhaaksihan sekin olisi, jos järkiinsä tulisi, eikä enää jättäisi.

Itse erosin juoposta, kun lapsi oli alle vuoden vanha. Uusi kaveri tuli elämääni vuotta myöhemmin. No, eipäs onnistunut sekään. Toinen yritys siitä taas vuoden päästä ja se onkin sitten kestänyt. Ja tämä yksi lapsi mulla vaan on. Lisäksi ihan vakavasti otettavia treffikutsuja sateli kaverien kautta, joten tiesin, että ok olivat. Kyllä löytyy uusi rakkaus sullekin. Toivottavasti vasta sitten, kun on elämäsi taas tasapainossa. Onnea! :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän viisi